Wadi @1m40 springen(filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wadi_

Wadi @1m40 springen(filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:46

Hallo Doei!

Deze morgend had ik les en we zijn nog eens de hoogte in gegaan Lachen
Wadi is een D-pony(1m45) ruin van 13j.
v. Kantje's Fahran(New Forest)
We hebben natuurlijk wel ingesprongen.

Eigen commentaar:
- Juiste galop landen Huilen van het lachen
- Vooruit kijken
- De rest mogen jullie nog zeggen Clown

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=1Qq71tCTebc

Groetjes,
Wadi_

Tamara_H

Re: Wadi @1m40 springen(filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:49

woow! prachtige pony, heb geen verstand van springen dus rijtechnische kan ik niets zeggen, maar ik vind het er goed uitzien

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:50

gaaaf zeg,, en hij kijkt het met veel gemak en plezier te doen.. alleen idd die galop is nog even lastig als je weer verder wilt rijden
zo'n pony wou ik ook wel (als het paste) Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:52

Als 0.40 net begonnen is zie je erg goed dat je helemaal boven de nek van je pony hangt, in het midden zit je weer goed, later kom je weer ver achter in het zadel.

Maar met oxer 1,20 is dit veel minder, zal wel aan de hoogte liggen

Knap dat jullie zo hoog kunnen Lachen Je hebt hem goed aan het lopen Ja
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 31-07-08 14:56, in het totaal 3 keer bewerkt

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:52

Het enigste wat me erg op valt is dat je erg hard terug klapt in het zadel na de sprong probeer te blijven staan in je beugels.. verder vind ik het er netjes uit zien mischien dat de pony iets meer vaart mag houden voor de sprong maar je geeft netjes mee en de pony gebruikt zijn benen goed..

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:53

Leuk filmpje Haha! Ik heb zitten genieten, zo te zien heeft de pony er net zoveel lol in als jij hebt!
Keep up the good work!!!!

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:01

Soow, veel vermogen heeft die pony hoor! Knipoog Maar ik vind het juist opvallen bij die oxer van 1.20m dat je een beetje achterblijft in de sprong.
En voor die goed galop, daar zit ik ook altijd mee! Verdrietig Gewoon goed je gewicht die kant op zetten in welke hij moet landen... maar het is moeilijk I know!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:09

Na de sprong zie ik je af en toe wat terug klappen in het zadel. Probeer daar idd op te letten, voor de rest ziet het er erg netjes uit Lachen

Wat ik heel fijn vind om te zien is dat de pony beloond word na de sprong Knipoog

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:22

leuke pony hoor Lachen ziet er verder wel netjes uit, maar is toch een drafbalk ipv een galopbalk Tong uitsteken

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:19

Wooh, ziet er zeer goed uit!
Je moet het toch maar durven, zo hoog te gaan met een pony.
Er zijn nog details waar je kan aan werken zoals hierboven is vernoemd.
Het is rustig en gecontroleerd en dat zie je niet altijd als er in de hoogte wordt gesprongen.
Rijd je wedstrijden lrv?

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:43

eff een klein trucje voor de goeie gallop Knipoog bv bij die oxer ga je na de sprong naar links toch als je nou je rechter had een beetje boven de sprong sluit zeg maar en je linker hand iets open en naar links wijzend dan geef je hem als het ware links ruimte en meestal landen ze ook goed als je dit zo een paar keer oefend leren ze het vanzelf Haha! daarna kan je je handen weer gewoon doen ook goed om met een gewone balk op de grond te oefenen je legt de balk op de a-c lijn en je galloppeerd steeds erover snappie ?~!

Fennax3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:47

Probeer zachtjes te landen in het zadel na de sprong Bloos

Wat een leuke pony trouwens Lachen

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:49

zelfde commentaar.. iets minder hard terug in het zadel ploffen
mag iets vloeiender.
maar voor de rest ziet het er heel goed uit!!
netjes..veel succes en ga zo door
knappe pony trouwens Pling

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:51

Ziet er netjes uit, let wel op de juiste galop inderdaad. Is in het parcour belangrijker dan de hoogte want dat kan ene van kantjes wel haha.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:03

Aangezien hij probleemloos over die hoogte gaat zou ik ook beginnen met het trainen op vliegende gallopwissels.
Train dit regelmatig en consequent en binnekort springt hij vanzelf om!
Bij sommige paarden eens ze het doorhebben springen ze zelfs zonder moeite galopswissel om de 3 of 2 passen.
Wel oppssen dat ze niet blijven omspringen Knipoog

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:04

Dat ziet er netjes uit, leuke pony heb je ook. Knipoog
Alleen zie ik dat je tijdens het rijden (ik zag het redelijk in het begin van het filmpje, toen je naar de oxer van 1.20 ofzo toe ging) uit je zadel komt, gewoon tijdens het galopperen. En na de sprong klapte je een paar keer terug in het zadel.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:00

Mooie pony!!
kantje's fahrans are the best!! Haha!

de commentaar is al gegeven eeh
X
rije federatie? of lrv?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:09

Mooie pony! Ik denk dat je de techtniek aardig te pakken hebt. Een leuke oefening om het juiste gallopprobleem opte lossen: 'leg midden in de bak een paar balken neer(tegen elkaar, ongeveer 40 cm breed) en gallopeer hier over heen. Na dat je erover heen springt draai je een korte volte naar links of rechts. Zo kun je achtjes maken'.

Verder vind ik dat die bij de 1.40 er heeel dicht onder komt en jij valt iets te vroeg naar voren. Voor de sprong iets meer de achterhand eronder schuiven.

Veel plezier en succes met deze pony!! Vind het er al super uitzien!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:59

Die kan lekker springen Lachen

Oefen je ook wel eens zonder galopbalk? Met balk is namelijk een stuk makkelijker vooral voor de ruiter. Belangrijk is om ook je eigen oog te trainen.

Verder is je houding boven de sprong redelijk netjes, alleen inderdaad plof je na de sprong hard in het zadel. Dit is niet bevoordelijk voor de rug van je pony.

Wen jezelf aan om de landing en de galopsprong (herstelsprong na een hogere hindernis) daarna, te blijven staan in je beugels. Galopeer daarna ook door, nu valt je pony door de plof van je kont, meteen in draf na de sprong.
Het mag dus allemaal wat vloeiender worden.

De oxer spring je wel zonder galopbalk, maar ga oefenen met steiltjes zonder die balk, steiltjes zijn een stuk moeilijker te springen namelijk.

Ook belangrijk is na de sprong, na de oxer gooi je alles los en boort de voorhand de grond in , rijd m na de landing weer mooi bij elkaar. Belonen kan ook met de stem Knipoog

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:02

hihi knap hoor. dat is echt heel hoog zeg.
en die pony doet het, en het ziet eruit alsof het een eitje is zeg maar Tong uitsteken

mijn paard zou daar al moeite zat mee hebben Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:11

vind het springen er echt goed uit zien en volgens mij hebben jullie hier beide ook echt plezier in. ga zo door Haha!
heb wel 1 kleine tip probeer niet met een holle rug te rijden Knipoog

liefs

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:38

Iinge_ schreef:
Na de sprong zie ik je af en toe wat terug klappen in het zadel. Probeer daar idd op te letten, voor de rest ziet het er erg netjes uit Lachen

Wat ik heel fijn vind om te zien is dat de pony beloond word na de sprong Knipoog

Het was me eigenlijk niet zo opgevallen dat ik zo terugklapte in mijn zadel, ik zal er op proberen te letten(arme poowniee) Bloos

Roos_s schreef:
leuke pony hoor Lachen ziet er verder wel netjes uit, maar is toch een drafbalk ipv een galopbalk Tong uitsteken

Is een galopbalk hoor Ja

Anka_ schreef:
Wooh, ziet er zeer goed uit!
Je moet het toch maar durven, zo hoog te gaan met een pony.
Er zijn nog details waar je kan aan werken zoals hierboven is vernoemd.
Het is rustig en gecontroleerd en dat zie je niet altijd als er in de hoogte wordt gesprongen.
Rijd je wedstrijden lrv?

Vroeger heb ik lrv gereden, nu niet meer Lachen

quote="JumpingQueen"]eff een klein trucje voor de goeie gallop Knipoog bv bij die oxer ga je na de sprong naar links toch als je nou je rechter had een beetje boven de sprong sluit zeg maar en je linker hand iets open en naar links wijzend dan geef je hem als het ware links ruimte en meestal landen ze ook goed als je dit zo een paar keer oefend leren ze het vanzelf Haha! daarna kan je je handen weer gewoon doen ook goed om met een gewone balk op de grond te oefenen je legt de balk op de a-c lijn en je galloppeerd steeds erover snappie ?~![/quote]

Normaal probeer ik er wel op te letten dat ik juist land, alleen omdat het zo hoog werd was ik eigenlijk meer met de sprong bezig Bloos
Bedankt voor de tip!

M__ schreef:
Aangezien hij probleemloos over die hoogte gaat zou ik ook beginnen met het trainen op vliegende gallopwissels.
Train dit regelmatig en consequent en binnekort springt hij vanzelf om!
Bij sommige paarden eens ze het doorhebben springen ze zelfs zonder moeite galopswissel om de 3 of 2 passen.
Wel oppssen dat ze niet blijven omspringen Knipoog

Als ik gewoon van hand verander lukt het me wel om een galopwissel te doen,alleen op rechte lijnen nog niet en hij wisselt nog niet vanzelf, zijn we dus ook mee bezig stilletjes Lachen

florence123 schreef:
Mooie pony!!
kantje's fahrans are the best!! Haha!

de commentaar is al gegeven eeh
X
rije federatie? of lrv?

Inderdaad Haha!
Ik rij KR, hrov en nationaal Lachen

crossmonster schreef:
Die kan lekker springen Lachen

Oefen je ook wel eens zonder galopbalk? Met balk is namelijk een stuk makkelijker vooral voor de ruiter. Belangrijk is om ook je eigen oog te trainen.

Verder is je houding boven de sprong redelijk netjes, alleen inderdaad plof je na de sprong hard in het zadel. Dit is niet bevoordelijk voor de rug van je pony.

Wen jezelf aan om de landing en de galopsprong (herstelsprong na een hogere hindernis) daarna, te blijven staan in je beugels. Galopeer daarna ook door, nu valt je pony door de plof van je kont, meteen in draf na de sprong.
Het mag dus allemaal wat vloeiender worden.

De oxer spring je wel zonder galopbalk, maar ga oefenen met steiltjes zonder die balk, steiltjes zijn een stuk moeilijker te springen namelijk.

Ook belangrijk is na de sprong, na de oxer gooi je alles los en boort de voorhand de grond in , rijd m na de landing weer mooi bij elkaar. Belonen kan ook met de stem Knipoog

Ja hoor, we oefenen ook zonder galopbalk, alleen is het zoals je zegt zo wat makkelijker voor mij, zeker als het op redelijke hoogte staat Lachen
Ik moet inderdaad wat op het neerkomen gaan letten, wist echt niet dat ik het deed.
Bedankt voor je commentaar, heb ik echt wat aan!

flamon schreef:
vind het springen er echt goed uit zien en volgens mij hebben jullie hier beide ook echt plezier in. ga zo door Haha!
heb wel 1 kleine tip probeer niet met een holle rug te rijden Knipoog

liefs

Plezier hebben we zeker Haha!
Heb van mezelf al wel een holle rug en bij het rijden heb ik het de ene moment meer dan de andere Lachen

Iedereen bedankt voor de reacties en tips!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:03

ik heb het filmpje goed bekeken en wat mij op valt
is dat na de sprong je achter op het zadel land op de lepel dus
en dat je dan weer na voren word gegooit en je dus stuiterd op het zadel
mischien je beugels lang ?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:08

Ziet er goed uit Ja
je hebt een nette zit boven de sprong vind ik!
En zo te zien heeft je pony heel erg veel springvermogen Ja

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:11

Knap hoor bij 60 cm krijg ik al de bibbers haha.