Bokt-primeur: knappe manege-schimmel-Saartje @ dressuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Bokt-primeur: knappe manege-schimmel-Saartje @ dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:17

Doei!

Zo, eerst even een inleidend verhaaltje. Lachen Saartje is een nieuwe manegepony van 6 jaartjes oud. Ze is nog maar een maandje bij ons op de manege en ze is western-ingereden. Ze pakte de dressuur echter super op en kon super meelopen in de lessen. Ze had soms wat moeite met de hulpen, omdat daar natuurlijk wel wat verschil inzit, maar ze was altijd rustig en braaf. Totdat ze een keertje wél ergens van schrok en er een meisje uit reflex aan de teugels is gaan hangen én tegelijkertijd haar hakken in dr buik duwde. (Ook nog flink gillen natuurlijk. Scheve mond)
Sinds die gebeurtenis is Saartje helemaal van slag. Het is een hele andere pony geworden, ze is zó angstig voor je been. Zo lang je die er niet aanlegt gaat het super en is het een heerlijke pony, maar als ze je been voelt, hoe zacht ook, dan schiet ze vooruit. Als je dán angstig reageert gaat dat koppie omhoog en wordt het racen. Ze is zo bang dat ze het niet goed doet, ze is bang dat iemand zal trekken als ze goed reageert op je been. Ach gut Heel zielig allemaal, want Saartje is zó vreselijk lief (zit echt níets gemeens in! ), werkwillig en eerlijk! Lovers

Nja, nu is mij gevraagd om haar elke dag een uurtje te rijden en haar dan steeds meer vertrouwen weer te geven in je benen. En dát doe ik natuurlijk maar al te graag. Haha! Lovers

Nu vandaag. Het was de 3e keer dat ik haar reed, dus we moeten nog een beetje aan elkaar wennen, maar ik denk dat het wel klikt. Haha! Ons grootste probleem is dus de angst voor het been, maar daarnaast heeft Saartje ook nog wel de neiging om te diep te lopen en zich op te kroppen. Gelukkig is ze wel super te rijden, dus probeer ik haar daar altijd zo snel mogelijk uit te krijgen. Ja

Ohja, en ze is ook een beetje dik, maar daar wordt door de manege hard aan gewerkt. Ze kwam nog veel dikker bij de vorige eigenaar vandaan. Knipoog

Genoeg gezegd. Haha! Tijd voor foto's. Lachen

1. Meet Saartje. Haha!
Afbeelding

2. Hier gaat ze dus te diep. Ja (Maar wat een knappe meid is het toch. Lovers)
Afbeelding

3. Veel beter, wel hoog, maar niet te diep. Lachen
Afbeelding

4. Maar wel weer uitschuiven, even testen of dat nog goedgaat. Ja Hier prima. Lachen
Afbeelding

5. Lovers
Afbeelding

6. Fijn beeld. Ja
Afbeelding

7. Jammer van de foto en mijn houding, maar die beentjes! Kwijl Middendrafje. Haha!
Afbeelding

8. Eventjes íets langer in zijn hals. Ze had een beetje spierpijn, dus hield het wat korter vol. Knipoog
Afbeelding

9. Die beentjes. Kwijl Pling
Afbeelding

10. En vreselijk trots op die lieve pony. Lovers
Afbeelding

Oh, en we hebben ook de andere kant op gereden hoor, maar op deze zijde en hand kon ze het beste foto's maken. Knipoog

Graaag jullie tips/mening over ons. Haha!

caballito

Re: Bokt-primeur: knappe manege-schimmel-Saartje @ dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:53

Ziet er goed uit!!!vooral na dat verhaal wat ik las!!!super!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:59

Tsja op een manege weet je het maar nooit.

Maarja goed van je dat je haar niet meer angstig van het been wil maken ( hopelijk met succes Knipoog )

Waar je op moet letten:
Niet te diep rijden, en niet steeds naar beneden kijken/ meer voor je uitkijken ( centen zoeken ).

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:06

Ziet er goed uit hoor!
Je mag je handen wel wat hoger dragen en probeer ze goed recht op te houden.
Ze is trouwens geen schimmel maar een appaloosa Knipoog Dat kun je zien aan de roze gestippelde huid rond de ogen en de neus.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:19

feliciaa schreef:
Ze is trouwens geen schimmel maar een appaloosa Knipoog Dat kun je zien aan de roze gestippelde huid rond de ogen en de neus.

Bloos Geeft niet, appaloosa paste toch niet in de titel. Haha! Schijnheilig

Bedankt voor jullie reacties alvast! Lachen

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:08

Wat een prachtige manegepony en de bak is ook Tong uitsteken
het ziet er best goed uit voor de 3de keer

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:15

Ziet er netjes uit voor de 3e keer. Lekker ontspannen Lachen En wat leuk dat je op de manege zo vrij met die pony mag rijden.

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:00

Wat een mooie pony zeg Haha! Het ziet er erg fijn en vriendelijk uit. Misschien iets minder centjes zoeken Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:56

leuke pony zeg! Leuk van de manege dat jij hem zo mag rijden.
Ik hoop dat je haar gauw weer op het goede spoor kan brengen.
Het ziet er netjes uit, op de eerste 3 foto's vind ik je alleen wat gespannen in het zadel zitten waardoor je ook je hakken te veel gaat uitdrukken. Dat herken ik inmezelf namelijk ook Tong uitsteken
Voor de rest ziet het er heel vriendelijk uit Knipoog
Succes nog !

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:13

Ziet er netjes uit hoor!
Heel af en toe zie ik je handen een beetje veel omlaag gaan, mischien handig om erop te letten dat je ze niet onbewust vast gaat zetten ofzo.

Voor de rest: Lijkt me geen gevorderde dan, dat meisje dat zo is gaan gillen. Terwijl je een pony die zo lekker lopen kan toch voor de gevorderden wilt houden lijkt mij?

Maarja, ik weet ook wel wat het is... Want als een oudere en bravere pony dan al te veel uurtjes gelopen heeft... Word toch een ander paard van stal gehaalt die voor zo'n les eigenlijk niet bedoeld is.

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:57

Verveling heerst:P.
Mooi paardje:D
Afbeelding

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:01

Mooie pony, en jammer van het voorval.
Omdat ze zo bang is voor je been, heb je misschien de neiging om je benen te gaan afsteken, en om ze zeker niet tegen haar lichaam te houden. Je moet dit echter wel doen, gewoon zachtjes je benen tegen haar lichaam houden, maar dat ze toch voelt dat je benen er zijn, anders gaat ze angstig blijven en gaat ze moeilijker je benen aanvaarden.
Succes ermee!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:38

Wat zijn jullie een ontzettend leuke combi!! Haha!
En ik vind de pony echt prachtig.
Ik ga zeker mee met de tip van Djeenie, blijf je benen er toch aanhouden, tis de enige oplossing.
Het vertrouwen komt wel weer.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:44

goed van je, ik vind het er lekker ontspannen uitzien. Vind wel dat je zadel erg ver naar voren ligt, en voor jou wat te groot is.. Had je wel goed erop gelegd en aangesingeld enzo?
Vooral foto 7, daar ligt hij op de schouder (en ja, ik zie dat er ook een bondje onder ligt Knipoog )

Succes ermee! En het is helemaal waar, wat djeenie zegt over je benen.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:00

Slotty schreef:
goed van je, ik vind het er lekker ontspannen uitzien. Vind wel dat je zadel erg ver naar voren ligt, en voor jou wat te groot is.. Had je wel goed erop gelegd en aangesingeld enzo?
Vooral foto 7, daar ligt hij op de schouder (en ja, ik zie dat er ook een bondje onder ligt Knipoog )

Bloos
Mij viel het ook op toen ik de foto's zag, maar ik wilde juist kijken of jullie bokkers dat ook zagen. Wel vreemd hoor, dat je de eerste bent die het zegt, na 12 berichten. Knipoog Maar was dus inderdaad te ver naar voren erop gelegd, normaal ligt ie prima. Ja En te groot voor mij klopt ook, maar daar heb ik wel vaker last van. Schijnheilig

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:42

tja, het is niet altijd leuk om te horen maar soms wel goed. En dat hij voor jou te groot is snap ik wel, dat maakt mij weinig uit. Het is ook een manege pony en dan kan je niet alles op maat hebben, omdat er nou eenmaal ook andere mee rijden en er vaak minder geld voor is.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:53

Wat zijn jullie een leuke combinatie!!! Is er geen mogelijkheid dat het je eigen pony wordt, jullie zijn zo'n leuk stel.

Ik vind dat je heel eerlijk rijd! Juist omdat je durft mee te gaan en te helpen met je hand, en ze niet stug perse op de goede plek wilt houden, het gaat nu om de pony en niet om het plaatje. Top!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:12

Wat een prachtig paardje!
Ziet er goed uit, je mag af en toe alleen recht naar voren kijken, en je handen wat meer dragen.
Veel succes er verder mee, maar dat gaat denk ik wel lukken! *LOL*

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:45

Wauwie! Wat een pláátje en wat rijd jij hem vriendelijk! Haha!
Succes er mee, denk om wat meer lengte in de hals en je benen inderdaad. Zadel viel mij ook op, maar dat heb je idd met een manege. Vind dat ze, voor een manege al een heel net zadel hebben!

edit; typefoutje

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:29

Cyrina schreef:
Wat zijn jullie een leuke combinatie!!! Is er geen mogelijkheid dat het je eigen pony wordt, jullie zijn zo'n leuk stel.
Ik vind dat je heel eerlijk rijd! Juist omdat je durft mee te gaan en te helpen met je hand, en ze niet stug perse op de goede plek wilt houden, het gaat nu om de pony en niet om het plaatje. Top!

mee eens Ja.
wat een prachtig paard!. het ziet er goed uit, zonde dat het een manegepaard is!.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:56

Else wat ziet Saartje er super uit zo met jou Knipoog
Het is een heerlijk paardje en inderdaad wat je in je inleiding zegt, klopt helemaal!
Ben blij dat de manege Saartje de kans heeft gegeven, vorige x met een manege paard ging die weer weg, omdat ie niet goed genoeg was ... Lachen

Maar inderdaad het zadel ligt erg ver naar voren, weet niet als je dat al hebt na gekeken of overlegt met Ell?
En Handjes hoger Knipoog

@Cyrina/Shauni ... Saartje wordt niet verkocht, manege heeft besloten om geen paarden meer te verkopen, aangezien het vorige keer net op het nippertje goed was gegaan.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:42

Heey ik vind de foto's er erg vriendelijk uit zien maar probeer niet je benen af te steken. ZO lijkt het namelijk op een aantal fotos'
Je gaf zelf al aan dat ze bang was voor het been en als je ze dan alsnog gaat afsteken dan went ze er nooit aan. Nu moet je ze er nu niet meteen keihard tegenaan houden Tong uitsteken maar gewoon lekker losjes zodat ze iig weet dat die benen er gewoon bij horen.
Verder wil ik alleen nog maar zeggen: Ga zo door!!

Impilixus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:01

ik vind dat je een goed daad doet door deze pony te helpen, voral omdat zoals ik het lees 't een super lief beesje is.
ziet er goed uit, je drukt je hakken ook heel mooi uit.
mooie combi!
xx

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:07

mooi. probeer je handen niet te laag te houden. Houd ze gedragen bij de schoft. Succes Haha!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:32

erg leuke pony, ziet er goed uit en je rijd hem erg netjes commentaar is al gegeven en daar sluit ik me graag bij aan.
verder vind ik het erg zonde dat dit paardje dadelijk de manege lessen in moet jullie zijn een leuk stel