De rentree van Tristan, de Groninger schimmel, in de Z1!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

De rentree van Tristan, de Groninger schimmel, in de Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:12

Vanochtend was het dan zo ver, ons debuut stond gepland. Meteen in de Z1, dus dat was wel even spannend! Thuis gaat het allemaal goed genoeg voor een winstpunt, maar ja, thuis is niet als op wedstrijd dus om thuis proefgericht te kunnen oefenen moet je wel weten wat er op wedstrijd fout gaat Haha! . Dus flink aan het wassen geweest gisteren en vanochtend om 7 uur reden we weg. Het was voor Tristan ook weer de 1e keer sinds de hengstenkeuring van huis, ik zag de proeven als mooie 'oefenrondjes'.

Met losrijden was hij braaf maar erg wakker, en er viel ook nog iemand tussenuit dus we gingen erg fris de ring in! Het begin ging eigenlijk wel aardig, te weinig verzameling en lengtebuiging in de oefeningen maar hij was braaf! Achterin vond hij het wel wat spannend, direct achter de heg waren kippen aan het rommelen (en zó stoer als 'ie eruit ziet is hij eigenlijk niet altijd Vork ), dus dat gaf wat foutjes. In de galop zijn we nog een keer héél hard richting uitgang gegaan Schijnheilig , de 2e keer kon ik hem gelukkig op een volte zetten Bloos ) , en na de middendraf over de AC lijn, waarbij ik bij G had moeten halthouden en groeten, stond Tris met zijn hoeven tegen het hek en met zijn hoofd boven de motorkap van de jury-auto (de rem was even zoek en de jury zat met een hartverzakking in zijn autootje denk ik Bloos! Bloos! Bloos! ).

2e proef ging echt een heel stuk fijner, nog wel wat spanning achterin wat doorwerkte in de hele proef maar ik kon er zo veel beter aan rijden, had gewoon controle en hij heeft echt z'n best voor me gedaan! Geen winstpunten, er was erg streng maar rechtvaardig gejureerd, 2e proef was ik toch nog 3e geloof ik (van de 8 ) en we hebben erg leuk commentaar en fijne opmerkingen gehad, van zowel jury als omstanders!! Het beeld vanaf de video was ik ook érg tevreden mee, het moet nog allemaal netter, maar het waren prima oefenrondjes Haha!

Als aandachtpunten vind ik dat ik toch écht mijn tenen verder naar binnen moet gaan houden Clown , moet meer op m'n kont gaan zitten (maar hij trok me nu af en toe wel iets naar voren, omdat de verzameling niet helemaal in orde was) en over het algemeen moeten we in de oprichting wat meer ontspanning verkrijgen. Volgende keer doe ik ook mijn neusriem recht, die zit iets hoger aan 1 kant wat een beetje vertekent, even beter checken dus als we de trailer uit zijn!

De ring in:
Afbeelding

En dan beginnen....
Afbeelding

Hoe bedoel je, hij is knap en hij weet het Cool
Afbeelding

Wat we hier zo ver van de hoefslag doen weet ik niet (waarschijnlijk gingen we hier ook érg hard Nagelbijten / Gniffelen ), maar het is wel een gaaf plaatje:
Afbeelding

De middendraf zonder rem Knipoog
Afbeelding

In de 2e proef van hand veranderen in uitgestrekte draf:
Afbeelding

Artistiek plaatje!
Afbeelding

Stap tussen de keertwendingen, de verzamelde stap moet nog echt kleiner worden (maar dat is best lastig met een paard dat echt áltijd minstens een hoef overstapt!)
Afbeelding

En de allergaafste van het stel Lovers
Afbeelding

Klaar is Tris!
Afbeelding

De volgende wedstrijd staat nog niet gepland, al wil ik nog wel een paar keer in de ring verschijnen voor de selecties dit najaar beginnen! Eerst lekker verder oefenen thuis, ben super trots op de knappe schimmel Haha!
Laatst bijgewerkt door Remember op 27-07-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Re: De rentree van Tristan in de Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:15

Mooi paard en mooie hals erop. De handjes nog wat bij elkaar en de tenen naar binnen en het beeld is nog mooier.

Janniek

Re: De rentree van Tristan in de Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:23

Inderdaad stoer beest hoor. Vind jullie een mooie combi. Meeste kommentaar gaf je zelf ook al. Van mij mag je je handen ook nog wel iets meer rechtop houden. Verder is het een mooi vriendelijk beeld. Veel succes op je volgende wedstrijd.

Remember

Re: De rentree van Tristan, de Groninger schimmel, in de Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 20:30

Handen rechtop en wat dichter bij elkaar klopt, dat lukt ook prima als hij gewoon fijn is, maar ik moest 'm nu best wel in de smiezen houden en dan heb je met je handen ietsje breder net wat meer controle! Volgende keer gaan we ervoor Haha!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:34

Mooi plaatjes hoor mir!
Ik ga bovenstaand commentaar ook niet herhalen, want thuis zie ik je vaak genoeg aan het werk Tong uitsteken
Ik vind het super dat je de 2e proef er lekker aan hebt kunnen rijden en tja, dat blije in de eerste proef...je moet maar zo denken dat Tris erg vrolijk was dat hij weer mee op stap mocht Haha!
Gewoon een paar keer starten voor de selecties en dan regenen die punten wel binnen hoor!

En oh ja, commentaar voordat mn berichtje verwijderd wordt..... let wel op je tenen Tong uitsteken Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:36

Jeumig Mir, wat is het toch ook een bink! Kwijl Hij komt ook weer lekker in de spieren zo! Netjes gedaan hoor, zo voor de eerste keer weer in de ring, en dan gelijk Z1... Heel anders dan Shine zeker. Als je nog es wedstrijd hebt, dan wil ik nog wel een keertje komen kijken of evt. voorlezen als dat nodig is Knipoog

Tsja, en tenen, is het nog nodig dat ik daar wat over zeg? Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:38

oh....Wat een prachtig paard!!!straalt kracht uit....jee,wat voor rijtechnisch kommentaar moet ik hier nu op verzinnen???tenen dan maar...je moet toch wat.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 02:57

Wauw, dat is zeker een prachtig paard die je daar onder je kont hebt (schrijf het maar even net als mannen het over auto's hebben, aangezien wij paarden toch een stuk interessanter vinden dan auto's Haha! ) Heerlijk robuust. Is hij nog wel een beetje licht te rijden met zo'n zware hals erop?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 03:01

Wat een indrukwekkend dier zeg,prachtige hals !!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 07:13

Tamara schreef:
Als je nog es wedstrijd hebt, dan wil ik nog wel een keertje komen kijken of evt. voorlezen als dat nodig is Knipoog

Heb zaterdag voor het eerst de proeven uit m'n hoofd gereden, wát een verademing zeg! Dus voorlezen zal zo snel niet nodig zijn, maar een aanbod voor een groom sla ik natuurlijk nooit af Haha! , thanks!

peeky schreef:
Is hij nog wel een beetje licht te rijden met zo'n zware hals erop?

Ja, dat valt alles mee. Veel mensen denken dat, omdat ze zo zwaar zijn, ze automatisch stug en een trage trapzak zijn Vork . Ze lopen hoe je ze rijdt, in het begin wilde hij die hele hals, of beter gezegd, zijn hele lijf Vork echt nog wel eens tegen me gebruiken (als 'ie wat zag, of 'vluchtgedrag' voor moeilijke dingen), nu hij meer vertrouwen krijgt wordt hij steeds gemakkelijker. Maar zoals gisteren ook, ik moest halthouden bij A (in allebei de proeven), en toen heeft meneer lekker op z'n dooie gemak het weiland in staan koekeloeren Bloos , toen had ik even weinig te vertellen ROFL

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:09

Hey!

Wat een verschil zeg met Shine! Staat je wel erg leuk. Altijd toch id wel erg wennen van thuis trainen naar de wedstrijd ring.

Probeer id meer op je kont te zitten, dat zie je vooral bij de laatste foto goed!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:16

Wat een aanspreken dier zeg! Echt helemaal mijn smaak, Vingers aflikken

Omdat het HAW is: misschien druk je je hakken te veel uit en gaan je tenen daarom naar buiten staan, probeer de stijgbeugel meer op de bal van je voet te houdenen je voet wat platter in de stijgbeugel te zetten Lachen

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:05

Wat een machtig paard! Haha! Ik ga met de rest mee wat betreft voeten en zit om toch maar wat kritiek te geven. Tong uitsteken En mss nog een tip (om even mijn eigen mening te geven) je hoed en jasje zijn donkerblauw toch, of is het zwart? Kan t niet zo goed zien op de foto's. Dan zou het denk ik mooier staan als je je dekje ook donkerblauw (of zwart) doet met een goudkleurige rand. Pling Wit op wit valt wat weg..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:27

Idra schreef:
Omdat het HAW is: misschien druk je je hakken te veel uit en gaan je tenen daarom naar buiten staan, probeer de stijgbeugel meer op de bal van je voet te houdenen je voet wat platter in de stijgbeugel te zetten Lachen

Dat kan ik wel eens proberen ja, bedankt voor de tip!

Pipsel schreef:
Wat een machtig paard! Haha! Ik ga met de rest mee wat betreft voeten en zit om toch maar wat kritiek te geven. Tong uitsteken En mss nog een tip (om even mijn eigen mening te geven) je hoed en jasje zijn donkerblauw toch, of is het zwart? Kan t niet zo goed zien op de foto's. Dan zou het denk ik mooier staan als je je dekje ook donkerblauw (of zwart) doet met een goudkleurige rand. Pling Wit op wit valt wat weg..

Dat vind ik echt oerlelijk Bloos , dekje hoort gewoon wit te zijn Vork . Misschien dat een iets groter dekje met een wat donkerdere rand (ipv goud) wel minder wegvalt, ik zal eens rondkijken of ik ergens wat moois tegenkom! En hoedje plus jasje zijn zwart, al lijkt het op sommige foto's inderdaad donkerblauw Ja

Tamaar_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:59

Erg gaaf!

Ik vind het dekje juist mooi staan, heb zelf ook een schimmel met een wit wedstrijddekje. Ik vind ook helemaal dat het gewoon hoort!

Is dat in Schoonhoven?

AriekeVG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:10

Wat een kanjer zeg, wow!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:21

Dit is bij de zilverstad ruiters toch? T komt me in ieder geval erg bekend voor Lachen
Wat een ontzettend gaaf paard !! Zal inderdaad wel even schrikken geweest zijn voor de jury hihi. Als k dan toch commentaar moet geven: inderdaad je tenen en je handen lijken af en toe iets meer rechtop te mogen, maar dat is echt muggenzifterij Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 06:54

Het is inderdaad in Schoonhoven bij de Zilverstadruiters Ja!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:58

wat een onwijs gaaf en matig paard zeg!Heel veel succes verder op de wedstrijden Lachen

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:02

Oeeeeeh daar heb je Diamond der paps weer Haha!...
Echt een lekkerding! Jullie zijn een goed stel samen Ja...

& als ik dan toch commentaar moet geven, let op je tenen Haha! hihi

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:32

Remember schreef:
Dat vind ik echt oerlelijk Bloos , dekje hoort gewoon wit te zijn Vork . Misschien dat een iets groter dekje met een wat donkerdere rand (ipv goud) wel minder wegvalt, ik zal eens rondkijken of ik ergens wat moois tegenkom! En hoedje plus jasje zijn zwart, al lijkt het op sommige foto's inderdaad donkerblauw Ja

Tja ieder zijn smaak he! Knipoog Ik vind wit ook mooier op alle kleuren paarden behalve op schimmels dan. Vind dat dan juist wel chique staan. Heb wel een foto in mijn profiel van hoe wij starten. Knipoog Ik keek naar je rijlaarzen en die leken veel zwarter dus vandaar dat ik dacht dat t blauw was. Veel succes met je prachtige paard! Cool Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:33

Kimmie_girl schreef:
wat een onwijs gaaf en matig paard zeg!Heel veel succes verder op de wedstrijden Lachen

Euhhh, matig Nors opkijken ? Bedoel je 'groot' of bedoel je 'niet zo goed' Tong uitsteken ?

Pipsel, ik hou het toch bij wit Haha! ! Bij die van jou staat het inderdaad chique, ook omdat het zwart terug komt op de benen en in de staart, maar anders vind ik het zo'n grote zwarte 'vlek' worden!

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:51

wat een kanppert!! Jullie zijn een mooie combi! succes nog verder Lachen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 20:51

Dank je!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:55

Ziet er goed uit.. denk idd wel aan je teentjes.
Waarom kom je nooit meer kletsen in het Z topic...