Zazoe(WeltmeyerxHero@work)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viperlover

Zazoe(WeltmeyerxHero@work)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:46

Hallo! Doei!

Ik wou jullie even voorstellen aan Zazoe Veluw.
Zazoe is een 4-jarige ruin en hij is 1.65.
Zijn afstamming is WeltmeyerxHero zoals jullie al in de titel konden zien.
Zazoe is een super braaf paard ik heb hem nu ongeveer 5 maanden en sinds dag 1 tot nu is hij nog steeds Super braaf! Haha! Hier ben ik dan ook heel blij mee.
Zazoe moet nog leren wat meer voorwaarts te lopen maar dit gaat al steeds beter, Zazoe heeft ook de neiging om in zijn eigen houding te gaan lopen dit probeer ik samen met mijn intructrice er ook uit te halen en dit gaat al steeds beter. We rijden nog geen wedstrijden maar zijn wel van plan deze te gaan rijden de startkaart is al binnen nu alleen nog een wedstrijd uitzoeken! Knipoog

Punten waar ik zelf nog op moet letten:

*Handen meer bij elkaar houden.
*Binnenhand niet vastzetten!
*Benen lang maken.
*Voor me uit kijken en rechtop blijven zitten.

Ik hoop dat jullie zo genoeg informatie hebben! En dan wens ik jullie veel kijkplezier Vork

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen was Zazoe moe Clown
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Doei!

imposantje

Re: Zazoe(WeltmeyerxHero@work)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:47

chique beestje.
Ik sluit me aan bij de tips die je jezelf al geeft.
Het ziet er wel al echt goed uit!

jeanine94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:54

waauww wat een mooie draf! Pling

let idd wel op je handen, die mogen meer bij elkaar
(zo als je zelf al aangaf)
ook mogen ze misschien een tikkeltje hoger (op een paar foto's!)

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:56

Dankje voor de leuke reactie's Haha! Mijn handen blijven altijd een probleem haha! Maar het gaat steeds beter.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:04

Leuk paard zeg maar waarom knijpt ze zo met haar staart? Is een teken van stress en bangheid, lijkt me niet gewenst.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:05

anneliesdj schreef:
Leuk paard zeg maar waarom knijpt ze zo met haar staart? Is een teken van stress en bangheid, lijkt me niet gewenst.

Dat deed die omdat ik hem toen net had 1 weekje ofzo hij moes toen nog overal aan wennen! Zazoe is een paard die niet wil laten merken dat die bang is dus doet hij dit op deze manier.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:05

Wat een gaaf beest ! Haha!
Let op je handen , niet te ver uit elkaar.
En pas op dat je je benen niet afsteekt Vork
Dit is zeker weten een topper voor de toekomst!
Veel succes nog samen ! Lachen

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:36

Bedankt! Ja ik zou op mijn handen letten en m'n benen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:40

Leuk paard zeg!
Vooral foto 4 vind ik op zich een fijn beeld geven..!!
Enige opmerking die ik erbij wil zeggen is dat je em af en toe wat meer lucht moet geven, meer ruimte ad voorkant.. Hij loop soms echt opgekropt.

En werken aan je houding, maar dat wist je al Haha!

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:43

hee hee, leuk paardje!! Hou wel van die duitse paarden:D ik heb zelf ook een hero, alleen hero heeft in zijn afstamming ook weltmeyer achter zitten..? Bloos

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:51

ziet er goed uit !;)
ehn die tips die je zelf geeft goed aan werken
succes;)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:46

wat een géweldig beest zeg. Lovers is ie te koop Schijnheilig?
Je handen mogen soms iets dichter bij elkaar, verder ziet het er super uit. Haha!
Succes met dit prachtige paardje. Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:54

Ziet er goed uit hoor! zou alleen zelf iets meer ruimte van voor geven, loopt vaak te veel achter loodlijn. Denk als je iets meer de ruimte van voor geeft dat de beweging dan nog beter wordt! Verder leuk dier hoor!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 00:02

Bedankt voor alle leuke reactie's!
Het klopt dat ik hem meer ruimte van voren moeten geven hij loopt graag in zijn eigen houding. x_tico Hij is niet te koop haha ik heb hem net en doe hem nooit meer weg! mischien ooit maar ik ben echt super blij met hem wil echt geen ander paard meer! Vork Lovers

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:58

Heeft niemand meer reactie's? om wat van te leren.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:49

eerst en vooral : wat een geweldig mooi paard Haha!

Heb vooral het idee dat hij zich vasthoudt in de rug, waardoor hij vanvoor inderdaad helemaal gaat opkroppen. Door je handhouding (je houdt je handen te dicht bij je) ga je dit alleen maar aanmoedigen.
Ik zou eerst en vooral beginnen met hem te gaan uitschuiven, geef hem desnoods al je teugel en laat hem met zn neusje over de grond lopen (zonder impuls te verliezen, dus blijven overgangen maken en achterhand erbij houden). Ga hem vandaaruit dan met zn neus op kniehoogte rijden (neus blijft voor de loodlijn) en houdt zijn hals vooral mooi op lengte.
Als je dit voor elkaar krijgt kan je vandaaruit weer naar de oprichting werken, voel je dat hij weer in zijn houding gaat opkroppen? weer naar beneden met dat hoofd.

Laat hem dus eerst op eigen benen lopen, met een goed ruggebruik en ga dan weer naar boven toe werken.
Verder ook gewoon lekker veel overgangen, schakelen en wendingen, krijg je een sterk paard van Knipoog

hoop dat je er wat aan hebt, zitten duidelijk heel leuke gangen op, maar die gaan er pas echt uitkomen als hij ook echt zijn rug en achterhand gaat gaan gebruiken Ja

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:39

Mooi paard hoor Vingers aflikken

Ik ga mee met Paljassofie *LOL*
Toen ik de foto's zag dacht ik meteen aan: Voorwaartsneerwaarts rijden!

Ik zou hem dus eerst (aangezien je hem nog maar hebt en er veel spanning is qua nieuwe omgeving enz) goed voorwaartsneerwaarts laten lopen zodatie zich gaat ontspannen en datie op eigen benen gaat lopen. Als dat goed gaat en je voelt dat de spanning weg is ( of groten deels toch) kan je hem wat meer gaan oprichten en zo verder werken. Zorg idd wel dat ie actief blijft als je hem vwnw rijd Knipoog
Verder als je hem meer gaat oprichten mag z'n neusje er wel wat meer uit. Maar dat komt zeker en vast nog allemaal! Je houding is zeker niet slecht ! Let alleen wel op je handen. Om vwnw te rijden mag je zeker je handen wat lager en breder zetten, maar een keer dat dat goed gaat moet je je handen terug op de goede plaats houden. En op de foto's mag je die wat hoger en dichter bij elkaar houden.

Ik zou dus eerst een tijdje vw nw rijden zodatie zich lekker ontspant en datie zich op z'n gemak voelt daar in zijn nieuwe omgeving. Daarna pas oprichten Knipoog

Succes nog!

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:14

Paljassofie schreef:
eerst en vooral : wat een geweldig mooi paard Haha!

Heb vooral het idee dat hij zich vasthoudt in de rug, waardoor hij vanvoor inderdaad helemaal gaat opkroppen. Door je handhouding (je houdt je handen te dicht bij je) ga je dit alleen maar aanmoedigen.
Ik zou eerst en vooral beginnen met hem te gaan uitschuiven, geef hem desnoods al je teugel en laat hem met zn neusje over de grond lopen (zonder impuls te verliezen, dus blijven overgangen maken en achterhand erbij houden). Ga hem vandaaruit dan met zn neus op kniehoogte rijden (neus blijft voor de loodlijn) en houdt zijn hals vooral mooi op lengte.
Als je dit voor elkaar krijgt kan je vandaaruit weer naar de oprichting werken, voel je dat hij weer in zijn houding gaat opkroppen? weer naar beneden met dat hoofd.

Laat hem dus eerst op eigen benen lopen, met een goed ruggebruik en ga dan weer naar boven toe werken.
Verder ook gewoon lekker veel overgangen, schakelen en wendingen, krijg je een sterk paard van Knipoog

hoop dat je er wat aan hebt, zitten duidelijk heel leuke gangen op, maar die gaan er pas echt uitkomen als hij ook echt zijn rug en achterhand gaat gaan gebruiken Ja

Bedankt voor je goede tips! Haha!
Ik ga dit zeker doen! ik was er ook al wel een beetje mee bezig met mijn intructrice, Zazoe vind het echt nog heel moeilijk om op zijn eigen benen te lopen haha dus aan deze tips heb ik wel wat.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:16

Alison schreef:
Mooi paard hoor Vingers aflikken

Ik ga mee met Paljassofie *LOL*
Toen ik de foto's zag dacht ik meteen aan: Voorwaartsneerwaarts rijden!

Ik zou hem dus eerst (aangezien je hem nog maar hebt en er veel spanning is qua nieuwe omgeving enz) goed voorwaartsneerwaarts laten lopen zodatie zich gaat ontspannen en datie op eigen benen gaat lopen. Als dat goed gaat en je voelt dat de spanning weg is ( of groten deels toch) kan je hem wat meer gaan oprichten en zo verder werken. Zorg idd wel dat ie actief blijft als je hem vwnw rijd Knipoog
Verder als je hem meer gaat oprichten mag z'n neusje er wel wat meer uit. Maar dat komt zeker en vast nog allemaal! Je houding is zeker niet slecht ! Let alleen wel op je handen. Om vwnw te rijden mag je zeker je handen wat lager en breder zetten, maar een keer dat dat goed gaat moet je je handen terug op de goede plaats houden. En op de foto's mag je die wat hoger en dichter bij elkaar houden.

Ik zou dus eerst een tijdje vw nw rijden zodatie zich lekker ontspant en datie zich op z'n gemak voelt daar in zijn nieuwe omgeving. Daarna pas oprichten Knipoog

Succes nog!

Jij ook bedankt! Ik ben de laatste tijd heel erg bezig met hem voorwaarts te laten lopen.
Ik ga al deze tips proberen zo goed mogelijk te doen Tong uitsteken
Iig bedankt.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:25

Leuk paard,,
Ben het ook eens met reacties van de rest en natuurlijk je eigen commetaar!
Gewoon lekker oefenen;-)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:29

Hee Justine, ik ben nog steeds verliefd op je oude ponytje (Vipertje Kwijl Haha!) maar nu ook op Zazoe wat een geweldig paard!
En die draf!
ik vind dat je netjes rijd alleen zoals je zelf al zegt recht zitten en je hand niet vastzetten.
Voor de rest vind ik dat ie keurig loopt! nou op naar de wedstrijden & naar de 1e prijzen Knipoog

Groetjes minjon

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:35

Héééé een halfbroertje van mijn paard Haha!
Ik vind het er helemaal niet verkeerd uit zien, alleen op die handjes letten en dat komt helemaal goed met jullie.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 00:25

Bedankt! allemaal. Iemand nog tips?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:41

wat een stoer beest!! Kwijl kleur, houding/uitstraling, echt heerlijk om naar te kijken!
op de fotos waar hij iets meer lengte heeft in zijn hals, loopt hij gelijk ruimer en mooi door zijn lichaam dus ik zou daar naar toe blijven werken. Veel succes als jullie gaan starten! komt helemaal goed Haha!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:47

Jij hebt echt een PAARD onder je kont, wat een plaatje!! Wat een superbok* Tong uitsteken

Ga mee met het bovengenoemde commentaar, maar jij komt er wel met deze!
Heel heel heel erg trots en zuinig op zijn!

(*nog steeds kwijlend..*)