Sirel (AV hengst) Finally back @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Sirel (AV hengst) Finally back @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:14

Hey hey,

Het heeft eventjes geduurt, maar we hebben eindelijk weer rijfoto´s Haha!
Sirel heeft in juni een ongelukje gehad, waarbij de DA´s dachten dat hij zijn bekken gebroken zou kunnen hebben, maar dankzij een kliniek uit Duitsland welke wel bereid was om met röntgenapparatuur te komen, en een zeer uitgebreid onderzoek heeft verricht en zo goed en kwaad als het kon foto´s heeft gemaakt, waarop gelukkig niets zichtbaar was van iets wat op een breuk leek, wat het wel precies is geweest weten we helaas niet, maar met 1 week pijnstillers en verder volledige rust, liep hij na enkele dagen gelukkig weer op 4 ipv 3 benen, hetzij dan wel kreupel, maar dat gaven we gewoon de tijd, uiteindelijk heeft Sirel zelf weer aangegeven zich weer helemaal goed te voelen zie ook >> [ITP] Sirel (AV hengst) Back on track en om niet te overhaasten deden we het rustig aan Knipoog
Ondertussen zijn we al wel weer wat regelmatiger aan het rijden, al staat alles nog op een laag pitje eerst de kracht etc weer terug.
We rijden wedstrijden in de M1, maar deze foto´s zijn weer meer het opbouwen, en hem weer sterk te krijgen, dus hiervoor zijn diverse tips meer dan welkom qua oefeningen Knipoog Schakelen en overgangen rijden zijn hierbij logisch Knipoog
Het rijden zelf ging vandaag niet geweldig, maar ook dit soort dagen mogen, en ook van dit soort dagen kun je voldoende leren Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chantal93

Re: Sirel (AV hengst) Finally back @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:16

Wat een knapperd Kwijl

Je mag af en toe iets rechter op gaan zitten.
Verder ziet het er erg goed uit Haha!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:18

Wow! wat een plaatje zeg! Daar ga ik vanavond over dromen Tong uitsteken
Soms loopt hij een beetje kort in zijn hals, maar dat kunnen ook momentopnames zijn Knipoog tja de eeuwen oude tenen waar je op moet letten, maar het plaatje ziet er heel goed uit! Ja

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:19

wat een super mooi paard heb jij! Haha!
enige commentaar wat ik kan vinden is dat je wat meer rechtop mag blijven zitten in de galop, en verder vind ik het er netjes uit zien Ja
fijn dat hij nou eindelijk weer beter loopt! Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:23

he brenda, wat fijn dat het allemaal toch goed is gekomen Haha!
goed om sirel weer te zien.
Probeer op je kont te blijven zitten in galop. en af en toe zie je sirel zichzelf wat opkrullen maar op andere foto;s volgt ie weer dus dat zit wel goed Haha!
succes!

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:24

wooow ! supermooi paard zeg Wow!
nou, tips heb ik niet echt veel , alleen je benen niet zo afsteken,
verder ziet het er goed uit! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:03

Wat een ontzettend lekker ding zeg! Wow!!
Ik zie wel "iets" aan je handen en armen. Je houdt ze erg dicht bij je en naar mijn idee wat te laag. Je ellebogen steken ook wat uit aan de achterkant.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:28

Geweldig mooi beestje is het ook he Haha!
Je zit netjes, alleen let af en toe op je onderbenen, die zitten soms wat teveel naar voren!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:36

leuke bier! Loopt er lekker over! Gelukkig dat ie nu weer goed is anders zou het super zonde zijn geweest...
Probeer hem aan de voorkant wat meer van je af te rijden, teugels ietsje korter en hand meer van je af! dan blijf je zelf ook makkelijker terug zitten.

Succes met hem!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:53

Hij lijkt nog wel wat kort te lopen.
Maar al een hele verbetering, op die ene foto lijkt ie wat kort in de hals te worden.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:19

leuk paar dhoor, en vind het er ook wel netjes uitzien!!! lijkt alleen of je beugles net iets te lang zijn, maar verder vind ik het wel netjes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 04:49

mooie sirel!!!

zit nog steeds te duimen dat we volgend jaar een veulentje van hem hebben Haha!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:17

Gaaf Brenda, eindelijk weer lekker aan de slag!
Denk om je houding, gewoon trots erop blijven zitten Knipoog

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 18:24

Dank jullie wel voor de leuke reacties Haha!

Maar ik wacht nog steeds op tips met betrekking met het rijden, en niet mijn houding Knipoog

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:34

Hey alleszins een heel mooie maar wel grote uitgevallen AV niet?
Echt knap beestje!

Verder denk ik dat je vnl moet werken op rechtrichten. ik zie op praktisch elke foto dat het achterbeen nooit zal sporen in of over het voorbeen. Op sommige foto's lijk je heel lang te zitten op andere dan weer goed, en verder je benen aan je paard houden.

veel succes met je chique paard

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:26

Eerlijk gezegd vind ik de foto's er rijtechnisch niet fijn uit zien. Puur voor het plaatje vind ik het een fantastisch paard om te zien, uitstraling, speknek! Heerlijk ding!

Maar ik zie weinig of geen ruggebruik, heb het idee dat hij "in de krul" loopt. Niet dat jij hem er in trekt, maar dat hij in zijn eigen houding loopt. Op vrijwel alle foto's komt de achterhand maar er achter aan omdat ie toch echt nog vast zit aan het lichaam, niet omdat ie echt actief gebruikt word. En dat vind ik een beetje zonde eerlijk gezegd. Lachen Ik heb dit al bij elk topic van je gezien en steeds gedacht "misschien een momentopname" maar na zoveel foto's kan ik het nog amper een momentopname noemen... Lachen Misschien zou je hem net uit die eigen houding moeten rijden, dus ipv wat dieper, net die neus er uit rijden. Want ik denk dat hij jou een beetje "bedriegt" door achter de teugel te kruipen, hij geeft jou het idee van fijne aanleuning en fijn contact maar stiekem is hij er gewoon een beetje van aan het profiteren (je bent een echte vent, of je bent het niet he! Knipoog )

Probeer hem met de hals horizontaal te rijden of zelfs laag, maar met het neusje er uit, dus niet met de neus naar de borst toe rijden maar naar de grond, zodat je hem "dwingt" om die rug te gebruiken. Lachen Goed voorwaarts van achterenuit. Veel overgangen en tempowisselingen en liefst nog gangen overslaan (stap galop, galop stap, halt draf enz)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 19:35

Jammer dat er duidelijk niet gelezen word Verdrietig
Ik kan zelf ook een boel commentaar hierop leveren maar ik vraag juist om tips, dus hoe kan ik dit verbeteren, en voornamelijk met betrekking op hetgeen wat ook geschreven is, en wat er ook bij stond dat het rijden dus niet goed ging Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:40

Bren79 schreef:
Jammer dat er duidelijk niet gelezen word Verdrietig
Ik kan zelf ook een boel commentaar hierop leveren maar ik vraag juist om tips, dus hoe kan ik dit verbeteren, en voornamelijk met betrekking op hetgeen wat ook geschreven is, en wat er ook bij stond dat het rijden dus niet goed ging Knipoog

er word inderdaad niet gelezen want er staan tips bij. Knipoog Ik heb een hengstje die dit ook probeert. Lachen Bij hem werkte bovenstaande tips.

Nog een "fijne" oefening is overigens eenvoudige wissels rijden. Lachen Maar ik weet niet of hij daar al klaar voor is?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 19:55

Oke kijk je bericht was nog niet af ten tijde ik het typte Knipoog
Dit soort overgangen maken we juist heel vaak ook eenvoudige wissels, dit omdat hij ook erg graag wil krabbelen in zijn gangen, en een weetje zijn favo hoofdhalshouding is niet dit, maar juist met de neus in de lucht, en hij wel moeite heeft met het geheel zakken in de hals, en met wel ontspanning(wat hij dit keer totaal niet had, hij was helemaal gestresst, door wat er buiten zijn zicht afspeelde op stal, maar daar moeten we soms erg doorheenbijten, en met wat minder genoegen nemen) doet hij dit veel beter.
Maar aan je tips heb ik zeker wel wat aan Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:59

Hihi had te vroeg op verzenden gedrukt Haha! Wat dat betreft heeft ie veel weg van mijn merrie dan Haha! (die loopt ook liever met de neus in de lucht, liefst zo hoog mogelijk opgedrukt dat ze heel groot lijkt.) Het is inderdaad even door de zure appel heenbijten Ach gut Succes daarmee!

Eenvoudige wissels zijn daar fijne oefeningen voor maar worden ze wel weer heet van. Lachen

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:07

Wat een plaatje! Het lijkt alsof hij super fijn is om te rijden Haha!
In galop je benen iet minder afsteken,
en op foto 3 lijkt hij een beetje weg te lopen
Ik vind het heel moeilijk om rijtechnisse iets te zeggen op
foto's, dat zou gemakkelijker gaan met een film ofzo,
maar je hebt een goede houding!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:07

ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn paard en om hem weer goed te krijgen moest ik hem dus sterk gaan maken, in het begin moest ik lange stukken rechtuit rijden, dus geen volte's , bij ons had je een lange vlakte en ben daar gaan trainen, heel veel galop , linksom , rechtsom , later uitgebreid met veel overgangen, stap galop , stap galop, er waren kleine heuveltjes die ik lekker op en af ben gaan stappen in een later stadium galoperend , hij heeft mega veel spieren hierdoor gekregen , de draf speelde later weer een rol eerst die stap en galop , draf/ galop is ook een super overgang natuurlijk , ook van het halthouden uit aan galoperen maar dat pas later ,

veel succes, verder vind ik het echt een plaatje om te zien

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:11

Aha vandaar haha Clown
Sier en op die manier heet moet ik nog mee gaan maken geloof ik Clown maar word wel op een positieve manier ijverig, maar blijft nog beheerst Knipoog
Is op zich erg jammer dat dit ongeluk zich heeft voorgedaan, aangezien hij vlak ervoor al wel anders begon te lopen, begon hem meer te voelen in zijn bewegingen(dit was eerder veel minder) maar hij loopt nu ondanks stress niet direct te krabbelen, dan dat hij voorheen wel deed, dus er zitten ook weer positieve kanten aan Knipoog

Iris_Lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:56

S-upp-er mooi paard ik sta versteld Wow! .

xxx (K)