Fjord Norge @ Wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nette

Fjord Norge @ Wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 21:12

Haaj Haaj bokkertjes!

Vandaag had ik mijn 5e officiële wedstrijd! Haha!
We rijden nu B dressuur en BB springen. Met dressuur hebben we 3 wp's en met springen nog niets.. Clown
Het terrein was echt heel slecht, en aangezien wij als éen van de laatsten moesten,
was het nogal omgeploegd en zwaar.. Koe
Ondanks dat vondt ik Norge echt géweldig lopen! Go jij! Go jij!
Ze was wel een tikkeltje sloom, maar dat is ze altijd wel!
De tweede proef werd ze echt moe! Vingers aflikken Dus dat is ook wel te zien.
Helaas vielen de punten tegen! Ik had in de eerste proef 170 punten en in de tweede proef 169 punten.
Grrr.. ja het blijft jurysport.. Koe
Ook staan er niet veel aanwijzigingen/fouten op mijn protocol, dus weet ik ook niét hoe ik het volgende keer beter kan doen.. Sigaar

Waar we vooral voor aan het oefenen zijn is haar impuls. Nogsteeds is het niet zoals het hoort te zijn, maar het wordt wel steeds beter!
In galop kreeg ik haar eerst écht niet rond & voorwaarts, maar nu heb ik haar in ieder geval wat actiever en meer naar beneden! Haha! Toch had ik dezelfde punten op de galop als anders, dus dat viel ook tegen.. Bloos
Ook moet ik letten op mijn tenen, zowel bij springen & dressuur. Doordat ik ze naar buiten doen, prikt mijn spoor elke keer in haar buik als ik been geef.. Bloos

We moesten bijna als laatste springen, dus het veld was helemaal kapot getrapt! Daarnaast was Norge al helemaal uitgeput van dressuur. (Ja, we zijn bezig met haar conditie, maar daar merken we nog niet zoveel van. Clown ) We kwamen tot hindernis 9 en toen dacht ze, bekijk het maar.. ROFL En gingen we 3x door de hindernis heen.. Clown

De foto's van dressuur zijn erg goed gelukt vind ik! Springfoto's zijn erg apart.. xD Een erg goed beeld van hoe zwaar het was.. ROFL
Nou hier dus de foto's:

Dressuur: (1e proef)
Afbeelding
Drafje in het begin.

http://i84.photobucket.com/albums/k1/net_xD_2006/P9060469.jpg
Halstrekken, ging écht slecht.. Clown

Afbeelding
Mooi drafje, vindt ik zelf! Haha!

Afbeelding
Pling

http://i84.photobucket.com/albums/k1/net_xD_2006/P9060443.jpg
Echt ontspannen! Haha!

Afbeelding
Galop! Cool

http://i84.photobucket.com/albums/k1/net_xD_2006/P9060460.jpg
Weer galop. Vingers aflikken

Afbeelding
Wauws.. Bloos

Afbeelding

Filmpje 2e proef, komt eraan! Vingers aflikken

Van de vorige wedstrijd, -Verbetering of niet? Clown :

Afbeelding

Afbeelding
Mijn punten toen waren: 183 & 164.. Vork

Springen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig kunnen we ook beter.. Vork
http://94.100.113.11/333400001-333450000/333411301-333411400/333411324_5_OEYE.jpeg
Vorige wedstrijd! Haha! -1e prijs!

Graag tips/opmerkingen enz!
Wel beetje lief & onderbouwd! Haha!

xxx Nette

Angg

Re: Fjord Norge @ Wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:14

ziet er goed uit! leuke fjord ook..
met halsstrekken moet je je teugels niet helemaal losgooien maar iedere x iets meer geven.. en dan je handen wat breder zetten zodat je wat meer te zeggen hebt!
Succes Haha!

Fleurtje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:42

hey dat was in Hemrik he!!:)
ceker wel verbetering!;)
leuke fjord:D
x

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 07:20

leuke fjord,jammer van de punten,maar hoezo grr?
gewoon oefenen joh en volgende keer beter.

jammer van de sporen,je prikt je pony er teveel mee op de foto's,daarmee zal ze uiteindelijk nog slechter aan je been worden.
probeer je handen rechtop en bóven de schoft te houden.

wel een hele mooie fjord,ze ziet er goed uit!

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:02

Super leuke Fjord! En wat heb jij die manen recht geknipt!!! Probeer je tenen naar binnen te draaien. En probeer is een keertje zonder sporen te rijden want nu zit je er wel de hele tijd in met je spoor.

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:24

Wat ziet het er leuk uit!!! mooie rechte manen!!!
En wat een verbetering!!! succes nog!!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:10

fammiepammie schreef:
Super leuke Fjord! En wat heb jij die manen recht geknipt!!! Probeer je tenen naar binnen te draaien. En probeer is een keertje zonder sporen te rijden want nu zit je er wel de hele tijd in met je spoor.

Ik rij normaal altijd zonder spoor.. Clown Alleen met wedstrijden doe ik ze om en met springen, om net even wat meer te vertellen te hebben.. Koe
Maar het is inderdaad zo, dat ze zo alleen maar doder aan het been wordt, maar gelukkig ben ik daar op les al heel goed mee bezig. (Met springen én dressuur)! Vingers aflikken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:51

Zou zeker zolang als dat je tenen niet goed naar voren kan houden zonder sporen rijden ook op wedstrijd, want dat beteken gewoon dat je nog niet klaar ben om met sporen te rijden.

Let op dat als je fjord met zijn hoofd naar beneden loop niet te veel gaat duiken, want dan duikt hij/zij ook helemaal op de voorhand. Om de achterhand sterker te krijgen kan je korte tempo wisseling rijden. Paar pasjes eruit en weer terug. Dit kan op de volte als rechtuit, maar ook gewoon in de bocht en in stap, draf en galop.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:07

Marcella schreef:
Zou zeker zolang als dat je tenen niet goed naar voren kan houden zonder sporen rijden ook op wedstrijd, want dat beteken gewoon dat je nog niet klaar ben om met sporen te rijden.

Let op dat als je fjord met zijn hoofd naar beneden loop niet te veel gaat duiken, want dan duikt hij/zij ook helemaal op de voorhand. Om de achterhand sterker te krijgen kan je korte tempo wisseling rijden. Paar pasjes eruit en weer terug. Dit kan op de volte als rechtuit, maar ook gewoon in de bocht en in stap, draf en galop.

Oke, dankjewel! Bloos

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:31

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:40

Leuke fjord!
Alleen ik wist niet dat je met chaps en jopers op wedstrijd mag rijden?
Ohja moet nog commerntaar : -inderdaad minder met je sporen steeds in zijn buik prikken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:44

Leuk filmpje.

En meer impuls krijg je ook als de achterhand sterker is en dit krijg je trouwens ook voor elkaar door balkje te draven, want valt me erg op dat hij/zij erg loop te sloffen. Waar je ook goed op moet blijven letten is de overgang van draf naar stap en van galop naar draf. Wat ik op het filmpje zie is gewoon plof terug. Vooral niet vergeten om te blijven rijden bij iedere overgang.

En van de volte zorg dat je netjes 2/3 passen voor en na de E/B uit te komen. En volgens mij zat er ook een klein stukje middenstap in iets meer hals lengte geven zodat hij/zij ook de kans krijg om te verruimen.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:50

Marcella schreef:
Leuk filmpje.

En meer impuls krijg je ook als de achterhand sterker is en dit krijg je trouwens ook voor elkaar door balkje te draven, want valt me erg op dat hij/zij erg loop te sloffen. Waar je ook goed op moet blijven letten is de overgang van draf naar stap en van galop naar draf. Wat ik op het filmpje zie is gewoon plof terug. Vooral niet vergeten om te blijven rijden bij iedere overgang.

En van de volte zorg dat je netjes 2/3 passen voor en na de E/B uit te komen. En volgens mij zat er ook een klein stukje middenstap in iets meer hals lengte geven zodat hij/zij ook de kans krijg om te verruimen.

Jaa klopt! Daar zijn we ook mee bezig met de les. (Heb elke week les. Clown ) Sloffen is ze inderdaad erg goed in, maar ze deed het eerder nog veel erger dan nu.. Sigaar
De voltes zijn ook niet erg rond, en mooi, en ik moet inderdaad meer op de bordjes rijden. Vingers aflikken
Middenstap en draf gaat nog niet erg goed. Met oefenen wel, maar op wedstrijden niet. Bloos
Als ik dan haar hals verleng, gaat ze meteen haar hoofd omhoog gooien en alleen maar langzamer.. Koe
Maar dankjewel voor je tips! Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:56

Met op de letters rijden rij je punten.

Als ze met iets hals verlengen hoofd omhoog gooit en langzamer gaat. Heb jij je benen er niet goed aan of hij/zij luistert niet goed naar je benen. Knipoog

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:33

Hé Nette! Haha!
Het ging gister idd een stuk beter dan de vorige keer. Jammer van je punten, maar een goed gevoel is ook heel wat waard! Haha!
-Commentaar kan ik niet echt geven.. Aangezien we beiden op hetzelfde niveau rijden, maar omdat dit HAW is en commentaar móét, zal ik even goed nadenken. Clown - Blijven lachen naar de jury? Koe

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:38

Hey, jij rijdt bij PS Brocope of niet? Lachen Dan heb ik je wel vaker zien rijden,
Ik was de groom van Elize, nu niet meer, maar ik heb ook met je meegereden in de optocht in Nieuwehorne Knipoog

Leuke fjord is Norge! en die manen Bloos! wat heb jij die netjes geknipt zeg, jeetje!
Rijden ziet er ook netjes uit, zeker verbeterd hoor als ik de vorige foto's zie.
Misschien afentoe wat minder voorover duikelen, schouders naar achter en borst vooruit!
Voor de rest prima hoor, mooie combinatie jullie

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:40

__Shannon schreef:
Hey, jij rijdt bij PS Brocope of niet? Lachen Dan heb ik je wel vaker zien rijden,
Ik was de groom van Elize, nu niet meer, maar ik heb ook met je meegereden in de optocht in Nieuwehorne Knipoog

Leuke fjord is Norge! en die manen Bloos! wat heb jij die netjes geknipt zeg, jeetje!
Rijden ziet er ook netjes uit, zeker verbeterd hoor als ik de vorige foto's zie.
Misschien afentoe wat minder voorover duikelen, schouders naar achter en borst vooruit!
Voor de rest prima hoor, mooie combinatie jullie

Jaa! Ik ken jou ook wel! Haha!
Jij zit ook op OSG toch? Zat in de eerste toen jij in de tweede zat, dus toen bij jou op school. Clown

De manen heb ik niet geknipt.. Clown
Doet het vorige baasje (Waar Norge staat gestalt) altijd voor wedstrijden! Haha!
Ik kan het wel, maar niet zó mooi.. Sigaar
Dankjewel voor je tips en complimenten! Pling

kiwi06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:39

netjees nette!
jullie gaan er zeker komen Knipoog
maar werk wel aan haar aan de teugel gedoe,
want ze hangt wel erg!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:41

kiwi06 schreef:
netjees nette!
jullie gaan er zeker komen Knipoog
maar werk wel aan haar aan de teugel gedoe,
want ze hangt wel erg!

Dankjewel! Haha!
Nou, ze hing hier eigenlijk helemaal niet zo erg.. Koe

ilieben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:01

Wat een leuke fjord! Ik denk wel dat je een gaatje langer kan zitten. En je handen iets hoger (boven de schoft). Maar dit gaat verder volgens mij hartstikke goed

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:16

ilieben schreef:
Wat een leuke fjord! Ik denk wel dat je een gaatje langer kan zitten. En je handen iets hoger (boven de schoft). Maar dit gaat verder volgens mij hartstikke goed

Dankjewel! Clown

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:29

het lijkt of je een beetje in elkaargedoken zit. Ik vindt het iig een heel leuke fjord, en het gaat allemaal goed komen met die conditie!!!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:38

Haha, lekker doortrainen met de conditie. Knipoog

Pfoeh, commentaar... misschien iets meer meegeven bij de hindernis?

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:22

Wouuww, wat een knappe fjord!

Ziet er leuk uit hoor! Haha!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:42

Dankjullie wel allemaal! Haha!