Ik met Dancing Didi H. @ work (met probleempjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geak_Nena

Ik met Dancing Didi H. @ work (met probleempjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 23:02

Nou ik heb al lang geen topic meer geopent.(ik durf het bijna niet meer met al die regeltje:o )
Maar nu toch maar eentje. Als eerste moet er in de begin tekst van alles staan hier komt het dan
Nivau, training, problemen!
Ik begin bij het niveau, ik spring voornamelijk met didi omdat dressuur geen pretje is. Op de een of andere reden is ze niet normaal rustig te rijden. Ik rijd niet op concour maar ze zit ongeveer op L niveau qua springen. Met dressuur is dit een zeer slecht b niveau Verdrietig.
Ik ben nu met de training voornamelijk bezig met het rustiger en ontspannender lopen van didi. Ik rij veel overgangen, en figuren laat haar van snelheid verwisselen enzovoort. Ik heb plastic-sporen om om haar ronder te laten lopen.
Ik heb nu geen les meer, maar ik ben dringend op zoek naar instructeur/instructriese pm voor meer informatie:)
Mijn problemen zijn voornamelijk: Het altijd racen van didi, als er een hindernis in de bak staat niet eens meer normaal te kunnen rijden, en na de galop niet meer willen draven.
Dit was het zowel ongeveer. & oja ze staan niet op volgorde
Ik sta open voor al de nuttige tips, maar van afkraken en dingen "als je doet dit en dat fout" daar heb ik niks aan, geef dan een manier om dat op te lossen Pling
Genoeg gezwetst hier komen ze :
Afbeelding
1.Een nog opzich ontspannende draf helaas zit ik weer ernstig naar voren
Afbeelding
2. Strekken en dan gaat jill even helemaal naar achter hangen Verdrietig
Afbeelding
3. Een erg gespannen drafje! en een rare hand houding
Afbeelding
4. Een drafje met weer een rare hand houding!
Afbeelding
5. Hier loopt ze na mijn idee heel erg lekker! wel weer raren handen
Afbeelding
6. Een erg opgekropt galopje
Afbeelding
7.Weer erg gespannen drafje!
Afbeelding
8. Even lekker stappen en ontspannen
Afbeelding
9. Weer ernstig gespanne
Afbeelding
10. Stappen en praten met de fotograaf Haha!
Afbeelding
11. Lekker draven weer die rare handen
Afbeelding
12. Heel lekker draven en van hand veranderen !
Afbeelding
13. Vanaf de zijkant genomen Tong uitsteken
Afbeelding
14. Ze mocht ook eventjes springen Haha!
Afbeelding
15. Als laatste een foto van haar laatste try-out concour Haha!

Nogmaals tips zijn welkom mijn eigen punten zijn:
* Let op mijn rare hand houding
* niet zo naar voren zitten
* Ik begin te groot te worden dat weet ik Huilen Ik ga in september over naar de paarden
Nou dit was het ! Helpen jullie me alstjeblieft ik wil weer lekker kunnen rijden Huilen

Sietske94

Re: Ik met Dancing Didi H. @ work (met probleempjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:03

het lijkt op de foto's een erg snelle pony inderdaad, probeer ook veel overgangen te rijden van draf naar stap, en stap naar draf Lachen hier door kan je misschien wat beter gaan zitten of anders je pony helpen om hem wat losjes te krijgen Lachen
probeer niet mee naar voren te leunen, maar gewoon je rug recht houden en je ellebogen naar achteren. Lachen
ziet er verder leuk uit, mooie pony hoor!
verder is het een leuke combinatie! Haha!
waar woon je? ik ken wel een goede instructrice voor je?!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:09

leuke pony,aan de problemen te merken heb je er voornamelijk mee gesprongen,en heeft ze de basis niet eens onder de knie,daar bedoel ik mee,ontspannen in de drie gangen....
tja,gewoon een goede instructrice vinden,en even niet springen,ze vind dressuur waarschijnlijk niet leuk omdat dat een stuk moeilijker is en meer discipline vereist dan over een hindernis heen te scheuren...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:23

Probeer je handen rechtop naast elkaar te houden en hou een knik in je arm. Er moet een rechte lijn zijn van je elleboog naar de mond van je pony en niet zoals op foto 3 van je hand naar de mond.
Probeer rechtop te blijven zitten en je houding niet te veranderen omdat je iets anders gaat doen. Ook je tenen goed naar binnen houden en drijven met de binnenkant van je kuit, niet met je hak.
Zo lang je nog geen les hebt, zou ik inderdaad veel overgangen gaan rijden. Als je eigen houding beter wordt, zal ze ook makkelijker ontspannen.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:26

Probeer een overgang terug te denken, dan wordt je rustig en breng je dat over op de pony.
Haal de hindernissen uit de bak als ze daar druk van wordt en graag wil springen maar jij dressuur wilt rijden.
Let op je handen, dat je ze niet te laag houd. Knipoog

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:56

Ik had dit topic dan eerder geplaatst bij Praktijkproblemen dan in dit topic, maar goed..

Ik kan het niet supergoed zien, maar volgens mij heb jij de beugels ook wat te kort waardoor je sowieso al niet lekker kunt zitten.
Het springen zou ik maar even laten zitten als ze al zo druk wordt van een hindernis in de bak.
Les nemen zou ik zeggen. We kunnen hier nog zoveel neer zetten op jou te helpen, maar instructie die jou echt aan het werk ziet en jou direct tips kan geven waar je ter plaatse aan kunt werken is een stuk beter dan dat je hier reacties krijgt op momentopnames.
Dus zoek een goede instructeur! Daar heb je straks ook veel aan als je de overstap maakt naar de paarden.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:02

Ik zou haar onder haar tempo laten lopen. Sporen af en gewoon je been eraan houden. Ze moet voor het been zijn ook als ze loperig zijn. Verder veel slangenvoltes en ik zou niet teveel gaan schakelen, daar zou ze namelijk heter van kunnen worden. Ik probeer hete paarden altijd loom te rijden. Doen ze dat goed en ontspannen dan werk toe naar een arbeidstempo. Op het moment dat je voelt dat ze onder je vandaan gaat lopen weer terug naar het sukkeltempo. Succes!

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:17

Dankje wel voor de tips! Hier heb ik wat aan
@sietske1994 ik woon in Montfort in Limburg, het probleem is dat hier heel veel gesprongen wordt en er weinig dressuur gereden wordt en dus meerendeel springles gegeven wordt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:34

Een springinstructeur moet je ook de basis van de dressuur kunnen bijbrengen, dus wat dat betreft kun je volgens mij best een springinstrusteur nemen dan.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:52

Nou hier in het dorp is dan manege de Boshoeve, en hij heeft mij prima kunne helpen met springen maar met dressuur echt niet Hij weet echt alles met het rustiger krijgen bij een hindernis en in het parkour, dat gaat opzich nu ook goed, maar ik kan niet eens rustig een volte rijden en dat vind ik erg jammer

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:57

Je kunt toch aangeven waar je aan wilt werken? Dan kan je instructeur je daar mee helpen.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 11:04

dat licht anders hier echt waar ik maak nu geen grapje, maar het enigste wat die doet is voltes en slangevoltes en van hand verhanderen, ik ben echt op zoek naar een dressuur instructeur zodat ik echt dressuur les krijg,

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:06

Ten eerste heb je een supermooie pony.

Ten tweede.
Ik vind het geen wonder dat je pony niet ontspannen loopt, jij zit er veel te gespannen op. (ik zou het ook zijn bij zo'n pony hoor, ik denk wel meer mensen). Als ik op een drukke pony moet rijden dan los ik dat altijd op door bijv. een liedje te neurieen, dan ga je automatisch ontspannen zitten. Dan word de pony al minder druk. Ik zou nog niet gaan springen, je laat de pony nu winnen. Met dressuur word ze heel druk, dus we gaan maar springen. Op die manier. Schroef eerst de dressuur op, dressuur is de basis. Als je die niet goed beheerst dan moet je absoluut niet gaan springen.

Ik zou verder je sporen afdoen. Mischien is de pony wel zo druk door de sporen?. Mischien zit jij hem wel onbewust te prikken.

Tips voor je houding
- Niet naar voren vallen
- Hakken uitdrukken
- Ontspannen zitten
- Trots zitten
- (Sporen afdoen)

Heb je de zadelpasser, tandarts etc. al laten komen? Het kan ook daaraan liggen!

Edit: Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld! Lachen

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 11:13

bedankt voor de tips! Ik doe de sporen af vandaag, Zadelpasser,tadarts,dierenarts, is geweest ander zadel erop dat drukke blijft, ze is echt helemaal onderzocht! Ik ga vandaag oefenen op jullie tips wel vanavond nu is het te warm ! & bedankt het is inderdaad een mooie pony, jammer dat ze zo klein is:(

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:16

ik vind jou wat te gespannen. probeer rustig wat te stappen,draven terwijl je niet het idee hebt dat je wat moet bereiken, gewoon op je gemakje dus! het is een mooie pony echt een mooie uitstraling!

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 11:26

Dankjewel !

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:26

Sporen zijn niet om je pony ronder te laten lopen.
Alleen maar als verduidelijking van je been.
zou ze lekker af doen en hem zo aan het been houden.
En dressuur les heb je overal er zal vast wel een manege in de buurt zijn.

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:49

pintogirl schreef:
Ten eerste heb je een supermooie pony.

Ten tweede.
Ik vind het geen wonder dat je pony niet ontspannen loopt, jij zit er veel te gespannen op. (ik zou het ook zijn bij zo'n pony hoor, ik denk wel meer mensen). Als ik op een drukke pony moet rijden dan los ik dat altijd op door bijv. een liedje te neurieen, dan ga je automatisch ontspannen zitten. Dan word de pony al minder druk. Ik zou nog niet gaan springen, je laat de pony nu winnen. Met dressuur word ze heel druk, dus we gaan maar springen. Op die manier. Schroef eerst de dressuur op, dressuur is de basis. Als je die niet goed beheerst dan moet je absoluut niet gaan springen.

Ik zou verder je sporen afdoen. Mischien is de pony wel zo druk door de sporen?. Mischien zit jij hem wel onbewust te prikken.

Tips voor je houding
- Niet naar voren vallen
- Hakken uitdrukken
- Ontspannen zitten
- Trots zitten
- (Sporen afdoen)

Heb je de zadelpasser, tandarts etc. al laten komen? Het kan ook daaraan liggen!

Edit: Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld! Lachen

Mee eens.

Verder probeer eens minder op je teugels te rijden - daar worden ze meestal ook drukker van. Langzamer lichtrijden, schouders naar achter - iets zwaarder maken en belonen als je pony terug komt op je zit. Maak er een kunst van een sukkeldrafje vast te houden (niet te lang - ook weer naar voren kunnen rijden). Dan pas kun je werken aan dressuur en daarna zal je springen ook een stuk beheersder gaan.

Succes.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 09:52

Dankjewel , Ik ga er vandaag op oefenen

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:39

Wat een stoere pony!!

Als ik zo naar de foto's kijk dan is het grootste probleem de ontpanning.
Jij zit erg gespannen waardoor jouw pony ook heel gespannen gaat lopen.
Doordat jij jouw handen heel erg vast zet kan jou pony ook niet lekker lopen, dus handen rechtop en een knik in je armen zodat je teugels en je arm 1 lijn vormen. En meegaan met de beweging van het hoofd.
Je schrijft dat je sporen gebruikt om je pony ronder te laten lopen, maar daar zijn sporen dus niet voor bedoelt. Dus die zal ik ook af doen. Als jij voor de ontspanning zorgt dat gaat jouw pony vanzelf wel zakken.

Veel succes ermee Haha!!!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:29

hoi hoi,

Op de foto's te zien zit je erg gespannen, probeer eens je bekken te kantelen, je hakken uitdrukken,
teugels iets losser, maar wel contact houden met de mond, knik in de armen (is al gezegd), beugels
zijn volgens mij ook iets aan de korte kan dus doe die eens een gaatje langer, sporen zou ik ook een
keertje af doen. Ik zelf heb ook met ontspannen zitten heel veel moeite met dit soort paardjes.
Negen van de tien keer zijn mijn beugels te kort, omdat ik dat lekkerder vind zitten (heel stom!) en dan
zit ik ook niet ontspannen, dus ben nu bezig met een gaatje langer. Ik weet hoe moeilijk het is! Wat ik
doe met snelle/hete paarden is gewoon lekker rustig in ''slaapstand'' stappen en rustig tegen hem/haar
praten, dan worden ze vanzelf ook rustig. Veder veel belonen als het goed gaat en eerst maar een tijdje
veel bezig zijn met overgangen van stap naar draf en als dat goed gaat een galopje er bij. Springen zou
ik pas weer doen als het echt goed gaat met de basis. Ik hoop dat het gaat lukken, zal vast wel. Laat
het maar horen!

Succes!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:51

Ik denk ook dat je wat te groot bent voor de pony.. Als jij je beugels op maat doet dan komen je benen er waarschijnlijk een stuk onder uit. Hoe groter je word, hoe trager je bewegingen ook worden, de draaihoek van je benen word groter dus trager..
Misschien dat ie daarom ook snel aan voelt. Ik heb laatst eens op de toen 'nieuwe' pony van de buren gezeten en toen voelde het bij mij ook heel snel gaan, maar volgens de buurvrouw liep hij juist heel ontspannen. Ik moest voelde ik zelf heel hard werken om sta zit te doen, terwijl ik dat normaal op een betere maat pony/paard niet heb..

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:26

@ Elan_GV daat heeft het bij mij dus helemaal niks mee te make:), Wel een goede tip alsnog, maar het is zo de fout licht bij mij, ik ben te gespannen, en er te veel mee bezig met rustig lopen rustig lopen, en dan ontspan ik me niet meer, Gister heb ik geoefend (ikgavandaagweer) en het liep al een stuk lekkerder, ik heb wel de galop even weg gelaten zodat ik even goed kan oefenen op de draf:), wel heel erg bedankt voro de tips van jullie allemaal

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:08

Fijn om te horen dat het met onze tips beter gaat. Dit soort problemen vraagt gewoon veel zelfdiscipline. Verstand om de galop even weg te laten. Veel succes!