Springles op instructieweek.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Springles op instructieweek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:24

Vorige week een instructieweek bij Poelenburgh gehad en ook gesprongen. Was voor mij ong. 3 maanden geleden dat ik voor het laatst gesprongen heb, en heb er ook nooit echt les in gehad. Ik zit er wel sterk aan te denken om er les in te gaan nemen, omdat ik het toch wel erg leuk vind. De pony waarmee ik deze week gesprongen heb heet Everest, een manegepony van Poelenburgh. Ik had voor het springen wel al 2 dressuurlesjes met hem gehad.

M'n houding is nog lang niet wat het wezen moet en ik moet contact houden, dus alle commentaar en tips zijn welkom. Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Tweede springles:

8. Krappe wending vanaf de hoefslag en was daardoor m'n evenwicht even een beetje kwijt.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. En nog even een leuk fototje met m'n zus en Merel (merel_gomez) samen. Lachen
Afbeelding

kelly_oscar

Re: Springles op instructieweek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:52

mooi paardje hoor .
probeet wel je hakken uittedrukken

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:57

ik vind dat je best een nette houding hebt bij het springen, zeker als je neit zo vaak springt!! Paardje lijkt er jammer genoeg niet zo veel plezier aan te hebben, ook is hij wel er ielletjes, maar als het een manegepony is heb jij daar helaas niets over te zeggen, lijkt wle een erg leuk beestje verder!

Inderdaadaf entoe je hakken wat uitdrukken, en toch je tenen naar binnen proberen te houden!

anne_AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:58

Zelfde commentaar als hierboven: probeer je hakken meer uit te drukken.
Ik ben zelf ook een weekje op poelenburgh geweest met ponykamp. Everest was er toen ook maar was toen nog niet bereden. Mooie arabier is het, hoe oud is hij nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:01

Tenen kan ik niks aan doen, heb slechte knieeën waardoor dat pijn doet. Lachen Pony is wel op gewicht hoor, je ziet geen ribben ook. Denk dat het meer aan de bespiering ligt. En oortjes naar achteren hoeft niet altijd te betekenen dat een paard er geen plezier in heeft hè, kan ook puur concentratie zijn. Knipoog

Arabier? Volgens mij is het geen arabier hoor, dacht een kruising. Geen idee hoe oud hij is..

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:10

Everest is zeker geen arabier. Iets met new forest ofzo..
hij zal een jaar of 9 zijn denk ik, effie heeft wel plezier erin Lachen Dit zijn moment opname's, al zie je m irl dan zie je m wel genieten.

Ik vind je houding opzich wel netjes, zeker al na een lange tijd. Je moet denk iets meer over de hals ligge zeg maar, nja langer maken boven de hals en dichter bij de hals blijven.
Klein en laag blijven Lachen Maar volgens mij heb je voldoende tips van Caro gekregen.

Verder moet je wel aan je benen proberen te werken, maar stel je gaat ermee lessen met springen dan gaat het stap voor stap beter, succes ermee! En we zien je volgend jaar vast wel weer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:14

Zeker veel tips van Caro gehad ja! Ja Benen werk ik al 8 jaar aan, maar het kan niet beter dan dit. Dat trekken m'n knieeën niet helaas. Lachen Probeer het nog steeds wel hoor, maar het doet gewoon pijn. Als ik erop getraint heb en daarna van m'n pony stap lijkt het alsof m'n knieeën los zitten. Nagelbijten / Gniffelen Ik had idd ook wel het idee dat hij er plezier in had hoor! Ook met dressuur trouwens, en ook daar oortjes naar achteren op bijna alle foto's. Maar dit vind ik echt ogen als concentratieoorjes, geen ergernis of boosheid.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:23

Nja.. ik snap het aan de ene kant wel.. Hij is wel blijer geweest.
Hij is hiervoor een lange tijd geleasd en nu weer terug als mp..
Is lastig en zwaar..

Nou succes met je benen in ieder geval, of met je knieeen. Het komt wel goed hoor met je houding, zolang je er aan blijft werken.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:28

Altijd leuk, springen. Let er wel op dat je contact houd met de teugels, doordat ze op de foto's wat lang zijn kan hij makkelijk proberen om niet over de sprong te gaan.

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:35

Ziet er goed uit hoor, brave everest! Volgens mij heb ik jou op poelenburgh gezien tijdens de instructieweek.
Probeer je benen wat meer op zijn plaats te houden en misschien wat meer contact, ( ook al vind ik dit er ook niet verkeerd uit zien).

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:42

Ik vind het er vriendelijk uitzien. Ik las dat het zeer doet om je tenen naar binnen te draaien, maar probeer bij de balkjes je benen wel wat langer te houden. Boven de sprong mag je meer contact houden.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:58

Poel Lovers.

Ziet er netjes uit hoor. Je houding is misschien niet zo super goed, maar je hindert hem iig niet in z'n mond!! Je zou misschien wat meer teugelcontact mogen houden, maar liever zo dat dat je te weinig mee geeft.
En idd je tenen naar binnen, maar als je aangeeft dat dat pijn doet, dan is er gewoon niks aan te doen Lachen !

Volgens mij heeft Everest er ook echt wel plezier in, hij kwam op mij (was er een paar weken eerder) niet over of hij het niet leuk vond. Dus denk dat het gewoon concentratie is!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:31

Probeer als je op de hindernis af gaat en eroverheen gaat je lichaam wat meer te ontspannen.

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:17

ziet er leuk uit, je mag je hakken wel wat beter uitdrukken en probeer niet je teugels los te gooien, maar blijf contact houden (het is iig beter zo te los dan dat je de teugels te strak hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:03

Voor de sprong heb ik wel contact hoor. Lachen Maar als ik spring, omdat ík dan meegeef, hangen ze los. Bedankt voor de reacties!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:50

Hee wat leuk Haha! Mijn oude thuishaventje.

Ziet er netjes uit hoor Juul! Heb je een leuke week gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:15

Dankje! Ja hele leuke week gehad. Ja

irisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:27

moooi.
blijf oefenen met je houding en zit..maar verder ziet het er netjes uit hoor..Lachen

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:55

Wat een leuk paardje zeg Lachen ziet der netjes uit zeker als je al aangeeft dat je niet vaak springt en dit pas de derde keer was dat je op deze pony gereden hebt.

Probeer alleen je hakken uit te drukken, handen boven de schoft en bij elkaar (als je niet springt) en teugels korter bij het springen. Je gooit je pony " los " voor de sprong. Hij of zij kan dus nog alle kanten op en je bent je contact met de mond kwijt.

Voor de rest netjes hoor!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:09

hey wat leuk ik ben daar pas geleden op strandrit geweest.

ik moet wel zeggen dat ik de manege paarden er niet goed uit vind zien Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:10

Niet?? Ik vind ze er juist wel goed uitzien. Een aantal zijn wat mager, weet niet waar dat aan ligt, maar ze staan er goed bij. Wat vind je er niet goed aan dan?

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:11

Ik zou eerst eens oefenen op de dressuur:).
Als hij lekker nageeflijk loopt zul je zien dat het springen ook makkelijker en gecontroleerder gaat:)!

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:03

Wordt moeilijk als het een manegepony is waarmee ik 2 keertjes heb gesprongen. Ja

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:46

nou ik weet het niet. de accomodatie is prachtig. maar ik vind bijna alle paarden mager en iel. toen ik samen met een vriendin een rondje ging maken viel me dit op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:47

Ze zijn idd mager, maar zien er wel vrolijk en mooi glimmend uit verder, eten goed enzo. Lachen Maar ook niet allemaal hoor, dat magere. Een pony van mijn manege is daarheen verhuisd en die ziet er nu weer 10x beter uit. Die was bij ons juist mager en op Poel helemaal niet meer. Lachen