Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wel opbouwen natuurlijk en afwisselen met dressuurwerk in de bak.
Dan vind ik het alweer een ander verhaal.
Alicia2u schreef:Juist dat vele stapwerk buiten op rechte lijnen maar vaak wat onregelmatige grond is goed voor het jonge paard. daar krijgen ze balans van. als het goed is is het dier voorbereid op de ruiter door longeerwerk en heeft het dus al een goede basisconditie.
Rechte lijnen zijn minder vermoeiend dan cirkels.
.

silfie35 schreef:Fietsen is ook een hele goede oplossing. En dat kan je dan gerust een poos doen omdat het dier dan toch onbelast is. En het is uiteraard goed voor zn spieren.

Dav schreef:silfie35 schreef:Fietsen is ook een hele goede oplossing. En dat kan je dan gerust een poos doen omdat het dier dan toch onbelast is. En het is uiteraard goed voor zn spieren.
Fietsen? paard laten fietsen??
Hoe wil je dat doen?
lijkt me een fantastisch gezicht...
Nicole85 schreef:Gewoon lekker onder de man laten stappen. Begin met eenmaal per week 1 uur of splits het op naar tweemaal per week een half uur.
Bouw dit steeds meer uit.
Stappen is de basis wat mij betreft

runningkawa schreef:conditie komt vanzelf
Niet druk over maken
in het begin zijn ze na een kwartier moe en voor je het weet kun je een half uur rijden en bemerk je van hey...hij is niet eens moe

), word volgende maand beleerd.. Maar ik stap nu al heel erg veel met haar, aan de hand, over het harde. Die heeft nu al een redelijke conditie opgebouwd, maar ik ben benieuwd hoe ze die gaat gebruiken als ze dalijk onder zadel is. Ze is iig nu niet gauw moe te krijgen. runningkawa schreef:conditie komt vanzelf
Niet druk over maken
in het begin zijn ze na een kwartier moe en voor je het weet kun je een half uur rijden en bemerk je van hey...hij is niet eens moe
pimmela schreef:runningkawa schreef:conditie komt vanzelf
Niet druk over maken
dus conditie komt niet vanzelf. als je niets doet zal hij ook geen conditie krijgen.