Dit is dus het allereerste topic ooit van Leopold!
Even wat informatie over Leo en mij;
Leo is 15 jaar oud, er zit KWPM in, hoeveel en wat er verder nog meer in zit weet ik niet precies.
Hij heeft artrose aan rechtsvoor en ik 2 weken geleden stokkreupel geweest. Hij loopt nu weer heerlijk en heeft nergens last van!

Leo is mijn verzorgpaard, ik rij hem nu 3 maanden ong denk ik en ik rij hem normaal alleen woensdags maar ik heb nu vakantie dus dan wat vaker (2/3 x per week)
Hij vind het erg moeilijk om ontspannen naar beneden te lopen, dus rij heb vrij los in de hand. Als ik hem aan de teugel probeer te rijden loopt hij gelijk helemaal in oprichting. Dit laat ik meestal links liggen, omdat ik dat niet zo nodig vind en ik hem eerst ontspannen wil hebben

Ik zelf heb nu 3 jaar les (manege) en heb hiervoor shetjes gereden, maar ik werd echt te groot dus gestopt (en shetje verkocht ong. op dezelfde tijd
)Eigencommetaar:
Tenen naar voor, voeten niet te ver in de beugels,
rechtopzitten, geen waslijnen
en een beetje leuker kijken

Graag tips en commetaar, maar hou het wel vriendelijk!
xx

1. Rustig instappen

2.Hier liep hij echt heerlijk! Netjes ontspannen voelde hij aan

3.

4.

5. Lekker de oortjes naar voor!

6.

7. Halthouden

8.

9. Leo wou het rare mens in het midden toch even bekijken

10. Ik hou gewoon van jou

[/img]11.

12. Galop

13. Hier zie je goed dat hij in de galop heel erg bergopwaarts loopt

14. En nog het heerlijke koppie van Leo
Ook neemt hij denk ik de buitenteugel niet aan. Ik zou veel grote volten en grote achten rijden waarbij je vooral het contact op de buitenteugel benadrukt (ondersteund door de juiste beenhulpen uiteraard) en de binnenteugel volledig loslaat zodra hij nageeft. 
)