Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
booster schreef:hij is zelf hellemaal in orde tanden rug etc.. zijn zadel is ook hellemaal goed enzo
sjakie schreef:Als je het netjes gebruikt kan het geen kwaad. Echter uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat een slof weinig helpt als ze echt de lucht in willen. Daar springen ze dwars doorheen.
Pikeur schreef:Nja, vraag je begeleider wat ze hier van vindt.
Dit vind ik nogal lastige vragen om vanachter de pc over te oordelen..
Maar als ik hoor dat je pony z'n hoofd opgooit denk ik eerlijk gezegt aan een harde hand, film je jezelf weleens zodat je een beetje kan zien waar het aan kan liggen?
Ik maak geen verwijten, vat het ook niet zo op, ik merk alleen vaak aan mezelf dat ik weleens pissig op mn pony wordt maar als ik dan het filmpje terug kijk denk ik ook...nja eigenlijk was het nieteens zijn fout maar deed ik onbewust te wild.
midgie schreef:Ja ik denk ook dat je het probleem beter bij jezelf kan zoeken als er verder geen medische dingen fout zitten bij je paard,
Is er niemand die jou rijtechnisch kan helpen, om zonder hulpteugel normaal op je paard te kunnen rijden.
Want het probleem ligt gewoon vaak bij de ruiter en vind het jammer dat er dan naar hulpmiddelen word gepakt.
tamaramt schreef:ik ben niet echt een voorstander van hulpteugels gebruiken met rijden maar heb er een tijd terug toch gebruik van moeten maken
mijn instructice beval het me aan
mijn paard zat gruwelijk in het verzet(had geen medische problemen) en ging alleen nog maar omhoog of zette zijn hals vast zo hoogmogelijk, bit pakte hij vast en sloeg zijn hoofd naar achter, of hij ging in volle galop met hoofd omhoog en bit vast
heb een tijd met slof gereden en dat was een goede oplossing
op dit moment rijd ik al weer een tijdje zonder slof en heb nog wel problemen gaat met mijn paard maar door een tijdje met slof te rijden is mijn paard echt heel veel vooruit gegaan
tevens gebruik ik nog steeds een slof als ik ga buitenrijden want anders heb ik gegarandeerd een probleem
mijn paard is buiten niet op zijn gemak en draait bij het minste of geringste om met hoofd helemaal omhoog en tja dan heb je dus niks meer te zeggen
maar gebruik een slof alleen op de juiste manier; nooit alleen op de slof rijden; gebruik het puur als een hulpmiddel en zet de slof nooit te strak

booster schreef:alles is na gekeken door zadelmakerij en veearts.
JoviBan schreef:booster schreef:alles is na gekeken door zadelmakerij en veearts.
Ik zou er dan alsnog een fysiotherapeut of osteopaat bij halen. Die hebben veel meer specifieke kennis dan een veearts op dat gebied.
runningkawa schreef:steigeren en slof...als je graag dood wilt, vooral gebruiken...
aandaht erbij houden ligt aan je eigen rijden.
Paard gewoon geen tijd geven om ergens anders op te letten.
Dus geen 1 rondje over de hoefslag zonder iets doen.
Gewoon elke paar meter wat van hem vragen, voltes, overgangen, continue