Jlo @ work met nieuwe zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Jlo @ work met nieuwe zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 19:41

Heei iedereen!
een paar weken geleden kwam Marjolijn (Marjoow hier @ bokt) foto's maken van mij en mn paardje.
ik heb Jlo nu ongeveer 3 maanden, en we zijn hard vooruit gegaan. ze is nu 3 jaar en we moeten beide nog veel leren. we zijn nu aan mn houding aan het werken,
want die is nu nog niet perfect dat weet ik. Ik heb laatst een nieuw zadel gekocht, daar ben ik erg blij mee Haha! want het zadel dat ik eerst gebruikte was niet goed voor haar rug.
dit was ons vorige topic:
[WN-ITP] JLo @ work in het zonnetje
Hier komen de foto's: commentaar is welkom, als het goed onderbouwd is en graag niet 10x het zelfde commentaar.

eigen commentaar:
- rechtop zitten
- benen niet afsteken
- recht voor je uit kijken
- polsen
- op mn kont blijven zitten

1. haar naar beneden vragen. (polsen.. Verdrietig )
Afbeelding

2. al ontspannender
Afbeelding

3. wijken, hier loopt ze weg over de voorhand. ik moet voor me uit kijken
Afbeelding

4. weer wijken, nu al beter. alleen let maar niet op dat hoofd van mij Bloos rug rechter.
Afbeelding

5. Fijn moment, aleen mn polsen moet ik recht houden, en mn benen iets meer naar achter.
(het lijkt hier trouwens alsof ze heel erg op haar voorhand loopt, maar dat komt omdat de foto scheef is genomen)
Afbeelding

6. galopje
Afbeelding

7. andere hand, ik moet beter op mn gat blijven zitten Bloos
Afbeelding

8. en toen mocht ze even los Tong uitsteken (eventjes voor cowboy spelen met 1 hand Nagelbijten / Gniffelen )
Afbeelding

Daarna mocht de fotorafe even op dr uitstappen, geen foto's van gekregen dus die kan ik jullie ook niet laten zien

9. zo lekker klaar en dan naar stal Lachen
Afbeelding

bedankt voor het kijken, laten jullie een berichtje achter?? Doei!

Groetjes Anneke

Stravero

Re: Jlo @ work met nieuwe zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:47

Leuk paardje Ja !! Ik heb niet zoveel verstand van western, maar misschien je tenen naar binnen en je polsen minder knikken? Lachen

Echt een superleuk paardje heb je onder je kont Ja !

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:47

Ze lijkt wel donkerder geworden!! Ziet er goed uit hoor!!
Ik kijk alweer uit naar nog meer foto's!!!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:48

Leuk paard, dat ten eerste.
Ik heb geen verstand van westernrijden, maar ik het 't idee dat je engels rijdt met western tuig. Ik zeg niet dat 't niet kan, maar 't oogt wat vreemd.

Je paard is erg jong, laat haar eerst op eigen benen lopen. Ik vind je af en toe best wel dwingend met je handen. Lekker 't neusje eruit rijden. Verbeterpunten aan je houding heb je zelf al genoemd. Succes.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:00

Misschien je beugels iets langer?

Verder heb je prachtig paard!!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:08

@boemel:ik was eerst ook een engelsruiter, dus dat heb ik er hoe dan ook nog een beetje in. ik ben haar ook nog naar die ontspanning aan het rijden, maar daarvoor kan ik niet zomaar de teugels losgooien, dan gaat ze rennen. dit doe ik door spanning en daarna ontspanning. maar als ik nu naar de foto's kijk zit er alleen maar druk op de teugels op de eerste 3 foto's en dat was in het begin om haar naar die ontspanning te rijden.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:10

AnnemiekvM schreef:

dankje annemiek Haha!
daar dacht ik zelf ook aan na de foto's gezien te hebben. maar mijn trainer zei dat het zo goed was, en jlo heeft soms ook nog wel eens impulsieve acties en dan hebben ik liever beugels die wat steun geven op dat moment Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:11

_Anneke_ schreef:
AnnemiekvM schreef:

dankje annemiek Haha!
daar dacht ik zelf ook aan na de foto's gezien te hebben. maar mijn trainer zei dat het zo goed was, en jlo heeft soms ook nog wel eens impulsieve acties en dan hebben ik liever beugels die wat steun geven op dat moment Knipoog

Ja Dan heb je inderdaad meer grip.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:26

AnnemiekvM schreef:
_Anneke_ schreef:

dankje annemiek Haha!

Ja Dan heb je inderdaad meer grip.

hihi dat heb ik inderdaad ondervonden Nagelbijten / Gniffelen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:27

Stravero schreef:
Leuk paardje Ja !! Ik heb niet zoveel verstand van western, maar misschien je tenen naar binnen en je polsen minder knikken? Lachen

Echt een superleuk paardje heb je onder je kont Ja !

dankjewel Lachen
Ja je hebt gelijk over mn tenen en polsen. wordt aan gewerkt zegmaar Schijnheilig

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:28

josewoos schreef:
Ze lijkt wel donkerder geworden!! Ziet er goed uit hoor!!
Ik kijk alweer uit naar nog meer foto's!!!

tja je weet maar nooit met haar kleur he Tong uitsteken
wanneer komen jullie nou kijken? Haha!

SLM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:42

hee!!
leuk paardje heb je! ik heb zelf ook een quarter merrie verzorgd en gereden. Een schat van een paard. Ik blijf een zwak hebben voor het ras echt geweldige gehoorzame paarden! Ik wil me natuurlijk niet opdringen ofzo maar is drie jaar niet en beetje jong om zo te rijden. kun je haar misschien niet eerst wat meer voorwaarts neerwaarts rijden dan kan ze eerst wat meer haar rug ontwikkelen. en misschien kan je nog eens nadenken of je nu western of engels wil rijden. ik zeg niet dat dit niet kan maar het is een beetje een rare combi! maar nogmaals het is jou paardje en jou keuze Knipoog

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 21:07

SLM_ schreef:
hee!!
leuk paardje heb je! ik heb zelf ook een quarter merrie verzorgd en gereden. Een schat van een paard. Ik blijf een zwak hebben voor het ras echt geweldige gehoorzame paarden! Ik wil me natuurlijk niet opdringen ofzo maar is drie jaar niet en beetje jong om zo te rijden. kun je haar misschien niet eerst wat meer voorwaarts neerwaarts rijden dan kan ze eerst wat meer haar rug ontwikkelen. en misschien kan je nog eens nadenken of je nu western of engels wil rijden. ik zeg niet dat dit niet kan maar het is een beetje een rare combi! maar nogmaals het is jou paardje en jou keuze Knipoog

punt1: het is natuurlijk niet zo dat ik alleen engels reed en van de een op de andere dag dacht. goh laten we maar eens een 3jarig westernpaard kopen.ik reed al langer western, en ik heb een hele goede trainer.
punt2: of ik haar wel of niet zo moet rijden? tja. ze was al gedeeltelijk ingereden toen ik haar kocht, en de vorige eigenaar is nu mijn trainer. en hij rijd op wereldniveau. dus ik denk wel dat hij weer waar hij over praat. ik ben natuurlijk niet een expert, maar ik weet wel dat ik haar beter naar beneden kan rijden dan helemaal niets doen. en ik denk dat het op deze foto's lijkt alsof ik haar omhoog wil rijden, (zoals ik de dressuur) maar dat is niet zo. alleen doet ze haar hoofd nog niet naar beneden, daar zijn we nog steeds mee aan het werken.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:11

JLo is leuk Anneke!!
Ik zie dat je nog meer rechtop kan zitten, maar dat heb je zelf aangegeven. Best moeilijk met die nieuwe regels, als je alles al in de beginpost zegt, maar dan weten we wel dat je eraan werkt Haha!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:14

Ziet er echt leuk uit!

Ik vind het er echt super uit zien!
Foto 1 en 5 zijn een beetje gespannen maar dan gaat het al steeds beter zo te zien!

Super!

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:14

wat een moooooi beest Vingers aflikken
ziet er heel leuk uit Lachen
wat andere ookal zeggen , je beugels misschien iets langer en op je kont blijven zitten Clown
Verder vind ik het er super uit zien Lachen
Ziet dr leuk uit zo samen !
Succes verder Haha!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 21:16

Karin_88 schreef:
JLo is leuk Anneke!!
Ik zie dat je nog meer rechtop kan zitten, maar dat heb je zelf aangegeven. Best moeilijk met die nieuwe regels, als je alles al in de beginpost zegt, maar dan weten we wel dat je eraan werkt Haha!

hahha karin Tong uitsteken je hebt wel een beetje gelijk. maarja wil wel laten weten dat ik weet wat ik niet goed doe Knipoog en ja ik heb de nieuwe regels niet verzonnen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 21:18

Kimm__ schreef:
wat een moooooi beest Vingers aflikken
ziet er heel leuk uit Lachen
wat andere ookal zeggen , je beugels misschien iets langer en op je kont blijven zitten Clown
Verder vind ik het er super uit zien Lachen
Ziet dr leuk uit zo samen !
Succes verder Haha!

Dankjewel Haha!
ja ik weet het inderdaad Tong uitsteken en ik kan het ook. maar nu moet ik het ook niet even doen Nagelbijten / Gniffelen

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:20

haha, tja dat is altijd.
Als je in de buurt had gewoont, had ik wel een gratis shoot willen geven haha, vind jullie echt geweldig samen Lachen
heb je profiel geken , echt geweldig ! Lachen
en ik kijk net even opnieuw naar de beugels.
volgens mij oogt dat op een foto alleen zo,
want de rest valt het eigenlijk reuze mee Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:21

ik vind inderdaad zoals de rest ook dat je meer engels rijd dan western, ik ben het er idd wel mee eens dat je beugels gewoon op een goede maat hangen, beter te kort dan te lang! ik weet niet of je ook al met stoppen bezig bent? dan kun je ze beter te kort hebben;) verder gewoon op de puntjes letten die je al had aangegeven, handen, rug, polsen (ook BTW je handen meer rechtop en bij elkaar in het midden houden, iets voorde zadelknop) ook vind ik het jammer dat je haar echt aan de teugel rijdt, zoals bij engels, IPV dat je haar met haar hoofd echt naar beneden onder de loodlijn rijdt (zoals bij western) dus verder zou ik ook idd zoals de rest zegt een keuze tussen engels en western proberen te maken (anders misschien hunter under saddle?) keep up the good work!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 21:46

Martine123 schreef:
ik vind inderdaad zoals de rest ook dat je meer engels rijd dan western, ik ben het er idd wel mee eens dat je beugels gewoon op een goede maat hangen, beter te kort dan te lang! ik weet niet of je ook al met stoppen bezig bent? dan kun je ze beter te kort hebben;) verder gewoon op de puntjes letten die je al had aangegeven, handen, rug, polsen (ook BTW je handen meer rechtop en bij elkaar in het midden houden, iets voorde zadelknop) ook vind ik het jammer dat je haar echt aan de teugel rijdt, zoals bij engels, IPV dat je haar met haar hoofd echt naar beneden onder de loodlijn rijdt (zoals bij western) dus verder zou ik ook idd zoals de rest zegt een keuze tussen engels en western proberen te maken (anders misschien hunter under saddle?) keep up the good work!

bedankt voor het commentaar.
dat ik haar nu zo rijd betekend niet dat dit het doel is. als je terug kijk (naar vorige topic e.d.) gaat het steeds beter ze gaat steeds meer in de goede positie lopen, dit is alleen maar een momentopname van de weg die we er naartoe afleggen. ik ga dr alround rijden. ze is western gefokt dus dat ga ik ook met dr doen. ik doe nog geen stops, want ze heeft de ijzers daar nog niet voor. maar ik wil ook hunter gaan doen. maar dat zie ik allemaal nog wel.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:12

oké Knipoog als je met haar gaat stoppen moet je eigenlijk wel voor een andere bakbodem kijken;) deze lijkt mij niet echt goed stoppen, maar ben je ook al gewoon met stoppen op whoa bezig? (gewoon zonder te glijden, dus geen sliding ijzers nodig)

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 08:13

Martine123 schreef:
oké Knipoog als je met haar gaat stoppen moet je eigenlijk wel voor een andere bakbodem kijken;) deze lijkt mij niet echt goed stoppen, maar ben je ook al gewoon met stoppen op whoa bezig? (gewoon zonder te glijden, dus geen sliding ijzers nodig)

Ja dat wel Knipoog dit is inderdaad geen goede bodem daarvoor. maar binnen wel. alleen kun je daar geen mooie foto's maken Knipoog

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:32

Ik vind het nog steeds een superleuk beestje Haha! Ik heb geen verstand van Western, maar het ziet er wel goed uit Lachen

ik kom nog wel eens, maar dan met een andere camera Knipoog

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:49

ah daar is prachtige JLo weer
probeer wat meer te gaan zitten en je benen lang onder je te houden, hierdoor kun je wat meer vanauit de achterhand rijden
het mooiste zou dan ook nog zijn als je je handen iets hoger en voor de knop kunt houden
maar he het komt helemaal goed met jullie OK dan!