Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:ik heb altijd begrepen dat na bijv. een zware training de spieren van een paard zich herstellen/versterken in de rust periode
. marloezzke schreef:redrumfox. het ligt er natuurlijk aan met welke motivatie je rijdt. iedereen heeft natuurlijk zijn eigen motivatie. zo kijkt iemand die dressuurmatig rijdt en wedstrijden rijdt heel anders tegen rijden aan dan iemand die puur recreatief rijdt en gewoon lekker wil rijden.
Charlenexx schreef:marloezzke schreef:redrumfox. het ligt er natuurlijk aan met welke motivatie je rijdt. iedereen heeft natuurlijk zijn eigen motivatie. zo kijkt iemand die dressuurmatig rijdt en wedstrijden rijdt heel anders tegen rijden aan dan iemand die puur recreatief rijdt en gewoon lekker wil rijden.
Inderdaad ik heb bijna ieder weekend wedstrijd en daar moeten mn paarden gewoon klaar voor zjn. Ik rijd geen wedstrijden voor de hobby, maar voor de sport dus dat is voor mij hard werken en ook voor mn paard. Tuurlijk als hij een dag longe heeft, gaat ie daarna ook in de paddock. Maar niet álleen in de paddock.
. Daaruit blijkt dat na zo'n zware wedstrijd vele ruiters de paarden gedurende lange tijd de wei opgaan. Ze rijden dan ook maar max 1 of 2 wedstrijden per jaar. Maar iedereen zal dit weer anders aanpakken.marloezzke schreef:redrumfox. het ligt er natuurlijk aan met welke motivatie je rijdt. iedereen heeft natuurlijk zijn eigen motivatie. zo kijkt iemand die dressuurmatig rijdt en wedstrijden rijdt heel anders tegen rijden aan dan iemand die puur recreatief rijdt en gewoon lekker wil rijden.