Mythic's Zivilynn (v. Negro) @ wedstrijd, 188 & 202 punten!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Mythic's Zivilynn (v. Negro) @ wedstrijd, 188 & 202 punten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 11:59

Hallo,

Vandaag had ik weer wedstrijd met Zif, mijn 4 jarige Negro merrie.
Afgelopen week liep ze thuis echt super Ja. Netjes rustig in de aanleuning, ze pakte het wijken netjes op echt heerlijk liep ze. Afgelopen 2 dagen liep ze wat minder, was onrustiger en een beetje aan het mutsen Clown.

Vanmorgen al vroeg opgestaan, om 6 uur liep mijn wekker al af Gaaaap
Ze doet graag moeilijk met trailer laden, maar vandaag liep ze er zo op! Dus mijn dag begon al goed Knipoog

Met losrijden (op gras) was het wel een beetje glad. Het was ondanks dat het nog best vroeg was, wel al best warm. Ze was niet helemaal aan mijn been, later wel wat beter, maar nog niet optimaal.
Met het losrijden rij ik lang en laag, daar loopt mijn paard erg fijn op, ze vind het zelf ook heerlijk om laag te lopen.

De eerste proef was ze een beetje kijkerig in de hoek bij de jury auto, dus nog wel wat spanning.
De proef ging in principe best netjes, het aanspringen in galop was wat lastig, vooral omdat ze niet helemaal aan mijn been was.
De tweede proef ging voor mijn gevoel een stuk beter. Nog wat braaf, niet erg spectaculair, maar ze liep netjes dr proefje. Ook deze bak had wel iets eng, maar was minder eng dan de andere bak Vork

Waar zijn we op dit moment mee bezig:
Ik ben begonnen met het wijken oppakken. Na een tijdje dat ze rechts absoluut niet wilde wijken, niet dat ze het niet snapte maar gewoon eigenwijs Knipoog, en tegen mijn been in kwam, doet ze het nu eigenlijk best goed. Ze gaat opzij voor mijn been, ik wijk nu stukjes van ongeveer 5 meter.
Ook ben ik bezig met de overgangen, overgangen voorwaarts gaan al netjes, overgangen terug wil ze vaak nog wat doordrammen en ze doet er dan te lang over om terug naar stap/draf te komen.
Middendraf/galop werk ik ook aan. Ze gaat wel naar voren, maar om dan netjes terug te komen, lees op mijn hulp en rustig in de aanleuning, vinden we nog lastig. De galop komt steeds beter op mijn zit, als ik diep ga zitten komt ze terug in tempo, maar houdt wel sprong.

Welke problemen hebben we:
Het aanspringen in galop lukt niet echt netjes. Eerder ging dat keurig, nu wil het op de een of andere manier niet meer goed lukken. Ze gaat dan met haar hoofd wat de lucht in en dan in galop. Tot op eergister ging ze eerst ook harder, alsof ze een aanloop nam. Dat is er gelukkig weer uit Knipoog

Zivilynn vind het zelf fijn om laag te lopen, maar ze gaat als ik haar wat oppak ook snel te diep lopen. Te laag en achter de loodlijn. Hoe kan ik dit oplossen?

Het andere (grote) probleem is mijn houding. Ik heb een tijd last van mijn rug gehad, waardoor ik in een rare houding ging zitten om mijn rug ietwat te ontlasten. Dat zie je nu nog steeds terug. Ook zit ik teveel naar voren.

We rijden op B niveau en hebben nu 4 keer gestart. We hebben nu 7 winstpunten.

Afbeelding
Onze mooie offwhite outfit Haha!

Afbeelding
Met het losrijden

Afbeelding
apenpakkie aan en de proef in, gebroken lijn van 5 meter

Afbeelding

Afbeelding
middendraf, ook een probleempje. Ze wordt wat lang en houdt vast

Afbeelding

Afbeelding
halsstrekken

Afbeelding
de 2e proef in

Afbeelding
weer middendraf

Afbeelding
richting het halsstrekken waar we een 9 voor hadden Haha!

Afbeelding
middenstap

Afbeelding
weer een galopje

Afbeelding

Afbeelding
Mooiste foto naar mijn idee Haha!

Afbeelding

De eerste proef hadden we 188 en de 2e proef 202 Haha!
Dit was de 4e keer dat ze mee op wedstrijd was. Ik hoop met het binnenseizoen L te gaan starten.

Ze is op het moment wat te dik, nee ze is niet drachtig Schijnheilig
Ze is al afgevallen Knipoog

Tips zijn altijd welkom
Laatst bijgewerkt door Miepp op 02-08-08 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

PineApple

Re: Mythic's Zivilynn (v. Negro) @ wedstrijd, 188 & 202!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:04

Zo zeg Rilla!
het gaat goed he! wat een monsterpunten!
Wat me opvalt is dat je af en toe je benen naar achter legt en daardoor naar voren valt, maar dat kunnen moment opnames zijn :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:04

Het ziet er hartstikke netjes uit Rilla, je kan trots zijn op jezelf!
Je houding ziet er ook al stukken beter uit!

Wat puntjes; ze mag naar mijn idee iets meer aan het been (je hebt vaak je hak opgetrokken, dat is voor mij een teken dat je er teveel voor moet doen?) & blijf op je handen letten!

Jullie vliegen de niveau's zo door denk ik! Zet m op Haha!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:05

leuke fotos, de L gaat wel lukken voor die tijd Tong uitsteken
let wel op je handen, liggen regelmatig plat, verder je houding maar dat geef je zelf al aan!

offwhite staat r goed

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:11

allereerst wil ik zeggen dat jullie echt super vooruit zijn gegaan!
Probeer op je knikjes in je ellebogen te letten. en je benen Knipoog
De tweede middendraf ziet er al een stuk beter uit, hier lijkt ze ook los te laten. Misschien dat het toch ook te maken heeft met wanneer ze wel of niet fijn aan het been is? Misschien toch een keer een spoortje om? dan kun je een kriebelen wanneer nodig en misschien helpt het ook om je tenen naar binnen te draaien?

Voor het doordrammen is het misschien een idee om haar eenmaal aan te geven wat je wilt, krijg je dan geen reactie haar gewoon even stil te zetten. Zodra ze stilstaat meteen ontspannen van voor, ookal staat ze niet aan de teugel. Dan weer wegrijden en controleren of het stilzetten duidelijk was. Zo niet kun je het nog een keer doen enz. Misschien heeft Zif er niks aan, maar ik merk bij Veer dat het goed werkt Ja

Echt super hoe jullie vooruit zijn gegaan! OK dan!

Iris_B

Re: Mythic's Zivilynn (v. Negro) @ wedstrijd, 188 & 202 punten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:14

Hey Rilla!
Ziet er netjes uit hoor! Zif is leuk.
Alleen je houding blijft echt een verbeter punt. ook zit je wat ver achter op je zadel.
Ook hakken uit blijven drukken, die trek je erg snel op.
Teugels mogen ook wat korter, naar mijn idee, en knikje in je armen mag wat meer!
Verder ziet het er keurig uit!
En natuurlijk onwijs gefeliciteerd met je punten!
Off white staat ook chique. Haha!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:17

Vind het er keurig uitzien. Ze doet de oefeningen echt heel netjes en dat op deze leeftijd...

Halsstrekken is echt super...en de middendraf ziet er ook keurig uit. Loopt lekker nageeflijk op een ontspannen manier. In de galop zit een mooie sprong.
Misschien zou je voor je rug een paar zitlessen kunnen nemen. Ik denk dat de andere probleempjes (zoals aanspringen in de galop) echt wel beter zullen gaan over een tijd. Gewoon zo door blijven gaan.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:20

Ziet er netjes uit, knap hoor met zo'n jong paard!
Als je paard te diep gaat lopen moet je proberen het tempo iets te verhogen en zorgen dat ze van achter goed mee komt, als ze van achter goed mee komt zal ze ook minder snel diep gaan lopen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:31

Wat doe je me toch aan... Verdrietig
Hahaha, nee even serieus. Ik vind het er super uitzien.
Je mag inderdaad nog wel wat rechter zitten, let er ook op dat je je been niet te ver naar achter legt.
Ik vind die middendraf heel zo slecht nog niet, ik zie wel wat je bedoelt, maar ik vind het niet storend. Bij mijn oudje moet ik de middendraf altijd duidelijk van tevoren aangeven, anders valt ze ook gruwelijk uit elkaar. Ik geef dan een kleine ophouding, een beetje been en dan is ze wat alerter, weet ze dat er iets gaat komen. Maarja, das een oudje...

Nogmaals vind ik het er echt goed uitzien!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:47

Hoihoi,

Ziet er op zich netjes uit, maar op de foto's lijkt het een beetje té relaxed voor je paard! Ik heb het idee dat ze wel wat harder aan de bak mag, als ik jouw verhaal erbij ook zo lees! Dus echt scherp voor je been maken, altijd, been = reactie naar voren, niet alleen maar een beetje versnellen, maar haar hele lijf moet mee naar voren reageren als het ware. Overgangen terug moet je gewoon inzetten, duidelijk zijn in je hulpen en als ze niet reageert gewoon nog wat duidelijker zijn. Wat een goede oefening is (voor zowel jou als paard Knipoog) is halthouden, wegstappen en dan meteen "onder je houden", dus niet lang laten worden. Als ze dan een beetje dramt weer halthouden.Soms merk je dan dat je maar 1 pasje kunt doen zonder dat je paard lang wordt. Wat je dan ook vaak merkt is dat als ze dan op je ophouding reageren dat ze meteen weer niet op je been reageren. Dus dan moet je weer even een sterkere beenhulp geven, waarbij je paard weer niet langer mag worden in het naar voren stappen. Ik merk zelf dat deze oefening vaak precies de vinger op de zere plek legt!

Komt vast goed met jullie, jullie zijn een leuke combi!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:46

Ziet er netjes uit Rilla Haha! Gefeliciteerd met jullie punten.

Dat graag laag willen lopen herken ik wel hoor! Mijn draakje doet dat ook erg graag, vooral zodra ze "moe" wordt dus spieren en kracht zullen daar ook wel een rol bij spelen, Zifje is nog erg jong Knipoog

Inderdaad misschien wat meer aan het been krijgen en je been mooi lang laten hangen (op sommige foto's wat opgetrokken), verder vind ik het er top uitziet!! Dat gaat erg snel met jullie hoor Tong uitsteken

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:04

Supernetjes hoor! Gefeliciteerd!
En jullie zagen er op-en-top uit OK dan!

Enig commentaar dat ik heb, is dat je onderbenen af en toe wat naar achteren liggen, misschien omdat Zif niet helemaal lekker aan het been was?
Verder ziet het er netjes uit hoor!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:31

Hoi Rilla!

Gefeliciteerd met je punten en prijzen!
Het ziet er goed uit!

Let alleen op je voeten.

succes!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:12

Het rijden ziet er keurig uit en gefeliciteerd met je punten!
Als Zivilynn te diep gaat lopen kan je even wegrijden in midden draf, dan komen ze meestal weer ietsjes omhoog.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:07

Hey Rilla,

Super resultaat zeg! Gefeliciteerd Lachen
Zifje is knap! Jullie zagen er mooi uit samen als ik zo de foto's bekijk (Alleen die zwarte singel kan echt niet bij je prachtige bruine tuig Knipoog . Ga zo door! Je houding is al stukken verbeterd tegen over de vorige keer. Je bent zeker op de goede weg alleen let er op dat je je hak niet optrekt en je been naar achter legt bij het been geven. Probeer Zif wat scherper op je been te maken door haar veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen te maken.

Krijgen we snel weer fotos Haha!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:12

Mooie foto's joh! Ziet er goed uit, netjes gereden!
Leg je been inderdaad niet teveel naar achter, danga je kieperen. Commentaar alleen vanwege het anders verwijderd worden van bericht.. Lachen

Vraagje. Je rijdt met bruin harnachement Lovers, zie ik. Maar daar mag je toch niet mee starten?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:29

Hoaai Rilla!
Nog gefeliciteerd voor de second Time Clown
Echt netjes; maarreeeeeh kunnen je beugels niet iets langer? Lachen
liefs Noraly

I Hate the new rules of HAW

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:45

ziet er erg netjes uit, heel ontspannen, vind ik heel knap bij een 4 jarige. Voor de rest is het commentaar al gegeven.. Ga zo door Haha! Haha! Heel leuk paard Bloos

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:06

Rilla! Ziet er echt super uit!
Mooie monsterpunten *LOL*
In de middendraf en op 1 galopsfoto zit je wat voorover (kan momentopname zijn) maar bljf Zif ook zo lang als je wat extra achterover gaat zitten in de middendraf?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:56

He toppertje! netjes hoor! Jij gaat ook hard!
Oogt erg ontspannen en vind dat alleen maar super voor de B. Als je naar het L wilt, gaat je training ook weer een stukje verder.
Wil wel laag en rond, maar denk dat ze even goed er wat probeert onderuit te komen, om op het achterbeen te komen. Lekker veel overgangetjes maken en misschien helpt balkjes lopen. Ik moet nu weg, maar neem gauw even per PM contact met je op!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:08

Ik wil eigenlijk alleen maar een compliment geven over het halststrekken, er zijn maar weinig paarden die zo hun hals en dus ook hun rug los laten tijdens een proef. Dus bij deze mijn comlimenten!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:15

Dat ziet er goed uit zeg!!!

En dat off-white met bruin tuig is om te kwijlen Kwijl

Alleen je onderbeen valt af en toe naar achteren en jij naar voren Knipoog Is dat omdat Zifje zich zo lang maakt????

Gaaf zeg Haha! kan niet wachten jullie te meeten Haha!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:03

Bedankt voor de leuke reacties en tips Haha!

Ik val naar voren omdat ik mijn benen naar achter doe. Dit komt volgens mij omdat ze niet lekker voor mijn been was.
Afbeelding
Gister heb ik weer gereden, en afgezien van het naar beneden kijken, is mijn houding hier volgens mij best goed Schijnheilig
Slofje zit erom omdat ze vreselijk aan het draken was in het begin, puberpaard he Vork

Kadanzlover schreef:
allereerst wil ik zeggen dat jullie echt super vooruit zijn gegaan!
Probeer op je knikjes in je ellebogen te letten. en je benen Knipoog
De tweede middendraf ziet er al een stuk beter uit, hier lijkt ze ook los te laten. Misschien dat het toch ook te maken heeft met wanneer ze wel of niet fijn aan het been is? Misschien toch een keer een spoortje om? dan kun je een kriebelen wanneer nodig en misschien helpt het ook om je tenen naar binnen te draaien?

Voor het doordrammen is het misschien een idee om haar eenmaal aan te geven wat je wilt, krijg je dan geen reactie haar gewoon even stil te zetten. Zodra ze stilstaat meteen ontspannen van voor, ookal staat ze niet aan de teugel. Dan weer wegrijden en controleren of het stilzetten duidelijk was. Zo niet kun je het nog een keer doen enz. Misschien heeft Zif er niks aan, maar ik merk bij Veer dat het goed werkt Ja

Echt super hoe jullie vooruit zijn gegaan! OK dan!

Dankjewel Haha!
Spoortje ben ik niet zo voor, zeker niet bij een jong paard. Het is naar mijn idee meer voor de echte oefeningen, en niet om het paard voorwaarts te houden.
Als ze doordramt moet ik haar van mijn instructrice idd gewoon stilzetten. Het probleem is alleen dat ik vaak te snel ontspan waardoor ze nog net weer 2 pasjes zet Clown

Karoliefje_ schreef:
Ziet er netjes uit, knap hoor met zo'n jong paard!
Als je paard te diep gaat lopen moet je proberen het tempo iets te verhogen en zorgen dat ze van achter goed mee komt, als ze van achter goed mee komt zal ze ook minder snel diep gaan lopen

Ik heb het gister eens geprobeerd, dat werkt idd, ook als ik haar dan weer gewoon op arbeidstempo reed, bleef ze veel netter op de LL

WowAmigo schreef:
Hoihoi,

Ziet er op zich netjes uit, maar op de foto's lijkt het een beetje té relaxed voor je paard! Ik heb het idee dat ze wel wat harder aan de bak mag, als ik jouw verhaal erbij ook zo lees! Dus echt scherp voor je been maken, altijd, been = reactie naar voren, niet alleen maar een beetje versnellen, maar haar hele lijf moet mee naar voren reageren als het ware. Overgangen terug moet je gewoon inzetten, duidelijk zijn in je hulpen en als ze niet reageert gewoon nog wat duidelijker zijn. Wat een goede oefening is (voor zowel jou als paard Knipoog) is halthouden, wegstappen en dan meteen "onder je houden", dus niet lang laten worden. Als ze dan een beetje dramt weer halthouden.Soms merk je dan dat je maar 1 pasje kunt doen zonder dat je paard lang wordt. Wat je dan ook vaak merkt is dat als ze dan op je ophouding reageren dat ze meteen weer niet op je been reageren. Dus dan moet je weer even een sterkere beenhulp geven, waarbij je paard weer niet langer mag worden in het naar voren stappen. Ik merk zelf dat deze oefening vaak precies de vinger op de zere plek legt!

Komt vast goed met jullie, jullie zijn een leuke combi!

Ik ben sinds een week of wat wat harder met haar aan het trainen, eerst reed ik haar zo'n 20 minuutjes en dan voornamelijk lang en laag. Nu zet ik haar wat harder aan het werk, langer rijden en veel afwisseling. Tempo wisselingen, overgangen ed.
Bedankt voor je tips Haha!

Kim_Bisous schreef:
Hey Rilla,

Super resultaat zeg! Gefeliciteerd Lachen
Zifje is knap! Jullie zagen er mooi uit samen als ik zo de foto's bekijk (Alleen die zwarte singel kan echt niet bij je prachtige bruine tuig Knipoog . Ga zo door! Je houding is al stukken verbeterd tegen over de vorige keer. Je bent zeker op de goede weg alleen let er op dat je je hak niet optrekt en je been naar achter legt bij het been geven. Probeer Zif wat scherper op je been te maken door haar veel overgangen, tempowisselingen en schijnovergangen te maken.

Krijgen we snel weer fotos Haha!

Bedankt Haha! Ja zo'n zwarte singel is niet echt mooi Nagelbijten / Gniffelen maar ik moet nog een bruine neoprene singel ergens vinden, leer krijgt ze plekjes van.

RicardoOpa schreef:
Mooie foto's joh! Ziet er goed uit, netjes gereden!
Leg je been inderdaad niet teveel naar achter, danga je kieperen. Commentaar alleen vanwege het anders verwijderd worden van bericht.. Lachen

Vraagje. Je rijdt met bruin harnachement Lovers, zie ik. Maar daar mag je toch niet mee starten?

Ja, daar mag je wel mee starten Ja Bruin zadel + hoofdstel wel. Alleen zoals je ziet op de foto's, zwarte laarzen, helaas mag je niet met bruine laarzen starten Verdrietig

sunnymay schreef:
He toppertje! netjes hoor! Jij gaat ook hard!
Oogt erg ontspannen en vind dat alleen maar super voor de B. Als je naar het L wilt, gaat je training ook weer een stukje verder.
Wil wel laag en rond, maar denk dat ze even goed er wat probeert onderuit te komen, om op het achterbeen te komen. Lekker veel overgangetjes maken en misschien helpt balkjes lopen. Ik moet nu weg, maar neem gauw even per PM contact met je op!

Ik ben haar nu thuis wat minder laag en wat meer hoog aan het rijden. Wel afwisselen in haar houding, ze vind het nog wel moeilijk om wat meer bovenin te lopen.
Balkjes lopen zal ik eens proberen, goeie tip Haha!

Patriciavt schreef:
Dat ziet er goed uit zeg!!!

En dat off-white met bruin tuig is om te kwijlen Kwijl

Alleen je onderbeen valt af en toe naar achteren en jij naar voren Knipoog Is dat omdat Zifje zich zo lang maakt????

Gaaf zeg Haha! kan niet wachten jullie te meeten Haha!

Als zif niet goed aan mijn been is, ga ik mijn been naar achteren leggen en dan val ik naar voren Ja
Ja je moet snel komen hoor Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:13

Goede punten! Kan ook niet anders met zo'n geweldige afstamming Knipoog ! Ik vind dat ze iets ronder in d'r hals mag (ik weet hoe moeilijk dat is..) Verder kan ze mooi halsstrekken! Haha!