Nashua @ Brabantse M2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Nashua @ Brabantse M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:42

Hallo Allemaal!
Ik heb een tijdje terug Nashua gestart op de brabantse kampioenschappen.
Nashua is een kwpner van 13 jaar oud. Hij is 1.75 m groot. Het is een lux x purioso, springpaard dus;)
Hij is iets wat hoog in het kruis.
Ik rijd nu op M2 niveau en thuis in de trainingen ben ik nu voornamelijk bezig om Nashua topscherp aan het been te krijgen. Hij is al enorm verbeterd, maar toch heb ik nogsteeds het probleem dat hij in de ring stilvalt. Ook ben ik bezig met mijn hand heel veel voorhouden, zodat hij lekker op lengte kan lopen met de neus aan de loodlijn, ik wil hem nogweleens te eng maken in de hals.

Ik was echt super super super gestresst voordat ik naar de brabantse ging, en door al deze spanning is het eigenlijk een beetje in het water gevallen.
Zaterdag had ik voor mijn gevoel helemaal niet lekker gereden. Ik kwam te laat aan, moest haasten naar het losrijterrein en moest toen meteen de voorrijring in. Dus met een strakke nashua en een super super gespannen ik gingen we de ring in, dat ging voor mijn gevoel niet zo fijn, maar ondanks alles toch een 7e plaats met 193 en 187.
De volgende dag was ik mooi op tijd en ging het losrijden echt geweldig, hij was heerlijk in de hand, heerlijk aan het been en ik was vrij ontspannen. Toen ik de ring in ging ging het mis, hij kwam achter het been en werd veel minder aan mijn been. soms kwam hij ook wat voorover. Toen reed ik de hoek in en struikelde hij flink (net voor de middendraf) wat resulteerde in 2 keer een 2, hoewel de middendraf eigenlijk super ging.
In de laatste uitgestrekte draf zette ik hem goed in, maar wilde ik teveel waardoor hij in galop viel.. Dat koste me de kop en daardoor kwam ik 3 puntjes onder de 6e plaats en er mochten er 6 door.
jammer maar helaas, toch al bij al een goed weekend gehad en onwijs veel geleerd!
volgende keer beter, ik ben al heel blij dat het zondag beter ging dan zaterdag voor mijn gevoel, dat was al een persoonlijke overwinning. Afgelopen vrijdag heb ik opnieuw gestart en toen had ik hem voor het eerst geweldig aan het been in de ring, ik hoefde alleen maar te zitten en rond te sturen! Heerlijk. Dat resulteerde in een 2e plaats met 199 punten. Daar was ik echt onwijs blij mee! Nu denk ik persoonlijk ook dat het veel meer ligt aan dat ik gewoon mijn hand voor moet houden tijdens de proef, dan dat hij achter het been komt. Echt top geleerd van dit kampioenschap.

Nog even over mijn zit, een jaartje geleden had ik onwijze kapstokken, hing ik achterover en keek ik alleen maar naar nashua's geweldig mooie oortjes Clown
Persoonlijk vind ik het extreem verbeterd op deze foto's, nog komen ooit de kapstokjes terug, en nog is de kin niet altijd omhoog, maar als je in mijn topic kijkt, hoop ik dat ook jullie een geweldige verbertering zien.

kijk en geniet van mij mooie Nashua. De links zijn ook zeker de moeite waard!
eerst even deze GEWELDIGE hoofdfoto
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SQT8ZTRG.jpg

haha en ff een bewijs dat ik zondag met het losrijden ontspannen was
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RENTXGFV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8Q74HPKW.jpg

binnenkomen, heeeerlijke actieve draf
Afbeelding

hxd wenden, mooi van achteruit en mooi rijzend
Afbeelding

ook hxd wenden
Afbeelding

mooie draf, helaas in het dalend moment genomen, jury had verschillende keren kort in de hals staan, maar dat zie ik hier niet terug, maarja jurysport Clown
Afbeelding

close-upje
Afbeelding

eind middendraf (na die flinke struikel, bijna geen spanning te zien!) ik zit best goed..
Afbeelding

overgang naar halthouden
Afbeelding
en halt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3LCKNNSW.jpg

na het achterwaarts voorwaarts in draf, rechterhand, vind hem hier geweldig actief! Ook is hij mooi in de hals, kijk ik waar ik heen ga, heb ik mijn hand voor en heb ik mijn tenen aardig Knipoog
Afbeelding

travers voor een 8
Afbeelding

uitgestrekte stap, eigenlijk altijd goed voor een 8
Afbeelding

gebroken lijn in galop, wat raar moment, maar wel mooi in de hals
Afbeelding

iets in stap, geen idee wat Knipoog
Afbeelding

erg mooi mijn handen voor en tenen naar binnen (is trots Haha! )
Afbeelding

ik vind hem hier heeeeel mooi in de hals, ietsjes minder in de benen, verkeerd moment, haha ik trouwens ook;)
Afbeelding

galopje, mijn tenen net te ver naar buiten
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FRZ4CH4.jpg

Gerritvdp

Re: Nashua @ Brabantse M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:20

ge-wel-dig paard!
Houd inderdaad goed je kin omhoog, je handen voor en je tenen naar binnen, maar ik ken je vorige topics en moet zeggen dat je hier onwijs goed aan gewerkt hebt. Ik vind hem nu ook mooier in de hals en mooier actief. jammer dat je er net buitenviel, maar al bij al toch heel erg goed gedaan! Mag je trots op zijn.
Wanneer ga je Z starten?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:24

Super mooi beestje zeg!
Wat een chique ding!

Commentaar: Ja het is dat het moet, dan zou ik toch iets meer op je tenen letten en je handen (Wat je eigenlijk al zo veel verbeterd heb, maar moet iets zeggen) Knipoog . Verder vind ik dat je een mooie houding heb!
Ga zo door zou ik zeggen!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:15

Leuk chique paardje zeg!
Je hebt wel een mooie houding, alleen wel
vooruit blijven kijken he Knipoog

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:19

jullie gaan het ver schoppen. Mooi om die verfijning in het beeld te zien. Maar als ik dan toch commentaar moet geven...probeer altijd op je tenen en je beenligging te letten

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:44

Heel mooi paard!
vind wel dat je sporen er vaak inzitten ..

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:12

Mellanii schreef:
Heel mooi paard!
vind wel dat je sporen er vaak inzitten ..

Mijn sporen zitten er niet 'in' of 'aan', dat lijkt zo omdat ik mijn voeten verdraai, maar ze zijn er wel vanaf, jammergenoeg heb ik daar geen duidleijke foto van Knipoog

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:50

daar hebben we nash, het voormalig ZZ-zwaar paard of Prix st george?! Dan mag je ook wel een 8 halen voor de travers en andere onderdelen hè! Knipoog Ziet er goed uit verder! Alleen je benen niet naar voren afsteken.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:56

Lienemien schreef:
daar hebben we nash, het voormalig ZZ-zwaar paard of Prix st george?! Dan mag je ook wel een 8 halen voor de travers en andere onderdelen hè! Knipoog Ziet er goed uit verder! Alleen je benen niet naar voren afsteken.

wil niets zeggen hoor... Lachen
een zo hoog afgericht paard wat altijd afgeslagen is en daardoor is gaan staken is nog knap lastig te rijden!
Maar hij heeft inderdaad wel kwaliteit Knipoog en gelukkig heb ik het staken er bijna uit kunnen rijden Lachen

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:09

Frannik schreef:
Lienemien schreef:

wil niets zeggen hoor... Lachen
een zo hoog afgericht paard wat altijd afgeslagen is en daardoor is gaan staken is nog knap lastig te rijden!
Maar hij heeft inderdaad wel kwaliteit Knipoog en gelukkig heb ik het staken er bijna uit kunnen rijden Lachen

Goedzo! Het was idd niet de gemakkelijkste dat ik toen weleens gehoord heb!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:18

Ziet er goed uit Denise, fijn dat er weer verbetering in het rijden zit! je ziet het er echt vanaf.
en Lienemien als jij op Salinero gaat rijden, rijd jij dan ook de Olimpische spelen met een gouden plak? dacht het van niet.. Clown
(hier wil ik maar mee aangeven, hoe hoog dat paard ook gelopen heeft wil niet zeggen dat het paard bij een andere ruiter hetzelfde laatzien en eruit haald als bij zijn vorge eigenaar.. al doet nash het erg goed met Denise erop!)
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 03-09-08 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:20

Maureenn schreef:
Ziet er goed uit Denise, fijn dat er weer verbetering in het rijden zit! je ziet het er echt vanaf.
en Lienemien als jij op Salinero gaat rijden, rijd jij dan ook de Olimpische spelen met een gouden plak? dacht het van niet.. Clown

Zeg ik dat dan? En hoor je mij zeggen dat ze dan ook zz moet kunnen rijden?! Nee Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:21

Waarom zou een oefening dan voor een 8 Moeten kunnen omdat Nash al ZZ heeft gelopen? apart.

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:22

Omdat de basis gangen van dat paard goed zijn en bevestigd

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:24

Die van Salinero ook, en daar rijd jij ook geen ZZ mee. maargoed hij kan het iig wel, ligt er dan maar net aan welke ruiter erop zit he

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:25

Hey Denise,
wat een knapperd is die Nashua! Ziet er erg goed uit.
Ik ga niet te veel commentaar geven, aangezien ik zelf echt óveral nog aan moet werken haha.
Je kijkt wat te veel naar beneden, meer tussen de oortjes door kijken geeft al een veel mooier beeld.
Succes verder met Nashua!
ps zijn been is dus goed genezen zie ik? Gelukkig maar.
Groetjes Corinne.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:30

hey vind het er goed uitzien!
probeer alleen aan de knik in je armen te denken! dat is ook mijn aandachtspunt vandaar dat het mij opvalt Tong uitsteken

succes ermee!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:34

Lienemien schreef:
Omdat de basis gangen van dat paard goed zijn en bevestigd

allemaal bedankt Lachen
daar ben ik het niet volledig mee eens, nashua is totaal niet bevestigd, nashua was gereden met een super strakke hand, de kop erop trekken en de kont eronder slaan.. dat is vrij lastig om dat er weer uit te krijgen. Hij liep een 'gemaakte' draf, die heel groot en vooral vertraagd was, dus het is super super super lastig om hem nu weer klein en vlug te krijgen! en staakloos, trouwens.
Na anderhalf jaar, nu dus, is er eindelijk flink verbetering, hij is en aan het been, en klein en vlug, kan nu zelfs een paar pasjes piaffe rijden, denk dat het helemaal goedkomt met hem, gelukkig staakt hij ook niet meer!

Mijn armen was me trouwens zelf nog helemaal niet opgevallen erika! thanks voor de tip Knipoog

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:38

Het ziet er goed uit!
Jullie gaan echt vooruit!
Ik zie je regelmatig op wedstrijden in onze kring.
De meeste aandachtspunten zijn al gegeven.
Succes met je geweldig dier!

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:42

heeel mooi paard
ziet er netjes uit, alleen je benen wat langer houden(LIJKT net of je bij elke foto zit te drijven)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:43

ingetarita schreef:
heeel mooi paard
ziet er netjes uit, alleen je benen wat langer houden(LIJKT net of je bij elke foto zit te drijven)

ja klopt Bloos haha je moet eens in mijn profiel kijken, dat was pas ernstig Tong uitsteken ik ben al zooooo blij met dit plaatje haha, terwijl het nog 100 keer beter moet!! maarja dan heb ik ook een uitdaging he;)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:50

even voor de duidelijkheid:
zo zat ik Afbeelding

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:55

zo! je bent zeker vooruit gegaan!
probeer je tenen wat naar binnen te draaien, verder vind ik dat je een mooie houding hebt!

succes verder!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:02

ziet er netjes uit en je hebt een heel erg leuk paard Haha! wel vind ik dat je je handen wat recht op ma houden je rijd geloo fik met piano handen maar als ik de foot van helemaal onderaan bekijk die jij later hebt geplaats van hoe je eerst reed ben je enorm vooruit gegaan Haha! Ga zo door met je houding

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:48

Ziet er dus echt geweldig uit Tong uitsteken . Ik doe het je 'voorlopig' (verander maar in nooit) nog niet na. Vind het een heel mooi beeld geven.

Wat al eerder is genoemt die piano handjes vielen me ook op (ja ja de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet Knipoog )

Edit : Tevens fijn te lezen dat er ruiters zijn die zo op paarden weg kunnen rijden met een hoger nivo. Ik zou zeggen kom een keer langs ik zal je een rondleiding hier in de buurt geven langs paarden die allerlei nivo's hebben gelopen en dat mag jij de verschillen eruit halen wie welk nivo loopt want ja dat kun jij dus meteen met dat betreffende paard rijden of niet Lienemien ? Wees zo vriendelijk en denk na voor je iets zegt en als je een ruiter bent hoor je dit te weten!