[AC] Nero @ klassieke dressuurles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

[AC] Nero @ klassieke dressuurles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 19:58

Zijn we weer Haha!
Even een nette inleiding, zoals het hoort natuurlijk Lachen

Ik heb Nero nu bijna 9 jaar, we zijn gewoon lekker recreatief bezig en mijn voornaamste doel is lekker ontspannen kunnen rijden!
Ons niveau is B Lachen

Problemen waar we tegen aan lopen:
Nero's aandacht bij mij houden, hij kan al verschieten van een waaiend blaadje of takje Rolleyes
Mijn houding
Nero wil soms nog wel eens op de voorhand vallen
Nero lekker actief houden en betere impuls

De reden dat ik mijn nikes aan heb is dat mijn rijschoenen vanochtend overleden is Huilen van het lachen
Caps vind ik niet fijn Vork

Ik heb vandaag een les klassieke dressuur gehad met een beetje centered riding.
De engelse dressuur vind ik helemaal niks, en besloten om een keer iets anders te proberen, en het is me super bevallen!
Geen geruk en gepluk en slome achterhand, maar gewoon lekker laag gereden met neusje er lekker uit Lachen
Doel waar nu naar toe gaan is goed rug gebruik, wat meer bespiering op de lendenen en lekkere impuls houden!

Nero heeft 5 weken vakantie gehad, omdat ik op vakantie was en daarna goed wou beginnen met meteen les Lachen
graag rekening houden met het feit dat het net geregend had, wei was redelijk glad, en dan loopt Nero altijd wat voorzichtiger!!

Nero is door de ostheopaat vrij verklaard van rugklachten en binnenkort ga ik weer een afspraak maken Lachen

We zijn begonnen met longeren, om te kijken of Nero ergens spierproblemen had, maar dat was prima in orde Haha!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Ik sta open voor commentaar, maar ik verzoek wel om respectvol te blijven, haw is voor rijtechnisch commentaar, andere vragen mogen natuurlijk per pb Lachen
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-08-08 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [AC] tag toegevoegd

ZzzeiN

Re: Nero @ klassieke dressuurles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:02

Op bijna elke foto heb je kapstok tenen, probeer daar op te letten, hakken druk je op sommige foto's goed uit.
Nog geld gevonden?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:03

Ik vind hem mooi voorwaarts-neerwaarts gaan!:j
& mooi paardje!
Soms je handen minder ver uit elkaar & op je hakken letten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:03

Dani jullie deden het echt super vandaag! Hoe is het met je spierpijn?

Tsja het commentaar, probeer je handen bij elkaar te houden en hem lekker actief te rijden! Gaat helemaal goed komen met jullie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:04

Hey meid!

Het ging echt super voor een 1e keer joh Lachen
Nero is lekker los in zijn lijf, echt heel fijn!

Ja, je weet eigenlijk al wat ik voor commentaar heb, zelf iets meer je bekken kantelen, en echt in het zadel gaan zitten, contactteugel voor elkaar krijgen enzo, maar dat komt allemaal helemaal goed!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:06

Je zag tijdens de les al vooruitgang!
Super gewoon en op een vriendelijke manier Ja

Commentaar is dat Nero af en toe iets op de voorhand viel, maar jullie zijn net weer bezig, dus dat zie ik wel goedkomen hoor Knipoog!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:08

Ziet er goed uit Dani.

Al zou ik op de bovenste foto's graag zien
dat je wel contact houd met zijn mondje en
je teugels niet in een boogje laat hangen.

Ik weet dat het verleidelijk is om je pony zo
'om te kopen' om je hand op te zoeken maar
probeer contact te zoeken.

Verder vind ik het fijn om te zien dat je pony
met lange teugels lekker vóór de loodlijn loopt. Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:11

kapstokjes! je rijd bewust met lange teugel en heel laag toch? Dan ga ik daar verder helemaal niks van zeggen namelijk Haha!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:11

Ten eerste, ik vind Nero een verschrikkelijke leuke pony. Haha!
Het totaal plaatje vind ik een fijn beeld, erg vriendelijk en ontspannen, beide plezier.
Omdat ik moet voldoen aan de regels, mag je letten op je handen (breed) en op je tenen (kapstokjes). Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:12

lekker stofzuigen Vork Knipoog

ziet er goed uit dani Ja
fijn ontspannen, goed dat je naar een andere methode hebt gezocht als de 'standaard' niet werkt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:24

Hoe zijn men erop gekomen dat dit dé klassieke manier is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:24

Nero ziet er goed uit joh! Heerlijk ontspannen plaatjes, super fijn.
Let natuurlijk wel op je houding, maar dat komt vast wel goed, je hindert hem iig van verre,
dat lijkt mij 't belangrijkst. Lachen

Keep up the good work!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:28

eenitraM schreef:

Paard loopt lekker, heb ik vorige topics van jou gezien dat je je dier ook laag liep lopen. Waarom ineens overstap van jou engelse dressuur naar deze "klassieke dressuur"? Ik bedoel, zie niet veel verschil van rijden. Behalve dat ie nu zowaar, mijn manier van zeggen Clown , "over de kop" loopt.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 20:33

eenitraM schreef:
eenitraM schreef:

Paard loopt lekker, heb ik vorige topics van jou gezien dat je je dier ook laag liep lopen. Waarom ineens overstap van jou engelse dressuur naar deze "klassieke dressuur"? Ik bedoel, zie niet veel verschil van rijden. Behalve dat ie nu zowaar, mijn manier van zeggen Clown , "over de kop" loopt.

Ik heb engels les gehad, kreeg 'huiswerk' om aan te werken, maar deed het niet omdat die manier ik niet fijn vond.
En natuurlijk loopt Nero in een uurtje niet zoals een perfect klassiek geschoold paard, je begint vanuit een basis, en Nero's basis was een goed punt om vanuit te beginnen, aangezien Nero vaak lekker de grond opzoekt met zijn neus Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:36

in de engelse dressuur hoort ook geen rukken en plukken en een slome achterhand hoor...........

maar het ziet er wel ontspannen en ongedwongen uit,compliment

trouwens,ik krijg gewone dresuurles en daarbij schop en trek ik ook niet.
deze manier van dressuurrijden die jij doet lijkt me op zich wél intressant
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 13-08-08 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 20:37

Bij de engelse dressuur heb ik vaak het idee dat er vanuit de verkeerde volgorde begonnen word Lachen

Maar dat is mijn idee, vind het gewoon niet prettig voor Nero en mij, dus probeer ik iets nieuws Lachen, en het bevalt me wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:40

eenitraeM: We zijn juist bezig om de combinatie te laten wennen aan teugelcontact, zodat het paard de hand mee naar voren gaat nemen!
Dat moet echter wel op een dusdanige manier gebeuren, dat het niet waslijnen en dan weer vast wordt (dan krijgt het paard namelijk iedere keer kleine rukjes in zijn mond), en ook niet te veel druk erop!

De neus willen we er juist uit hebben, daar zijn we dus ook naartoe aan het werken! Misschien dat het er nu 'over de kop' uitziet, maar dat is dus totaal niet de opzet, en ik persoonlijk vond het paard naarmate het uur vorderde al veel meer de hand mee naar voren nemen! Dus lekker neusje naar voren!

En eerlijk is eerlijk, ik zie ze liever met de neus op de grond, dan kin op de borst!

En als je niet weet wat klassiek inhoudt, dan moet je dat eerst maar eens opzoeken voor je hier weer verder op ingaat!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:43

Robijntjah schreef:
eenitraeM: We zijn juist bezig om de combinatie te laten wennen aan teugelcontact, zodat het paard de hand mee naar voren gaat nemen!
Dat moet echter wel op een dusdanige manier gebeuren, dat het niet waslijnen en dan weer vast wordt (dan krijgt het paard namelijk iedere keer kleine rukjes in zijn mond), en ook niet te veel druk erop!

De neus willen we er juist uit hebben, daar zijn we dus ook naartoe aan het werken! Misschien dat het er nu 'over de kop' uitziet, maar dat is dus totaal niet de opzet, en ik persoonlijk vond het paard naarmate het uur vorderde al veel meer de hand mee naar voren nemen! Dus lekker neusje naar voren!

En eerlijk is eerlijk, ik zie ze liever met de neus op de grond, dan kin op de borst!

En als je niet weet wat klassiek inhoudt, dan moet je dat eerst maar eens opzoeken voor je hier weer verder op ingaat!

Ik ga ervanuit dat jij de instructrice bent?

Ik heb even mijn commentaar bijgespijkerd ; Ik zie alleen op de foto vergeleken met andere topics van haar dat de pony alleen meer aan het zakken is met de neus. Daarom vroeg ik me af waarom deze overstap als in mijn ogen geen duidelijk verschil is?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:45

Neroo schreef:
Bij de engelse dressuur heb ik vaak het idee dat er vanuit de verkeerde volgorde begonnen word Lachen

Maar dat is mijn idee, vind het gewoon niet prettig voor Nero en mij, dus probeer ik iets nieuws Lachen, en het bevalt me wel!

Ben ik het ook wel mee eens hoor. Zeg nu niet dat iedereen dat doet, maar wel een aantal. (wie zich aangevallen voelt doet dat, en wie dat niet doet doet het niet, val niemand aan)
Krijg zelf ook les Klassieke dressuur & bevalt me ook erg goed. (en inderdaad, zonder geschop/getrek (en nu weer geldt; ik val niemand persoonlijk aan)

Vind het er erg ontspannen uit zien Dani, Nero loopt lekker.
& hij blijft een knappe pony Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:47

eenitraM schreef:
Robijntjah schreef:

Ik ga ervanuit dat jij de instructrice bent?

Ik heb even mijn commentaar bijgespijkerd ; Ik zie alleen op de foto vergeleken met andere topics van haar dat de pony alleen meer aan het zakken is met de neus. Daarom vroeg ik me af waarom deze overstap als in mijn ogen geen duidelijk verschil is?

Ja, dat ben ik idd Lachen

Hij is meer aan het zakken omdat TS en pony het nog moeilijk vinden om met contactteugel (elastische verbinding) te rijden. Dus dan heb ik liever dat ze hem eerst wat losser laat, en daar op hun eigen tempo aan wennen, en op de fijne stukjes kreeg ze het al heeeel netjes voor elkaar, en meteen kwam ie iets omhoog (wat van mij overigens niet veel hoeft te zijn) en belangrijker: Neus naar voren!

Hoop dat het zo wat duidelijker is?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:54

Ik heb echt enorm "Engels" les gehad, LDR zogezegd en ook daar werd begonnen met voorwaarts neerwaarts en "de motor zit achterin" hoor! Dus vind het "Engels is niks" een beetje bagatelliserend. Dan heb je gewoon de verkeerde instructrice gehad Knipoog

Maar ik vind jullie een leuk stel, hij loopt wel érg ontspannen Haha! maar daar wordt aan gewerkt lees ik. Ik kan dan wel commentaar geven, maar dan loop ik toch vooruit op de zaken. Ik wacht even een volgend topic af! (en als dit niet mag: ik denk dat je meer contact moet houden met de mond en hem iets minder laag instellen, zodat ie wat ronder wordt ipv zich zo lang maken Knipoog )

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:58

Ik vind het rijden er netjes uit zien Dani! Hij loopt lekker ontspannen, vooral als je bedenkt dat je al zo lang niet gereden hebt! Zo te zien hebben jullie er beide plezier in en dat is heel belangrijk!
Je eigen houding is idd nog niet zoals het hoort, probeer je voeten meer naar voren te houden, netjes rechtop te zitten (en nee dan bedoel ik niet perse kaarsrecht, want als je wilt lichtrijden en de rug niet te veel wilt belasten moet je juist ietsje voorover zitten) en probeer je handen wat dichter bij elkaar te houden. Vooral omdat hij moet leren om op deze manier te lopen maar dan terwijl jij je handen op de normale plaats houdt... anders wordt het een grote omschakeling als je hem straks wat meer op gaat sluiten (van achteren en van voren)...
Lukt het nog met het afvallen?

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:05

Dit ziet er erg fijn uit!

Ik denk ook dat je eerder slecht les hebt gehad dan dat de Engelse manier vervelend is.

Verder valt je beenhouding mij op.
Het lijkt alsof je met de binnenkant van je onderbeen tegen je kniewrong aankomt en dus je knieën en tenen naar buiten draait.

Ga lekker zo door en ik ben benieuwd naar jullie vorderingen!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 09:57

Als ik mijn tenen naar binnen draai, op een gegeven moment doen mijn enkels zeer, dan zit het draagpunt op de de buitenkant, en dat gaat zeer doen.
Vandaar mijn kapstoktenen, dan heb ik geen last van mijn enkels Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:05

Nero Haha! Ik vind jullie topics altijd erg leuk Lachen Wat mij nu alleen opvalt, en je zal er ongetwijfeld mee bezig zijn Lachen is dat de achterhand er op sommige wat meer bij moet.
Ik heb zelf ook gauw last van mijn enkels dus ik snap waarom je iets kapstokjes hebt Lachen
Ik vind het er ook altijd zo vriendelijk uit zien Haha! Altijd vanuit Nero dingen vragen, als hij zover is Lachen Zo doorgaan Haha! Haha!