Oakland (v. Zuidhorn) voor het eerst op S&T

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Oakland (v. Zuidhorn) voor het eerst op S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 19:51

Vandaag zou ik voor het eerst op S&T rijden in mijn les, ik rijd in België de L9 in training en de A op wedstrijd, dit kan je gelijkstellen aan de M2 en Z1. Omdat het de eerste keer was voor mij hangt de stang nagenoeg los, binnenkort nemen we hem stapje voor stapje op. Ik rijd enkel met de stang onder begeleiding. Cap ligt uitzonderlijk in de kast vanwege het superwarme weer.

Waar we aan werken: Oakland mag zichzelf nog wat meer dragen en minder steun zoeken op mijn handen. Soms durft hij hierdoor wel eens zijn hoofd opgooien. Overgangen en schakelen maken een groot deel uit van ons programma, om hem op zijn eigen benen te laten lopen en opgerichter in de hals te krijgen.
Verder mag ik hem wat hoger instellen. En als laatste, mijn tenen mogen wat meer naar binnen wijzen voornamelijk in draf, opletten voor pianohandjes is ook nodig met die hoop teugels in mijn handen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Kwijl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Recht blijven zitten!

Afbeelding Da’s beter.

Afbeelding

Uiteraard heb ik ook in en uitgestapt maar dat vond de fotograaf niet interessant genoeg Clown

Bedankt voor het kijken en de commentaar! Doei, doei

Op alle foto's berust een copyright!
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 25-07-08 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

yorin

Re: Oakland (v. Zuidhorn) voor het eerst op S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:54

Vind het er erg lekker en ontspannen uit zien! Stang lekker los.. Super.. Leuk dier trouwens heeft lekkere gangen.. Haha let idd op je voeten soms zitten ze ook net iets te ver in de beugels Tong uitsteken maar ziet er verder goed uit hoor.. Dat hoger instellen komt wel als die eenmaal aan de stang gewend is toch?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 19:59

yorin schreef:
Vind het er erg lekker en ontspannen uit zien! Stang lekker los.. Super.. Leuk dier trouwens heeft lekkere gangen.. Haha let idd op je voeten soms zitten ze ook net iets te ver in de beugels Tong uitsteken maar ziet er verder goed uit hoor.. Dat hoger instellen komt wel als die eenmaal aan de stang gewend is toch?

Het oprichten zou idd makkelijker moeten komen als ik de stang daadwerkelijk opneem.
Mijn voeten blijven lastig, als kleine uk fout geleerd en nooit meer afgeleerd.
Bedankt voor je commentaar Lachen

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:01

leuk paard Lachen vind het netjes hoe je het oppakt..
idd op je voeten meer letten... en ik vind dat je hem wat actiever van achter naar voor mag rijden, vind dat de achterhand wat meer mag doen naar mijn idee.. wel vind ik het mooi ontspannen

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:02

Je hebt je paard netjes aan het lopen.
Het valt me alleen heel erg op dat je zadel vrij ver naar voren licht.
Veel succes met het trainen met S&T

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:07

@ Spottie: Je hebt een goed punt dat ik hem van achteren naar voren moet rijden, maar ik was nu meer gefixeerd op de teugels en hem vooral niet hinderen op de stang. Eens ik dat allemaal doorheb komt de rest vanzelf wel.

@ Saden: Mijn zadel past en is recentelijk nog nagekeken, maar het ligt idd een beetje naar voren, maar het dekje vertekend misschien, ik zal het eens controleren.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:08

Leuk paard!
Ik zou alleen wel de stangteugel er iets meer bijpakken, anders kan de stang in mijn mond gaan klapperen en dat rijdt ook niet echt fijn.
Probeer zelf rechtop en wat meer mee te gaan zitten. Zoals ik kan zien op de foto's 'hang' je wat en blijf je achter in de beweging.
En probeer hem er achter toch actiever bij te houden. Als hij teveel steun zoekt bij jou betekent dat hij toch te weinig doet. Veel schakelen en overgangen rijden. Dan komt die oprichting vanzelf wel, dat hoeft niet perse met de s&t te gebeuren.

Veel succes verders!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:13

Stangteugel erbij nemen is voor volgende lessen, voorlopig wil ik de teugelvoering goed hebben voor ik hem ga aannemen. Hij zoekt steun op mijn handen wat naar het einde toe ook wel minder erg werd. Oakland kruipt vanzich zelf graag lekker laag aan de teugel, schakelen en overgangen maken een groot deel uit van ons programma, om hem op te richten en op zijn eigen benen te laten lopen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:42

Leuk dier heb je onder je.
Wat me meteen opviel; je paard valt in twee delen. Lijkt net alsof je paard de rug wegdrukt in draf.
Door iemand hier boven werd al aangegeven: meer van achter naar voren rijden. Kan ik me bij aansluiten Lachen

Erg leuk dier heb je. Heel veel succes samen!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:53

Oakland is allereerst een heel leuk paard Lachen

verder vind ik het er niet al te vriendelijk uitzien zoals vooral op de laatste foto loop je aan je binnenteugel te trekken.
dat je problemen hebt met je benen oké ik heb het ook niet makkelijk met mijn voeten helemaal niet maar doe dan je sporen af vooral in de galop prik je hem de hele tijd met je spoor!

je houding is verder goéd maar je moet proberen minder achterover te "vliegen" als je doorzit Knipoog

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:55

Ziet er goed uit!
Op foto 6 lijkt het wel alsof je zelf iets meer mag gaan zitten. Ook vond ik dat je voeten redelijk ver in je stijgbeugels zitten, maar dat was al gezegd! Ik heb het omgekeerde probleem en is ook erg moeilijk om af te leren Clown Die voeten toch Duivel

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:56

Bedankt voor de onderbouwende commentaar, hier kan ik wat mee!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:19

oaky!
gij zijt percies gegroeid, do!

idd zoals je al zei je tenen naar binnen"houden"

Haha!

xx

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 21:21

Ik ben niet gegroeid hoor Nagelbijten / Gniffelen Oakland is gewoon niet zo groot, en ik heb nogal lange benen, vandaar.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:15

wat een verschrikkelijk leuk paard!
je S&T wordt idd netjes opgebouwd. ik zou nog wel opletten ophet klapperen wat je idd kan krijgen op een losse teugel (wordt hier al genoemd)
ook valt je zadel me erg op. heeft hij daar geen last van? in de galopfoto komt hij gewoon los van de rug.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:51

Oakland1990 schreef:
Waar we aan werken: Oakland mag zichzelf nog wat meer dragen en minder steun zoeken op mijn handen. Soms durft hij hierdoor wel eens zijn hoofd opgooien.

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je er een S&T in hangt als dit je problemen zijn Verward
Het gebruik van de stangteugel op deze manier snap ik ook niet. De S&T hebben zo geen meerwaarde voor je training, aangezien je er geen hulpen mee kunt geven en dus ook je hulpen niet kunt verfijnen. De stang hangt wel op een voor het paard vervelende manier in de mond. Dan kun je hem er beter uit laten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:55

@ Hierboven: TS heeft al aangegeven dat dat komt omdat ze de S&T rustig wil opbouwen. Of de stang kan gaan klapperen heb ik geen verstand van, maar ik vind het wel prijzenswaardig dat TS niet meteen met de stang in de mond gaat zitten trekken.

Vind het er erg fijn uitzien, inderdaad af en toe pianohandjes maar je geeft zelf al aan hoe dat komt. Vind wel dat je op twee foto's wat erg streng oogt met je handen (het kan aan de foto's liggen hoor), dat zou ik graag nog iets minder hebben gezien. Bij de galopfoto's mag je nog iets meer 'zitten' zo te zien, je komt nog een beetje omhoog uit het zadel. Verder meer van achteren naar voren rijden maar ik kan me wel voorstellen dat je nogal gefixeerd was op al die teugels Vork
Ga zo door!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:38

Het is idd niet slecht dat je nu al rustig de S&T in je training opneemt. omdat je het volgende niveau, L dus, al mag starten met. Maar het is misschien wel wat vroeg, maar daar kan jij niets aan doen. Daar moet iets veranderd worden in het Belgische dressuurbeleid. Maarja daarvoor dient jou topic dus niet Knipoog

Zoals al is aangegeven vind ik ook dat je binnenhand teveel doet. Ik weet niet of dit moet van je lesgever. Maar als dat zo is, kan je dan eens vragen waarom dat dat is? Want mij is altijd geleerd ze op de buitenhand te rijden.

Op foto 5 vind ik hem supér lopen. Jij hebt de binnenteugel niet vast en je ziet hem plots helemaal veranderen echt van achteruit komen, losse rug en kijk hoe hij plots kàn lopen. Snap je? Daar zou ik zoveel mogelijk naar toe rijden in de trainingen.
Maar de foto erna zie je weer dat je hem vasthoud en dat hij "in tweeën gaat lopen", zijn rug dus wegdrukt.

Op de eerste galopfoto is het wel een beetje rommelig. Maar zo begint hij wel écht van de grond bergopwaarts te lopen.(ik denk ana een paar topics geleden waar hij nog echt niet zo galopeerde Lachen ). Over een aantal weken kan jij rustiger aangaloperen omdat hij meer spieren zal krijgen en dat bergopwaarts geloperen zal dan makkelijker gaan Knipoog

Op de laatste foto vind ik hem weer zeer goed lopen, maar je hand weer. Ik denk dat je hem iets te veel wilt helpen. Laat hem het eens doen. Dan zal hij vanzelf wel naar je hand vragen Knipoog

Het is een hele boterham. en er zijn nog veel werk punten. Maar ik vind het toch al beter gaan dan vroeger!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:50

Leentje_ schreef:
Oakland is allereerst een heel leuk paard Lachen

verder vind ik het er niet al te vriendelijk uitzien zoals vooral op de laatste foto loop je aan je binnenteugel te trekken.
dat je problemen hebt met je benen oké ik heb het ook niet makkelijk met mijn voeten helemaal niet maar doe dan je sporen af vooral in de galop prik je hem de hele tijd met je spoor!

je houding is verder goéd maar je moet proberen minder achterover te "vliegen" als je doorzit Knipoog

Houding kan beter, op elke foto is je linkerschouder lager dan je rechter schouder. Je knikt links dus in en daardoor is je balans ook niet helemaal goed. Wel een erg leuk paard!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:53

Wat ziet oakie er goed uit zeg!

Ik vindt je af en toe nog een beetje te veel acherin gaan hangen, maar ik weet hoe hij zit, en das niet prettig Haha!
jullie zijn echt al een heel stuk vooruit gegaan!
Super, ga zo door!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:56

Je rijd hem heel erg eerlijk Lachen

Vind alleen dat ie voor het M of Z toch wel wat meer op de achterhand mag lopen, hij loopt nu zelfs nog op de voorhand, en op enkele foto's maar net horizontaal.

Je zadel ligt idd te ver naar voren, waardoor je teveel op de schouders zit, en waardoor het voor het paard nog moeilijker word om op de achterhand te gaan dragen.

Je hebt verder een erg prettige houding , je bent soepel en hebt een mooie knik in de elleboog. wellicht kan alleen de hand nog wat stiller Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:05

Hanmar schreef:
@ Hierboven: TS heeft al aangegeven dat dat komt omdat ze de S&T rustig wil opbouwen. Of de stang kan gaan klapperen heb ik geen verstand van, maar ik vind het wel prijzenswaardig dat TS niet meteen met de stang in de mond gaat zitten trekken.

Dat geeft dus aan dat TS niet veel kaas gegeten heeft van rijden met S&T.
Het is veel knapper om een fijne aanleuning te krijgen met S&T dan zo de stang te laten wapperen.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:11

Ohw ik houd van zuidhorntjes en als ik oakland zie lopen weet ik ook meteen weer waarom. Probeer zelf recht boven je paard te blijven zitten en niet opzij te vallen in een bocht of volte.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:43

Aimee schreef:
Hanmar schreef:

Dat geeft dus aan dat TS niet veel kaas gegeten heeft van rijden met S&T.
Het is veel knapper om een fijne aanleuning te krijgen met S&T dan zo de stang te laten wapperen.

Ik zal het toch ooit moeten leren, en dan doe ik het liever op een paard als Oakland die heel duidelijk aangeeft wanneer ik de mist in ga! De stang klappert nauwelijks en ik voel hem echt klapperen als hij dat doet.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:47

een paard geeft pijn niet meteen aan Knipoog
en als ik zie dat je er met je sporen altijd in prikt moet je niet zeggen van ja maar hij is echt wel heel gevoelig ofzo want dan vrees ik dat je er niet bleef opzitten Knipoog