Waddox (v. Paddox) nog eens aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_M

Waddox (v. Paddox) nog eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 17:00

Hallo allemaal Doei!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik foto's van Watje geplaatst heb. Na een zware verstuiking waardoor we zo'n 2 maand niet veel mochten doen en mijn examens, hebben we deze vakantie het werk weer wat meer kunnen opnemen. Lachen

Volgens de nieuwe regels van HAW eerst even voorstellen:
Watje is een 5-jarige ruin van zo'n 1m70 met afstamming Paddox (v. Ferro) x Ico Sun x Haarlem. We hebben hem gekocht in februari 2007, dus alweer een goed jaar en een half geleden. In het begin was het erg wennen omdat ik net van een pony kwam. Maar hij werkt altijd goed mee en is ontzettend eerlijk en braaf.

De laatste tijd gaat het vrij goed en na 6 maanden hebben we sinds kort weer les, wat natuurlijk veel helpt. Lachen We zijn nu 4 keer op wedstrijd gegaan en starten daarbij in de E-proeven (België, ongeveer vergelijkbaar met B-niveau). Het probleem hierbij is dat hij in de losrijpiste schrik heeft als een ander paard uit de andere richting komt, hij springt dan opzij/probeert zich om te draaien/of hij verstijft en wil niet goed meer vooruit. Vroeger deed hij dit thuis ook, nu gaat dit stukken beter. Maar met 10 paarden in de piste op vreemd terrein lukt het dus nog niet. Ik denk dat dit wel zal overgaan naarmate we meer wedstrijden gereden hebben, maar het maakt het losrijden er niet makkelijker op. Toch vallen de scores goed mee, tot nu tussen de 60% en 65%. Als iemand nog tips heeft voor zijn 'tegenligger-angst', graag! Ja

Echt hele grote problemen bij het rijden zijn er niet. Rechtsom buigen vind hij moeilijker, waardoor hij soms naar binnen valt en linksom dan meer over de schouder naar buiten loopt. Dit proberen we op te lossen door stukken naast de hoefslag te rijden en veel cirkels te sluiten en te openen, waarbij hij niet naar binnen/buiten mag vallen. Ook stukjes wijken nemen we mee, om hem daarna weer goed recht te kunnen stellen. En af en toe een pasje SB proberen we ook in stap.
Verder vind ik vooral heel belangrijk dat hij licht in de aanleuning blijft en nog net wat vlotter aan m'n been is, waarvoor we veel proberen te schakelen. In draf vindt hij dit moeilijker, tips hiervoor zijn welkom. Lachen
Ik moet heel erg letten dat ik mijn handen lager en breder houd (vooral mijn rechterhand), mijn benen soms niet optrek en dat ik recht blijf zitten. Ook moet ik mijn armen meer naast mijn lichaam houden en voor me kijken (extra moeilijk als de zon zo fel schijnt Haha!). Oh, en ik verdien wel een prijs voor de meest stomme gezichten trekken, haha Bloos.

Ik rijd hem nu bewust wat lager en ronder omdat hij hierdoor net wat losser komt. Hoog lopen kan hij goed genoeg, maar omdat hij hierin niet altijd over de rug blijft, wil ik hem nu eerst wat lager hebben. Omdat het erg warm was vandaag hebben we enkel wat laag en ontspannen losgereden en verder heb ik niet veel gevraagd.

De foto's staan niet echt in volgorde. Het zijn niet de beste foto's geworden en de meeste draffoto's waren mislukt, maar hier zijn ze: Lachen

1) http://i163.photobucket.com/albums/t307 ... 008353.jpg
Losdraven, hak niet optrekken!

2) Afbeelding
Laag losgalopperen, er nog niet helemaal doorheen.

3) Afbeelding
Handen en armen! En m'n hoofd Bloos Bloos

4) Afbeelding
Wat ronder.

5) Afbeelding
Handen en rechtop zitten.

6) Afbeelding
Even wat hoger instellen.

7) Afbeelding
En kijken of hij weer fijn mijn hand wil volgen.

8) Afbeelding
Hij loopt wel diep maar gebruikt z'n achterhand en rug toch goed. Hij begint wel steeds meer hals te krijgen vind ik. Lachen

9) Afbeelding
Nageven op de binnenteugel. (oei wat lijk ik klein op deze foto! Bloos!)

10) Afbeelding
Dit is dus het probleem met de rechterhand: die moet lager en op gelijke hoogte met de linker. En weer die armen die naast mij moeten.

11) Afbeelding
Heel jammer dat deze zo wazig is, want ik vind hem heel mooi. Scheve mond

12) Afbeelding

13) Afbeelding

14) http://i163.photobucket.com/albums/t307 ... 008273.jpg
Z'n vlekje op z'n kin. Lachen

15) Afbeelding
Rechterhand!!

16) Afbeelding
Tja Haha!

17) http://i163.photobucket.com/albums/t307 ... 008197.jpg
Fijn licht in m'n hand.

18) Afbeelding
Armen naast mijn lichaam houden.

Bedankt voor het kijken en tips/commentaar zijn steeds welkom!
Groetjes,
Watje en Céline

Eline_Ilona

Re: Waddox (v. Paddox) nog eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:06

Wow wat een mooi paard! Probeer alleen je hakken wat meer uittedrukken

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:21

Leuk om weer wat foto's van jullie te zien, Celine! Het ziet er fijn uit. Vooral op foto 2 trek je een geniaal gezicht haha ROFL Veel stukjes wijken helpt inderdaad goed, en dan vooral heel veel en korte stukjes. Na een goed stukje dus snel weer rechtstellen en weer opzij. Bij mij helpen hele korte overgangen van stap naar draf en weer terug om mijn paard actiever te maken, misschien dus ook een idee voor jou als je het niet al deed. Haha!

Vital heeft precies hetzelfde wat betreft de tegenligger-angst. Dat is best vervelend rijden en echt verbeteren doet het helaas niet.... ben dus wel benieuwd of iemand hier inderdaad tips voor heeft Tong uitsteken

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:30

Wow wat een mooi paard, Vingers aflikken
Ik vind wel dat je je tenen mooi naar binnen houdt. Knipoog

Ben jaloers! Clown

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 17:36

wat heb jij een super mooi paard en je hebt m ook heel lekker aanhet lopen. Mijn paard vond tegenliggers ook eng en ben daar thuis op gaan oefenen. Met een vriendin in de bak en dan telkens weer iets dichter naar ons toe. Toen het met een iemand meer in de bak goed ging, nog iemand erbij gevraagd en toen dat goed ging, gewoon weer op concours gegaan. In het begin vond ie het nog wel steeds spannend maar niet meer dat hij zo paniekerig werd en nu kunnen ze ons afsnijden en heeft hij nergens last meer van. Succes met oefenen met je knappe paard!!!!!!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:47

ziet er goed uit...maar wat je zelf al zegt denk aan je armen en handen
Die van mij was is ook bang voor tegenliggers...maar na een paar concoursen en veel lessen is het eigenlijk zo goed als over...nu (na 3/4 jaar) heeft ze het alleen nog als er een groot paard hard op haar af komt galloperen
Succes met deze knapperd

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:43

Als ik de foto's zo zie vind ik dit geen B niveau, eerder L en op sommige foto's M niveau. Dus met oefenen voor tegenliggers moet het echt goed komen. Ik vind dat je ook een nette houding hebt, ondanks dat je paardje zo groot is.

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:56

wat een mooi paard!!
ziet er egt heel goed uit!!
alleen iets meer je hakken uitdrukken maar ja tenen staan wel goed naar binnen!!
ga zo door!!;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:59

Wat een prachtig paard en het ziet er super uit! Mooi ontspannen, lekker vriendelijk en je zit er keurig op. Dat van je rechterhand komt misschien omdat je een heeeeeeeeel klein beetje scheef lijkt te zitten, je kunt het een klein beetje aan je schouders zien op foto 3 en 9. Het kunnen momentopnames of een vertekend beeld zijn, maar het lijkt alsof je schouders net niet op gelijke hoogte zijn. Verder vind ik dat je je paard supernetjes rijdt en dat je een hele nette houding hebt! Wil je jouw voeten ruilen met mijn kapstoktenen? Schijnheilig

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:01

Mijn eerste reactie was: wat een ontzettend mooi paard Bloos! Tong uitsteken
Verder viel het mij vooral op dat je vaak links 'wegzakt'.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:11

Ik vind het echt een geweldig paard!
Ziet er ook netjes uit hoe je hem rijd.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:10

Prachtig paard je hebt hem goed aan het lopen,
de 2de foto vind ik echt geweldig hoe goed je je best doet om je tenen naar binnen te houden!
Ik vind het er super uitzien, heb geen commentaar

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:18

woow vind echt dat je een mooi paard heb.. heb ook ff op je profiel gekeken.. daar zitten ook een paar hele gave foto's tussen..

liefs Lenie

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:03

Een kanjer van een paard!
Probeer je hakken iets meer uit te drukken.

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:44

het is zo'n geweldig paard toevallig dacht ik gister nog van, heb waddox al een tijd niet op foto's gezien vind het een pracht paard om naar te kijken,omdat het moet: probeer meer voor je te kijken en af en toe zit je iets wat scheef, voor de rest vind ik het knap hoe je hem rijd

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:55

Ik vind Watje zooo knap hé Céline! Mooi kleurtje heeftie nu ook, en leuk die wapperende manen. Hij heeft er precies plezier in hé Lachen
Commentaar gaf je zelf al, je handen beetje gelijker houden! Voor de rest vind ik je érg netjes zitten Lachen Misschien nog wat meer voor je kijken. Je trekt trouwens erg charmante gezichtjes Haha! Maarja, fel wit zand, misschien moet je met zonnebril rijden Cool

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:14

Ziet er erg goed uit!
Je hebt hem fijn aan het lopen, idd goed letten op je armen en je handen. Lijkt soms net of je heel iets scheef zit en daardoor kan je ook wat meer problemen met je rechterhand hebben (heb ik ook wel eens last van)
En je hebt echt een leuk paard!! Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:09

Céline; ben ik blij weer eens foto's te zien van je knapperd Lovers

Nuja, omdat het HAW is; wat meer voor je kijken (ik weet het, Watje is prachtig Haha! ) en je hakken uitdrukken.

Zie zo graag foto's van jullie, ook omdat jullie telkens vooruit gaan! Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:41

Rijden ziet er heel goed uit.

Je handen zijn juist perfect zo, stil houden en hij zakt zelf in.
Juist niet breder en lager. Je rijdt met je been.
Dit is juist de perfecte plek.

Enige wat mij wel opviel is dat je te ver achter in het zadel zit.
Zo zit je knieen etc. niet op 1 lijn, en zit je teveel bij het meest weke gedeelte van de rug. achter het zadel.
Verder is het een prachtig dier, en vroeg me af wanneer er weer foto's kwamen Knipoog

succes!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:45

Je hebt inderdaad een prachtpony, hij loopt keurig..!
* Kijk naar voren..
* het viel mij ook op dat je op sommige foto's ver naar achter zat..
* De andere tips hebben de andere bokkers al gezegd Knipoog Clown

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:23

heel mooi paard Ja je rijd hem erg netjes

vreemd had nog nooit van tegenligger angst gehoord, lijkt me wel moeilijk..
helpt het misschien om thuis in de bak aan het eind van een lange zijde een spiegel op te hangen? dat hij zegmaar elk rondje op "zichzelf" af loopt? dan heb je ook niet het gevaar dat hij uit paniek zal botsen met een ander paard, of mens.

succes ermee Lachen

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:18

Wat een leuk paard, en het rijden ziet er ook goed uit! Het lijkt alleen alsof hij niet lekker in wil buigen.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:45

Maantjj schreef:
Mijn eerste reactie was: wat een ontzettend mooi paard Bloos! Tong uitsteken
Verder viel het mij vooral op dat je vaak links 'wegzakt'.

Ik sluit me hier bij aan. Pracht paard, goed gereden en lekker ontspannen. En mij viel dus ook op dat je "wegzakt"links. Het lijkt wel of je je linker bekken naar voren duwt. Ik zou hard gaan werken aan het recht boven je paard zitten, nu kan je een verkerde hulp geven met je gewicht. Dan worden jullie nog veel beter Haha! In mijn ogen is dat belangrijker dan pianohandjes en tenen naar binnen draaien.

Veel succes met trainen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:23

Céline, wat ziet het er weer prachtig uit. Netjes ontspannen & toch aan 't werk. En watje ziet er super uit, hij blinkt mooi in zijn vacht & maakt een gelukkige indruk! Lachen
Jullie zijn een prachtcombinatie & ik zou jullie heel graag eens in levende lijve aan 't werk zien!
Doe zo voort meid, het is super om te zien!

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:46

Ontzettend leuk dier...
probeer erop te letten dan je paard zijn hoofd niet gaat kantelen.
(bijv foto nr 8)
Houd je buitenteugel er goed bij, en probeer af en toe wat stelling naar buiten te vragen.