Mijn 1e concour ooit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

Mijn 1e concour ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:13

Sinds ongeveer 2 maand heb ik een nieuw paard.
Ik rij nu ongeveer 1 jaar en heb alleen les gehad van mijn vriendin. Vanaf aanstaande donderdag krijg ik echter mijn 1e officieele les en heb me ingeschreven bij een ruiterclub en ben van plan meerdere concoursen te gaan rijden want ik vond het super Lachen

Had nog al wat spanning nog nooit een concour gereden laat staan een heel parcour gesprongen Lachen Maar het ging best goed. 1e mange had ik 2 balkjes de 2e mange 1 balkje op de laatst sprong. Ik sprong deze hindernis zonder voeten in de beugels dus was al blij dat ik er over heen kwam Lachen

Commentaar is altijd welkom Tong uitsteken mn houding is zwaar belabberd maar dat is hij niet alleen met paardrijden Knipoog

Afbeelding
Kijken naar de 1e deelnemer

Afbeelding

Afbeelding
Lekkere timing fotograaf sanne Haha!

Afbeelding
Onthoofding

Afbeelding
80 cm parcour overigens

Afbeelding
Goed in de camera gekeken fever Haha!

Afbeelding
Helaas een beetje wazig.

Afbeelding
Dubbel sprong even aan het stunten met mijn benen Lachen

Afbeelding

Blij en opgelucht Lachen 2 benen uit de beugels.

mupjekarel

Re: Mijn 1e concour ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:17

Allereerst heel erg leuk voor je dat je een paard heb en lid bent op manege enzo.

Heel erg leuk paardje!

En ja je houding zeg je zelf al, maar is kwestie van les en oefene. Vind het er verder netjes uitzien.
Veel succes en plezier verder, gaat zeker weten goedkomen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:21

Oeh, altijd leuk om mannen te zien paardrijden! Top!
Wat betreft je houding, zodra serieus les genomen wordt, en je regelmatig oefent, zul je zien dat je echt met sprongen vooruit gaat. Privéles zal het allerbeste voor je werken, denk ik Lachen
Lekker doorgaan zo, oefenen en nog eens oefenen, en zorg er voor dat meer mannen van jouw leeftijd te paard gaan Knipoog

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:23

Nou ik vind het voor je eerste concours er niet echt slecht uitzien hoor.
Ik vind het super om mannen te zien rijden hihi... mijn compliment hoe je het voor het eerst hebt gedaan.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:24

Dagmar_k schreef:
Lekker doorgaan zo, oefenen en nog eens oefenen, en zorg er voor dat meer mannen van jouw leeftijd te paard gaan Knipoog

Alle credits gaan naar mijn vriendin haha. Ik moest er tot 2 jaar geleden nog niet aan denken om op een paard te zitten.
Toen 1x een bosrit gemaakt en ik was om.
Mijn vriendin heeft stallen en een bak etc aan huis dus zodoende heb ik de mogelijkheid om een eigen paard te hebben hier ben ik ze erg dankbaar voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:30

Ik vind het er ook zeker niet slecht uitzien.
Je geeft goed mee, je houding kan wel wat beter maar je rijd nog niet zo lang las ik.
Ik denk dat weinig mannen je na zullen doen.
Als je priveles neemt zal het iig nog een stuk beter gaan
succes Lachen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:34

Leuk hoor, grappig dat je er zo voor gaat! Vraag me alleen min of meer af waarom je spoortjes draagt als je je benen absoluut niet stil kunt houden (no offence want vind het knap dat je al zo rijd!)

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 13:37

Bonita_Bon schreef:
Leuk hoor, grappig dat je er zo voor gaat! Vraag me alleen min of meer af waarom je spoortjes draagt als je je benen absoluut niet stil kunt houden (no offence want vind het knap dat je al zo rijd!)

Op fotos valt volgens mij weinig beweging te zien ?
Dat ik mijn benen op enkele fotos op de verkeerde plaats heb is juist. Tijden het rijden etc liggen mijn benen echter wel netjes stil. Geen buitensporig spoortjes geprik in ieder geval Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:20

Ik zou het niet doen nog, met sporen rijden. Je zit erg uit balans nog boven de sprong. Verder heb je wel een superbraaf paard dat hij zo voor je springt, want (sorry hoor) je zit echt beroerd :p

Pluspunt is wel dat je er zo te zien ontzettend veel lol in hebt, en je paard ook. Neem lekker les en ik weet zeker dat je er op de volgende reeks foto's heel anders op zit. Blijf vooral lekker genieten!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:52

Alicia2u schreef:
Ik zou het niet doen nog, met sporen rijden. Je zit erg uit balans nog boven de sprong. Verder heb je wel een superbraaf paard dat hij zo voor je springt, want (sorry hoor) je zit echt beroerd :p

Nou, voor een jaartje rijden en dan ook alleen les van z'n vriendin (dus ik neem aan nooit een andere instructeur, nooit een ander paard etc. etc.) vind ik dit er goed uitzien.

Ik zie geen zwaar storende ruiter hoor...Sja, en wel meer ruiters hebben last van vliegende benen, maar die rijden dan ook al veeeeeel langer. Overal valt aan te werken toch...? Je moet wel een kans krijgen!

Je paard heeft behoorlijk wat ervaring, maar dat vind ik juist perfect Lachen Je ziet veel te vaak nog te groene ruiters met groene paarden, daar erger ik me dood aan. Dit mag ik graag zien Lachen

Nou ja, ik vind je dus echt niet beroed zitten zoals mijn voortgangster zei, neem eens een kijkje op bokt en dan zie je meiden met jaren ervaring die er veeeeeeeele malen slechter op zitten...!

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:12

Nou helemaal geweldig toch Haha! ik rij nu +/- 11 jaar, heb eerder wel veel gesprongen, maar hele poos niet gedaan en toevallig vandaag voor het eerst weer een sprongetje gemaakt, maar dit van jou ziet er toch beter uit Haha! Kun je mij niet les gaan geven ofzo? Whaha Knipoog

En verder over je houding; het is idd niet geweldig, maar het is niet dat je je paard hindert of in de weg zit, kwestie van tijd en oefenen!

Heel veel suc6 en vooral veel plezier met de aankomende lessen en misschien concoursen!

(ps. als je zo genoot van je eerste buitenrit, is dan de endurance ook niet wat voor je? Knipoog )

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 15:17

bedankt voor alle reacties/commentaar!

Mijn benen vliegen inderdaad aardig Lachen dat heb ik zelf nog niet zo door gehad onder het rijden. Het is echter ook mijn 1e concour en nog nooit springles gehad.

Ik heb dus nog ontzettend veel punten die verbeterd moeten worden. Dat is helemaal niet erg ik wil juist veel leren en dan ook veel rijden Lachen

adil bedankt voorr de leuke uitgebreide reactie!

moonlight jij ook bedankt, en haha ik zie wel wat de toekomst brengt Knipoog doe binnenkort wel mee aan een oefen cros in haarle !

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:42

Leuk leuk leuk de prins op het witte paard Haha!

meeste punten zijn wel gezegd denk ik, zoals je handen probeer ze zelf te dragen. Al vind ik dat persoonlijk bij springen ook lastig.

Jullie zijn een leuke combi, mijn complimenten!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 17:53

hehe prins Tong uitsteken eerder sinterklaas op americo Lachen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:21

haha. Dat was een compliment die moet je in ere houden Knipoog

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:16

Dit ziet er zeer zeker niet slecht uit voor de eerste keer:D Ik vind je houding met springen op sommige foto's best goed hoor Knipoog

KanCa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:25

ten eerste: Wat een Ge-wel-dig Paard!!

en voor de eerste keer zit het dr heel goed uit.
let alleen wel op je houding en je benen maar dat had je zelf ook al door misschien is het juist wel goed voor je om als je thuis aan het trainen ben een keer zonder beugels te springen zo word je houding onafhankelijker.

succes verder !

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:36

Oh wat leuk! Een man die springt...
Kan je niet eens met mijn vriend gaan praten?

Haha, maar even serieus. Ik vind het echt heel knap dat je dit doet. Vind je houding op foto's 4,5 en 7 ook best een voldoende waard.
Ga gewoon zo door, lekker blijven oefenen. Wat betreft houding verbeteren (en die tip is geloof ik al gegeven..) een keer zonder beugels rijden. Goed voor balans en evenwicht.

Kan je trouwens wat meer vertellen over je paard? Ik vind het echt een super leuk beestje. Hij springt erg braaf. Jullie passen goed bij elkaar!

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:26

wat super dat je zo verkocht bent aan het paardrijden! en het ziet er niet verkeerd uit hoor!
zeker niet voor een mannelijke ruiter uit hoogeveen. Knipoog
die zie je hier niet veel.
Succes verder!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:28

je moet nog veel leren maar mag ik wel zeggen dat ik je verschikkelijk goed vind kijken! Geen geld zoeken en naast je paard kijken maar kijken waar je heen gaat! De eerste punten zijn binnen... je lijf en benen komen vanzelf wel..oefening baart kunst!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:01

bedankt zeg voor al deze leuke reacties!

paard info:

Naam: High Fever
Leeftijd: 17 jaar
Geslacht: Ruin
Schofthoogte: 1.70 M
Afstamming: vader: Sonnnestrahl (Duits)
Wedstrijdervaring: Z1-dressuur & M-springen

zonder beugels trainen doe ik al wel eens .. dat is alleen wel erg zwaar hehe..

fever is idd erg braaf hij kan soms nog al wat druk zijn op stal en met opzadelen etc maar als je er eemaal op zit dan merk je dat hij het lekker vindt om te springen en lekker te crossen in het bos.. want crossen in t bos doen we ook regelmatig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:11

Ik sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen, ik vind het er voor een jaar rijden zonder echte les goed uitzien!

Vraag me alleen af hoe je de bandjes van je cap hebt zitten, volgens mij is het echt levensgevaarlijk hoe je ze nu hebt namelijk!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:13

Adil18 schreef:
Alicia2u schreef:

Ik zie geen zwaar storende ruiter hoor...Sja, en wel meer ruiters hebben last van vliegende benen, maar die rijden dan ook al veeeeeel langer. Overal valt aan te werken toch...? Je moet wel een kans krijgen!

Hij krijgt ook een kans, iedereen is toch overwegend positief? Vind het een topprestatie, maar als je je foto's op bokt zet voor commentaar dan kun je ook wat aanmerkingen verwachten. Vind hem idd niet lekker meespringen met het paard en vind het een storende ruiter. Daarentegen als je het in de context plaatst vind ik dat hij het superknap doet en zeker zonder beugels over de laatste sprong, chapeau!!

Maar terugkomende op de spoortjes. Ik kan wel degelijk zien op de foto's dat je benen NIET stilliggen. Sporen kunnen een lelijk wapen zijn om verkeerde benen, en nogmaals ik zeg niet dat je niet al heeeel goed op eg bent, ik zeg wel dat je sporen moet verdienen (zoals het spreekwoord al zegt) Als je je benen niet stil kunt houden en niet in balans kunt zitten hoor je imo niet met sporen te rijden. En dan doet het er niet toe dat mensen die al veeeel langer rijden er ook niet mee kunnen rijden, dat is een kansloze vergelijking.
Welke reden heb je om met sporen te rijden?

Verder zei ik al eerder: knap en je bent goed op weg, heel veel plezier nog met het rijden (lekker veelzijdig, crossen, dressuur, zonder beugels, springen, super hoor!)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:58

Alicia2u schreef:

Pluspunt is wel dat je er zo te zien ontzettend veel lol in hebt, en je paard ook. Neem lekker les en ik weet zeker dat je er op de volgende reeks foto's heel anders op zit. Blijf vooral lekker genieten!

Ook al heb je smileys erin zitten, je kan het toch aardiger brengen!
en ook al zit je beroerd, dan hoeft het paard er nog geen last van te hebben.

En ik vind je er goed opzitten hoor! Alleen probeer je schouders naar achteren te brengen, maar goed als je zelf ook al zo'n houding hebt met lopen bijvoorbeeld word dit toch 10 x moeilijker!

Verder ga zo door super! Haha!

Zelfs ik zou niet over een hindernis springen zonder me beugels uit Tong uitsteken
Petje af Knipoog

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:12

Bonita_Bon schreef:
Hij krijgt ook een kans, iedereen is toch overwegend positief? Vind het een topprestatie, maar als je je foto's op bokt zet voor commentaar dan kun je ook wat aanmerkingen verwachten. Vind hem idd niet lekker meespringen met het paard en vind het een storende ruiter. Daarentegen als je het in de context plaatst vind ik dat hij het superknap doet en zeker zonder beugels over de laatste sprong, chapeau!!

Maar terugkomende op de spoortjes. Ik kan wel degelijk zien op de foto's dat je benen NIET stilliggen. Sporen kunnen een lelijk wapen zijn om verkeerde benen, en nogmaals ik zeg niet dat je niet al heeeel goed op eg bent, ik zeg wel dat je sporen moet verdienen (zoals het spreekwoord al zegt) Als je je benen niet stil kunt houden en niet in balans kunt zitten hoor je imo niet met sporen te rijden. En dan doet het er niet toe dat mensen die al veeeel langer rijden er ook niet mee kunnen rijden, dat is een kansloze vergelijking.
Welke reden heb je om met sporen te rijden?

Verder zei ik al eerder: knap en je bent goed op weg, heel veel plezier nog met het rijden (lekker veelzijdig, crossen, dressuur, zonder beugels, springen, super hoor!)

Ik heb 0.0 moeite met aanwijzingen/commentaar. Vind het niet meer dan logisch dat er op en aanmerkingen zijn voor een beginende ruiter als ik.

Als je laatste zin niet sarcastisch bedoeld is dan bedankt ! Lachen