hengstje Lancelot@inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

hengstje Lancelot@inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:55

van de zoon van de staleigenaar moet ik nu dit ponytje van zijn dochtertje en een zangersheide merrie van hemzelf inrijden.
heb er nu 3x opgezeten en hij doet het super.
Het is een 4-jarig hengstje, als 2 en een half jarige heeft hij al eens bij ons gestaan en heb ik hem toen zadelmak gemaakt, dus zadel en hoofdstel kende hij al.
1ex alleen gestapt aan een touwtje, maar daar is gaar geen fatsoenlijk stuk grond om op te rijden.
Dus de dag erna zijn we buiten gaan stappen en door het bos en omdat hij zo braaf was hebben we ook een drafje gemaakt en heb ik zelfs een stukje los gereden.
De 3ex(gister) kwam ik op het idee om bij mensen in de buurt te vragen of we niet even in de bak mochten rijden en dat mocht!
Ik laat hem gewoon op eigen benen lopen, lekker voorwaarts en zo weinig mogelijk nog aan de teugels zitten, heb alleen maar lichtelijk contact met zijn mond voor als hij eens een geintje uit wilt halen.

1ex:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CNCN6H3E.jpg beetje aan het zadel hangen
Afbeeldingerop hangen, zo ook een stukje gelopen en beloond
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGKX3UBT.jpg Ik zit! Haha!
Afbeelding wat is dat? Nerd Blond
Afbeelding Here we come
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXKUJD8N.jpg en nog een rondje en toen wassie klaar

2ex:

Afbeelding wij Lovers
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NQQG4TJ.jpg nogmaals
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IS7ENTL.jpg opgetuigd
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBYT7NZG.jpg wij saampjes klaar om te gaan Lachen
Afbeelding zijn uberkoppie Lovers
Afbeelding los in stap
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FVUBAOCO.jpg en los in draf, waar gaan onze benen heen? Tong uitsteken

3ex:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding bergop Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding en na t werken
Afbeelding stiekem komen kijken of ik nog wat lekkers had, sneeky pony Sigaar
Afbeelding ff checken of zn balletjes er nog aanzitten Tong uitsteken

tips zijn altijd handig en welkom, maar wel opbouwend, heb er niet veel aan als iedereen 1 ding steeds maar herhaalt.

Chantal511

Re: hengstje Lancelot@inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:40

leuk pony'tje! vind het alleen niet verstandig om langs de weg te gaaan! en al helemaal niet los!
voor de rest ziet t er goed uit! Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:11

ziet er goed uit Lachen en rustig Tong uitsteken
mooie pony is het!
ben het wle met chantal511 eens Knipoog lijkt mee ook nietverstandig zo langs deweg.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:15

Heej ching

ik vind je echt een leuke combi met die pony
kun je met hem niet naar Deurne? (grapje Clown)

leuk dat je die bak kon gebruiken Haha! je doet lekker rustig met hem Haha!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:19

Leuke pony ! Haha!

Hij pakt het ook allemaal goed op of niet ?
Ik zelf vind het alleen niet zon goed idee om gelijk langs de weg te gaan. En daar ook nog te dravenn...
Een bos of zandpadd is wat anders..

Verder een super leuke pony en je staat ook mooi bij hem Haha!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:22

wat goed dat het zo goed gaat!!!
ik vinda dat erg knap
even off topic: wat een gave hengst!!!
ik vind dit echt een plaatje!!
nog veel suc6 met inrijden;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:50

Leuke pony, maar naar mijn idee is het zadel wat te klein.

Ik had als ik jou was ook niet meteen langs de weg gegaan, je weet nooit wat er gebeurd. Lachen

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:55

gave pony,, knap koppie..
Als die braaf is en er is iemand bij denk ik dat je wel gewoon naar buiten kan..
Als je geen bak hebt kan je ook niet anders..

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:07

Leuke pony lekker dikke nek zit erop..
Dat langs de weg gaan valt volgens mij wel mee zoals jullie kunnen zien loopt de eigennaar erbij en hij heeft een halster om met een touw eraan, ze moeten er toch aan wennen Knipoog andesr worden ze nooit verkeers mak.

Nou veel succes met je hengst Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:11

BiancUgo schreef:
Leuke pony lekker dikke nek zit erop..
Dat langs de weg gaan valt volgens mij wel mee zoals jullie kunnen zien loopt de eigennaar erbij en hij heeft een halster om met een touw eraan, ze moeten er toch aan wennen Knipoog andesr worden ze nooit verkeers mak.

Nou veel succes met je hengst Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDLTDEZC.jpg
ow ja??
als die nu schrikt, knappe man als die nog dat touw vbast kan pakken
en ja, verkeersmak moet ie inderdaad worden, maar die dat dan als het paard de hulpen kan zodat ie ook een rem heeft
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 25-07-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:16

Leuke pony, Lekker ding zeg!

Ik vind het wel verstandig om alvast een beetje op de weg te rijden, en zo te zien ziet het er niet echt uit als een drukke weg

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:43

Volgens mij liggen de zweetbladen van het zadel veelste ver op zijn schouderblad wat hiermee de beweging belemmerd.. En is die bak niet enorm mul! Jeetje, ik krijg al moeite met lopen als ik er naar kijk (haha).

Verder, zou ik ook niet langs de weg gaan, eerst de hulpen en dan pas (Alleen) langs de weg. Laat de man hem dan vast houden.

Succes ermee.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:55

dankje!
op de weg komen practisch geen auto´s en hij is trouwens al verkeersmak omdat hij bij ons aan een hele drukke weg stonden en heb vaker met hem gewandeld.
we waren met zn drieen dus mocht er dan wat gebeuren zouden ze in kunnen grijpen, heb natuurlijk wel eerst een touw aan beide kanten gehad, maar hij was zo ontzettend braaf en liep gewoon achter de mensen aan.
We moeten soieso een klein stukje over de weg om naar de bak te gaan, maar om verkeer enzo geeft hij helemaal niks.

Leentje_: had ik ook al voorgesteld hehe, nee ik ga misschien als ik dan nog geen paard heb met die van zangersheide die ik nu ook aan het inrijden ben.

Kimmess: hij leert ontzettend snel ja en is daarbij ook heel braaf, vandaag was hij wat minder omdat er nogal wat merries op de wei werden gezet en hij als hengst moest zich natuurlijk weer laten horen Tong uitsteken
we hebben buiten maar een klein stukje teruggedraafd en verder in het bos wel nog maar dan aan het touw, lag nogal wat water en daar schrok hij steeds van en dan zit ik toch liever aan het touw.

marleen_88: valt eigenlijk wel mee maar wou zaterdag soieso even een ander zadel passen, een dressuur, dit zadel is wel best wel veel te klein voor mij Clown

N_fotografie: dus t zadel moet naar achter? maar ga dus iig zaterdag mijn dressuurzadeltje passen, maar mocht die niet passen moet deze dus een stukje naar achter?
ja de bak is in het midden ontzettend mul, de hoefslag is inmiddels als helemaal plat Tong uitsteken we draven dan ook alleen op de hoefslag.
De rem kent hij en we hebben hem eerst ook vastgehouden, maar hij is ontzettend braaf en volgt als een hondje.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:03

Ik denk het wel, of het komt omdat hij naar achteren kantelt. Dit kan 2 oorzaken hebben, 1 is dat de boom te smal is waardoor hij gaat knellen en dus naar achteren kantelt, of de kussens moeten opgevuld worden (zo te zien is dat nodig). Ik zou eens eens een ander zadeltje proberen, zal je houding ook in positieve veranderen.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:45

ja zaterdag ga ik ook mn dressuurzadeltje proberen

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:06

ik vind het juist onwijs verstandig om naar vreemde omgevingen te gaan (in dit geval een afgelegen weggetje!)
De pony is dan met van alles en nog wat bezig en vind het 'normaler' dat je op hem zit, hij zal zo veel gemakkelijker vooruit lopen.!

kelly_oscar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:58

vindt j eene beetje erg te groot voor dat kleine beestje en te zwaar

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:37

ziet er leuk uit.
let er wel goed op dat je je teugels goed vast houd,
vooral bij jonge pony

en ja over weg. ookal is die verkeersmak er kan altijd wat gebeuren vooral omdat die nog super groen is

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:08

Ben het wel eens met Lynn_nikita, erg verstandig is het toch niet om gelijk de 2e(!) keer dat je op dat beestje zit al buiten te gaan rijden.. Gaat dan nogal snel allemaal.

Maar in iedergeval, wat een leuk paardje! Hij pakt het goed op zo te zien.

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:46

Vind het altijd wel knap dat mensen van een foto af kunnen zien of een zadel goed ligt of niet, tuurlijk je hebt natuurlijk wel een bepaalde indruk, en ik zou ook zo van de foto zeggen het zadel ligt niet helemaal goed. belangrijk is dat de schouderbladen inderdaad goed vrij liggen, maar van een foto af kun je niet precies zien waar de schouderbladen eindigen, even voelen dus of dit daarwerkelijk goed ligt. Verder naar achtere leggen zou ik niet doen. Controleer even of je goed onder het zadel door kan kijken en of het niet naar achter kiept. succse! ennuh super hoor dat je nu al bezig bent met verkeersmak maken, kan je neit vroeg genoeg mee beginnen!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:53

Leuke foto's.
Pony heeft wel wat kilo's teveel of niet? Hij kijkt wel stoer, nog veel hengstenmanieren?
Zadel zou ik niet verder naar achteren leggen, dan komt hij weer ter ver, over zijn rib.
En wat is erger, te ver naar voor of een te lang zadel, kiezen tussen 2 kwaden.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:31

Wat mij opviel is dat het zadel niet goed licht , het licht te ver naar voren en de zweetbladen lichten een beetje op de schouders , maar ik zie nu dat je al een ander zadel gaat proberen.

Ik vind jullie een gewelidig leuke combi , en echt een leuke pony.
Het is wel lekker rond maar niet veel te dik.
Ik vind het echt stoer.. Ja

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:54

super hoor meid. ga zo lekker door je doet het prima. succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:58

Het 1e wat in mij op kwam was ook dat ik je toch wat te zwaar vind tonen voor deze pony! En al los op de weg zou ik ook niet gedaan hebben Je kan een pony niet verkeers mak noemen omdat ie langs de weg staat lijkt mij.
De pony vind ik wel erg leuk Ja

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:54

ik vind dat het helemaal niet veel kwaad kan zo langs de weg. Het ziet er een rustige baan uit . Ook moest er een auto langsrijden kan hij nog altijd de pony vasthouden. Als je geen deftige grond hebt om op te rijden moet je andere mogelijkheden zoeken zoals het bos waar geen verkeer is. ( natuurlijk wel met begeleiding tot hij zadelmak is) Maar om in het bos te geraken moet je de weg over, niets aan te doen. Dus ik vind dat ze dat heel goed doet. De pony ziet er ook heel braaf uit voor zijn eerste malen onder het zadel. Ik denk moest hij heel opstandig gereageerd hebben dat ze niet zomaar over de weg zouden lopen. Zolang ze allebei hem niet uit het oog verliezen en steeds geconcentreerd blijven zie ik hier helemaal geen probleem en vind ik dat ze het heel goed doen ! Het blijft natuurlijk een jonge pony hengst en je moet steeds opletten . Maar op de foto's vind ik niets slecht overkomen.
btw hoop dat je de bak misschien vaker kan gebruiken bij die mensen ? Zou wel handig zijn voor je Lachen Misschien kan je ze huren.
Wel nog veel plezier met de pony en je doet he zeker goed !!