Mijn lieftallige paardje Wamorkus tijdens een dressuurtraining. What do you think?
Eigen commentaar: Nog iets stiller in het hoofd (hij), ik voor me uit kijken
en de wissels gaan normaal wel iets soepeler trouwens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en de wissels gaan normaal wel iets soepeler trouwens
! Gipsylover schreef:Wat een knapperd.
Vind het er netjes uit zien, vind hem wel iets te diep lopen, zeker in het begin. Daar mag tie d'r ietsjes meer uit.
Verder inderdaad goed voor je uit kijken!
Verder netjes hoor!
Ik probeer er aan te werken, extra been en dat rustig opvangen! Charlenexx schreef:Gipsylover schreef:Wat een knapperd.
Vind het er netjes uit zien, vind hem wel iets te diep lopen, zeker in het begin. Daar mag tie d'r ietsjes meer uit.
Verder inderdaad goed voor je uit kijken!
Verder netjes hoor!
Citaat:Dank je wel! Ja dat doet ie ook, hij loopt het liefst zo ver mogelijk achter de teugel om het werk te ontlopenIk probeer er aan te werken, extra been en dat rustig opvangen!
Veel succes in iedergeval nog! 
Noukie schreef:Jeetje Char, heeft de mijne eindelijk de springring betreden, kom jij met dressuurfilmpjes.. het moet niet gekker worden!
Hij toont op het filmpje wat lang nog in de rug en kort in de hals zeg maar. Maar ik las dat je dat zelf ook weet, dus komt wel goed dan. Verder zou het draftempo iets lager kunnen, dat hij wat meer tijd krijgt om te dragen achter ipv alle power die erin zit eigenlijk gewoon naar voor weg te gooien. Denk dat als hij daar wat sterker wordt op den duur, je aanleuning vanzelf makkelijker (minder achter de teugel) en stiller zal worden.
Maar je bent lekker bezig!!
En zoals je al zei, als je dan toch dressuutmuts wil spelen wél even netjes voor je blijven kijken he
(ben ook maar een simpele springruiter
).
(maar eh, ik kijk vaak ook niet helemaal de juiste kant op hoor
) Noukie schreef:Ik heb je even pm gestuurd, voor we teveel offtopic gaan.
Heb daar al wat uitgebreider geantwoord ook, maar de combinatie dragend, ontspannen enz kost best kracht. En dus ook gewoon wat meer tijd. Steeds kleine stukjes, tempo rustig, schakelen, zelf makkelijk blijven in je hand, maar dan wel weer tegen die hand op rijden, zónder echt harder te gaan.
En als je zelf voor je kijkt zit je al meer op het achterbeen, ook dat scheelt toch net weer een klein stukje(maar eh, ik kijk vaak ook niet helemaal de juiste kant op hoor
)
)
Noukie schreef:Ik heb je even pm gestuurd, voor we teveel offtopic gaan.
Heb daar al wat uitgebreider geantwoord ook, maar de combinatie dragend, ontspannen enz kost best kracht. En dus ook gewoon wat meer tijd. Steeds kleine stukjes, tempo rustig, schakelen, zelf makkelijk blijven in je hand, maar dan wel weer tegen die hand op rijden, zónder echt harder te gaan.
En als je zelf voor je kijkt zit je al meer op het achterbeen, ook dat scheelt toch net weer een klein stukje(maar eh, ik kijk vaak ook niet helemaal de juiste kant op hoor
)
haffylover schreef:nee dat geloof ik die van mij doet precies anders om en zet zich graag avst als die geen zin heeft
Dat vind ik altijd moeilijk om mee om te gaan, omdat mijn paard eigenlijk altijd te los loopt, als ik dan een ander paard rij en die zet zich vast word ik ook altijd te strak. Terwijl je dan juist moet ontspannen en het verend moet vragen etc etc 

maximiliaan schreef:Heeey char!!
Leuk dat ik je hier tegenkom
Wat een mooi paardje heb je toch
Het enige commentaar wat ik heb is dat ik hem iets onrustig in z'n aanleuning vind en hij heeft de neiging om achter de loodlijn te lopen..
Zal ik volgende week een keertje langs komen met m'n nieuwe waggie
Kusjes,
Charlotte
Ja lijkt me leuk als je langskomt! Moet je wel bij mn nieuwe stal langskomen he

ikke20 schreef:hij loopt erg opgekropt ook gaat zn koppie van links naar rechts en dat gaatop sommige stukken erg duidelijk. dit betekend dus dat jij je handen niet sti hebt en als het ware wat aan het zagen ben.
zorg da je hem eerst vooruit hebt lopen en daarna ga je proberen dat hij je hand wil gaan volgen.
op die manier worden ze ook stiller met hun hoofd.
veel succes er nog mee
Als ik zou zagen zouden mijn handen bewegen en ehm, dat doen ze dus niet... En hij loopt daar al op een zeer hoog tempo om dat voor elkaar te krijgen. Maar goed, het gaat nu al weer beter. Binnenkort weer een nieuw filmpje. bedankt voor je reactie
nuvel schreef:ben het helemaal eens met ikke20
voor jou dan ook bovenstaande reactie

)geen centen zoeken
Romyv schreef:Ik vind je zit wel heel netjes hoor!!
Het filmpje is niet echt duidelijk (beetje blokkerig bij mij op de pc) maar zie idd wel wat je bedoelt met zn hoofd.. Wat ik me afvraag is of zijn hoofd op jou hand reageerd, of jou hand op zijn hoofd.. het ziet er namelijk naar uit dat je heeel streng bent met je hand, in dat geval zou me het ook niet verbazen dat hij achter de LL blijft om dit te ontlopen..
Ik zie graag wat meer achterbeen er onder, misschien is he gemakkelijker om zn achterbeen erbij te rijden en zo zn neusje eruit dan andersom? Probeer die nagevelijkheid te rijden dmv je been en niet je hand zodat ti automatisch ruimte blijft houden in zn kaak, die vervolgens met je been kan opvullen van achteruit naar vore toe..
Ziet er iig wel netjes uit, jullie zijn een mooie combi
dus het is een beetje een vicieuze cirkel.lissisanne schreef:aah wat een lief blesje
hij loopt veel te diep dit kan je oplossen door hem wat meer op het achterbeen te laten lopen,
veel (schijn)overgangen maken![]()
en jij mag wel wat trotser zitten je handen iets meer dragen je tenen naaar binnen draaien en proberen
(ik weet dat het moeilijk is)geen centen zoeken
![]()
succes