Fast @ basis work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Artistique

Fast @ basis work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 18:42

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen rij ik de merrie Fast (volledige naam Fast Sensation). Zij staat op stal waar ook mijn wedstrijdpaard King staat. Met Fast zijn we bezig met de basisdressuur, zelf rijd ik L2 dressuur. Door de trainingssessie van gister heb ik een behoorlijke spierpijn opgelopen, vandaar mijn iets bolle houding op het paard. Zoals al gezegt zijn we bezig met de basisdressuur om haar lekker los en soepel te maken. Een klein probleempuntje is de galop, op alle mogelijke manieren in de verkeerde galop terecht komen. Vandaag ging het steeds heel goed. Op 1x na zaten we steeds goed. Graag jullie mening over het paard, het rijden en of jullie er een toekomstig dressuurpaard in zien.

Dan nu de foto's....

Afbeelding

Afbeelding
Even een horzel vermoorden

Afbeelding

Afbeelding
precies op het verkeerde moment afgedrukt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren ze alweer. Ik hoop dat jullie met deze foto's een beeld kunnen vormen van de training.

Tuc

Re: Fast @ basis work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:45

Vaak val je erg voorover, bijv. in de draf.
Ook je knie zit helemaal niet op de wrong. Maar het paard zelf vind ik prachtig en met een beetje training, moeten de dressuur wedstrijden zo lukken.

caballito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:47

leuk paard, mag ik vragen wat voor ring zij in dr mond heeft?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:51

waarom een ren zadel??? en probeer rechtop t blijven zitten.je valt elke keer voorover. en heb zelfde vraag als caballito

Isiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:52

Ik vind het wel een erg apart zadel.... en je beugelriemen mogen wel 2 gaatjes langer denk ik Tong uitsteken en wat is die ring in haar mond?

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:04

Die ring zit aan het bit vast, het is een dexter-ringbit (als je dat zo schrijft tenminste), dit omdat ze nogal pullt. Met dit bit heb je net even wat meer te zeggen.

Zoals buster4ever zegt dit is een renzadel, aangezien ze een renpaard is. Een normaal zadel hebben we nog niet geprobeerd.

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:09

ik denk zoals anderen al zeggen dat je beugels wel gaatje langer mogen ook zit je soms wat ver voorover maargoed kan ook net aan de foto's liggen

ik snap één ding niet waarom gebruik je een renzadel terwijl je bezig bent met basisdressuur?

caballito

ben benieuwd wat de inwerking daarvan is .....

_xManadisx_

Denk eraan dat je rechtop blijft zitten, en inderdaad mogen je begels een paar geten langer...
Ook moet je even opletten dat je je hakken niet optrekt Knipoog

Als je echt officiele wedstrijden wil gaan rijden, zou ik als ik jou was wel overgaan op een ander zadel Knipoog

Verder een Leuk paardje en een leuke combinatie Knipoog
Als je een beetje op die punten die ik aangaf let, moet het wel goedkomen met jullie Knipoog

Succes!

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:15

Mooi paard hoor, een echte volbloed is het niet noodzakelijk om stops op je teugels te hebben voor de martingaal?
En met een renzadel kan je niet echt rechtop zitten je kan wel proberen om wat rechter te zitten je schouders goed naar achteren veel succes !

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:16

Oky, dat snap ik niet zo goed. Wat is de funtie van die ring in der mond??

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:20

ik denk dat je houding al een stuk beter wordt als je een ander zadel probeerd. (we kunnen niet in je portomonnee kijken natuurlijk) a;ls jouw houding beter is gaat het rijden vast ook beter. en die ring in de mond?? nooit gezien! is dat iets uit de ren sport? leuk paard hoor!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:33

uh dressuur willen rijden op een renzadel??? ik zie niet helemaal de link ermee...of doe je eerst wat dressuur oefeningetjes en daarna ga je nog even de baan op???

wel zou ik paar stops aan je teugels bouwen want anders ga je straks ongelukken krijgen met je martingaal..
ook een ander zadel zou ik gebruiken als je echt dressuur met t paard wil gaan doen..

verder vind ik wel dat ze erg lang is qua bouw dan.. maar verder mooi paardje

over t bit kan ik helaas niet zoveel vinden op t internet wat is de werking daarvan??? is t een soort hengsten bit ofzo?? voorkomt dat ronde ding dat de tong niet over t bit kan??

t ziet er een beetje uit als dit bit..
Afbeelding

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:58

Ik probeer er wat 'dressuur' mee te rijden aangezien zij de komende tijd niet hoeft te rennen, zodat zij wat losser in haar lichaam wordt. Zoals ik al heb gezegd, we gaan binnenkort met een ander zadel, alleen moet er wel een passende binnen handbereik zijn.
Wat betreft de martingaal die wordt al jaren zo gebruikt, de teugels zijn zo stroef door de dikke laag rubber daar schuift hij niet over.

Het bit zou je een beetje als een hengstenbit kunnen zien, maar dan met een gewone trens erin. Wanneer het paard dan gaat pullen/hangen dan zal de ring druk opwerken in de lagen en word het bit verscherpt. Bij normaal ligt contact is er niets aan de hand.

Wat betreft mijn houding, op een dressuurzadel zit ik gewoon rechtop.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:20

Vingers aflikken Als alle eerst, mooi langbenig paard.
Zach meteen dat het om een renpaard ging, vanwegen de bespiering.
Haha! Dat je wat voorover zit. komt inderdaad door het spring zadel.
Spring en renzadels zijn ook niet echt gemaakt om echt mee te dressuren.
Verder heb ik niet zoveel aan te merken, van af de foto`s ziet het er netjes uit.
Knipoog Gaat het paard weer rennen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:33

dus eerst rent het paard ? en daarna wil je de dressuurbasis erin hebben Verward
snap de link niet en nut ervan ook niet het paard gaat totaal andere bespiering krijgen bij dressuur die ze dadelijk eraf mag rennen
en als ik dat zo lees word ze de spierpijn in gereden en ook nog gewoon doorrijden de dag erna ?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:01

wat betreft dressuur matig gereden worden wat wil je dr mee bereiken als ze straks weer moet rennen??
en dressuur met een soort hengstenbit??die eerder bedoelt is voor tijdens de rennen gebruiken in dressuur?? ben ik de enige die dit niet snapt??of ik zie de link niet?

ik wil zeker niet afkatterig doen hoor ben gewoon heel nieuwschierig ben een dressuur miep Haha! hoe meer je leert van andere hoe meer je zelf leert

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:24

onley schreef:
en als ik dat zo lees word ze de spierpijn in gereden en ook nog gewoon doorrijden de dag erna ?

De TS heeft spierpijn ... het paard (vermoed ik) niet
ik snap best dat je je paard wil ontspannen, maar ik denk dat je dit niet op deze manier zal bereiken
ik vraag me af of het waar is wat hierboven ergens gezegd werdt, dat het paard nu zo snel al nieuwe bespiering krijgt die er dan over enkele dagen weer afgerent wordt ... zal ze weer gaan rennen of wordt ze nu "volledig omgeschakeld" naar dressuur?
als je volledig omschakelt zou ik eerst wachten op een ander zadel en een ander bit ... of ben je van plan op dit bit verder te gaan met dressuur??

ik denk dat je met de juiste optuiging al een heel ander beeld zal creeeren.
maar op zich vind ik wel dat er iets in te zien valt qua dressuur Knipoog

x

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:34

Dexterringbit is geen hengstenbit!! het is een trens waar een ring doorheen loopt het paard heeft daar geen last van. Alleen als het paard begint te trekken (pullen) gaat de ring omhoog en drukt tegen het gehemelte daardoor opent het paard zijn mond en pakt hij het bit niet vast tussen de kiezen.Vele malen vriendelijker dan een pessoa, ophaaltrens enz. Knipoog
Als je een renpaard af en toe dressuurmatig traint gaan de spieren heus niet "verkeerd"staan. Dit paard houdt zich erg vast en we proberen haar wat "los "te maken en haar wat te ontstressen. Zij en Artistique hebben er veel plezier in!!!!. En met een renzadel is het moeilijker om dressuur te rijden, maar het hoeft geen grandprix paard te worden (al zou dat kunnen).Lange beugels op een renzadel is je zelf kwellen en het paard. Maar het kan best zijn dat ze van de winter in de B gaat starten en dressuur en rennen gaat best samen!!! King's Dream liep 2 jaar dressuur en rennen (hij was binnen een half jaar M1 dressuur). Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:37

Als het niet bedoelt is om dressuur mee te rijden, waarom vraag je dan of we er een toekomstig dressuurpaard in zien?

Ik eerlijk gezegd niet. Door zijn bouw (korte nek, hoog kruis) zal het moeilijk zijn om deze in een correcte oprichting te krijgen. Bovendien lijken de gangen vrij kort. Lachen

Er is veel spanning te zien en ik snap het doel niet van een renpaard dressuurrondjes te laten lopen?

xxmanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:40

Leuk paardje! alleen je beugels mogen wel wat langer en je valt aak voorover

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:16

leuk beestje, inderdaad je beugels mogen wel wat langer en ga eens lekker op je kont zitten,!! met de goede instructie's kom je er wel succes er verder mee

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:24

Ik zie eigenlijk heel weinig wat op basis DRESSUUR lijkt! Een paard met een hengsten bit in, een amazone die niet zou misstaan op de renbaan.
Je zit veels te veel voorover, paard loopt te gespannen en is op geen enkele foto nagevelijk. Ik begrijp het niet helemaal als ik eerlijk ben...je rijd volgens je onderschrift L2 dressuur, dan zou je toch beter moeten kunnen zitten en rijden dan wat ik op deze foto's zie. Over het zadel begin ik niet eens. Leg eens uit als je wil.....

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 21:49

@ aerdenhout (en anderen), misschien moet je de teksten van mij en macke eens goed lezen. Dan had je de helft van je verhaal niet hoeven typen.

En voor iedereen die zegt dat ik voorover zit "ga zelf eens op een renzadel zitten dat valt het je erg tegen om rechtop te zitten!!!"

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:57

Kan het niet zo zijn dat het paard juist gespannen etc. loopt omdat het niet gewend is aan een ruiter die niet hard wilt?

Wij hebben een draver op stal waarvan de eigenaresse ook vrij vaak op het paard rijdt, zowel dressuurmatig als buitenlandse ritjes. Dit paard is nu 6 en onder het zadel heel fijn te rijden..