Manegepony Saartje boekt vooruitgang@dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Manegepony Saartje boekt vooruitgang@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 18:49

Doei!

Hier even de link naar het vorige topic, waar je ook het eerste topic kunt vinden. Hier staat namelijk haar hele verhaal in. Is iets gebeurd waardoor ze heel erg heftig reageert op been, dat is daar te vinden dus. Ja

[HAW] Manegepony Saartje (Appaloosa) @ dressuur

Vandaag was edelweis1 meegegaan om weer eventjes te helpen. We hebben vooral geoefend om haar meer op haar achterkant te brengen, omdat op de vorige topics ze nogal vlak liep. Eventjes kijken wat er dus nog meer inzat. Nagelbijten / Gniffelen Vingers aflikken Nja, best wel wat, zoals je zelf kunt zien.

Tsja, niveau. Niet echt dus, we rijden gewoon graag samen, maar zelfs B niveau zou je het niet kunnen noemen. De basis is óok moeilijk, vergeet dat niet. Nagelbijten / Gniffelen

Ohja, en vooruitgang. Misschien zijn de meningen daarover verdeeld, omdat ze van voor nu iets onrustiger was, maar als je ziet hoeveel ze nu haar gewicht op haar achterkant zet: Haha!.

Genoeg gekletst, meer commentaar volgt bij de foto's zelf. Ja

1. Na het losstappen: oppakken. Nog niet helemaal erdoorheen, maar wel ruim. Ja
Afbeelding

2. Drafje, nog nét niet helemaal.
Afbeelding

3. Achterbeen mag iets actiever. Van voor netjes. Ja
Afbeelding

4. Iets te diep, nog wat zoekende.
Afbeelding

5. Er waren grote honden aan 't spelen en dat vindt ze nog héeel spannend. Ach gut Haha! ( Vingers aflikken )
Afbeelding

6. Lachen
Afbeelding

7. Netjes.
Afbeelding

8. Mooie achterhand. Ja Neusje er iets uit, maar dat mag. Ja
Afbeelding

9. Zelfde. Knipoog
Afbeelding

10. Vingers aflikken Lekker actief achter, ze draagt echt goed. Lachen
Afbeelding

11. Lovers
Afbeelding

12. Uitdraven. (Beetje verkeerd moment. Nagelbijten / Gniffelen)
Afbeelding

13. En nu zijn we er dus echt klaar mee. Schijnheilig Vork Haha! Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

14. Lovers Lovers Lovers
Afbeelding

Ben heel benieuwd wat jullie vinden, vooruitgang of toch terug naar het vorige topic? Schijnheilig

Doei!

lesilla

Re: Manegepony Saartje boekt vooruitgang@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:51

Jullie zijn een leuke combinatie seg, vind wel vooruitgang. Alleen stom dat je bijna zwemt in het zadel. Wel naar voor kijken, want geld zul je niet vinden. Knipoog En letten op kapstokvoetjes.

Verder leuk om eens een manegepaard te zien! Doe zo voort

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:32

Else, ik ben echt trots op je Lovers!

Ik weet dat je niet altijd over de beste instructie beschikt en ik vind het knap dat je dingen vaak toch zelf op probeert te lossen en met wat kleine aanwijzingen met sprongen vooruit gaat.
Ook Saartje heeft vandaag goed haar best gedaan. Haar aanleuning mag nog iets constanter en ook de activiteit en juiste reactie op beenhulpen mag iets verbeteren. Gelukkig ben je hier hard mee aan de slag.
Nog kleine aanwijzingen voor je eigen houding (hoewel je deze zelf goed genoeg weet): Zorg ervoor dat je hak, heup, schouder en oor in een rechte lijn zijn. Vooral je onderbeen wil nog wel eens naar voren schuiven en dat is zonde, want je zit erg netjes rechtop en op deze manier is het lastig om een goede balans te houden. Je handen zijn al een stuk verbeterd, maar zorg ervoor dat je je polsen rechtop houdt.
Verder kan ik nog steeds heel hard om foto 13 lachen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:36

Ik vind het er erg goed uitzien! Achterhand zit er lekker bij en zo te zien loopt ze mooi ontspannen. Misschien ietsjes actiever? En dan bedoel ik niet harder, maar meer actie zegmaar.
Verder ziet het er erg goed uit, ga vooral zo door.
Probeer verder je benen niet naar voren te steken, af en toe lijkt het alsof je ze iets te ver naar voren legt. Maar dat kan komen door de grootte van het zadel.

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:44

Wat rijdt je deze pony ontzettend leuk!! Fijn om te zien. Enige puntje: let op dat je onderbenen niet te ver naar voren kruipen op de momenten dat je in het zadel zit, de momenten dat je lichtrijdt vind ik je been ligging veel mooier.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:08

In vergelijking tot het vorige topic ziet het er echt al een stuk beter uit Haha!
Pony gaat idd meer op de achterhand lopen en zo te zien laat je der lekker met rust aan de voorkant.

Ik zou wel even nadenken over je zadel. Haar schouder ligt niet vrij, en als je het zadel meer naar achteren zou leggen dan zou die achter de laatste rib uitkomen, te groot dus.
Misschien is er de mogelijkheid dat er een kleiner zadel opkan? Zit wellicht voor jou ook fijner Knipoog

Super meis Haha! ben benieuwd naar de volgende foto's Ja

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:22

Leuk om te zien dat een manege paard zulke sprongen vooruit maakt. De aanwijzingen zijn al gegeven dus meer hoef ik niet te zeggen alleen ga zo door!.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:29

Ik vind het er op het oog netjes uitzien hoor. *LOL*

Probeer je onderbeen iets verder naar achter te leggen en continue contact te houden met de buik van het paard.
Voor je handen geld: duimen naar boven, maar ook ik heb daar nog steeds moeite mee hoor. Clown
En naar voren kijken, je hebt geluk dat het naar beneden kijken niets in je houding verandert, maar wees trots op deze pony.
Ik vind jullie wel B rijp hoor. Tong uitsteken

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:00

Ziet er echt super uit!!
Heel netjes ook..
Maar meid... Ontspan eens!
Je kunt de spanning gewoon op je gezicht zien, en in je houding dus ook.. Tong uitsteken

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:05

ik heb net even je vorige foto´s bekeken.
het is duidelijk dat ze vooruit gaat OK dan!
super dat ze op deze manier haar vertrouwen op kan bouwen.
en voor jou natuurlijk een dikke pluim omdat je dr helpt! Haha!
verder geen kritiek ofzo, super nette houding trouwens&mooie foto's!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:08

Else, wat ziet ze er uit???!!!
Stukken beter dan de 1ste keren dat ik der zag lopen en zelf mocht aanvoelen (al heb ik der daarna niet meer gereden), maar je ziet zeker wel verbetering!

Ik ben benieuwd, naar de onderlinge wedstrijd Knipoog Kom zeker wel even een kijkje nemen...

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:56

Wat een leukerd zeg!
Ze begint inderdaad veel meer te dragen, maar heb wel het idee dat ze in je vorige topic actiever was, klopt dit? Zo toont het op de foto's wel. Dit is dan ook wel weer een lastig punt neem ik aan, vanwege haar reactie op jou been. Ik vind het er goed uit zien!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:54

Foto 6 vind ik héél netjes. Hier loopt de pony voor mij erg goed, en jij zit ook heel netjes daar.
Jullie zijn een leuke combinatie!
Commentaar (omdat het moet): soms gaan je onderbenen een stukje naar voor, probeer ze onder je te houden Lachen

Edit: las net dat het een manege-pony was. Wat een leuk ding Lachen Jullie hebben al veel vooruitgang geboekt vind ik zo! Doe zo voort!!!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:29

ik vind dit zo'n super leuke pony, en wat een vooruitgang zeg! Super hoor.
Ook vind ik je zit heel mooi, alleen heb ik 2 kleine aanmerkingen, houd je ellebogen bij je lichaam en houd mooi je kin omhoog!
Heel erg veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:28

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

iloverieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:57

ziet er goed uitt! Knipoog

Viora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:21

Ziet er heel netjes uit! Vooral voor een manegepony!
De laatste foto vind ik echt gaaf! Succes ermee.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:49

Nou Else, je hebt vandaag weer lekker veel dingen mogen doen om te oefenen met Saartje. Ben benieuwd als ik over een x-aantal weken weer verandering zie

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:53

Wauw, wat een súper combinatie. Jullie passen echt goed bij elkaar!
Pony heeft ook een mooie achterhand zegt, ze gebruikt hem echt goed!

Je zou nog wat op je eigen houding kunnen letten, en er iets meer actie proberen in te brengen Lachen

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:30

Wat een geweldige vooruitgang!! Echt superhoor, ziet er echt supermooi uit! Heb gewoon geen commentaar: OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!
Echt jammer dat je d'r niet kunt kopen, jullie zijn een gouden combinatie! Haha!. Maar nu ben ik wel benieuwd hoeveel tijd er precies tussen nu en je vorige topic zit! Lachen

Lotteend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:35

Wow ziet er goed uit, leuke pony! Knap dat je zo ver al komt met een manegepony ! Jullie zijn een leuke combinatie Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:13

Ik heb even alladrie de topics doorgekenen en je boekt echt vooruitgang! Netjes hoor! Lachen

Ik vidn het een knap paardje, zonde haast dat ze in de manegelesse moet gaan lopen. Ze komt goed tot haar recht zo met één ruiter Knipoog

Zadel mag inderdaad ietsje verder naar achteren. Hoe groot is Saartje eigenlijk? Ik zou haast denken dat het een paard is ipv een pony Knipoog

pannekoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:55

Wat heb je dat paardje fijn aan het lopen, je ziet wel dat ze steeds meer vertrouwen krijgt, als je alledrie de topics vergelijkt.
Je houding is goed, probeer wel om je handen te denken, die zijn soms wat te ver van elkaar af Clown .
Ziet er verder prima uit, jullie zijn een leuke combinatie!

Grappig, ik heb dit 2 jaar terug ook met een paard van de manege mogen doen, het ging super goed.
Helaas kneusde ik mijn enkelband tijdens een gymles, en is het paardje verkocht omdat ze weer helemaal angstig werd.
Erg jammer, want ik was helemaal aan het beest gehecht en het ging juist zo goed.

Veel succes verder, volgens mij gaat dat helemaal goedkomen met jullie!! (kijk nu al uit naar het volgende topic Vingers aflikken )

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:39

Wauw Else Haha!
Je bent echt vooruitgegaan met haar *heb vorige 3 topic's ook zitten kijken*. Netjes hoor!
Heb je les met haar, of doe je het allemaal zelf? Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 20:33

Bedankt voor jullie leuke reacties! Vandaag ook weer les gehad, ging echt súper! Haha!

Blueberry: Saartje is 1.50. Wel nog echt pony dus. Ja

Pannenkoekje: Ja, hoop dat ze haar natuurlijk niet wegdoen, want daar is ze veel te leuk voor. Lovers Jammer dat dit bij jou wel zo is gegaan.

Dreamy: Dankje. Lachen Ik heb eerst vaak vrijgereden, maar ga nu vaak de les met haar in. Alle lessen die ik rijd, ga ik op haar. Haha! (Er wil toch niemand anders op. Nagelbijten / Gniffelen)