Trees @ work voor het eerts op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lennardi

Trees @ work voor het eerts op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:44

Hoi hoi,
Het is voor het eerst dat ik hier foto's toon van het werk met mijn paarden.
Vandaag Trees.
We rijden recreatief omdat mijn rug te slecht is om echt dressuurwerk te doen.
Zo nu en dan doen we het wel maar niet al te vaak.
Waar we nu mee bezig zijn is omdat ik haar nu zelf een jaar onder het zadel heb is: Naar mijn beenhulpen luisteren, naar mijn handen luisteren en meegeven en vanuit de achterhand rijden want dat deed ze niet.
Trees is tevens 5 jaar en begint nog maar net met echt werken.
En voor mij geld dat we bezig zijn met mijn houding want die is soms echt bagger dat geef ik eerlijk toe.
Hier de foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Binckydenice

Re: Trees @ work voor het eerts op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:46

Volgens mij ligt het zadel tever naar voren....

Je houding is inderdaad bagger, daar moet je echt aan gaan werken, je hakken netjes naar beneden, je zit in een stoelhouding..... Je hangt naar achteren, ik vindt dit persoonlijk niet echt een prettig gezicht.

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:02

Binckydenice schreef:

Je houding is inderdaad bagger, daar moet je echt aan gaan werken, je hakken netjes naar beneden, je zit in een stoelhouding..... Je hangt naar achteren, ik vindt dit persoonlijk niet echt een prettig gezicht.

Wees een beetje lief voor ons alsjeblieft.
ZOALS IK AL ZEI BEGINNEN WE NET.
En gezien ik een slechte rug heb kan ik nooit helemaal goed zitten

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:05

Zo te zien is dit zadel absoluut niet geschikt voor je paard. Laat er alsjeblieft iemand naar kijken die er verstand van heeft, een MSFC'er! Het zou zonde zijn om je paard stuk te rijden omdat er slecht passend tuig gebruikt wordt. Vooral omdat je nog maar net begint... als je het doet, doe het dan goed!

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:06

Lennardi schreef:
Binckydenice schreef:

Maar dit zadel ligt wel erg ver naar voren.. ook al begin je net.. Je zadel hoort gewoon goed te liggen.
Wat je houding betreft.. daar was je duidelijk in! Maar probeer je pony niet in de weg te zitten..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:06

Helaas moet ik ook zeggen dat het er niet helemaal fijn uitziet.
Het zadel ligt te ver naar voren waardoor jij ook te ver naar voren zit en er te veel druk op de voorhand komt.
Daarbij is je pony ook nog overbouwd wat het nog moeilijker maakt om er goed op te zitten.

Misschien is een build-up pad iets voor jullie Pling

Verder zit je wel mooi lang met je beugels, probeer alleen meer met je kuit te drijven (is moeilijk weet ik buikje zit zo hoog Knipoog )
Hoofd-hals houding vindt ik al wel netjes Ja

Succes!!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:07

Lennardi schreef:
Binckydenice schreef:

Sorry als je het hard opnam, was niet onaardig bedoeld, maar aan de houding moet nog aardig wat geschroeft worden....
Je benen zitten te ver naar voren, hakken niet juist....
Het is net alsnof je in een stoel zit...

Je houding kan ook iets worden aangepast met een goed dressuurzadel.... Dat is beter voor jou houding maar ook voor je rug, rechtop zitten is toch wel belangrijk...

En ik zou het zadel eens na laten kijken wat zo op de foto's te zien ligt deze veel te ver naar voren, dit is ook niet echt bevordelijk voor de pony zelf....

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:09

[quote="Binckydenice"]

nee, dat probeer ik ook,
wat het zadel betrefd, dit is de enigste waar ik mee kan rijden.

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:11

Shyla25 schreef:
Helaas moet ik ook zeggen dat het er niet helemaal fijn uitziet.
Het zadel ligt te ver naar voren waardoor jij ook te ver naar voren zit en er te veel druk op de voorhand komt.
Daarbij is je pony ook nog overbouwd wat het nog moeilijker maakt om er goed op te zitten.

Misschien is een build-up pad iets voor jullie Pling

Verder zit je wel mooi lang met je beugels, probeer alleen meer met je kuit te drijven (is moeilijk weet ik buikje zit zo hoog Knipoog )
Hoofd-hals houding vindt ik al wel netjes Ja

Succes!!

Bedankt voor je tips.
Ik ga het proberen.

Wat bedoel je met overbouwd?
en wat doet een build-up pad anders dan ?

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:15

[/quote]

Sorry als je het hard opnam, was niet onaardig bedoeld, maar aan de houding moet nog aardig wat geschroeft worden....
Je benen zitten te ver naar voren, hakken niet juist....
Het is net alsnof je in een stoel zit...

Je houding kan ook iets worden aangepast met een goed dressuurzadel.... Dat is beter voor jou houding maar ook voor je rug, rechtop zitten is toch wel belangrijk...

En ik zou het zadel eens na laten kijken wat zo op de foto's te zien ligt deze veel te ver naar voren, dit is ook niet echt bevordelijk voor de pony zelf....[/quote]

Bedankt zal er naar laten kijken.
Ik heb een dressuurzadel dat volgens de zadelmaker goed ligt maar dan heb ik met 5 minuten super last van me rug
En sorry dat ik het verkeerd opvatten.
maar vandaag gaat echt alles fout wat maar fout kan gaan en dan vat ik dingen snel verkeerd op.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:16

Bedoel je dat dat het enige zadel is wat je hebt, of dat het voor jezelf het enige goede zadel is?
Want eigenlijk zou je een goed passend zadel moeten aanschaffen, zowel voor jezelf als voor de pony...

Je pony loopt wel netjes, maar let erop dat jij naar voren blijft kijken. Knipoog

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:21

Bedankt sabine_duco,
Het is het enigste zadel wat ik heb dat goed voor mij is.
En als ik dat dressuurzadel opleg dan word ze helemaal gek.
En wat het geldzoeken betrefd ja ik weet het dat is echt een ramp ik probeer steeds te kijken of ik me handen wel goed hou en op het goedebeen lichtrijd.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:23

Lennardi, er is heus wel een zadel te vinden wat goed voor jou en voor je pony is... ik ben blij dat je onze adviezen ter harte neemt!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:23

Ik zou opzoek gaan naar een professionele zadelmaker die een zadel maakt dat voor jou en je pony perfect is. Want het is niet fijn als jij pijn hebt en ook niet fijn als je pony pijn heeft.

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:25

Ik heb just een zadelmaker gebeld die komt mij volgende week advieseren en eventueel een nieuw zadel op maat maken.
En tuurlijk neem ik jullie tips terharte ik rijd graag en wil voor ons driieen het beste.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:26

Je hebt een hele mooie en leuke pony, maar ik ga met voorgaande reactie's mee betreffende het zadel, daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik je eigenlijk veel te groot vind voor deze pony, ik vind het geen gezicht.
Het spijt me als ik je met deze woorden pijn doe.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dol bent op het dier en er graag iets mee wilt doen, maar ik zou het dan meer in het aangespannen rijden zoeken, want nogmaals het is een super mooie en leuke pony.
In ieder geval heel veel succes

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:27

Top van je Lennardi!!!!
Mijn paard was niet gemakkelijk met zadels om het maar voorzichtig uit te drukken... maar nu heb ik een heerlijk zadel (ja wel prijzig) maar het is het dubbel en dwars waard qua rijplezier voor ons tweetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:29

Ten eerste goed dat je een zadelmaker laat komen!!

Verder belemmer je je pony enorm met je houding, waardoor het voor je pony (zeker omdat hij nog maar net begint) heel moeilijk gaat worden om goed zijn balans te vinden met een ruiter, en te snappen waar hij heen moet. Moeilijke rug of niet, tóch blijft de houding en zit het belangrijkste van het hele rijden. Je kán niet een paard leren om te lopen waar hij moet lopen als je zelf een minimale houding hebt. Dus ga ajb eerst aan je houding werken voor je een pony gaat beleren..

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:30

@Pollen ik ben blij dat ik niet de enigste ben die een moeilijk paard heeft qua zadel

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:32

je zadel ligt te ver naar voren, maar als je hem naar achter zou leggen, ligt ie op de lendelen.. en dat is ook niet goed..
ander zadel is dus nodig..
en paardrijden is noujuist goed voor je rug, als jij je even in de goede houding zet, zal het voor je rug heel goed doen!
verder vind ik je ook best groot voor de pony..

wel een leuke pony!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:34

Lennardi, neem na een goed zadel aangeschaft te hebben ook zitlessen, dat scheelt voor je eigen lichaam ook alles!! En daar heeft je pony ook weer plezier van.... succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:35

MaaikeMo schreef:
je zadel ligt te ver naar voren, maar als je hem naar achter zou leggen, ligt ie op de lendelen.. en dat is ook niet goed..
ander zadel is dus nodig..
en paardrijden is noujuist goed voor je rug, als jij je even in de goede houding zet, zal het voor je rug heel goed doen!
verder vind ik je ook best groot voor de pony..

wel een leuke pony!

Niet altijd waar hoor. Ik heb ook last van m'n rug, en dat wordt met paardrijden erger. En ja ik zit wel goed.. Ik rijd dan wel op manegepaarden die niet allemaal even soepele gangen hebben, dus dan heb je wel last van klappen in je rug af en toe, maar toch.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:38

MaaikeMo schreef:

Ben ik ook niet mee eens, als je in een klassieke zit gaat zitten met rugproblemen kan ik je verzekeren dat dit heel erg pijn doet.
Als je last van bv een holle rug hebt moet je juist wat meer in een stoelzit zitten.
Bij een boomloos zadel is het zo wie zo al meer stoelzit omdat je de vorm van het paard volgt met je benen en niet de A-vorm van een "normaal" zadel.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:47

Lennardi schreef:
Ik heb just een zadelmaker gebeld die komt mij volgende week advieseren en eventueel een nieuw zadel op maat maken.
En tuurlijk neem ik jullie tips terharte ik rijd graag en wil voor ons driieen het beste.

Hey wat leuk foto's van je kleine Lachen
Welke zadelmaker laat jij komen, ik moet nl ook iemand laten komen eerdaags..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:56

Pollen schreef:
ik ben blij dat je onze adviezen ter harte neemt!

Zo triest dat ze dat in het andere topic niet doet......

No Cheer