Nienke(Haflinger)op naar sportpony!(uit het dal)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Nienke(Haflinger)op naar sportpony!(uit het dal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:01

Copyright @ iris_safarii thanks meid Kusje

Hallo allemaal ! Doei!

Dit is mijn eerste topic sinds de nieuwe regels dus don't shoot me if i'm wrong Knipoog
ons verhaaltje:
Nienke is 11 jaar, en sinds haar 6e ohz. Toen voor de kar gezet en manegelesjes gelopen. Beide doet ze nu niet meer ! Ik rijdt nienke 1.5 jaar fanatiek dressuur. We trainen op B/L niveau.

Onze problemen:
Mijn rug, ik loop met een holle rug, ik zit met een holle rug en ik rijdt paard met een holle rug. Ik heb kinderreuma en dit verklaart het voor een deel. Andere deel zit tussen mijn oren. Ik kan het wel maar niet lang Knipoog
Punt 2 : mijn linkerpols die houdt ik in een rare knik; die is ooit gebroken geweeest en sindsdien heb ik die knik.

Waar trainen we aan:
Vooral aan de ontspanning van beide kanten Lachen En dat we met plezier rijden Haha!

Onze dip:
rond januari hebben wij een dip gehad. Nienke was dof in haar vacht, was niet vrolijk meer en wilde niet meer werken. Ik snapte er niks van want ik herkende mijn pony bijna niet meer Maar nu bloeit ze weer op, ze hinnikt weer als ze me ziet Lovers

Fotos januari
Afbeelding

Afbeelding

Fotos deze week Lachen
Instappen:
Afbeelding

Eerst nog gespannen

Maar dan Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uitschuiven:
Afbeelding

Galop: Dit was ons grootste probleem ,en nienkes zwakste gang. Ze kletterde altijd op de voorhand, en haar achterhand kwam er niet onder. Na veel hulp en les, dit resultaat :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het vertrouwen is terug Lovers

Afbeelding

mijn commetaar:

- Lachen met zo'n lekker ding onder mijn bibs Haha!
- Proberen rechter te zitten
- teentjes naar binnen Lachen

oja:
Ik wil graag commetaar !! Lachen Daarom plaats ik het hier !
Máár wel onderbouwend en graag vriendelijk Lachen

Dank je Haha!
Laatst bijgewerkt door Hilde_q op 17-07-08 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Melia

Re: Nienke(Haflinger)op naar sportpony!(uit het dal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:05

Ziet er stukken beter uit ja! Lachen Je hebt wel een beetje korte beugels, probeer je hakken ook wat meer uit te drukken en je beugels dus iets langer. Probeer ook je handen naast elkaar te houden en ze wat meer te dragen. Maargoed, dit zijn natuurlijk ook moment opnames, dus dit doe je vast niet de hele tijd. Veel succes nog! Haha!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:07

de beugels voelen goed maar ik zal het eens proberen Lachen Dank je wel voor de tips, ik ben het helemaal met je eens Henrieke Ja

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:09

Probeer goed beide teugels eraan te houden, op sommige foto's kantelt ze net iets.
Verder vind ik dat je heel erg bent verbeterd, vind alleen dat je je handen wat meer mag dragen Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:10

Ziet er goed uit! Lastig om je rug recht te krijgen, ik heb zelf ook last van een holle rug....
Ze is erg apart zeg, je Haf dus... heel mooi! Heb je haar geschoren, of is dat haar natuurlijke 'zomerjas'?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:12

Ninx; ze is nog nooit geschoren
Nienke is een aparte ( maar wel 100 % ) haf Lachen Vader is Marok Lachen
Ze wordt ooit nog donkerder Lachen

Dank je wel voor de tips !

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:14

Hoi,
Ziet er al best goed uit hoor!!
Weet niet of je linkerpols wel gewoon recht kan maken en dat het scheven gewoon iets aangeleerd is? Als het iets aangeleerds is het misschien een idee om met zo'n polsbeschermer voor het skaten te gaan rijden. Die zijn aan de binnenkant met een stevig plastic zodat je de pols niet kan draaien/ scheef kan maken. Misschien als je met zoiets een tijd hebt gereden dat je dan makkelijker je pols recht houdt met rijden.

Groetjes genja

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:16

hee daar heb ik wat aan Genja pols wordt pijnlijk als ik hem heel rechtop houdt Lachen

Maar met die steun zou het goed komen denk ik, ik ga het proberen Lachen

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:18

Super hilde Ja Haha!
Ziet er heel netjes uit, maar let wel op je hakken en tenen Knipoog
Voor de rest zit je netjes rechtop hoor!

Ben superblij voor je, ga lekker zo door meissie!! Lovers

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:27

probeer rechtop te blijven. Maar ik vind het er super uit zien meis. Topteam.
die laatste foto vind ik ook echt super

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:42

Ik vind het er goed uit zien.
Vind het niet eens echt opvallen van je rug, je arm viel me wel meteen op, raar dat ze dit niet meer goed hebben kunnen zetten.
Maar over het rijden Knipoog

Zoals je zelf al zegt op je tenen letten en je zou je handen ook wel wat meer bij elkaar kunnen dragen.
Succes verder met deze knapperd en veel plezier op JT (zit ook op dat topic Tong uitsteken )

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:44

Dit ziet er al een stuk beter uit Hilde! Jullie zijn een stuk vooruit gegaan. 't meeste commentaar heb je volgens mij al wel gehad, daar heb ik weinig meer aan toe te voegen.

Nienke blijft trouwens leuk met haar aparte kleurtje!!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:57

Ziet er goed uit Hilde! Nienke ziet er weer vrolijk uit! Haha!
Probeer zelf je handen wat voor te houden, het lijkt alsof je met je handen wat terugwerkt Knipoog
Komt allemaal goed Haha!
Op JT gaan we het maken Lovers

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:18

Mooie haf!
Je vroeg om commentaar, dus bij deze Knipoog
- je zadel lijkt te klein, of je zit te ver naar achter. Als je je beugels uitdoet, beetje schuift en dan het diepste punt opzoekt in het zadel, dan moet je nog een handbreedte lepel overhebben. Heb je dat niet, dan kán je simpelweg ook niet goed zitten.
- de beugels zijn te kort, het lijkt mij dat je dan ook sneller met een holle rug rijdt (op een paar foto's zit je toch heel netjes!)
- je pols maakt een rare knik door die breuk, maar daarnaast houd je de handen ook op ongelijke afstand, probeer in ieder geval op die afstand te letten, want dan zal je ook sneller gelijke druk geven. (nu lijkt mij dat je met 1 hand harder bent als met de ander)
- probeer wat meer ontspanning in het paardje te brengen, teugel iets langer zodat je meer voorwaarts- nerwaarst rijd. Zo train je ook haar rug. Nu staat ze op een paar foto's in teveel oprichting, waardoor ze haar rug kan gaan wegdrukken. Bewaar deze oprichting voor de wedstrijd, maar train thuis haar rug. Daarnaast heeft ze , haflinger eigen, een dikke korte nek, nog een reden om de hals wat uit te schuiven. Je laat haar in de foto 'uitschuiven' ook netjes zakken, maar ze loopt daar te diep, met neus richting borst. Wat meer nageven, en been geven zodat ze op de loodlijn komt, zo zou ze op het bit kunnen gaan hangen, en oogt het al zo.
- de gallop ziet er inderdaad minder uit alos de rest... Zo heb ik het getraind met racehaf; aan de teugel ontspannen draven op een volte, aanspringen, paar passen netjes in rustig tempo en stelling, en weer in draf. Dit kan je dan gaan uitbouwen met nog wat passen meer voor weer te gaan draven, en aan de teugel gaan draven. Let er op dat voordat je aanspringt, je paardje ook ontspannen en los aanvoelt.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:44

juut: bedankt voor al je tips, dit was mijn bedoeling ook om tips te krijgen Haha!

Beugels langer: ja dit zal ik eens proberen, morgen ga ik rijden dus dan zal ik deze tip gebruiken ! Lachen

Het zadel is niet te klein maar ik zit te vaak/graag achter in mijn zadel , eigen schuld dus Bloos

Iig bedankt voor de goede bruikbare tips ! Lachen

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:17

ziet er top uit!
echt super goed opgeknapt
probeer inderdaat rechtop te blijven zitten Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:02

Moderatoropmerking:
Diverse berichten verwijderd. Denk eraan dat het alleen toegestaan is om berichten te plaatsen op HAW als je opbouwend rijtechnisch commentaar kunt geven.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:11

Ziet er goed uit! Lachen
Er is al veel rijtechnisch commentaar gegevan, daar wil ik nog aan toevoegen dat je even moet opletten of je op het goede been lichtrijd Knipoog dat is een aantal keren niet het geval Knipoog

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:54

Je zit een beetje ver achterin je zadel, probeer dus iets meer voorin te gaan rijden. De verbetering is zeker duidelijk, maar dat je weet je zelf waarschijnlijk ook wel Knipoog Nageeflijk lopen kan ie zo te zien wel, ik zou als ik jou was meer aan de achterkant gaan werken, die komt nog niet helemaal mooi mee. Dus veel met je been werken en dan komt de voorkant van zelf wel, dan wordt het plaatje wat mooier/actiever.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 13:49

_xManadisx_ schreef:
Ziet er goed uit! Lachen
Er is al veel rijtechnisch commentaar gegevan, daar wil ik nog aan toevoegen dat je even moet opletten of je op het goede been lichtrijd Knipoog dat is een aantal keren niet het geval Knipoog

ja dat viel me ook al op toen ik de foto's ging bekijken Bloos beschamend zeg Nagelbijten / Gniffelen

June92: en dat is juist altijd het grootste probleem geweest het nagefelijk rijden maar ik zal er aan werken ! Lachen

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:55

Ja dat zie ik, als ik het verschil tussen de eerste en tweede foto's zie, maar probeer echt van achter te rijden, want nageeflijk rijden kán niet op de goede manier als ie er van achter niet bij is Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 14:08

is goed , ik zal het proberen Lachen
Ik had ook als tip van de instructrice om met een zweepje te rijden zodat ze haar achterhand erbij houdt Lachen

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:15

Ziet er goed uit Hilde.
Let idd op je kraaienpootje, maar dat gaat al een heel stuk beter dan vroeger. Als Nienke wat gespannen is, dan span jij je ook. En dan komt het kraaienpootje van toepassing.
Maar Nienke is nu veel meer ontspannen zodat jij je ook kan ontspannen!

Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:19

Zo zeg, wat een verschil. Ze kan aardig lopen hoor. Gaan met die banaan! Knipoog
Voor het mooie mag je nog wel je tenen wat meer naar binnen draaien en je handen wat meer dragen, en probeer haar nog meer 2 (gelijke) teugels te rijden.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:32

ziet er leuk uit ze heeft ook zeker een apart kleurtje Knipoog
je houding valt wel mee op somige foto's na
ze loopt ook mooi ontspannen zou voor je arm inderdaat een keer zon polsbeschermer
proberen Knipoog
voor de rest meeste komentaar al gegeven probeer haar inderdaat van achteruit te rijden Knipoog