Tommie (Fjord) @ work in setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

Tommie (Fjord) @ work in setje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 00:22

Jaja daar zijn we weer Haha! Vandaag is blauw! ik heb ook nog peesjes liggen maar ik wist niet of ik die om mog doen dus heb ik dat niet gedaan:) voorderest is van dekje tot sokken blauw Lachen
Veel mensen hebben geen zin om dit verhaal te lezen dus maak ik de belangrijkste stukjes even dik.
Tommie is een langmanige fjord van 10 jaar en van MarvanTom@ bokt.
Wij rijden niet een bepaalt niveau gewoon lekker voor ons plezier door de bak rijden.
waar we nu erg mee bezig zijn is ontspanning dus niet aan de teugels lopen trekken om hem aan de teugel te krijgen maar de ontspanning moet er gewoon eerst zijn!
ik rijd met gympies omdat met een westernzadel het erg moeilijk is je hakken uit te drukken met laarzen aan! in het vorige topic ree ik wel met laarzen en ikzelf zie wel degelijk verschil
veder moet ik steeds in mn hoofd zeggen voor je kijken!!! maar dat is zo lastig met z'n mooie poownie nek onder je kont Nagelbijten / Gniffelen

1.
Afbeelding
instappen natuurlijk Lachen

2.
Afbeelding
Fijn beeld?

3.
Afbeelding
Volte, hakken!

4.
Afbeelding
Dat moeten we hebben! erg mooi plaatje alleen tja.. moeilijk punt voor je kijken.

5.
Afbeelding
Volte, smile Haha!

6.
Afbeelding
Errug fijn beeld vind ik zelf!

7.
Afbeelding
Jammer dat deze bewogen is maar tog mooi beeld

8.
Afbeelding
Benen Bloos voor de rest erg mooi

9.
Afbeelding
Zie die kip rennen Nagelbijten / Gniffelen

10.
Afbeelding
Super! meer kan ik zelf niet zeggen Nagelbijten / Gniffelen

11.
Afbeelding
Galopje

12.
Afbeelding
Mooi, alleen de hakken

13.
Afbeelding
En als laatste Benneton en Tom knuffelen! wat een charmante kop trek ik tog ook Nagelbijten / Gniffelen

Nou commentaar is altijd welkom natuurlijk!

jesterlover

Re: Tommie (Fjord) @ work in setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:37

Erg grappige fjord, dat bekkie, zo ondeugend..
Denk goed om je houding, je valt snel wat naar voren, als reactie gaat je been naar achteren..
Als je je hak goed uitdrukt, je lang maakt, schouders naar achteren, borst naar voren, blijf je net wat rechterop zitten, op je billen..!
Blijft je been ook lang en op z'n plek. Goed oefenen..!

Verder ziet het er onwijs leuk uit!! Ga zo door. Knipoog

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 06:54

Tommie Haha!
Ziet er oged uit meissie! Ga zo door..
Het enige commetaar wat ik kan geven probeer te blijven kijken waar je heen rijd.
LIefs

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:11

Hey noes,

wat een mooie foto's
Tommie is echt een lekkerding zeg!
en wat een mooooi zadel en hoofdstel heb je voor hem!

Rijden vind ik er wel lekker ontspannen uitzien Haha! ga zo door Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:16

Leuke fjord en dat blauw staat hem goed Lachen

Wat ik me alleen afvraag...je rijdt met een westernhoofdstel en zadel..alleen je rijdt hem toch wel op de engelse manier met twee handen?

Volgens mij is western rijden met een hand en zowiezo met lossere teugels of niet?

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:22

Hee wat een knappe schimmel staat daar op de achtergrond op foto 2, hij had alleen z'n oren wel even naar voren mogen doen voor de foto Haha! .

Het rijden ziet er goed uit, met die ontspanning zit het wel goed hoor. Probeer je hakken nog wat meer uit te drukken en in een volte mee te gaan in de beweging van je paard (je zit nu iets meer naar de buitenkant ipv de binnenkant).
Verder geeft het een fijn beeld, ga zo door!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:28

Ik vind het een erg leuke fjord, maar ik ga je toch even uit je droom helpen.. want op de foto's dat jij het een fijn beeld vind, vind ik het totaal niet!
Je heb in mijn ogen een te strenge binnenhand waardoor je hem echt belemmerd in alles.. en zeker niet naar de ontspanning brengt. Je ziet dit goed doordat je hand naar voren kantelt en er dus druk op de teugel, bit en mond staat. ( je zit dit ook aan de mondhoeken, staan iets omhoog )

Kijk maar eens naar deze foto, waarbij jij zegt dat je hem daarnaartoe wil hebben en dat je het een fijn beeld vind:
Afbeelding
Hier zie je dus heel duidelijk dat je een strenge binnenhand heb. Zoals ik hierboven zei belemmer je hem hier heel erg mee in zijn voorwaartse, neerwaartse en zeker ontspanning. Hier zie je dus ook dat hij enorm op de voorhand valt.

ik vind foto 6 en 12 er nog het fijnst uitzien denk ik..

Wat ik jou dus als tips mee wil geven is:
laat je binnenhand losser en rechtop, probeer hem dus idd niet zoals je boven vermeld aan de teugel te trekken. Zet hem niet vast.. hij zal altijd sterker zijn en worden als je niet los laat.
Ga heb voorwaarts rijden dan komt dat ontspannen en nageeflijk vanzelfs.. *Van achteren naar voren rijden Lachen

en je hakken enzo.. maar dat zijn bijzaakjes..

Ik weet hoe fjorden zijn.. heb er zelf ook 1, dus weet waar ik over praat hihi

ik bedoel het dus absoluut niet gemeen als het misschien zo overkomt Knipoog

Succes!!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:47

Hee noes,
daar is het sexy fjordje weer!
Het ziet er goed uit, jullie gaan ook elke keer met sprongetjes vooruit. Probeer je hakken uit te drukken en naja, naar voren kijke. Ik vind je binnehand niet te steng, want zoals je op de andere foto's ziet is dat helemaal niet zo soort van moment opname. Ik ga zeker nog een keer foto's maken!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:52

_Skess_ schreef:
Leuke fjord en dat blauw staat hem goed Lachen

Wat ik me alleen afvraag...je rijdt met een westernhoofdstel en zadel..alleen je rijdt hem toch wel op de engelse manier met twee handen?

Volgens mij is western rijden met een hand en zowiezo met lossere teugels of niet?

In de western rij je op een trens (snaffle) ook op 2 handen Knipoog
Later op een bit (shank, stang) rij je op 1 hand! Knipoog
Je leert een paard eerst verzamelen op 2 handen, en dan hoeft niet persee met een lossere teugel te zijn.
Iedereen begint zo Knipoog

Ontopic: Ik vind het ook niet echt een fijn beeld geven, zo ontspannen vind ik het niet, en je hebt een best strenge binnenhand.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:57

Ik vind ook dat je op de foto's een strenge binnenhand hebt. Probeer hier echt op te letten want dit komt je ontspanning en aanleuning niet ten goede.

Je benen en het centjes zoeken geef je zelf al aan.

Begrijp dat je het niet prettig vind met laarzen rijden maar zou je toch adviseren andere schoenen te dragen met een klein hakje en bij voorkeur chaps. Vind dit niet echt veilig.

Wil je niet afkraken maar hoop dat je wel wat hebt aan het bovenstaande.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:01

mijn excuses! Dat wist ik niet Bloos Bedankt voor de uitleg TiaraBungy!

@ TS

met gympen rijden is heel gevaarlijk, maar dat weet je denk ik wel? Je kunt als je met laarzen rijden vervelend vind, beter jodphurs aandoen. Die hebben een hak en zo blijf je inderdaad zoals Miepie1980 zegt niet haken Knipoog

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:17

ook ik vind het er niet echt lekker uit zien. je hebt veels te veel spanning op de teugels, en hoewel je zegt dat je hem niet nageeflijk wilt trekken enzo, vind ik het vooral op die ene foto die hierboven ook al herhaald is zeker wle op letten. Ik vind de meeste foto's ook totaal gene ontspannen beeld geven.

Probeer hem dus inderdaad meer van achter naar voren te rijden, en meer ruimte van voor, niet zo streng met je hand. Hakken laag, andere schoenen, en je handen netjes voor je en rechtop, en voor je kijken( heel moeilijk, ik weet het!).

Ik vind het wel een ontzettend leuk beestje, en met wat meer oefenen kom je er wel! wil je uiteindelijk western rijden of wel engels?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:21

Hoi leuk hoor zo'n setje Clown Huilen van het lachen
Hihi
Maar probeer die teugels wat meer los telaten, en dan bedoel ik ech tniet hup teugels toen meter langer maar gewoon ietsie meer losser.
Ook weet ik niet waarom je geen goed schoeisel aan hebt maar dit .. Tja volgende keer goede schoenen Ookal is het moeiljiker rijden doe dan wel schaps aan of een schoen met hakje ofzo??
verder lkkr ding hoor Vingers aflikken

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:53

Allereerst, wat een leuke fjord!
Probeer te letten op de knik in je armen, en soms knikken ja handen ook naar beneden.
Succes nog met je fjord

Groetjes
Plotie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:00

Leuke fjord! Hij ziet er lekker ondeugend uit Lachen
Wat het rijden betreft ga ik mee met de bovenstaande reacties. Je binnenhand is inderdaad streng, de foto's die jij fijn vind vind ik juist het minste. Probeer om met veel minder druk op je teugels te rijden en de achterhand actief te houden. De neus naar beneden is niet het belangrijkste!!
Verder moet je in galop soms je knie meer tegen het zadel houden, ik kijk nu tussen je knie en het zadel door. Verder wil ik ook nog een keer melden dat rijden met gympen zonder hakje echt gevaarlijk is! Ook met een westernzadel kan je door de beugels schieten.
Als laarzen vervelend zijn en je wil met schoenen rijden, kies dan schoenen waar een hak onder zit. Als je liever met je gympen rijd kan je ook een korfje aan je beugels maken, dan kan je er ook niet doorschieten.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:12

ik vraag me eigenlijk ook af of je nou engels of western wilt rijden? je hebt het ook over aan de teugel rijden, maar bij western wil je gewoon het hoofdje onder de loodlijn voorwaarts neerwaarts hebben Knipoog ook vind ik het niet ontspannen...
probeer ook je handen laag te houden en niet constant mee omhoog je nemen, en je benen stil houden en vooruit kijken, maar dat zij je zelf al;)

@brigitta; die knie bij western is niet erg, dat's juist goed;) anders ga je stuiteren

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:45

Leuk fjordje Lachen
Veel commentaar is al gegeven.
Probeer je handen rechtop te houden en let ook op je polsen.
Je hebt op bijna alle foto's een knik in je polsen.
Veel pelzier nog samen.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:32

even voor de duidelijkheid voor iedereen;
Tommie is NIET mijn paard, ik kan zelf geen western rijden maar ik rijd enkelt met het tuig van het western voor de rest dus gewoon engels!

@; Ik rijd Tom zeerzeker voorwaarts daar ben ik juist mee bezig, en die ontspanning tja dat moet je van foto's aflezen dat kunnen jullie niet voelen, ik verdedig mezelf helemaal niet ik zie zelf ook op sommige foto's dat hij té gespannen loopt daarom staat er dik in de boventekst dat we aan de ontspanning werken.
En jullie hoeven zeer zeker niet te zeggen dat ik hem bellemer want ik ken Tom nou wel een beetje als ik iets doe wat hij niet pikt merk ik dat zeker vanzelf!
Over m'n gympies, tuurlijk maar een laars kan ook gevaarlijk zijn met rijden als je je puntje er iets te diep in steek kan je ook blijven hangen, ik rijd veel lekkerder en kan veel beter op mn hakken letten met gympies!

Tog heel erg bedankt voor het reageren ik ga op alles letten volgende keer Lachen

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:37

_sjors_ schreef:
Hee wat een knappe schimmel staat daar op de achtergrond op foto 2, hij had alleen z'n oren wel even naar voren mogen doen voor de foto Haha! .

Het rijden ziet er goed uit, met die ontspanning zit het wel goed hoor. Probeer je hakken nog wat meer uit te drukken en in een volte mee te gaan in de beweging van je paard (je zit nu iets meer naar de buitenkant ipv de binnenkant).
Verder geeft het een fijn beeld, ga zo door!

ik heb geloof ik nog wel een paar andere waar Sjors ook op de achtergrond staat Nagelbijten / Gniffelen
heel veel sterkte morgen!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:42

Je verdedigt jezelf wel.. Knipoog Maar, dat maakt niet uit!
Als je je fouten maar inziet en eraan gaat werken..!

@ _Skess_: Geeft toch niet Knipoog Kon je ook niet weten, jij ziet waarschijnlijk de volleerde paarden voor je Knipoog
En je bent écht niet de enige die dat denkt Knipoog

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:58

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:43

Even voor de duidelijkheid, wat Desperado_ zelf zegt zij kent tom al wat langer dan vandaag, en zij weet toch echt wel wat goed is voor tom en niet. En als tom het niet pik naja, haha.
Maar oke, ik zie haar zelf elke keer rijden met tom en ze gaan samen langzamerhand toche echt vooruit, tom loopt niet altijd gespannen, er zijn ook wel veel, eigenlijk meeste momenten dat hij ontspannender loopt, dat zeer zeker!
En dan nog even over gympies, het is haar eigen risico toch? Tuurlijk kan je blijven hangen, maar dat is hetzelfde als mensen zonder cap rijden. Dat is toch ook hun eigen risico, het gaat meer en deels toch om het vertrouwen om..
Of ligt het nou aan mij?

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:45

hoi jij hebt toch altijd op charlois gereden gave fjord, zeg echt uit deoertijd.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:10

Ja maar wij krijgen deze foto's te zien en ze zet ze hier in HAW neer om opbouwende kritiek en tips te ontvangen. Deze geven wij en dan word dat niet geaccepteerd?
Het is misschien banketstaaf als je denkt dat je lekker bezig bent en mensen zeggen dat je een strenge binnenhand heb ( die je echt heb en dat kan je ook echt zien op de foto's! ) Ik leg het zelfs helemaal uit met behulp van een foto om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Maar nogmaals.. ontspanning krijg je niet op deze manier en je moet hem naar de rust rijden en niet in de rust trekken. dat werkt alleen maar averechts.

Hoe lang je het paard kent ja of de nee en of wij het kunnen voelen of niet.. als je geen kritiek of tips wil ontvangen, zet het dan niet neer.
Wij bedoelen het zeer zeker niet om je aan te vallen maar om het voor iedereen prettiger te maken Knipoog

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:55

@ Nimroy: Ts zegt dat ze volgende keer het commentaar gaat gebruiken, dus ik zie niet dat ze alles in de wind slaat? Juist niet!
Jouw commentaar is goed met die foto erbij, de hand is idd streng. Da's op te lossen door de teugels ietsje langer te doen, zodat je arm in het geheel ook kan ontspannen. Dan stopt het 'hangen' ook aan het bit, want dat win je idd niet bij een Fjord, hihihi.
Ts zit vergeleken met andere foto's meer ontspannen. Bedoel je dat soms, Noes?

Gympies en gewone beugels met riemen zijn idd levensgevaarlijk. Maar met deze beugels en ook nog eens die fenders moet je wel iets heel acrobatisch raars doen om erdoor heen te schieten. Haha!

Ik zie toch duidelijk verbetering. Ga zo door, Noes! Cool