Ik heb Valiant sinds 8 april. Sinds 1 mei staat hij bij ons op stal en ben ik hem echt gaan rijden. Het is uitzoeken wat fijn is en wat fijn werkt, aangezien ik helaas net als velen geen gebruiksaanwijzing bij mijn paard kreeg

Helaas kreeg hij van een van de uitgeprobeerde bitten een kloof in zijn mond, wat enige genezing nodig had. Ik koos ervoor helemaal geen bit in te doen tot dit helemaal over was, de gezondheid van mijn paard is immers belangrijker dan een ritje maken. Dit heeft dik een week geduurt. Voor die tijd (de tijd waarin de kloof is ontstaan) ging het rijden niet super. Hij heeft er ws voordat ik t ontdekte al flink last van gehad, rottige was dat het echt om het hoekje zat en ik het helaas niet 123 heb opgemerkt

Toen de kloof genezen was ben ik voorzichtig (met hetzelfde bit, we wisten niet of het van dát bit kwam) weer gaan rijden. Na 2 of 3 keer was het weer raak en heb ik hem wederom ruim een week niet bereden zodat het allemaal netjes kon genezen.
Nu is het helemaal heel en ben ik teruggegaan op een bustrens ipv een watertrens. Ook heb ik mijn lage neusriem omgeruild voor een hoge en het gaat weer de goede kant op

Maarja, na een periode van getut (en we moesten nog flink aan elkaar wennen, zolang heb ik hem nog niet) zijn we nu pas weer echt aan het werk. Het gaat dus nog niet van een leien dakje maar ik ben zo super de super trots op mijn paardenbeest

Valiant is dus een 6 jarige KWPN'er van Democraat x Inspekteur.
We rijden op B niveau, als het goed blijft gaan hoop ik in september te gaan starten.
Ik heb sinds deze week MetaLab beugels, dit is onwijs wennen en dat zie ik terug in de onstabiliteit van mijn benen

Mijn rug is al een stuk rechter maar mijn hoofd/schouder-houding blijft een ramp

Ik ben er hard mee bezig en ook mijn instructie, die blijft hameren...
Valiant is een groot, lang paard (1.78m) en ik vind het moeilijk hem goed bij elkaar te rijden. Het is al beter dan het was (zie link onderschrift) maar nog niet goed. We zijn druk aan het trainen, beetje bij beetje komt het wel

Mijn grote trots

Vierkant

Ik zit zelf een beetje scheef... maar de keertwendingen om de achterhand doet ie vlekkeloos

Rechtergalop, zijn moeilijke kant.. helaas goed te zien aan mijn houding..

Lekker drafje
Alleen wederom mijn houding..
Mijn allerliefste paardie.. wat ben ik blij en trots op hem

), maar blijven sleutelen moet we allemaal!!!