. Dus flink aan het wassen geweest gisteren en vanochtend om 7 uur reden we weg. Het was voor Tristan ook weer de 1e keer sinds de hengstenkeuring van huis, ik zag de proeven als mooie 'oefenrondjes'.Met losrijden was hij braaf maar erg wakker, en er viel ook nog iemand tussenuit dus we gingen erg fris de ring in! Het begin ging eigenlijk wel aardig, te weinig verzameling en lengtebuiging in de oefeningen maar hij was braaf! Achterin vond hij het wel wat spannend, direct achter de heg waren kippen aan het rommelen (en zó stoer als 'ie eruit ziet is hij eigenlijk niet altijd
), dus dat gaf wat foutjes. In de galop zijn we nog een keer héél hard richting uitgang gegaan
, de 2e keer kon ik hem gelukkig op een volte zetten
) , en na de middendraf over de AC lijn, waarbij ik bij G had moeten halthouden en groeten, stond Tris met zijn hoeven tegen het hek en met zijn hoofd boven de motorkap van de jury-auto (de rem was even zoek en de jury zat met een hartverzakking in zijn autootje denk ik
).2e proef ging echt een heel stuk fijner, nog wel wat spanning achterin wat doorwerkte in de hele proef maar ik kon er zo veel beter aan rijden, had gewoon controle en hij heeft echt z'n best voor me gedaan! Geen winstpunten, er was erg streng maar rechtvaardig gejureerd, 2e proef was ik toch nog 3e geloof ik (van de 8 ) en we hebben erg leuk commentaar en fijne opmerkingen gehad, van zowel jury als omstanders!! Het beeld vanaf de video was ik ook érg tevreden mee, het moet nog allemaal netter, maar het waren prima oefenrondjes
Als aandachtpunten vind ik dat ik toch écht mijn tenen verder naar binnen moet gaan houden
, moet meer op m'n kont gaan zitten (maar hij trok me nu af en toe wel iets naar voren, omdat de verzameling niet helemaal in orde was) en over het algemeen moeten we in de oprichting wat meer ontspanning verkrijgen. Volgende keer doe ik ook mijn neusriem recht, die zit iets hoger aan 1 kant wat een beetje vertekent, even beter checken dus als we de trailer uit zijn!De ring in:

En dan beginnen....

Hoe bedoel je, hij is knap en hij weet het
Wat we hier zo ver van de hoefslag doen weet ik niet (waarschijnlijk gingen we hier ook érg hard
), maar het is wel een gaaf plaatje:
De middendraf zonder rem

In de 2e proef van hand veranderen in uitgestrekte draf:

Artistiek plaatje!

Stap tussen de keertwendingen, de verzamelde stap moet nog echt kleiner worden (maar dat is best lastig met een paard dat echt áltijd minstens een hoef overstapt!)

En de allergaafste van het stel

Klaar is Tris!

De volgende wedstrijd staat nog niet gepland, al wil ik nog wel een paar keer in de ring verschijnen voor de selecties dit najaar beginnen! Eerst lekker verder oefenen thuis, ben super trots op de knappe schimmel
Hij komt ook weer lekker in de spieren zo! Netjes gedaan hoor, zo voor de eerste keer weer in de ring, en dan gelijk Z1... Heel anders dan Shine zeker. Als je nog es wedstrijd hebt, dan wil ik nog wel een keertje komen kijken of evt. voorlezen als dat nodig is 
, dat valt alles mee. Veel mensen denken dat, omdat ze zo zwaar zijn, ze automatisch stug en een trage trapzak zijn

Wit op wit valt wat weg.. 
? Bedoel je 'groot' of bedoel je 'niet zo goed'