Oant Moarn ( Fetse x Jacob) 4-jarige merrie in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magootie

Oant Moarn ( Fetse x Jacob) 4-jarige merrie in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:15

Hoi leuk dat je in mijn topic komt kijken.

Ik ben sinds het begin van deze maand bezig met het inrijden van Oant Moarn, ze is een 4-jarige friese merrie van Fetse x Jacob.
Voordat ik begon met haar in te rijden heb ik haar een maand lang gelongeerd met de dubbele longe, hierdoor ging ze onder het zadel al heel snel ontspannen en volgt ze mijn hand heel goed. Deze foto's zijn van vandaag en dit was de 11e keer dat ik op haar reed, aan het einde heb ik voor het eerst ook even zonder zadel uitgestapt ze deed dit heel braaf ondankt dat er een vrachtwagen met kraan bezig was de mesthoop leeg te halen naast de bak.
Vandaag heb ik ook voor de 5e keer gegalopeerd, dat vind ze nog erg moeilijk en kost haar veel energie maar het gaat elke keer weer beter.

Mijn commentaar is dat ik meer voor me moet kijken en niet naar beneden, dan zit ik ook gelijk veel rechter.

Hier zijn de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vind ik een heel fijn beeld Haha! alleen moet ik nog wat rechter gaan zitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de foto's, ik ben heel benieuwd wat jullie van Oan Moarn vinden, ik ben in ieder geval super trots op haar hoe goed ze haar best doet.
Dus als je hier toch bent laat dan maar een berichtje achter.

Groetjes Margo

Dautsen

Re: Oant Moarn ( Fetse x Jacob) 4-jarige merrie in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:27

Hey Margo
Het zag er weer goed uit vandaag! Oant Moarn loopt echt lekker, ook makkelijk. Ze lijkt alles als vanzelf op te pakken! Ga zo door!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 06:10

hey margo!

Ze loopt dr goed bij!, ze pakt alles goed op! Volgende keer ook is een filmpje laten maken!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:07

Eeh, ik heb eigenlijk niet veel commentaar...
Misschien je schouders wat meer naar achteren en rechtop zitten..
Vind het er erg ontspannen uitzien.
Vind die bak trouwens erg mooi aangelegd!!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:20

Enige commentaar dat ik heb, heb je zelf ook al gezegd.
Ziet er erg netjes uit, zeker omdat ze zo kort onder het zadel is! Galop komt wel, daar hebben de meeste friezen toch wel moeite mee.

Haar naam is helemaal geweldig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:26

Ziet er goed uit hoor, zeker voor een paard dat nog maar zo kort wordt bereden!
Het valt wel op dat je soms erg in stoelzit zit (foto 2, 4,5,6) ook mogen je beugels van mij best een gaatje langer. Je zit nu op de wrong met je been, in plaats van er tegen aan.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:58

mooie merrie! Ben je er al mee naar de keuring geweest?

ziet er mooi ontspannen uit, mis nog wat balans maar dat komt wel Knipoog Probeer hem altijd ietsjes met zn neusje voor de LL te houden, ze gaan te gemakkelijk rollen en dan krijg je ze er niet meer uit.. dat kan jedus beter maar gelijk voorkomen Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:09

Ziet er idd heel goed uit. Ze loopt juist af en toe met haar neusje wat achter de loodlijn. Probeer dat er wat uit te rijden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:14

Ik vind het een ontspannen beeld geven. Oant Moarn loopt er al fijn bij na pas zo kort onder het zadel te zijn.
Pas op dat je niet tever voorover valt, af en toe zie ik dat op de foto's. En misschien je handen af en toe iets meer dragen? Vind ze soms iets laag op de schoft.
Maar, ik zou zeggen: ga zo door. Ze doet het erg braaf.
Zo makkelijk was de mijne (Ait 410 x Jillis 301, dus familie Knipoog )niet na de 11e keer erop.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:29

Bedankt voor de leuke berichtjes Haha! ik ben ook erg trots op haar dat ze het zo goed doet, ze heeft er elke keer weer meer plezier in heb ik het idee.

Dautsen: Dankje, jij ook bedankt ej voor de mooie foto's, ik ben er erg blij mee.

Mies_Apollo: Dank je, en ik zal de volgende keer vragen of iemand een filmpje maakt.

frisiangirl: Bedankt, ja ik vind ze bak ook erg mooi, levert ook altijd weer mooie foto's op.

Melissa: Bedankt, en ja de galop is nog een moeilijk punt maar ik pak het elke keer mee en zorg dat ik haar niet in de weg zit en dan komt het vanzelf wel goed hoop ik, het is al veel verbeterd met eerst. En ja haar naam vind ik zelf ook erg gaaf.

brigitta1987: Dank je, ik zal het de volgende keer proberen met langere beugels, viel me ook al wel een beetje op aan de foto's.

Romyv: Dank je, ze is al naar de keuring geweest (vandaag precies 1 maand geleden), ze heeft helaas een 3e premie gekregen. De jury vond haar heel mooi en hemelede haar helemaal op, maar ze vonden het kruis net wat te hoog en ze liep te veel neerwaarts wat echt niet was want we hebben duidelijk foto's dat ze opstijgt, maar ja jury's he. Ze was wel de beste van de groep maar jammer genoeg net geen ster. Ik zal er op letten dat ik haar neusje er ook meer uit ga rijden.

Senzafine: Bedankt, ik ga er op letten dat ze niet teveel achter de loodlijn loopt.

nadita: Dank je, ik zal er op gaan letten dat ik niet te ver voor over val, ik moet ook meer voor me kijken in plaats van naar Oant Moarn, dan zit ik waarschijnlijk ook al veel rechter.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:37

magootie schreef:
Romyv: Dank je, ze is al naar de keuring geweest (vandaag precies 1 maand geleden), ze heeft helaas een 3e premie gekregen. De jury vond haar heel mooi en hemelede haar helemaal op, maar ze vonden het kruis net wat te hoog en ze liep te veel neerwaarts wat echt niet was want we hebben duidelijk foto's dat ze opstijgt, maar ja jury's he. Ze was wel de beste van de groep maar jammer genoeg net geen ster. Ik zal er op letten dat ik haar neusje er ook meer uit ga rijden.

Wat ze denk ik bedoelen is dat ze iets meer moet dragen ipv stuwen.. Dit kan je met rijden wel leren hoor..

ZE zijn echt giga streng op de keuring.. mijn merrie van foeke v/d velde wordt ook geen ster, dat is werkelijk waar een plaatje!! Het nadeel is dat ze zo sensibel is dat ze takt verliest wanneer ze der bv terug nemen of er een vogen opvliegt.. Daar wordt je keihard op afgestraft!

Wat je eventueel kan doen is der voor de zomer in de IBOP rijden, die punten nemen ze dan mee in de keuring en vergroot je je kansen op ster dus heel erg mee!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:42

Ja idd, ik ben ook pas na de keuring begonnen met haar in te rijden, ze doet het echt super en is in haar ganngen echt al heel veel verbeterd op een maand tijd. Dat van de IBOP is misschien wel een idee ik zal het er met de eigenaren eens over hebben, bedankt Haha! .

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:51

nou is het wel heel lastig om een goede ibop te rijden (ik laath et ook doen, kan het zelf niet ondanks ik al 10jr intensief friezen rijd!) Je moet eens goed informeren waar ze op letten ed. en misschien eens kijken of je instructeur het kan doen (als je het doet, kan je eht beter goed doen want je bepaalt er wel voor natuurlijk!!)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:29

magootie schreef:
nadita: Dank je, ik zal er op gaan letten dat ik niet te ver voor over val, ik moet ook meer voor me kijken in plaats van naar Oant Moarn, dan zit ik waarschijnlijk ook al veel rechter.

Beste stuurlui staan aan wal he? Ik doe precies hetzelfde: teveel naar mijn paard kijken en te weinig voor me Haha!
Dan ben ik net zo'n tuimelpopje, ik val wat voorover, en mijn onderbenen gaan naar achteren. Bloos

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 11:24

Romyv: Bedankt, ik zal het er even over hebben van het weekend.

nadita: Ja, inderdaad, ik doe hhet ook altijd automatisch en heb het niet door pas als ik de foto's zie denk ik: ik moet de volgende keer toch meer voor me kijken haha.

PG_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:13

Hee Margo,

Mooie foto's hoor, zoals ik al had gezegd.
Idd zoals al gezegd is, probeer rechtop te blijven zitten,
daarmee help je haar ook meer in balans te lopen en later ook wat meer op de achterhand te krijgen.
Zoals ik ook al eerder tegen je zei, vind ik het een veel prettiger beeld dan met Mats.
Je lijkt met Oant en Fouke veel rustiger en stiller te rijden, echt goed! Haha!

Tot snel! Doei!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:51

PG_ : Heey Peggy, bedankt voor je berichtje, je moet echt snel een keer komen kijken ej.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:48

mooie merrie!! Je hebt haar al lekker aan het lopen!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:23

Bedankt voor de leuke reacties

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:21

Ziet er erg netjes uit. Probeer idd meer voor je te kijken want geld vind je echt niet hoor!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:22

ziet er echt netjes uit je doet het lekker rustig zo te zien Lachen

ff nieuwsgierig doen Bloos maar hoe spreek je die naam uit? Bloos!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 19:28

Bedankt voor jullie reacties.

Leentje_ : Haar naam preek je hetzelfde uit als wat Piet Paulusma altijd zegt (daar is de naam op gebaseerd).

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:30

ja ik weet dat er een mn was die dat altijd zei maar ik weet dus niet hoe heb het nooit gehoord Bloos

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 19:33

Ja het is moeilijk om in woorden te zeggen hoe je het uitspreekt maar het lijkt een beetje op 'Ont Morn'

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:34

Ziet er goed uit! Mooie fries.. Enuh leuke naam hihi...
Verder geen rijtechnisch commentaar!