klein dropje @ wedstrijdwork! (Z)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

klein dropje @ wedstrijdwork! (Z)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:39

hoi!!

Ondanks dat ik niet zo bokt-bekend ben, hier eens een topic!

Na een half jaar niet serieus gereden te kunnen hebben door nierproblemen bij het paard,begint het motortje weer te lopen!
We zijn in een veel te korte tijd (11 maanden) van niets naar Z gereden, waardoor vooral ikzelf nogal met mn neus op de feiten gedrukt word Tong uitsteken
Maar we leren samen heel snel en als we samen meer wedstrijdervaring hebben komt het helemaal goed! Haha!
Moet zelf veel meer zelfvertrouwen krijgen op het gebied van wedstrijden, want ga snel te onzeker rijden.
Daarbij ook leren de tijd te nemen voor onderdelen, van leter op leter rijden enz.
hier wat foto's van verschillende wedstrijden!

Wat info
Merrie van Ferro (x zeoliet x variant)
sinds een maand weer echt serieus aan het werk

eigen commentaar:
- NIET naar beneden kijken na een wissel!
- binnenhand niet te breed houden

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven,
commentaar geven mag altijd, maar houd er rekening mee dat we pas weer een maand goed bezig zijn!

contra
Afbeelding

einde uitgestrekte draf
Afbeelding

Afbeelding

eenvoudige wissel, niet naar beneden kijken! Vork
Afbeelding

inzet uitgestrekte draf
Afbeelding

galopje
Afbeelding

plankgass!!
Afbeelding

stiekem belonen na goede wissel Bloos
Afbeelding

hier zit ik wel een beetje raar.. hmm Clown
Afbeelding

helemaal gelukkig eindelijk weer met een gezond en happy paard op wedstrijd te kunnen! Haha!
Afbeelding

Nibbit

Re: klein dropje @ wedstrijdwork! (Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:43

Ziet er goed uit zeg! Haha! Vooral die 2e foto!

En om nog wat commentaar/tips te geven;
Probeer op je houding te letten, bij de inzet van de uitgestrekte draf gaan je benen wat naar voren

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:46

Neem er je tijd voor!! Je hebt een verschrikkelijk leuk en vooral GOED paard dat dus echt wil gaan voor je! Pas op dat je hem niet gaat overnemen en hij in een verschrikkelijke dip raakt! In 11 maanden naar de Z is niet niks en dan ook nog eens de ORUN erachteraan! Je kan heel ver komen met dit dier, maar geef hem wel zijn "vakantie" anders loopt je vast!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:50

dankjewel!

je commentaar klopt!
Maar ze is zo sterk van achteren dat ik het gewoon nog niet uit kan zitten, haha! Bloos

aerdenhout:
Je hebt helemaal gelijk hoor!
En gelukkig ben ik daar zelf nu ook achter, we kunnen het allebei, maar zij is érg bang van alles op wedstrijd en ik heb de ervaring niet op dit niveau, dus we rijden hier en daar een wedstrijd voor de ervaring, en oefenen thuis rustig verder, want vooral bij mij is er nog veel te sleutelen! Bloos

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:51

Netjes hoor ! Leuk dat je hem even beloonde. Lachen Veel succes nog met elkaar.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:53

Jij komt er wel hoor!! En Nogmaals... een bijzonder mooi paard met veel uitstraling en talent!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:26

Super dat je in zo een korte tijd naar de Z hebt gereden. Zoals aerdenhout als zegt, gun hem ook wel zijn rust, maar ik denk dat je dat ook wel doet. Ik hoop dat jullie nog ver zullen komen! *LOL*

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 08:02

bedankt!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:10

Goed hoor! En erg leuk. Alleen probeer op je handen te letten, je ziet soms verschil in hoogte
en dat stiekum je hand iets over de schoft gaat Bloos...
Maar verder top Haha!

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:21

ten eerste heb je een super mooi paard!! ik vind dat ze in een goede hoofhalshouding loopt en dat met een trens. je mag soms je schouders wat meer naar achteren doen en inderdaad let erop dat je je benen niet naar voren gaat steken, maat houdt ze netjes aan je paard. succes!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:21

Dat is toch op de Gouberghse Zomerdagen? Heb jij op woensdag gereden? Dan heb ik jou moeten schrijven! Je naam komt me bekend voor, wat waren je punten? Erg mooi paardje heb je!

Het ziet er goed uit. De punten geef je zelf al een beetje aan.

sjaak1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 09:59

van letter tot letter!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 10:23

superpaardje: ja klopt dat ik woensdag gereden heb!
mn punten waren niet denderend, ergens in de 190, maar wel terrecht hoor, het waaide flink en ze was te loperig. Maar had wel 8en voor de draf en hoge punten voor de gangen.

bedankt de rest!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:35

Haha oke! Dan heb ik je idd moeten schrijven! Je hebt echt een heel mooi paardje! Dat vond mijn jury ook. Ik weet verder niet precies meer wat ze allemaal zij ofzo. Als ik je volgend jaar weer moet schrijven zal ik er op letten! Tong uitsteken

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:45

aerdenhout1 schreef:
In 11 maanden naar de Z is niet niks en dan ook nog eens de ORUN erachteraan! Je kan heel ver komen met dit dier, maar geef hem wel zijn "vakantie" anders loopt je vast!

Precies ! Als Ilona Bax met onze arabische hengst ieder weekend wedstrijd had gehad was ze binnen het halve jaar al wel Z geweest, maar dit hebben we BEWUST niet gedaan, om mijnheer fris in zijn koppie te houden, af en toe vakantie gegeven. Ze doen het lekker rustig aan en ze blijven genieten van mekaar en vormen echt een team met zijn tweetjes.

Maar je hebt een verschrikkelijk mooi paard, goede beweger en jullie zien er samen toppie uit.
Fijn dat je weer kunt beginnen met hem Pling

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 10:57

ArabianRanch schreef:
aerdenhout1 schreef:
In 11 maanden naar de Z is niet niks en dan ook nog eens de ORUN erachteraan! Je kan heel ver komen met dit dier, maar geef hem wel zijn "vakantie" anders loopt je vast!

Precies ! Als Ilona Bax met onze arabische hengst ieder weekend wedstrijd had gehad was ze binnen het halve jaar al wel Z geweest, maar dit hebben we BEWUST niet gedaan, om mijnheer fris in zijn koppie te houden, af en toe vakantie gegeven. Ze doen het lekker rustig aan en ze blijven genieten van mekaar en vormen echt een team met zijn tweetjes.

Maar je hebt een verschrikkelijk mooi paard, goede beweger en jullie zien er samen toppie uit.
Fijn dat je weer kunt beginnen met hem Pling

bedankt!
maar laat ik er wel bij zetten dat ik maar 1, heel soms 2x per maand op wedstrijd ga,maar heb altijd gewoon monsterpunten gekregen, en maar gewoon over gegaan omdat de uitdaging weg was in de betreffende klasse. veel wedstijden hebben we eigenlijk nog niet gereden!

sjaak1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:55

Dat laatste moet ik dan toch tegen spreken kaitlin. Ik ben erg vaak aan het jureren op wedstrijden en bekijk ook erg vaak de startlijsten op internet. Je rijdt over het algemeen alleen maar kleine wedstrijden. Je waagt je nooit aan een selectiewedstrijd. Ik denk dat je je vooral moet wagen aan de grote wedstrijden. Dan weet je pas echt waar je staat. Aangezien jouw punten niet echt denderend waren nu je de laatste week een redelijk grote wedstrijd hebt gereden. Op kleine wedstrijden is het vaak makkelijker om een winstpunt te rijden.
Mijn tip is zoals aerdenhout1 al heeft gezegd: geef hem wat vakantie, want je hebt niet zoals je hierboven beweert 1 of 2x per maand een wedstrijd maar van de b tot en met de m2 reed je zowat ieder weekend wedstrijd.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:05

Hey is dit het paardje wat van Moniek is geweest?
Dan heeft hij toch al Z of in ieder geval M gelopen?
(ff in je profiel gespiekt)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 12:06

sjaak1990 schreef:
Dat laatste moet ik dan toch tegen spreken ksb. Ik ben erg vaak aan het jureren op wedstrijden en bekijk ook erg vaak de startlijsten op internet. Je rijdt over het algemeen alleen maar kleine wedstrijden. Je waagt je nooit aan een selectiewedstrijd. Ik denk dat je je vooral moet wagen aan de grote wedstrijden. Dan weet je pas echt waar je staat. Aangezien jouw punten niet echt denderend waren nu je de laatste week een redelijk grote wedstrijd hebt gereden. Op kleine wedstrijden is het vaak makkelijker om een winstpunt te rijden.
Mijn tip is zoals aerdenhout1 al heeft gezegd: geef hem wat vakantie, want je hebt niet zoals je hierboven beweert 1 of 2x per maand een wedstrijd maar van de b tot en met de m2 reed je zowat ieder weekend wedstrijd.

iewl dit vind ik wel heel eng!
Ik weet niet wie je bent, en hoef het ook niet te weten
her feit dat je als jury op bokt zo'n post plaatst.. maargoed (even over je vorrige post gesproken.. Clown )
Ik heb van feb tot de zomerdagen geen wedstrijden gestart, dus dat klopt al niet.
Je komt vast uit mijn kring, anders ga ik het heel erg vreemd vinden dat je weet waar ik gestart ben het afgelopen jaar.
Dat ik kleine wedstrijden rijd, is mooi aan mezelf, rijd geen selectiewedstrijden omdat ik afhankelijk ben van vervoer, en dus niet alles mee kan rijden.
En ga mij niet vertellen dat ik elke week wedstrijden rijd, dat is kant en klare onzin.
En dat mijn punten niet denderend waren, heb ik hier boven verklaard.

En als laatste, ik kan je per klasse vertellen waar ik gestart ben, en wat mijn resultaten waren, zooooooveeell wedstrijden ben ik gestart.

Maar als jury zo'n post te plaatsen op een internet forum,juist.

edit: hierbij wil ik nog even toevoegen, dat ik 3 wedstijden B, 3 wedstrijden L1 4 L2 en 5 wedsrtrijden M1, en een stuk of 8 M2 incl zomerdagen VORRIG jaar gereden heb.. pfoe.. dat is wel verschrikkelijk veel..

eigenlijk te erg voor woorden dat ik mezelf hier aan het verdedigen ben, maargoed
Laatst bijgewerkt door KSB op 16-08-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 12:06

mag schreef:
Hey is dit het paardje wat van Moniek is geweest?
Dan heeft hij toch al Z of in ieder geval M gelopen?
(ff in je profiel gespiekt)

als 5jarige L2, en toen ze 6,bijna 7 was is ze naar ons gekomen!

Leuk dat jem herkend hebt!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:09

ooh oke ik dacht hoger, toch knap in 1 jaar naar het z (vooral als je zelf nog nooit zo hoog gereden hebt)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 12:10

mag schreef:
ooh oke ik dacht hoger, toch knap in 1 jaar naar het z (vooral als je zelf nog nooit zo hoog gereden hebt)

was wel de bedoeling! maar moniek kreeg het (als ik het me goed herinner) veel te druk met school,daarom was er al bijna een jaar niet fanatiek mee gereden toen ze naar ons toe kwam!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:28

Super zeg!
Mooi beestje. Haha!
Let er op dat je niet te veel naar beneden kijkt, geld zoeken doen nu toch al zo veel mensen, de kans dat er wat ligt is klein. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:46

Ik had je vorig jaar zien rijden, en ik vind dat je vooruit bent gegaan! Idd niet te veel naar beneden kijken maar voor de rest super netjes! Ik vind je paard ook echt heel mooi!

Knap dat je in 1 jaar naar de Z bent gegaan! Ik doe het je niet na *LOL*

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:44

Ik zag je uitslagen op de lijst van de gouberghse.. Lachen
Ik heb zelf ook gereden, niet bij jou in de ring, maar wel in het Z1 op donderdag. Lachen
Was je tevreden met de uitslagen?