die achterhand moet eronder dus been-been-been.
Ik heb ook zo lesgekregen. Je drijft continu links-rechts-links-rechts in de tact van de beweging en als het meer moet drijf je harder en als je een overgang maakt, drijf je nog harder.
(voorbeeldje uit ander topic over een paard dat met zn hoofd schudt;)
Citaat:mijn paard had hetzelfde probleem. Inmiddels is dit gelukkig na een hoop bloed zweet en tranen opgelost. Maar het feitelijke probleem was toen ook het van achter naar voren rijden. ik had mijn been er onvoldoende bij. Dus zoals boven al gezegd: benen eraan
Maar als je continu drijft, dan stompt je paard toch enorm af? Ik heb het liefst dat mijn paard op elke beenhulp ook reageert. Wat verwacht ik dan van hem als ik continu drijf? Hoe moet mijn paard het verschil weten tussen gewoon doorlopen en een tandje erbij? Hoe krijg ik dan mijn paard beter aan het been en kan ik de beenhulpen verfijnen?
Dat zou ik graag willen weten van de mensen die zeggen dat je steeds maar been moet geven.

helaas ben ik nog laaaaaang niet zo ver.
) en dat mag natuurlijk niet, want dan kun je niet goed rijden 
Dus je moet als ruiter accepteren dat een paard niet hoeft te reageren op een beenhulp? Als hij een keer geen zin heeft mag hij lekker doorgaan waar hij mee bezig was. Je maakt een paard dood of doof door elke keer been te geven als het niet nodig is of door tegenstrijdig te zijn.