de paarden hoe leuker ik het vond. Dat ik zo nu en dan eraf knalde nam ik maar voor lief, ook aparte
paarden gereden voor de handel bij ons toen op stal..Waar ik allemaal redelijk snel mee overweg kon.
na mijn huurpaard een aparte oudere merrie, maar wel eerlijk. Heb ik een eigen paard aangeschaft,
flinke kop erop. en ik heb nogal serieus met hem in de clinch gelegen, ook regelmatig lag ik eraf
bakranden aan gort geramd etc. Maar nooit een reden geweest om bang te worden eigenlijk..
Na ongeveer 2 jaar en wat lesgevers verder had ik hem eindelijk zo voor elkaar zoals ik wilde,
en werden we een team. Hij werd gelijkmatiger in temperament, we groeide naar elkaar toe
en waren gewoon een duo..
Ik heb ook veel blessure leed gehad met hem, maar afgelopen jaar sloeg alles. Diagnose
hoefkanker..Operaties je kent dat allemaal wel, uiteindelijk was het aan het genezen.
Maar hij liep nog wel met een hoefschoen ivm schoonhouden van de hoef, Ik reed er
weer een beetje mee rond om hem gewoon bezig te houden naast het wandelen enz.
maar goed zn dier gaat zich beter voelen, en wordt fris met resultaat dat hij onderuit
is gegaan met mn zusje..Op een of andere manier heeft hij dat gelinkt aan het zadel
toen..Met als resultaat toen ik er weer op klom, hij in de staak kwam en flink ook.
Ik klapte achter over van een steigerend paard wat net zijn evenwicht hielt. Resultaat
verschoven wervels..
paard gelongeerd..maar was niets vanonregelmatigheid te zien, dus geen pijn.
week later weer gaan rijden toen ik zelf weer een beetje kon, onder begeleiding
gebeurde hetzelfde hij kwam gevaarlijk lomp omhoog en ik hem me toen op een af andere
manier me aan de zijkant eraf laten vallen..
Paard laten checken door de fysio, zadel lag prima, nergens blokkades..Longe eraan
en zadel erop en hij reageerde als een jong groen paard. Volgns de fysio zat het tussen
zijn oren, en moest dat gedeleted worden. Dus ander zadel geregeld, en van 0 weer opgebouwd.
Allemaal prima gegaan, paard liep weer zonder problemen. Nu was het alleen zo, dat ik een goed
degelijk zadel aan wilde schaffen. Hup zadelmaker erbij die had zn meetmatje, die hij binnen zou
krijgen. Eerst een fryso zadel geprobeerd na een week vond ik het toch niet je van het, dat meet
matje bevestigde dat, dat zadel zou dus vermaakt worden, en ik kreeg tijdelijk een luxor..Die goed
lag alleen ik ben er niet zn fan van..
Van de week kwam de fryso terug..erop gelegd en gaan stappen volgend de meting lag hij meer dan
ideaal. Alleen toen begon het, hij begon te mopperen, niet voorwaart, oren plat, tanden knarsen, nek
erop. Allemaal voorboden die hij toen ook gaf voor het steigeren..
Ik DURFDE hem gewoonweg niet erdoor te duwen, hij was link, mijn hart zat in mijn keel want ik
zag het alweer helemaal gebeuren..
kortom, ik heb schrik voor mijn eigen paard
, dit is iets wat ik nog nooit meegemaakt heb..En geen idee wat ik ermee moet.. Waar ik bang voor ben is dat hij aanvoeld dat ik het :eng" vindt,
en hij er gebruik van gaat maken. Want het is echt een bovengemiddeld intelligent paard..
HELP
( uiteraard is dat zadel het niet geworden en heb ik toch maar de luxor gehouden omdat hij daar normaal onder liep )
)
..Nou helaas vandaag dus wel
. Morgen rijd met mijn zusje in de buurt, en woensdag heb ik les en dan hoop ik toch wel grotendeels die onzin
die lang het ondergestopt gezeten heeft, weer boven gedreven..