Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Sigrid_ schreef:Ik denk dat veel mensen tegenwoordig niet veel geduld met hebben met hun paard. Als paarden iets niet begrijpen wordt vaak aangeduid als ongehoorzaamheid.
Daarom ga ik altijd eerst bij mezelf te rade of er misschien een fout van mij ergens zit (onduidelijke hulpen). Ik ben alleen streng als mijn paard "opeens" een hek/hoek niet meer doorwil terwijl hij er net 10 keer is langsgelopen. Dan spreek ik heb altijd wel streng toe.
Echt kwaad worden heeft alleen zin als je het direct laat volgen op de ongehoorzaamheid. Anders kan je het net zo goed laten.

Nassie schreef:Met veel geduld bereik je heel veel, ik wel in iedergeval!

Als je boos gaat doen kom je in zo'n cirkeltje terecht en dan heb je allebei geen leuke avond...
Verder is het over het algemeen een paard dat 200% zijn best voor je doet, en word ik vooral gefrustreerd en kwaad op mezelf.
Nelleke1 schreef:soms raakt mn geduld op omdat me knol toch wel zo lomp is en kan ik ook echt kwaad op dr worden maarja is ook weer snel over