Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Annie_ schreef:..... en ik zelf deed als ze weer op de grond stond een klap met de zweep achter me been.
Irma_Maandag schreef:Annie_ schreef:..... en ik zelf deed als ze weer op de grond stond een klap met de zweep achter me been.
Dan ben je dus al veel te laat.....
en verder is die wel heel braaf opzich ook met rijden (totdat hij de lucht ingaat) Irma_Maandag schreef:Snap ik wel Annie_, maar met straffen moet je héél erg snel zijn; binnen 2 seconden, nadat het foute gedag heeft plaatsgevonden, en dan niet voorzichtig, in geval van steigeren. Dit gedrag kan ronduit gevaarlijk zijn.
Om het te voorkòmen heb je veel ruitergevoel, timing en lef nodig. Bij ènige angst of onwetendheid, wordt daarom vaak geopperd om het dier door een professional te laten corrigeren.
ik heb altijd van iedereen gehoord/geleerd dat je je paard meteen moet straffen Nijn schreef:LauraLala, is het paard volledig gezond?
Heb je les?
Heb je iemand die jouw begeleid met het opvoeden van je paard?

Nijn schreef:Heb je dit probleem dan voorgelegt aan de eigenaren van dit paard, aannemende van wel wat hebben zij hier op gezegt?
Overigens ben ik niet onder de indruk wanneer iemand les heeft van iemand die les heeft van iemand die lesheeft van Anky, ook al zou je zelf les hebben van Anky

Irma_Maandag schreef:LauraLala : Ben je handig in longeren? Doet ie het dan ook? Ik zou namelijk met rijden toch echt wachten met het oplossen van dit probleem tot je begeleiding hebt.
Met werken aan de longe kun je ook goed trainen, en ik begrijp dat je meerdere paarden hebt waar je voorlopig (veilig) op kunt klimmen.
LauraLala schreef:Maar het probleem met mij is dat ik het juist een uitdaging vind om op hem te rijden.
, en dat is het ook, alleen denk aan je veiligheid en doe het gewoon onder begeleiding.
midgie schreef:Is alles wel in orde, zadel, rug , gebit , ja verzin het maar,
Een paard steigert niet zomaar, het is ook nog een jong dier.
Ik zou echt even helemaal terug naar het begin gaan en helemaal opnieuw beginnen als alles na gekeken is wat er fout zou kunnen zijn.
Ga lekker voorlopig grondwerk doen en probeer uit te vogelen waarom hij steigert.