Showbink Ravi @ Fotoshoot: Zeer mooi!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Showbink Ravi @ Fotoshoot: Zeer mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:37

Hallo Bokkers,

Afbeelding

Ik kom weer eens showen met mijn showbink Clown
Ravi en ik zijn weer goed op weg en ze gaat nu weer echt lopen. We hebben flink getrained. Momenteel start ik nog niet met haar, dat duurt nog een tijdje. Ravi loopt Z1 met de eigenaresse en ik train thuis haar ook op Z-klasse. Af en toe vaak basis. We zijn voornamelijk bezig met haar aanleuning en het bergopwaarts rijden. Ze heeft 3 goede basisgangen en trekt goed mee van achteren maar vind het heel moeilijk om die evenwicht te bewaren bij de oefeningen. Maar ze begint het nu echt fijn op te pakken! Straks willen we ook wat meer lengte in het voorwaarts neerwaarts krijgen maar vooral is dat nog erg moeilijk wegens haar compacte bouw en korte hals, maar dat komt later. Alles stap voor stap! Lachen

Nishada Beljaars, Paardenfotografe, is speciaal naar het Zuiden van Limburg afgereist om foto's te komen maken. Ze heeft topfoto's gemaakt van topkwaliteit. Een aanrader; http://www.benifotografie.nl
Samen met mijn teamkleding die ik een dag eerder binnenkreeg hebben we een geweldige selecie gemaakt van een enorme leuke dag!

Al het commentaar is welkom voor bevordering in onze training!
Wou eerst dit topic plaatsen op HAW en dan later op ITP, voor verschillende reacties! Lachen
Je ziet dat op een gegeven moment Ravi meer beropgwaartser gaat lopen maar toch er meer in zit.

Groetjes,
Saskia

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Terugschakelen en checken of dat ie op eigen benen loopt
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Hier nog mooie op het veld die ik zeker niet wou ontbreken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

imposantje

Re: Showbink Ravi @ Fotoshoot: Zeer mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:40

Geweldige foto's!
Probeer je benen niet af te steken, je draait op sommige foto's je tenen naar buiten.
Superleuke combi zijn jullie!
Succes verder.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:47

imposantje schreef:
Geweldige foto's!
Probeer je benen niet af te steken, je draait op sommige foto's je tenen naar buiten.
Succes verder.

Dit doe ik extra. Ik heb een tijdje geleden de neiging gehad om mijn benen te klemmen. Daarom maak ik mij extra lang.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:51

SUPER!! mooie foto's!
ik vind dat je een hele mooie houding hebt! en een super paard onder je kont! ga zo door!!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:56

SCHATTIE! Lovers

Manmanman, wat kan dat beest toch heerlijk bewegen en wat zijn jullie toch een héérlijk koppel! Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen! Sjaad heeft jullie ook verdomd mooi vastgelegd, complimenten wijfie! Moet ook echt snel eens langskomen om jullie ook te spotten met mijn camera Cool..

Je mag je schouders nog net wat meer naar boven en achteren buigen, zodat ze niet zo 'hangen'. Wel ontspannen blijven zitten natuurlijk, maar dat zou nog een nét wat chiquer beeld geven Knipoog. Verder heb ik geen commentaar wijfie, jullie gaan als een speer, echt super!

Loveyou! Kusje

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:14

Nou, daar is het topic dan! Wat leuk om de foto's hier te zien.

Ik vind jullie een hele mooie combinatie, nog steeds en alweer! Mijn commentaar weet je eigenlijk al, maar voor Bokt zal ik nog wat schrijven ( gebaseerd op hoe ze IRL liep ). Je kunt heel mooi onafhankelijk zitten, dat moet je proberen vast te houden want dat is je sterke punt Lachen
Verder zou ik werken aan de balans van Ravi zodat ze 'zonder' jouw hand op haar eigen benen kan lopen.
Neem de tijd in je training...want haastige spoed is zelden goed Knipoog Als je op deze manier ontspannen door blijft trainen, ben ik er van overtuigd dat het alleen maar vooruit kan gaan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:43

In die laatste foto's loopt ze zekers bergopwaarts Clown
Verder zou je vooruit mogen kijken; 'je paard verandert echt niet van kleur als je even niet kijkt', heb ik ook al heel vaak gehoord Knipoog Verder; kwijl, wou dat ik zo kon rijden!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:44

Alweer fijne foto's, Saskia!
Het lijkt erop dat je met je bovenbenen veel steun zoekt bij de kniewrongen van je zadel, aangezien je je hakken hier en daar extreem uitdrukt en je been ietwat naar voren lijkt te schuiven, maar tegengehouden worden door de kniewrongen. Probeer je onderbeen iets naar achteren te schuiven en je hakken niet te veel uit te drukken. Het kan zijn dat ik het verkeerd zie, een foto is toch een momentopname Knipoog.
Ravi gaat steeds opwaartser bewegen en dat ziet er erg fijn uit. Ik blijf je een hele vriendelijke en nette ruiter vinden Ja! Echt een voorbeeld voor me, haha Knipoog.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:13

Super mooie combinatie, je kan zien dat je wel weet waar je mee bezig bent.
Ik ben het volledig met je eens dat je wat meer lengte in de hals wilt kunnen rijden, dat is een punt waar je op moet gaan letten.
maar ja, alles stap voor stap wat je al zei! succes ermee.

lovefenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:20

wat een prachtig paard zeg!! mag je écht trots op zijn..
omdat rijtechnisch commentaar verplicht is: af en toe je handen wat rechter op, en je tenen niet teveel naar buiten steken, en misschien wat meer lengte in de hals ?
ik vind het er echt super uitzien, ga zo door! hele mooi combinatie zijn jullie Haha!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:00

Wat een mooie foto's! Echt zo zou ik ze ook nog wel eens willen. Prachtige combi, prachtig paard! Enige wat ik nog op kan merken is dat je af en toe je onderbeen iets afgestoken lijkt te hebben... maar dan ben ik wel aan het muggenziften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder gegeven commmentaar (door TS of andere bokkers) niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling / uitleg of verduidelijking Lachen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:34

Dit ziet er al veel beter uit dan
vorige keer Ja !!! Veel losser door het lijf !

Super mooie foto's !

Als puntje van kritiek, probeer je benen minder af- en naar voren te steken, probeer ze netjes rondom Ravi te houden Lachen

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:42

WOW Wow! Wat een super mooi paard zeg!!
Ik vind jullie een mooie combi...

Ik kan alleen maar zeggen : Ga zo door! het ziet er goed uit..

en ojah, voordat mn reactie weer verwijderd word.. hihi Haha!

Probeer voor je blijven kijken en niet naar je paard of naar de grond.. Knipoog

vdlinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:29

mooie foto's zeg en leuk paard !
Je hebt hem ook leuk aan het lopen, maar ik begrijp je punt ! Ik denk dat je idd moet blijven controleren, staat hij aan mijn hulpen en blijft hij reageren !

Vooral op de laatste middendraf deze is dan ook wel in het veld gemaakt wil hij te lang en teveel uit elkaar vallen !

maar zeer zeker mooie combinatie !

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:13

Wat een heerlijk paard om te zien, beweegt fijn door het lijf van (de foto's af te zien) En volgens mij zijn jullie heerlijk aan het werk.
Op de foto dat je hem renvers stelt zou je zelf nog iets meer mee mogen zitten (re-schouder wat laten zakken) En op sommige foto's zou je onderbeen wat meer aangesloten mogen blijven liggen.
Verder ziet er er onwijs goed uit! Complimenten hoor!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:28

Hee! echt een hele verbetering zeg! leuk dat je weer eens langskomt met je showpig!
Zie je nu ook dat z'n achterhand zoveel vooruit is gegaan?
Echt super! en ook op de veldfoto's blijft ie er goed aan trekken. Mooi beeld.
mooie houding heb je ook. OK dan!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:07

SaskiaKur schreef:
imposantje schreef:
Geweldige foto's!
Succes verder.

Dit doe ik extra. Ik heb een tijdje geleden de neiging gehad om mijn benen te klemmen. Daarom maak ik mij extra lang.

Dat begrijp ik niet zo goed. Je hebt namelijk op een flink aantal foto's je onderbenen veel te ver naar voren liggen en je staat bijna in je beugels, ipv dat je gewoon ontspannen zit.
Verder zijn het wel supergave en scherpe foto's! Complimenten voor de fotograaf Ja
Wat ben je eigenlijk aan het rijden op foto 5?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:12

Mooie foto's!
Hij is erg mooi bespierd geraakt en je hebt hem ook beter bij elkaar lopen.
Foto 5 heb je volgens mij verkeerde stelling bij een SB??
Probeer meer een middenweg te vinden met je benen, zo ziet het eruit alsof je geen contact maakt met je paard en heel erg in je beugels staat, terwijl ze volgens mij niet te lang zijn.
Waarom start je nog niet met hem?? Het ziet er echt heel netjes uit!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:57

Op mijn benen zou ik goed letten dat ik dit niet te overdreven uitvoer Lachen
Verder over het 'naar beneden kijken' heb ik wel een uitleg. Omdat ik naast mijn gevoel ook een juist beeld wil hebben kijk ik vaak naar de schaduw naar de grond wat naast Ravi bevindt. Dat kan het verklaren.
Wat ik op foto 5 doe is Schouderbinnenwaarts en dan Contrastelling. Hierdoor blijft ze goed op de achterhand. Dit vind ze begrijpelijk erg moeilijk, maar wat je goed op de foto kan zien is dat ze het nu meer gaat opakken en dus meer gaat 'dragen' op die achterhand.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:45

Ketaki schreef:
_helga_ schreef:
supper mooiie houding!! ben er jaloers op!haha en mooii paard!!

je weet ook dat je hier op bokt gewoon ALGEMEEN BEGAAFD NEDERLANDS moet typen?

Je bent je ervan bewust dat het nog altijd Algemeen Beschaafd Nederlands is?

Mooie foto's ten eerste! Ravi weet wel hoe ze moet poseren of niet?

Grappig om te zien Saskia, dat je hetzelfde probleem qua zit hebt als ik. Heb ook een beetje de neiging gehad om te klemmen (en ik val ook nog eens makkelijk naar voren) met mijn bovenbenen. Moet dat idd ook oplossen door mijn hak goed uit te drukken waardoor kuit beter aan het paard komt en bovenbeen 'los'.

Zelf zou ik iets meer lengte aan de voorkant willen zien.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 18:06

@ Patsur: Ja, dat klopt. Dit heb ik ook. Nu moet ik nog een combinatie vinden van niet té ver benen uitsteken en klemmen.

Met de lengte van de hals word het steeds beter Lachen Heeft allemaal tijd nodig!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:24

Misschien moet je dit paard nog meer bergopwaarts rijden (ik weet dat je ermee bezig bent). Maar zijn nek/kruin moet écht het hoogste punt zijn, want in deze houding vind ik het persoonlijk geen mooi beeld. Het paard heeft een dikke hals en nu lijkt het alsof hij een beetje in deze houding geforceerd word en te weinig ruimte heeft. Ik weet het is lastig.

Edit: op de eerste foto's waar jij hem voor je gevoel nog niet echt bergop rijd vind ik het een veel fijner en losser beeld geven en toch is hij er achter erg goed onder Knipoog

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:29

De eerste foto rij ik haar nog los Knipoog
Nou, ik vind haar bij de laatste foto (niet van het weiland maar van het rijden). Dat ze daar toch echt een stuk beter loopt. Zo'n bewerking krijg je niet binnen 2 weken gereden, en toch gaat ze binnen 2 weken zo goed vooruit.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:55

SaskiaKur schreef:
@ Patsur: Ja, dat klopt. Dit heb ik ook. Nu moet ik nog een combinatie vinden van niet té ver benen uitsteken en klemmen.

Met de lengte van de hals word het steeds beter Lachen Heeft allemaal tijd nodig!

Is ook erg moeilijk, moest ik ook op letten. Heb je spiegels langs de bak staan? Kun je dat mooi controleren Lachen
Misschien zou je eens kunnen gaan voltigeren als dat mogelijk is. Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik nog voltigeerde dat ik niet klemde (alleen je moet je tenen wel strekken ipv hakken uitdrukken) maar misschien is het wat om het eens aan te voelen.