Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lutjehorsy schreef:Hij heeft het toen hij drie jaar was ook een tijdje gedaan. Hij wil gewoon onder het werk uit. Iemand heeft hem toen voor mij aangepakt en sindsdien was het goed. Hij heeft alleen door dat ik hem niet goed aan kan pakken.
BitchyWitchy schreef:Dat vind ik wel erg kort door de bocht........ Dat was twee tot drie jaar geleden!! Wie zegt dat er nu niet echt wat aan de hand is??

BitchyWitchy schreef:Zucht............. Zet er maar weer iemand op die hem er even goed door jaagt...............
BitchyWitchy schreef:Zucht............. Zet er maar weer iemand op die hem er even goed door jaagt...............
daNiielle_ schreef:Laat het aan de teugel rijden en alles voor wat het is, hoofd eruit en voorwaarts. Belonen, weet ik het wat, zorg dat hij het leuk vind.
pauline1 schreef:wat ik bij mijn paard heb gedaan toen die veel bokte was ,eerst veel longeren met bijzet teugel enerna aan de dubbele lijn.
mijn paard had te weinig rugspieren en met de galop,bokte ze me zo ongeveer ervanaf..heb eerst ervoor gezorgd dat haar rugspieren een stuk sterker werden.en haar gecorrigeerd als ze bokte aan de longeerlijn.moet zeggen dat dit echt geholpen heeft.
Lutjehorsy schreef:...........
Ik denk ook niet dat hij sterke rugspieren heeft.
...........
BitchyWitchy schreef:Ik wilde niet meer reageren, maar goh, Je zegt dat ie gewoon onder het werk uit wil, dat hem niks mankeert en nu zeg je weer dat ie waarschijnlijk geen sterke rugspieren heeft... Wat is het nu??
En mijn vorige opmerking sloeg niet op de bijrijder van toen, maar op het feit dat je er nu van uit gaat dat hij gewoon niet wil. De optie dat ie niet kan wil je niet zien.... Dus zeg ik, zet er maar weer iemand op en jaag hem er maar door heen. Kijken of ie daar beter van wordt. Of dat we later een topic krijgen met als titel "goh mijn paard verkloot, hoe kan dat"
) BitchyWitchy schreef:En als ik dan zeg dat je hem misschien even na moet laten kijken dan zeg je dat dat niet nodig is en dat ie gewoon onder het werk uit wil...
Make up your mind!
Lutjehorsy schreef:Iemand nog tips om een wat groen paard meer afwisseling te geven? (Balkjes lopen en springen kan ik niet wegens reuma.)
Veel overgangen en figuren rijden lijkt me logisch. Buitenrijden is nog geen optie en lessen regel ik binnenkort op een manege.