Mijn stoere hengst met mij @ wedstrijdwork [I]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_BSGFM

Mijn stoere hengst met mij @ wedstrijdwork [I]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:57

Vandaag had ik tornooi, door tegenslagen met manken deze week had ik besloten om de springproef te laten schieten en enkel de dressuurproef mee te rijden. Nu om heel eerlijk te zijn is dressuur niet echt ons ding en Geronimo is altijd springgericht gereden voor hij bij ons kwam. Ook ik ben veel meer bezig met springen. Geronimo is inmiddels alweer 15 jaar en wordt eigenlijk nog maar kort meer dressuurmatig gereden. Onze punten slaan nogal erg tegen maargoed, we hebben veel plezier samen en da's toch wel het belangrijkste Haha! De punten zijn er dan wel bij springen Knipoog

Bij het inrijden vandaag was Geronimo erg fijn, z'n hengstenhals zat erop, liep rustig over de rug en gebruikte zijn benen zoals hij nog nooit gedaan had, ik had op aanraden van een trainer een 40tal minuten ingereden, niet heel intensief maar wel aan het werk met ook moeilijkere oefeningen dan we moeten rijden in onze B1 proef. Tijdens de proef zelf verloor hij een beetje zijn buigen/stelling/... en werd hij erg drammerig, met als resultaat dat hij helemaal uit elkaar viel. Op deze foto's valt me erg op dat z'n rug ervantussen valt, de ontspanning is ver te zoeken en ik span m'n schouders op waardoor ik helemaal verwrongen zit. In de trainingen doen we veel oefeningen om hem rechts losser te krijgen zoals wijken, SB,... Op de foto's die door mijn zusje gemaakt zijn kreeg ik weer een heel ander beeld van ons samen (die foto's volgen ooit in een ander topic). Maargoed genoeg geleuterd! ( De foto's zijn allemaal van de proef zelf!)

Afbeelding
Keurig drafje, neus mag iets meer erbij
Afbeelding
Middendraf, neus meer erbij
Afbeelding
Helemaal uit elkaar
Afbeelding
Rug er meer tussen en neus erbij
Afbeelding
Niet veel goeds te zien op deze foto Tong uitsteken
Afbeelding
WEEEHAAAA crossen maar Tong uitsteken
Afbeelding
Wederom niet veel goeds
Afbeelding
Best net moment
Afbeelding
Afbeelding
Mooi rechtop Tong uitsteken
Afbeelding
En na de proef rustig terug naar de trailer samen met vicky Tong uitsteken

We zijn uiteindelijk laatste geeindigd met 133 pt, het kan me niet veel schelen die punten, we hebben gewoon veel lol samen Tong uitsteken

rozahorse

Re: Mijn stoere hengst met mij @ wedstrijdwork [I]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:01

Dat julllie lol hebben vindt ik erg belangrijk.
Misschien wel belangrijker dan het winnen.
Met veel oefenen komen jullie er wel.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:05

fijn dat je plezier hebt met je paardje!
maar wat ik niet begrijp,als je wilt springen zal het paard toch ook zijn rug moeten gebruiken en aangezien dressuur daar HET middel voor is snap ik niet zo goed dat je daar niet meer aan werkt.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:08

Ik vind foto 1 best fijn, ookal mag zijn rug er daar idd beter door Lachen
Ger is ook geen makkelijke voor dressuur, en ik weet hoe moeilijk het is Knipoog
En aangezien hij deze week niet zo goed liep is dit nog goed! Knipoog
En het inrijden voelde voor jezelf goed, misschien net iets té lang ingereden?
Heb ik met Voodoo ook, om den duur begint ie 'm te vervelen, en dan is het ook gedaan.. Knipoog

Goed oefenen, en dat komt zeker goed! Knipoog
Enhoe meer je op wedstrijd zult gaan, hoe beter het zal gaan Knipoog

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 22:09

timilon schreef:
fijn dat je plezier hebt met je paardje!
maar wat ik niet begrijp,als je wilt springen zal het paard toch ook zijn rug moeten gebruiken en aangezien dressuur daar HET middel voor is snap ik niet zo goed dat je daar niet meer aan werkt.

ik werk er zeer zeer aan, maar zijn rug krijg je er pas tussen als hij helemaal los is, dit oefenen we ook bij het springen, bij het springen gebruikt hij z'n rug beter omdat hij het gewoon veeel leuker vind Knipoog

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 22:10

Bino_Pino schreef:
Ik vind foto 1 best fijn, ookal mag zijn rug er daar idd beter door Lachen
Ger is ook geen makkelijke voor dressuur, en ik weet hoe moeilijk het is Knipoog
En aangezien hij deze week niet zo goed liep is dit nog goed! Knipoog
En het inrijden voelde voor jezelf goed, misschien net iets té lang ingereden?
Heb ik met Voodoo ook, om den duur begint ie 'm te vervelen, en dan is het ook gedaan.. Knipoog

Goed oefenen, en dat komt zeker goed! Knipoog
Enhoe meer je op wedstrijd zult gaan, hoe beter het zal gaan Knipoog

de vorige keer had ik maar 20min ingereden en had ik ook een goed gevoel tot ik de ring in ging Tong uitsteken ik denk dat ik door de stress hem een beetje opfok Tong uitsteken

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:11

Leuke pony, jullie staan leuk bij elkaar!
Hij moet idd wat meer nageven en de achterhand er iets meer bijrijden. Maar komt vast goed Knipoog
Vanaf hoeveel punten heb je een winst dan in België?

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 22:13

kinuh schreef:
Leuke pony, jullie staan leuk bij elkaar!
Hij moet idd wat meer nageven en de achterhand er iets meer bijrijden. Maar komt vast goed Knipoog
Vanaf hoeveel punten heb je een winst dan in België?

dat gaat niet met het aantal punten maar met de plaats die je krijgt bij een bepaald aantal deelnemers per ring Knipoog Hij is net geen pony meer en persoonlijk vind ik mezelf iets te groot voor hem ik ben nl. 1.78m en hij 1.50m. Ook vind hij het op wedstrijd leuk om naar alles rond zich te kijken, hij is enorm braaf, dat wel Tong uitsteken

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:15

ik vind dat het zadel erg naar voren ligt en op de schouder ?
mischien een optie om daar eens naar te laten kijken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 22:16

onley schreef:
ik vind dat het zadel erg naar voren ligt en op de schouder ?
mischien een optie om daar eens naar te laten kijken

dat valt wel mee maar het is een veelzijdigheidszadel optie springen waardoor de wrongen zowieso al meer naar de schouder ligt

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:37

ik heb een beetje het idee dat je geen commentaar wil horen...
dan had je de foto's beter bij ITP kunnen plaatsen,HAW is voor tips en commentaar.en je zadel ligt echt te ver naar voren,op de laatste foto is z'n schouder niet eens zichtbaar meer.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 06:07

Dat hij wat uit elkaar valt weet je zelf al. Geronimo is ook erg lang in zijn lijf, dat maakt het niet gemakkelijker! Ik heb gisteren bepaalde stukjes gezien dus hier mijn tips: Ik hoorde op een bepaald moment dat je moest halsstrekken (zeg al het niet klopt hé Knipoog), ik merkte niet echt verschil met het gewone draven, ik zou in ieder geval je teugels een stuk verlengen! Bij de middendraf vond ik dat hij ook een stuk strekte. Probeer hem hier iets meer tegen te houden vanvoor, maar behou wel die actie, dan heb je een erg goede middendraf denk ik Lachen
Ik vond je ook wat 'kort' zitten, ik denk dat dit vooral zo lijkt omdat je zelf lange benen hebt Lachen Maar misschien kan het volgende keer wel eentje langer Knipoog
Succes nog! Ik kom je nog wel es tegen Lachen

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:52

Heey Janne ! Haha!
Toch allemaal goed gekomen dan Vork
Romy dan toch niet meer gemankt ?
Zoals je al zegt,op sommige foto's zie je dat hij wat uit mekaar valt en dat je zelf soms wat naar voren gaat met je schouders Knipoog
Maar van sommige foto's (en ook zoals in je andere topics) sta ik wederom met open mond van Romy te kijken,zoals jij z'n knopje hebt gevonden ! Ik vind jullie echt een super duo,wou de jury dat nu maar eens zien Clown
Maargoed,zolang jullie plezier hebben met elkaar is een wedstrijd altijd wel leuk Knipoog
Veel succes nog met de komende wedstrijden hea ! Haha!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:30

Alizeetje schreef:
Dat hij wat uit elkaar valt weet je zelf al. Geronimo is ook erg lang in zijn lijf, dat maakt het niet gemakkelijker! Ik heb gisteren bepaalde stukjes gezien dus hier mijn tips: Ik hoorde op een bepaald moment dat je moest halsstrekken (zeg al het niet klopt hé Knipoog), ik merkte niet echt verschil met het gewone draven, ik zou in ieder geval je teugels een stuk verlengen! Bij de middendraf vond ik dat hij ook een stuk strekte. Probeer hem hier iets meer tegen te houden vanvoor, maar behou wel die actie, dan heb je een erg goede middendraf denk ik Lachen
Ik vond je ook wat 'kort' zitten, ik denk dat dit vooral zo lijkt omdat je zelf lange benen hebt Lachen Maar misschien kan het volgende keer wel eentje langer Knipoog
Succes nog! Ik kom je nog wel es tegen Lachen

idd bij het halsstrekken moet ik meer geven, dat weet ik, normaal doe ik dat ook maar hij stond nu echt zo drammerig dat ik het niet goed aandurfde Bloos 'k heb dan liever wat minder strek dan dat'ie ervandoor gaat Tong uitsteken zijn middendraf is bij het inrijden nog nooit zo goed geweest maar eigenlijk sinds ik wat meer met sporen rijd gebruikt hij zijn benen beter maar dan blijf je idd zitten met dat "rond"-probleem. Maargoed, trainingen genoeg Tong uitsteken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:32

ZarcoTje schreef:
Heey Janne ! Haha!
Zoals je al zegt,op sommige foto's zie je dat hij wat uit mekaar valt en dat je zelf soms wat naar voren gaat met je schouders Knipoog
Maar van sommige foto's (en ook zoals in je andere topics) sta ik wederom met open mond van Romy te kijken,zoals jij z'n knopje hebt gevonden ! Ik vind jullie echt een super duo,wou de jury dat nu maar eens zien Clown
Maargoed,zolang jullie plezier hebben met elkaar is een wedstrijd altijd wel leuk Knipoog

hij heeft bij het inrijden enkel wat stijf gelopen maar 'k ga hem toch glucosaminen voor z'n artrose geven, dan ben ik toch geruster Haha! Normaal moet het deze week weer allemaal goed gaan met zijn been dan. Och, van de jury lig ik al niet meer wakker, bij het inrijden zei m'n pa dat het onze beste proef van de 3 ging worden en dan gaan we nog de mist in Clown goh, wij hebben ons springen Tong uitsteken

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:35

leuk om te horen dat jullie veel lol hebben samen!
nog een beetje oefenen en jullie raken er wel!
veel plezier! & mooi paard Knipoog
x

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:36

Janne_BSGFM schreef:
ZarcoTje schreef:
Heey Janne ! Haha!

hij heeft bij het inrijden enkel wat stijf gelopen maar 'k ga hem toch glucosaminen voor z'n artrose geven, dan ben ik toch geruster Haha! Normaal moet het deze week weer allemaal goed gaan met zijn been dan. Och, van de jury lig ik al niet meer wakker, bij het inrijden zei m'n pa dat het onze beste proef van de 3 ging worden en dan gaan we nog de mist in Clown goh, wij hebben ons springen Tong uitsteken

vraagje, helpt dat voor artrose? onze da zij dat er nx aan te doen is?

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:38

vicksytje schreef:
vraagje, helpt dat voor artrose? onze da zij dat er nx aan te doen is?

als je dit geeft in de juiste doseringen gaat de artrose er niet van weg maar het voorkomt wel stijf/kreupel/... zijn door artrose Knipoog

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:39

aah oké Knipoog
danjewel Lachen

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:41

vicksytje schreef:
aah oké Knipoog
danjewel Lachen

ggd Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:48

Toch ligt je zadel niet goed Knipoog je zegt dat het komt doordat het naar spring neigt en er dikke kniewrongen op zitten maar het meisje op de laatste foto heeft precies zo;n zadel en die ligt toch echt een stuk naar achter!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:49

Als ik de foto's zo bekijk kan ik er niet veel positiefs over zeggen. Je zou je handen meer moeten dragen en je tenen naar binnen draaien. Ook zie ik je onderbenen wat te ver naar voren af en toe.
Daarbij loopt de pony totaal niet over de rug, hij draagt zichzelf niet. Op de meeste foto's zie ik dat hij erg op de voorhand loopt. Ook zie ik op sommige foto's de onderhals eruit komen. Zoals het vanaf de foto's lijkt, is jullie basis niet in orde. Daar zou ik hard aan werken, voordat ik begon met springen.
Laatst bijgewerkt door nadita op 04-08-08 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:50

kinuh schreef:
Toch ligt je zadel niet goed Knipoog je zegt dat het komt doordat het naar spring neigt en er dikke kniewrongen op zitten maar het meisje op de laatste foto heeft precies zo;n zadel en die ligt toch echt een stuk naar achter!

ze heeft niet zo'n zadel hoor Knipoog maargoed ik krijg van verschillende mensen les, het is helemaal aangemeten en er is nooit wat op gezegd Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:52

Janne_BSGFM schreef:
kinuh schreef:

ze heeft niet zo'n zadel hoor Knipoog maargoed ik krijg van verschillende mensen les, het is helemaal aangemeten en er is nooit wat op gezegd Knipoog

Jij zegt net zelf dat het komt door de kniewrongen, dat zadel van dat andere meisje heeft net zulke dikke Knipoog Op je foto's heeft hij gewoon niet genoeg schoudervrijheid, een keertje laten controleren door een zadelmaker is toch niet zo'n probleem?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:54

Leuke pony heb je! en wat is hij lang!

tips: eigenlijk zou ik zeggen dat je voor de dressuur je beugels zeker 2 gaatjes langer mag, maar ik snap dat je knien dan weer niet goed aansluiten bij het zadel omdat je een vzh richting springen hebt. Probeer even goed wel je hakken uit te drukken, en het valt me op dat je heel vaak ten minste de helft van je voeten in de beugels hebt, probeer je beugel op de bal van je voet te laten steunen! Ik snap dat dat lastig is omdat je beugels te kort zijn, maar het ziet er wel een stuk beter uit al dan.

Hij lijkt inderdaad neit echt veel plezier te hebben in het dressuren trouwens, dit is met springen wel beter?

probeer hem verder wat meer voorwaarts te rijden, en zo ook die achterhand eronder te rijden. Hij valt nu heel erg uit elkaar, en maakt hele korte passen met zijn achterbenen, in plaats van mooi ruim onder zich te plaatsen, kijk maar naar de hoek tussen zijn achterbenen, die is relatief klein. Zoals jij het zegt herken ik wat van mijn paard denk ik, die is ook heel moeilijk in de nageeflijkheid en ontspannign te rijden. Ik ben al een jaar bezig met voorwaarts rijden en te proberen hem te laten ontspannen, zodat hij uit zichzelf die ontspanning de nageeflijkheid in zakt. Ik denk dat jij daar ook veel mee aan de slag moet, en dat vergt heel veel tijd en geduld, zeker als het paardje niet meewerkt, maar daarom loont het des te meer wanneer het lukt! Het komt nu een beetje op mij over alsof je het maar laat, want sprignen is toch leuker(terwijl zoals al eerder gezegd is goed ruggebruik dan ook zeer belangrijk is) en omdat je de dressuur te moeilijk vind, je het ook daarom niet zoveel doet, en je richt op het springen.

Maar met oefening komen jullie er wel!! als je maar consequent genoeg blijft volhouden, en veel oefenen, longeren kan ook goed helpen, en dan kan het alleen maar beter worden! over het algemeen vind ik je houding overigens wel heel netjes, mooi rechtop en je kijkt goed voor je uit, alleen af en toe een beetje om je voeten denken!