Rolex z2 @ Wedstrijd 226 en 229 punten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RolexandMe

Rolex z2 @ Wedstrijd 226 en 229 punten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 13:49

rolex en ik hadden afgelopen woensdag wedstrijd in dokkum.
rolex liep erg fijn en dat was ook aan de punten te zien we behaalde 229 op de eerste proef en 226 op de andere proef!! super goed dus! we hebben nu de punten om zz licht te starten.. maar we wachten hier nog even mee, wil hem eerst nog meer voorelkaar hebben. uiterraad zijn er ook een paar fotos gemaakt. hier komen ze!!

http://i36.tinypic.com/2lxblg7.jpg
halthouden en teugels opmaat maken..ietsjes mond open..

http://i36.tinypic.com/j5dzqt.jpg
uitgestrekte stap.

http://i37.tinypic.com/2vt4aky.jpg
middendraf..stang wat te strak...bij het opvangen.

http://i35.tinypic.com/2vhyj41.jpg
verzameldestap tussen de keertwending

http://tinypic.com/view.php?pic=4ravd3&s=4
nog een stand foto!

http://tinypic.com/view.php?pic=el4etu&s=4
De laatste en de mooiste!! vertrek van middendraf!

nu je hier tog bent laat je ook even een berichtje achter.?

SuSem

Re: Rolex z2 @ Wedstrijd 226 en 229 punten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:52

Wat een ontzettend gaaf paard, ook een mooi kleurtje...

Rijtechnisch commentaar heb ik niet echt, 't ziet er gewoon netjes uit!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 13:52

SaNNeS88 schreef:
Wat een ontzettend gaaf paard, ook een mooi kleurtje...

Rijtechnisch commentaar heb ik niet echt, 't ziet er gewoon netjes uit!

Dankje wel!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:53

Het blijft een aparte verschijning! Je gaat trouwens als een trein want ik heb nog niet zo lang geleden nog bij jou in de Z1 gereden!
Dit was toch je 1e keer Z2? Goede prestatie! OK dan!

Editje ivn nieuwe regels HAW: denk aan je handen wat rechtop houden, ziet er net wat mooier uit en op de draf foto zit je idd wat ver achterover achteren.
Laatst bijgewerkt door Linda_E op 08-08-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:54

Erg mooi paard! Vind wel op de laatste foto dat je een erge stoelzit houding hebt ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:55

Goh...Ik vind het een prachtig dier. Hij kan enorm leuk lopen. Máár...Ik vind je op al je foto's zó streng met die stang...Bovendien lijkt hij heel gespannen in de hals te zijn. Lachen Kan het dat hij nogal een "heethoofdje" is en daardoor zich ontzettend op spant? Vooral in die hals?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:02

wat een aparte verschijning! gefeliciteerd met je punten.
ik vind ook dat de stang vaak teveel gebruikt word, dit zijn natuurlijk alleen momentopnamen. wie weet kun je dat nog verbeteren, en ontzettend veel succes in het ZZ licht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:05

Irene in een filmpje viel het me ook al op Lachen En op heel veel foto's. Lachen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:09

pharagirlke schreef:
Irene in een filmpje viel het me ook al op Lachen En op heel veel foto's. Lachen

Zo erg is het nou ook weer niet hoor! Als het zo dramatisch was dan kreeg ze echt niet zulke hoge punten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:10

Linda_E schreef:
pharagirlke schreef:

Zo erg is het nou ook weer niet hoor! Als het zo dramatisch was dan kreeg ze echt niet zulke hoge punten...

Heb net een filmpje teruggekeken waar ze 230 punten had en daar zag ik tans een zwaar doorslaande stang Knipoog Ik heb ook al veel punten gekregen voor proeven waarvan ik dacht "dat kan niet.." Het is maar net waar de jury op let.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:15

er hoeft hier geen discussie om plaats te vinden.
je kunt simpelweg een advies geven, de ts doet er mee wat ze zelf wil. Lachen

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:20

@ pharagirlke: Een zwaar doorslaande stang zegt niet alles. Wanneer de kinketting heel los hangt, slaat de stang bij de geringste druk al door. Een stang met een strakke kinketting daarentegen, kan zonder door te slaan al veel strenger inwerken.

Ontopic: Ontzettend gave kleur paard, echt een aparte verschijning! Rijtechnisch commentaar: Probeer niet teveel naar achteren te hangen en hem af en toe wat meer lucht te geven van voren. Wat me trouwens heel positief opviel is dat de uitgestrekte draf super van achter uit gereden wordt, geen er achteraanslepend achterbeen dat je erg vaak ziet, dus mijn complimenten daarvoor Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:29

Ik houd mijn mond al Knipoog Z2 rijden en hoge punten maakt onaantastbaar op bokt. Lachen Ik vroeg enkel maar of het paard van zichzelf zo gespannen was door dat hij ook vrij heet toont en dat het me opviel dat ze vrij streng in werkt met de stang.. Heb ik dacht ik niets fout mee gevraagd.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:35

nee hoor! het is goed dat je der advies wil geven. het kwam alleen wat beschuldigend over toen je tegen mij begon dat je het ook al in een filmpje had gezien Knipoog

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:37

Ik heb denk ik ook niets fout gezegd... Ik gaf enkel uitleg en kan op deze foto's niet beoordelen of de ketting los of strak hangt Knipoog Daar zak de ts zelf antwoord op moeten geven. Als de kinketting niet te los hangt, ben ik het absoluut eens met je commentaar, maar dat gaf ik ook al aan in mijn rijtechnisch commentaar Lachen

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:40

Hele goede combinatie! En je hebt hem lekker aan het lopen Haha!
Rijtechnisch weinig op aan te merken, wel kan het plaatje mooier worden als je beenligging nog wat meer in verhouding komt met de rest van je lichaam (Lees: knie aan zadel, onderbeen wat meer naar achter en voet iets meer parallel aan paard)

Veel succes verder!

*typefout

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:35

Wat een leuk paard, vooral de kleur en het aansprekende koppie vallen me op. Rijtechnisch commentaar:
- handen meer voor je dragen
- meer aanspannen in de rug/buik waardoor je recht boven je paard komt en niet naar achter hoeft te leunen
- je benen iets naar achter aanleggen zodat je knie in het zadel blijft en je been wat langer houdt

Voor de rest een super paard zou ik zeggen.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:11

pharagirlke schreef:
Ik houd mijn mond al Knipoog Z2 rijden en hoge punten maakt onaantastbaar op bokt. Lachen

Dat is natuurlijk flauwekul. Ik zie ook wel dat ze soms de stang er vrij streng aan heeft maar je kunt van wat foto's niet meteen beoordelen dat ze altijd de stang er streng aan heeft.
Daar komt bij dat je niet weet wat voor type stang ze heeft en je weet ook niet hoe strak haar kinketting eraan zit, allemaal factoren die bepalen hoe streng die stang inwerkt.

Zoals jij reageerde met dat je "al haar foto's had gezien en ook een filmpje" en daarmee die conclusie trok vond ik persoonlijk overkomen zo van: "ze heeft altijd de stang er te strak aan".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:23

Dat was als reactie op de momentopname. Niet als beschuldiging naar TS toe. Knipoog Als teken dat ik niet zomaar wat roep maar gewoon dat het me al vaker opgevallen was. Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:11

Het ziet er netjes uit, soms inderdaad stang wat te strak maar dat weet je zelf wel. Volgens mij heb ik jou zien rijden in Warga een tijdje terug?(circa 2 maanden) kan dat?

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:38

Linda_E schreef:
Het blijft een aparte verschijning! Je gaat trouwens als een trein want ik heb nog niet zo lang geleden nog bij jou in de Z1 gereden!
Dit was toch je 1e keer Z2? Goede prestatie! OK dan!

Editje ivn nieuwe regels HAW: denk aan je handen wat rechtop houden, ziet er net wat mooier uit en op de draf foto zit je idd wat ver achterover achteren.

heey heey!! neej was niet mijn eerste z1 wedstrijd... heb al 18 winstpunten in de z2.. is geloof ik mij 7de wedstrijd.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:39

Paula1990 schreef:
Erg mooi paard! Vind wel op de laatste foto dat je een erge stoelzit houding hebt ..

dat lijkt denk ik meer zo ik druk heb juist van achteren weg..

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:42

[/quote]

Zo erg is het nou ook weer niet hoor! Als het zo dramatisch was dan kreeg ze echt niet zulke hoge punten...[/quote]
Heb net een filmpje teruggekeken waar ze 230 punten had en daar zag ik tans een zwaar doorslaande stang Knipoog Ik heb ook al veel punten gekregen voor proeven waarvan ik dacht "dat kan niet.." Het is maar net waar de jury op let.[/quote]

als het echt zo was.. zou mijn instructie...hier wel wat gezegt hebben en denk de jury zelf ook.. heb het nog geen 1 maal op de coupens zien staan. ik denk dat het ook meer een moment opname is.. vooral in het terug rijden.. heb ik de stang er soms iets te veel aan ook omdat je van uit het wegrijden weer terug moet naar de verheven draf..maar de stang kan idd wel minder

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:44

Intervarno schreef:
@ pharagirlke: Een zwaar doorslaande stang zegt niet alles. Wanneer de kinketting heel los hangt, slaat de stang bij de geringste druk al door. Een stang met een strakke kinketting daarentegen, kan zonder door te slaan al veel strenger inwerken.

Ontopic: Ontzettend gave kleur paard, echt een aparte verschijning! Rijtechnisch commentaar: Probeer niet teveel naar achteren te hangen en hem af en toe wat meer lucht te geven van voren. Wat me trouwens heel positief opviel is dat de uitgestrekte draf super van achter uit gereden wordt, geen er achteraanslepend achterbeen dat je erg vaak ziet, dus mijn complimenten daarvoor Ja

dankje wel!! idd mag er soms wat meer luvht van voren.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:47

pharagirlke schreef:
Dat was als reactie op de momentopname. Niet als beschuldiging naar TS toe. Knipoog Als teken dat ik niet zomaar wat roep maar gewoon dat het me al vaker opgevallen was. Knipoog

ik denk als jij meneer in het echt ziet.. dat je totaal anders gaat inzien van wat je nu zegt. ik weet van me zelf.. dat de stang in het terug rijden ergaan zit.. maar dit komt mede door.. omdat hij dan terug moet naar de meer verheven draf! maar waneer ik hem terug rijd.. en hij komt terug.. geef ik hem meteen meer ruimte. tis gewoon een corectie van niet door rennen.