Amotes @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Amotes @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:29

Hoi!

Onze eerste @ work topic!!

Amotes (Mootje) is een 11 jarige super leuke en blije haflingermerrie, waar de afgelopen jaren dressuurmatig erg weinig mee gedaan is. Ik ben dit sinds juni gaan oppakken en ze begint het soms te snappen Knipoog nee ze pakt het goed op! Gisteren had ik mijn eerste privé les met haar, toen zijn door Ryanne_ @ bokt foto's gemaakt (Thanks ryanne Haha! ). We oefenen op B niveau (20 september eerste wedstrijd *LOL* )

We zijn vooral bezig met nageeflijkheid en nageeflijk blijven, de achterhand er meer onder, de (goede) galop en aanspringen wat ze erg moeilijk vind. En ik werk vooral aan mijn tenen Clown die staan naar buiten en overal heen behalve waar ze heen moeten. Daarom rijd ik op sommige foto's ook zonder beugels, dit is dus bewust. Ook zoek ik constant geld, nog steeds niets gevonden Knipoog

Ze vind de galop vooral erg moeilijk, ook het nageeflijk blijven vinden we allebei erg moeilijk, vooral als mootje er geen zin in heeft en niet echt mee werkt Clown Je kan ook wel van de foto's af zien dat ze onwijs sterk is. Soms lijkt het trouwens alsof ik mijn handen vast zet, dit is niet zo.

Nou genoeg gepraat, hier de foto's!

Ik heb geen foto's van het losstappen. (uiteraard is dit wel gedaan)

stappen linksom
Afbeelding

Losdraven
Afbeelding

Draven linksom zonder beugels
Afbeelding

Draven van hand veranderen, neusje eruit maar wel mooi beenwerk
Afbeelding

Idem
Afbeelding

Draven rechtsom pasje naar voren zonder beugels
Afbeelding

Gebroken lijn 5 meter
Afbeelding

Galop rechtsom, verkeerde galop maar wel bergop Knipoog
Afbeelding

Galop rechtsom
Afbeelding

Galop linksom
Afbeelding

Draven linksom zonder beugels, deze foto vind ik echt een fijn beeld geven Lachen
Afbeelding

Even stappen zonder beugels
Afbeelding

Draven rechtsom op de volte, iets door vragen
Afbeelding

En toen.. zat ik achterstevoren Tong uitsteken (ja, in opdracht van mijn lesgeefster Knipoog )
Afbeelding

En klaar Lachen
Afbeelding

Haar lieve koppie
http://www.imgme.nl/images/photos/fixed ... ff8fe5.jpg

Doei!
http://www.imgme.nl/images/photos/fixed ... ba115e.jpg

Met alle tips kan ik wat, dus laat vooral een berichtje achter! Haha!

SETEFURII

Re: Amotes @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:32

ziet er leuk uit
commentaar geef je zelf al Lachen

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:37

Netjes hoor! Mooie haflinger Knipoog Mooie lange manen! Op het rijden eigelijk geen commentaar alleen beetje letten op je handen rechtop houden en tenen naar binnen draaien!

sammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:45

Houd je bekken meer naar voren, vooral als je zonder beugels rijdt, ga niet naar achter hangen en zitten duwen met je zit. De foto waarvan jij vindt dat het een fijn beeld geeft, daar zit je goed! Succes verder!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:47

@ elizevb: Bedankt Haha!

@ sammmie; klopt ik ga wat naar achteren hangen als ik doorzit, daar moet ik inderdaad op letten! bedankt Haha!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:54

Ziet er goed uit Deniece!
Valt me alleen wel op dat op (vooral de eerste 3) foto's het erg lijkt alsof je wat krom zit, maar als ik je normaal zie rijden is je zit echt onwijs netjes.

Verder is commentaar al gegeven Lachen

Pad staat trouwens leuk hee!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:13

Ziet er leuk uit, let er alleen op dat je niet te ver achter over of voorover hangt... zo ver je in draf naar achteren gaat hangen doe je dit in de galop naar voren... Probeer wat meer rechtop te blijven zitten en je handen wat meer te dragen; je maakt het dan voor je pony makkelijker om jou te dragen en dan kan zij dus makkelijker haar rug ontspannen doortreden vanachteren en het gevolg daarvan is dat je een zachtere en constantere aanleunig krijgt.

Succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 18:27

@ willeke; Ja ik zit inderdaad een beetje krom en scheef en schuin en naar achter en naar voren Clown haha, maar ga er meer op letten Knipoog denk dat het kwam omdat ik zo geconcentreerd bezig was.

@ Sandra_v_b; bedankt, en dat klopt, in de galop wil ik haar zo min mogelijk in de weg zitten en ben ik vooral bezig met haar in galop houden en van voren de ruimte geven om te kunnen aanspringen. En in de draf met doorzitten hang ik juist wat naar achteren, ga er op letten Lachen En ik zal mn handen wat hoger dragen, kijken of dat beter gaat!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:38

Hee Deniece,

Jullie gaan leuk vooruit zeg!
Let vooral goed op je houding!! Ja
En als je nagefelijk rijdt, probeer dan goed voorwaarts te houden! (foto 11)
We moeten nog een keer afspreken! Ja

Liefs Elisah

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 18:40

Thanks elisah, klopt ik moet haar dan meer voorwaarts houden Lachen Ga eraan werken Knipoog

En dat is ook goed! Alleen kan ik met haar niet over een viaduct, maar we kunnen vast op een andere manier ook wel bij elkaar in het bos komen toch? Lachen

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:52

heee!

ziet er netjes uit meid!
ik ben het wel eens dat je soms wat scheef, naar achter naar voren zit!
en je je voeten, maar dat zij je zelf ook al!

veel succes nog verder!
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:56

Ziet er goed uit! Haha! Het commentaar is verder al gegeven, dus daar ga verder niet meer op in!
Je zit er heel netjes op! En mootje is een leuke haf! Haha!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:59

thanks Lachen

ik vind d'r ook een leuke haf Knipoog

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:38

hey deniece!
Ziet er al goed uit vooral veel kilometers maken dan gaat het steeds wat beter.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:03

wat een manen! super hoor!
Misschien moet je je teugels iets korter pakken?
Ziet er leuk uit!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:00

@ selena; thanks Haha!

@ ceasarlover; jep mooie manen he ^^ teugels moet ik soms inderdaad wat korter pakken Lachen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:25

Deniece & Mo!!
Jullie zijn een leuk stel hoor! En wat is Mo sexy! Die manen mag ze zeker trots op zijn!
Maar goed, de les ziet er leuk uit, in ieder geval ontspannen en lekker lol maken Knipoog Wat je zelf al zei, en wat op elke foto te zien is, is het geld zoeken Clown geld vind je niet in een bak!! Vork Probeer dus echt meer naar voren te kijken, dan ga je vanzelf je schouders wat meer naar achteren houden en ziet alles er net wat mooier uit. Wees maar trots op Mootje!! Haha!

um, verder zou ik lekker zo door blijven rijden. Ik ben echt blij dat jij ARK tussen de paarden moet starten Tong uitsteken Clown

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:30

Haha thanks voor je super compliment *LOL* *LOL* helaas moet ik tussen de peerden starten ja Knipoog haha.. Of is met OB alles in 1?? Ik heb geen idee Clown In oktober is ook nog een haflingerdag! Doe je ook mee?? I'm In *LOL*

En inderdaad.. dat geld zoeken en een beetje naar voren hangen of naar achteren of overal heen Clown ik ga eraan werken. En ik ben ook zeker trots op die manen hoor!! Haha!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:42

oe vét!! ik ga zeker overleggen Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:15

is goed *LOL*

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:16

Zoo wat een manen!! En een mooie kleur zeg!!
Denk om je houding.. Je laat je schouders wat hangen..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:50

Mooie diepe kleur heeft ze zeg!

Tips voor jou, ik zou haar graag wat actiever zien van achter en het kruis wat minder hoog. Ik weet niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen, maar ik heb het idee dat ze haar bekken de verkeerde kant op kanteld. Jijzelf moet ook meer blijven zitten, zeker in de galop. Ga in het aanspringen maar eens gewoon zitten en kijk naar boven als je je beenhulp geeft. Je beenhulp kun je dan eventueel ondersteunen met een tikje, maar wat je nu doet is met je hele lichaam je paard in die galop duwen. Dat krijg je er later niet makkelijk weer uit.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:11

hele mooie haf, zo mooi dat het al de rest goed maakt.

Met wat training en motivatie gaat het zeker goed gaan.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 17:26

@ WenK; Ik weet wat je bedoeld, maar ik denk doordat ze een buikje heeft (die eraf getraind word Knipoog ) dit beeld versterkt. Ze is ook erg lang en moeilijk goed bij elkaar te rijden. We zijn ook pas sinds half juni bezig, met 2 weken vakantie tussen door. Maar het begin is er Knipoog
En bedankt voor de (galop) tip! Ga ik zeker proberen!

beaamotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:40

hallo Deniece, ik heb alle commentaren gelezen en ze koppen ook wel. Maar je kunt niet overal tegelijk aan werken. En je bent nog maar kort bezig. Ik kan alleen maar zeggen 'ga zo door'. Groetjes en tot gauw. O ja, ik heb Amon waarschijnlijk verkocht. Ze komen Zondag en nemen meteen de trailer mee. Hij komt dan in Edam te staan. Je hoort het verder nog wel. Bea