Ik heb sinds een jaar m'n eigen paardje en heb hem vanaf het begin af aan weer heel rustig opgepakt! Hij zat helemaal vast van alle kanten, was veel te dik en was eigelijk een beetje een lelijk eendje!
Alles gaat nu hartstikke goed hij loopt lekker soepel met een goed ondertredende achterhand, los in z'n rug en hals. (Hij is vroeger M geweest en alles begint weer langzaam terug te komen na mate hij soepeler wordt.) 
Alleen is er een probleem het gaat allemaal zo sloom!
In de bak is hij echt niet vooruit te branden, buiten is hij echt snel en kan ik hem met lichtrijden zelfs bijna niet bijhouden.. Hij is helemaal nagekeken door de DA en zijn zadel is nagekeken dus daar ligt het niet aan.Ik rijd met een kort stomp spoortje en zonder zweep, alleen als het zo erg word dat hij ongeveer op de plaats aan het draven is pak ik hem erbij om hem even wakker te maken, ookal is dat alleen maar voor 10 meter! Hij is naar mijn idee goed aan het been, zijn we aan het stappen en ik drijf of alleen met mijn stem en hij draaft aan, alleen gaat hij zo langzaam..
We rijden ongeveer een half uur warm met overgangen en figuren, ook doen we aan veel afwisseling, longeren, vrijspringen, grondwerk, wandelen.
Ik rijd hem 3 keer in de week en verder doen we leuke dingen..
Heeft iemand tips want ik weet het niet meer.. Alvast bedankt...

Succes!