Banshee (v.Gardar) @ Z1 training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GinnyBanshee

Banshee (v.Gardar) @ Z1 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:14

Banshee is een 8jarige fjordenmerrie van 147cm. Ik heb Banshee als 3jarige van een handelstal. Toen ze 5 1/2 was ben ik begonnen met B wedstrijden en toen ze net 7 was hebben we Z1 gestart. Een jaar verder hebben we 25 winst in de klasse Z1 paarden, en we zijn bezig met Z2 oefeningen maar een wissel houd ons tegen.
De reden hiervoor denk ik, is dat zij sterker is aan een kant, en ook meer soepel is, dus vandaar dat ik haar nu thuis train alleen maar op een trens om te zorgen dat ze veel meer gaat buigen, en losser wordt. Met de stang en trens loopt ze ook lekker, maar ik merk dat ze dan in een houding blijft wat opzich wel handig is voor een proef, maar niet in training. Ook moeten haar gangen nog sterker worden, zeker haar galop (meer sprong).
Banshee staat al een paar maanden ook op de weiland, en dat is wel te zien, zij is echt onwijs dik Ach gut Omdat het Z niveau best zwaar is, zeker voor haar en zeker als het warm wordt, geef is haar zomers meestal een pauze af en toe (dus een paar weken bijna niks, alleen op de wei, en dan een weekje basiswerk, en dan een weekje bijna niks). De laatste 2 weken heb ik haar pas weer opgepakt, en op een trens. Ik denk dat ze de goeie kant op gaat, we doen veel overgangen om te zorgen dat ze meer op de achterhand komt, en dit lukt heel goed in draf, maar wat minder in galop. Dan merk ik sprongverlies.
Dus als iemand wat tips heeft, dan hoor ik ze graag Lachen
nieuwe setje, die Jef heeft gekocht Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q433VJ3M.jpg
instappen
Afbeelding
simpel drafje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MRKDKBE4.jpg
appuyement met veel buiging, ze laat haar kaak hier wel los ben ik blij om te zien
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DLPA6YHJ.jpg
Afbeelding
Afbeelding
vanuit appuyement naar middendraf
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ETUVDMG.jpg
en terug richting piaffe
Afbeelding
en weer rustig naar voren (kijken naar de fotograaf, of hij het wel op de foto heeft Tong uitsteken )
ze gebruikt wel haar rug mooi bij deze overgang
Afbeelding
middendraf - berg op Pling
Afbeelding
galopje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EN84P86P.jpg
achterbeen zit er goed onder, maar mag meer impuls hebben
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HP7AR3GS.jpg
appuyement weer
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTFWCWR7.jpg
actieve draf
Afbeelding
ik vraag om meer sprong, maar haar achterbeen kan beter .
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UGE3F4DZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMJA6NSW.jpg
deze vind ik wel bijna goed
Afbeelding
stappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XU8CLNSG.jpg
en weer richting piaffe
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6HBO3FL.jpg
Afbeelding
drafje
Afbeelding
Afbeelding
doorbuigen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZRDCTQS6.jpg
en dan laat ze mooi los,
Afbeelding

CM_

Re: Banshee (v.Gardar) @ Z1 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:21

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dr wel eens beter heb zien lopen. Op zich redelijk bergopwaarts, maar ik zie tevele spanning in dr lijf, en dat vind ik normaliter minder.de gehele bovenlijn zou ik graag wat meer ontspannen zien.

Anyway ik heb een hekel aan setjes,maar dit kleurtje staat wel erg leuk bij dr!

Ik kwam trouwens laatst tegen wat banshee betekend.. oo wist je dat zelf al ? Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:24

altijd leuk om te zien een fjord op dit niveau, meer sprong krijg je oa door balkjes(min 5)te galloperen of om eerst achterwaarts te gaan voordat je vanuit stilstand of stap aangallopeerd
succes Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:25

Ik ben het met crossmonster eens dat er nogal wat spanning zit in de bovenlijn. In andere topics was dit beter voor elkaar. Misschien nog een stapje terugdoen en met wat minder oprichting terug naar ontspanning daar.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:27

ik vind je linkerhand behoorlijk streng overkomen, hoewel bij de laatste foto er echt een boogje in je teugel komt.
probeer haar ontspannen op eigen benen te laten lopen, misschhien inderdaad nog een stapje terug?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:31

Ze ziet er super uit Gin!
Ik vind juist dat die beetje meer kilo's haar heel goed staan.

De aanspanning in de bovenlijn is misschien niet goed maar wel iets waar ze doorheen moet omdat je juist meer oprichting nodig hebt Ja
Ze gaat hier vanzelf wel weer in ontspannen.
Ik zou haar dus niet lager inzetten omdat je daarwel je ontspanning in hebt Ja
Er zitten hele fijne plaatjes bij!

Heb alleen het idee dat je zadel toch weer naar voren aan het schuiven is.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:34

Veel overgangen rijden doe je al begrijp ik.
Probeer haar ook in de galop in tempo terug te rijden enkele passen en weer vooruit. Hierdoor wordt ze ook sterker, vooral ook erg laten terugkomen in tempo is goed en wordt ze sterker van. Mijn lerares zegt...veel kilometers maken in galop met tempowisselingen. Hierdoor wordt ze sterker. Dus dat doen we dan ook maar. Mss helpt het jou ook. succes!!!

'k vind jullie trouwens erg leuk samen.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:39

Bedankt voor de leuke reacties Haha!
Ik ben idd iets te streng, maar in beide handen eigenlijk, met Banshee. Mijn andere 2 paarden zijn natuurlijk nog jong en die mogen meer fouten maken maar als ik op Banshee rijd, merk ik vaak idd dat ik te streng over kom. Daar door is er idd wat spanning, ook zie ik dat ik best gespannen zit op sommige fotos.
Banshee vind ik juist mooi opgericht, zeker voor met een trensje. Haar kaak heeft ze eindelijk niet zo vaak vast.
Mijn zadel die nooit perfect heeft gepast, zit nu helemaal slecht omdat ze zo dik is, want die singel komt snel wat naar voren, achter haar schouders Clown

@sabm : ja je hebt zeker gelijk, en ik merk al na een paar rondjes dat ze het al moelijk heeft met de galop. Dus dat ga ik rustig opbouwen Lachen
@padoer: Tong uitsteken dankjewel Haha! ja ik heb een tijdje in ITP geplaatst want met sommige dingen heb ik liever alleen commentaar van mijn instructriese, zeker van mijn jonge dressuurpaard Magic. Maar het was tijd voor een Banshee topic Tong uitsteken en was benieuwd naar de tips Tong uitsteken
ja ik weet idd wat Banshee betekend Tong uitsteken toen ik haar kocht had ze echt wilde manen (van de zomerexceem) Tong uitsteken en het was een sort grapje met een vriendin.
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 28-07-08 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:43

Zo Ginny!
Wat een lekker kleurtje setje! Kwijl Lovers
Ze ziet er op sommige foto's een beetje gespannen uit, maar verder loopt ze wel netjes. Ja
Wanneer heb je weer wedstrijd met dr?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:06

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:09

Probeer ook voor activiteit van het achterbeen in galop hele kleine voltes rijden zodat ze echt op het achterbeen gaat zitten, wel voor zorgen dat ze actief blijft
vanuit de voltes vooruit weg rijden..
Balkjes helpt idd ook goed met bijvoorbeeld een klein sprongetje erachter (veel springruiters doen dit) en dan weer een galopbalkjes achter het sprongetje... dan hoef je zelf niet zo te werken maar het paard wel Knipoog

succes verder Lachen ze ziet er goed uit ondanks haar extra kilotjes Ja

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:47

haha mijn setje staat haar mooi Lachen
Banshee was gewoon niet mee eens dat ze moest werken in het warm weer, want gister was het gewoon echt warm! Ik denk dat het daardoor een wat onprettig beeld geeft af en toe. Zoals je ook zei moet je meer positief doen tegen en over Banshee, en dat is wel moelijk omdat je een echte kwpn hebt die de punten en prijzen binnenhaald en met wie je heel hoog kunt komen, dus ik snap dat het 10 keer moelijker is met Banshee want die heeft niet zulke gangen. Ik vind alsnog dat ze vooruit is gegaan, ze buigt heel netjes en ze loopt niet meer te diep. Ze loopt lekker door haar lichaam, daar is niks mis mee, er is spanning tussen jullie 2, dat te zien is. Dat is wat iedereen nu merkt denk ik.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:57

ik vind haar juist nu mooi op trens , heb je vorige foto's ook gezien op je site en vind het er erg fijn uit zien
alleen jij soms niet te ver achter over zitten

en leuk setje Haha!
en vind banshee helemaal niet zo dik
ze oogt nu juist groter

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:55

Hey!
Ziet er goed uit hoor Ja Misschien niet helemaal zoals het was, maar dat is logisch als ze een paar week rustig aan gedaan heeft.
Vita heeft nu een graaskorf om, vandaar dat ze niet meer zo dik is Knipoog misschien wat voor banshee?
En voor meer sprong in de galop zou ik haar heel laag over de rug rijden.

Dat setje is trouwens geweldig! En wat betekend banshee dan?

Succes in het Z2 over een tijdje! Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:17

Weer een mooi setje!
Zoals ik al zei het is echt geen fjordenweer, Danc heeft er ook last van.

Wat ik heel knap vind is dat Bansh nu niet meer te diep loopt. Dit is echt super, want meer lengtebuiging is bij een fjord vaak lastig zoals je weet Knipoog

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:46

Ziet er weer fijn uit! De 'dikheid' valt wel mee, het zou mij niet zijn opgevallen als je het niet verteld zou hebben Knipoog
Over die achterhand, wat ik met de mijne doe is een overgang van galop naar stap, ong. 2 passen stappen en weer aangalopperen. Dit zo een paar keer achter elkaar. Het helpt in ieder geval bij mij, veel succes Knipoog !

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:05

Blijf Banshee echt helemaal geweldig vinden! Heb je profiel al meerdere keren bewonderd en ook al meerdere topics van je gezien, en vind het echt zo gaaf.
Ik heb er niet genoeg verstand van om je echt goede rijtechnische tips te geven, maar zie inderdaad wel dat je (vooral wanneer je "bergopwaarts" gaat) soms wat naar achteren valt. Anders doe je dat minder dus denk dat dat ook aan de tempowisselingen ligt.
De dikheid was mij overigens ook niet opgevallen wanneer je er niets over had gezegd, maar jij kent haar natuurlijk het beste dus zal dat wel beter zien.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:17

voor een sportpaard is ze misschien wat mollig, maar voor een fjord heeft ze het ultieme figuurtje Pling
leuk setje, lekker zomers.
Ik vind haar zo geweldig lopen, en hoe je het voor elkaar krijgt, de manen van een fjord zo sjiek te laten hangen (alhoewel ze op dit moment wel wat lang zijn) blijft me een raadsel.
Mooi bergopwaarts, hier en daar een klein beetje spanning (maar dat moet ook wel eens kunnen) of dat er juist wat meer oplettendheid van haar kant mag zijn.
haar hoofd en halshouding vind ik altijd erg mooi, ze loopt niet zo extreem diep zoals je dat bij veel paarden wel ziet, en al helemaal bij koudbloeden. Mooi op of net voor de loodlijn en dat is hoe ik het persoonlijk graag zie!
Maar ach, je hebt de mooiste en beste fjord van nederland (vind ik dan), wat kan ik daar nou voor commentaar op geven Vork
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 28-07-08 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:20

Hee wat leuk ! Lachen Weer eens rijfoto's van Bans Lachen
Ik vind het wel fijn om te zien dat je ook gewoon lekker weg kan rijden met een trensje.
Ik zie eigenlijk nu beetje voor het eerst dat je wat gespannen erop zit. Bans ''lijkt'' er voor mij doen niet altijd even lekker ontspannen erbij te lopen.
Misschien kan je ook gewoon een dag alleen basis dingen gaan rijden, lekker veel overgangen maken.
Stap - galop, galop - stap, halthouden - draf en weer anders om, lekker schakelen in draf en galop, af en toe een slangevolte tussen door, gebroken lijnen.. Wat je maar kan bedenken.
Gewoon alst ware een keer verstand op nul (bijwijze van) en lekker dingen rijden uit een B/L proef bijvoorbeeld.

Ik kan je verder niet echt veel tips en commentaar geven, omdat je toch al hoger in de sport rijd dan ik en je dondersgoed weet hoe bansh in elkaar zit Knipoog

Succes! En je hebt trouwens leuk setje hoor! Lachen

Liefs Fiona

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:36

Hij blijft gaaf. Heb veel topics van je gezien, ik vind jullie een prachtige combinatie, en vind hem ook vooruitgaan.

Wissels kun je ook alleen springen als het paard recht is, en je 100% controle over hem hebt. Dus eerst aan 2 teugels, dan komen de wissels pas. Misschien helpt longeren met een pessoa wat bij het rechtrichten. Ook goed op jezelf letten, dat je in beide handen evenveel druk hebt, en op allebei je billen bijna precies dezelfde druk hebt, en niet gedraaid zit met je heupen of schouders etc, niet aan een kant hangen en de andere kant geen druk hebben.

Als je hem rechter hebt, zou ik een balk neerleggen, en boven die balk een wissel maken. Zo leren ze het gemakkelijker, zie ik vaker.

Heel veel succes verder, maar dat zal vast wel goed komen!!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 22:57

Bedankt voor de leuke reacties Haha! Haha!
@shalala: daar heb je helemaal gelijk in, en daar ligt het ook aan volgens mij, zelf knik ik steeds door mijn heupen naar een kant, en steeds merk ik dat een hand hoger of strenger is. Banshee wordt nu wel wat rechter door werken op een trens, longeren zou het beste zijn maar ons longercirkel is of te zwaar of een zwembad, maar als het wel goed is maak ik er gelijk gebruik van.
Als ze meer constant gaat, en los blijft dan zal ik idd met een balkje werken Lachen echt super tips allemaal Lachen
@romy_sam : dankjewel!! helaas wordt het wel verwijderd omdat je verplicht commentaar moet geven over het rijden.
@fionaa : bedankt Lachen dat had ik van de week gedaan, echt L oefeningen, wijken, slangevoltes, middengalop op een volte, en met een super resultat, ze was echt lekker los. Dat moet ik zeker vaker doen door de weeks, maar voor de fotos (en natuurlijik wedstrijden) vond ik het wel leuk om haar wat opgericht te laten lopen op een trens.
@Jaimyliefje - wat een super leuke bericht Haha! heel erg bedankt Lachen
@Katuwr : ik hang idd veels te vaak naar achter, zeker omdat het zadel nu niet echt lekker zit vanwegens haar buikje Tong uitsteken
@Lydjaa - dankjewel! weer een goeie tip, ga ik proberen Tong uitsteken
@missanous Tong uitsteken ja toch en zometeen pak ik banshee weer veel meer op , en dancer en charlie, en krijgt Magic min of meer vakantie Tong uitsteken
@mariekje dankjewel en Clown erg he! ik kijk zo kwaad Tong uitsteken
@Amber: dankjewel Tong uitsteken Jef vond deze kleur eigenlijk wel leuk, zelf uitgekocht Tong uitsteken maar ik zou het niet mogen gebruiken op charlie hoor Tong uitsteken ik moet echt niet zo naar achter hangen Tong uitsteken ik weet het Clown
@roosje : ja er he dit weer Tong uitsteken de zweet druipt van hun gezichten af , echt sneu. Wel super leuk dat jij het merkt over haar buiging en niet te diep lopen Haha!
@xsiep : Een banshee is een fee die de dood van een mens aankondigt. De banshee verschijnt in drie verschillende vormen: een jong meisje, een statige dame en een oude heks. Ze heeft lang wit haar dat altijd heel wild lijkt.
@jef : nog onwijs bedankt schat Haha! en ja je hebt gelijk .
@Marijkeeee: ga ik zeker proberen Haha!
@melanie : zaterdag ga ik een kur/demo geven met kelly op Z2 niveau. en dan doet banshee ook mee met de fjorden keuring en bestgaande. Zondag ga ik Z1 starten om te oefenen nog voor 9 aug - regio in Z1 Tong uitsteken daarna ga ik wel over als zij klaar is.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 23:50

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:13

hey gin!
Mooi setje Kwijl
Ik vind het er goed uit zien zoals altijd Haha! probeer zelf mooi recht te blijven zitten.. soms hang je wat naar achter..
Verder veel overgangen en tempowisselingen rijden.. ik weet niet of je beetje handig bent met longeren? maar de achterhand kun je ook lekker trainen aan een dubbele longe.. misschien een idee?

Zie je binnekort wel een keertje! Als je bij tino komt kijken he Knipoog

edit: die foto's van vorige week.. daar vind ik haar wel heerlijk ontspannen lopen.. lekker lang en laag... super!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:23

Ziet er goed uit Ginny, alleen als je weet dat je zadel niet past, waarom schaf je dan geen ander zadel aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:21

Moderatoropmerking:
En opnieuw een bericht verwijderd dat niet aan de nieuwe HAW regels voldoet, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Zo is het herhalen van eerder gegeven commentaar (door TS of andere bokkers) niet toegestaan, dit mag alleen bij een extra aanvulling, uitleg of verduidelijking. Off-topic reacties zijn ook niet toegestaan.