Toverbal Vajnic @ voorbereiding NK / M debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Toverbal Vajnic @ voorbereiding NK / M debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:07

Hoi allemaal,

Na de regio heeft Vajnic lekker vakantie gekregen en ging ik met mijn beentjes op rust.
Het gaat inmiddels wat beter. Na 2 weken vrijaf voor Vaj, ben ik er afgelopen maandag weer opgeklommen. Zonder laarzen want die knellen nog teveel. Clown Daarna even rust gehouden, hoewel mijn benen tijdens de training gelukkig goed aanvoelden. Vandaag heb ik mijn wedstrijdlaarzen aangetrokken, die zijn iets wijder om de kuit.

Vanochtend ben ik samen met mams en Vaj naar ons clubterrein gegaan (nog geen 10 minuten verderop), zodat we nog even een keer op vreemd terrein konden trainen. Ik had eigenlijk dit weekend nog wedstrijd willen starten, maar dat is er een beetje bij in gegaan Knipoog Het is dus pas de 2e keer dat we trainen. De regio is vandaag 3 weken geleden.

Vajnic is alweer flink aan het verharen en zijn donkere kleur komt weer tevoorschijn - over een paar weken zit ie vast weer tegen het zwarte aan. *LOL*

Vaj deed goed zijn best. Hij was nog nooit op dit terrein geweest dus een beetje spannend was het wel, maar al snel had ie zijn koppie mooi bij mij.
Ben veel met galop bezig geweest - daar ligt ons grootste verbeterpunt momenteel - en ik moet zeggen dat ik de vooruitgang niet alleen voel, maar ook enorm goed kan zien. Maar da's mijn mening Knipoog

Ik heb een beetje gespeeld met wat M oefeningen: schouderbinnenwaarts, contralijntje, voltes 10 meter in galop. Hier kom ik thuis vaak niet aan toe. En gezien we 20 september in principe M1 starten, leek het me wel verstandig om dit eens te gaan doen. Clown

Veel galopfoto's dit keer - waar ik normaal veel draf heb - o.a. dus door de training, maar ook omdat mijn batterijen op een gegeven moment op waren. Clown

Eerst maar even lekker losgalopperen. Belangrijkste hierbij vind ik dat ie ontspant en naar voren blijft denken.
Beide waren geen probleem. Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Genoeg gecrosst, tijd om op te pakken Knipoog

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Effe een stukkie stappen Lachen

8.
Afbeelding
Goed kijken als je zo'n volte 10 meter inzet (anders halen we de draai nog niet Schijnheilig )

Nog even een drafje

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
En dat was 'm dan weer. Lachen

Trudy_dJ

Re: Toverbal Vajnic @ voorbereiding NK / M debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:15

Ja, wat kan ik er van zeggen....
Jammer dat je er een Horse at work van heb gemaakt, haha.

Geweldig dier, je ziet goed dat je in het begin hem nog wat door laat galoperen. Als je hem opneemt komt hij lekker omhoog. Dat verschil zie je zeer goed op de foto's.

Bij de volte zie ik wel een binnenhand, wellicht dat het iets minder kan. moest toch iets bedenken...

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:18

Vaj ziet er super uit! Ik hoop echt dat ik jullie ook kan zien op het NK!

Ondanks het weinige trainen vind ik de plaatjes erg fijn, ook mooi ontspannen! denk zelf wel aan je linkerhand (op sommige foto's komt die wat omhoog) en dat je benen niet te ver naar achter gaan (maar met zoveel sprong in de galop lijkt me dat niet altijd makkelijk!)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:24

Tsja, wat moet ik hier nu weer voor commentaar bij verzinnen? Wat is het toch een super lekker paard!

Op sommige foto's, vooral de laatste, laat je je schouders nogal hangen. Hou ze mooi naar achter, op zo'n paard mag je best trots zitten!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:50

Ziet er goed uit Shanna, ondanks dat je goed staat op die pony's staat Vaj je ook erg goed Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:56

Ik vind jou echt zo'n natuurtalent met paarden, prachtig hoe je ook die reus netjes bij elkaar rijdt en zelf opleidt!

Wat heb je aan je benen? Clown

Ik vind hem in draf nog te kort lopen voor zijn kunnen waardoor hij wat hij inknikt, is ook maar 1 foto.

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:59

Wat ziet het er weer top uit! Ik mag je altijd graag zien rijden (op de foto's dan he Knipoog! Je hebt Vaj erg lekker aan het lopen.. En al helemaal na een tijdje rust...! Super!
Op de laatste foto lijkt het of jeje schouders wat laat hangen, denk daarom.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:59

wauw wat een mooie plaatjes zeg! zit hier helemaal te genieten, even een vraagje hoe groot is die reus van jou Knipoog

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:08

Leuk shanna! ze zijn wat minder spectaculair als anders, maar dat ligt denk ik aan de omgeving! Knipoog Hij staat er weer goed aan!
alleen moet je niet zo kijken alsof je een hete aardappel in je mond hebt ROFL

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:11

Allemachtig... wat een enorm paard zeg!! Knipoog Knap van je dat je je paard zo netjes rijdt...
En voor de tips: probeer je gewicht wat centraler boven je paard te houden op sommige momenten...
Ziet er goed uit! Cool

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:12

wat een super mooi paard
verder ziet het er eg netjes uit, alleen idd je binnen hand

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:43

Wat een heerlijk dier, hij straalt echt een grote kracht uit!
Samen zijn jullie echt een hele leuke combinatie om naar te kijken,

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:51

Echt een leuk paard! In de galop is hij zo te zien heel sterk met zijn achterhand! Het ziet er goed uit maar let wel op je armen. Dat je ze niet af en toe te stijf 'vast zet'. Succes verder Haha!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:59

Ziet er goed uit Shan!

Hij groeit en groeit maar zeg Haha!
wel lekker dat je na 2 dagen al weer zo kan trainen met hem, lief paard Ja

Heeel veel succes en ik denk dat ik nog wel kom kijken op de Hippiade.

foto 5 en 8 (klein detail Tong uitsteken) Let op binnenhand Knipoog

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:14

Ook zijn galop wordt al beter he Ja
Ofnja, beter hij heeft een goede galop maar nu kan jij er al meer aan rijden.. al mag hij van mij nog meer bij elkaar.. Magoed dat weet je zelf ook wel he Knipoog
Ennuh wat krijgt je paard lekker billen Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:21

Zo rijden na 3 weken minder trainen, petje af!!!

Idd jammer dat je hem op HAW hebt gezet.
Einige rijtechnische puntje dat ik kan bedenken is dat hij wat langer in zijn lijf is dan dat ik van je gewend ben, maar het komt zeker niet te kosten aan het plaatje.

Succes met je M1-debuut!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:31

Ziet er zoals gewoonlijk weer lekker uit!!

Met losgalopperen kun je hem misschien nog iets lager instellen, op horizontale lijn zeg maar. Zoiets als op foto 7. Probeer ook je handen stil, even hoog en naast elkaar te houden.

Voor de rest ziet het er allemaal ook weer prima uit meid, ga zo door en heel veel succes in Ermelo!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:41

jeetje zeg, hoe kom jij in godsnaam op je paard? Haha!
(misschien brutale vraag) hoe lang ben je zelf?
jaja die binnenhand he... ik moet wat zeggen.

maar het ziet er goed uit!
ik vind het knap dat je zo rijd na die rust.
helemaal op zo'n joekel van een paard.
(ik vind zelf 1,70 al lomp en irritand rijden en ik ben zelf 1.70, ik schaam mij helemaal dood als ik dit zie! Clown )

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:01

Geweldig paard, hoe groot is ie?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:59

trudydejong schreef:
Ja, wat kan ik er van zeggen....
Jammer dat je er een Horse at work van heb gemaakt, haha.

Geweldig dier, je ziet goed dat je in het begin hem nog wat door laat galoperen. Als je hem opneemt komt hij lekker omhoog. Dat verschil zie je zeer goed op de foto's.

Bij de volte zie ik wel een binnenhand, wellicht dat het iets minder kan. moest toch iets bedenken...

Ach, als je 'm op ITP zet waar 'leuk paardje' reacties wel mogen, komen ze niet. Bovendien schiet ik weinig op met zulke reacties, dus toch maar HAW.
Fijn dat het verschil zichtbaar is, want dat is het inderdaad precies. Ik kan hem steeds beter sluiten en fijn houden aan de voorkant.
Binnenhand in de linkergalop klopt. Hij is nog niet zover dat ie helemaal op mijn buitenkant die voltes 10 meter doorkomt, dus ik moet hem nog een klein beetje helpen Clown maar langzaam wordt het beter.

@ fieke1009:
Imo gaan mijn benen niet naar achteren. Kijk naar de schouder/heup/hak-lijn, dan is die nog steeds oke.

@ twinklebel: ja klopt. Op die laatste foto was ik een poging aan het doen om langer dan een 40-meter stukkie uit te strekken. En da's nog best lastig Haha! Clown

@ poes: een blessure die al loopt vanaf januari... iets met overbelasting aan (beide) scheenbeenspieren maar een precieze diagnose is er nog steeds niet. Er werd gedacht aan shin splints (google maar Clown ), maar dat heeft ook weer te maken met het vlies bij / om die spieren, en bij mij is het alleen de spier zelf. Wat er gebeurd (gebaseerd op mijn gevoel) is dat bij inspanning die spier opzet, het voelt alsof er dan niet genoeg ruimte is voor die spier in mijn been. En geloof me, dat maak je niet graag mee
Zodoende heb ik tot eind juni geloof ik bij de fysio gelopen. 3,5 week geleden zat ik er helaas weer. Erg vervelend dus, en vooral belemmerend en pijnlijk. Het is nu niet zo erg als het was, maar de 2/3 weken rust heb ik wel nodig gehad. Ik kan merken dat ik vandaag met laarzen heb gereden. Misschien moet ik dat maar niet doen. Clown

@ SecretLIN: 1.68!

@ Monnie_: ik was ofwel Vajnic op zijn gemak aan het stellen, ofwel mijn moeder uitleg aan het geven, hetzij over het rijtechnische, hetzij over de technische dingetjes van mijn camera Haha! Clown Maar ik kijk wel een beetje maf af en toe ja ROFL
Waarom vind je het minder spectaculair? Ik juist helemaal niet. Zie duidelijke verbetering bij zijn galop!

@ Pollen: waar vind jij dat ik scheef op mijn paard zit? Lachen

@ PartOulOver: wederom een vraagje ( Haha! ) waar en waarom heb jij het idee dat ik mijn armen vast zet?

@ Pasha: ja hij krijgt zeker lekkere billen Vork hij mag inderdaad nog meer gesloten, maar ik ben hier al erg blij mee Ja

@ Elady: hier klopt iets niet, iemand zei dat ie korter was in zijn hals en jij vindt hem langer? Jullie moeten vast even met elkaar praten *LOL* nee grapje, de 1e foto's is hij inderdaad langer, maar dat is heel bewust, zoals je kunt lezen Lachen

@ SHALALA: ik stel hem bewust bovenin in, ook met losrijden. Dit omdat hij als hij zakt wel ontspant, maar moeite heeft om (in galop) in zijn bovenlijn te ontspannen en tegelijkertijd aan te spannen. Zodoende oefen ik hier op. Dat neemt niet weg dat ik tussendoor niet eens helemaal uitschuif hoor, dat ook zeker wel.

@ moonfish13: daar hebben ze een hulpmiddel voor uitgevonden. Iets met hout en schroefjes. Heet het niet een krukje? Haha!
En ik ben 1.48 Lachen

Verder iedereen bedankt voor tips/commentaar!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:51

Ziet er weer erg goed uit Shanna! Zijn galop is idd erg verbeterd Ja
Een vraagje: welke peesbeschermers heb je hem aan? Zijn dat de Eskadron Allrounds? Ik zocht al lang een foto ervan in het wit omdat ik er graag zou kopen, maar tot nu toe ben ik ze niet in het wit tegengekomen Lachen
Eh commentaar.. Gewoon lachen naar de jury en laat ze daar maar wat zien op het NK! Haha!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:30

Ziet er echt superfijn uit Shanna!!
Je hebt m fijn aan het lopen!

Er is denk ik nog weinig commentaar over om te noemen!!

Heel veel succes op de Hippiade volgend weekend!

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:36

het ziet er heel netjes uit!

Leuk stelletje.. Het is wel een groot paard.. dat ziet er heel leuk uit haha..

succes verder..

liefs, Danielle

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:48

hejhej

wat een prachtig paard, en een geweldige combi.

Denk soms om je binnenhand. Haha!

Successs

(aangepast) mijn vraag stond al vermeld
Laatst bijgewerkt door daphneM op 05-09-08 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:51

winia4ever schreef:
hejhej

wat een prachtig paard, en een geweldige combi.
Hoe groot is het paard?..je lijkt erg klein op het paard. Haha!

Denk soms om je binnenhand. Haha!

Successs

Even lezen, staat al vermeld Lachen

@ Celine: ja zijn inderdaad Eskadron Allround, superfijne beschermers!