wancourt in de avondzon @ licht dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

wancourt in de avondzon @ licht dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:17

gisteravond wancourt gereden
hij was erg gespannen dus we hebben veel gestapt en wat gedraaft en het was niet de bedoeling om te galloperen maar..... Koe

hij ging er dus vandoor en toen was hij niet meer terug te krijgen en ipv, dat hij langzamer ging, ging die alleen maar sneller, en ik maar draaien op die volte en was allebei mijn beugels kwijt. echt doodeng. wel goed afgelopen gelukkig. hij helemaal te showen dus ik er maar direcht afgesprongen mijn vader met hem aan de hand lopen en ik water drinken en even bijkomen en toen er natuurlijk wel weer op nou nog even gestapt en beetje gedraaft en toen maar gestopt Knipoog

wancourt is een 5 jarige ruin die sinds 1 maand ruin is, hij voelt zich dus nog helemaal hengst en zo loopt die ook nog... ik heb hem nu 2,5 maand en zijn bezig met oefeningen uit de L en M1.
hij is nog niet wedstrijdklaar ivm. hij nog niet op andere terrein met andere paarden kan lopen (wel al mee bezig) kwa niveau zijn we (ong.) L klaar! (vandaag licht dressuurgereden hoor!) we werken vooral aan naar de ontspanning toe

instappen; nog wat gespannen
Afbeelding

sfeervol Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

houding kan beter Bloos
Afbeelding

& klaar Vork
Afbeelding

en toen mocht mijn merrie nog even in de bak ja dan krijg je dit resultaat
haha Tong uitsteken let niet op mijn gezicht, was druk bezig hem in bedwang te houden Bloos Clown
Afbeelding

(rijtechnisch)commentaar; welkom Lachen

HouVanUtopia

Re: wancourt in de avondzon @ licht dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:03

Leuk beestje.
probeer je armen niet stijf te zetten. En ik vind hem persoonlijk echt hoog lopen Op sommige foto's buigt hij erg mooi in maar op sommige zit hij veel ste hoog.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:04

hij loopt nogal hoog met zijn hoofd.. misschien proberen hem iets lager te stellen?
verder zit je aan de foto's te zien best gespannen, probeer lekker te genieten en dan komt het wel goed Lachen

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:07

Foto's zien er leuk uit! Lachen
Verder heb ik niks toe te voegen aan de reacties vd andere mensen Knipoog

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:28

leuke foto's leuk beestje,
op een foto lijkt het net alsof je in je beugels staat, het kan een moment opname zijn maar het geeft een beter beeld als je gewoon op je kont zit, probeer voorderst niet te stijf te zijn in je armen / rug, het ziet er beetje gespannen uit weet niet of het ook zo is ? want het zijn maar foto's. verder zou ik hem iets meer met zijn neusje eruit rijden, en hem lager in te stellen.
veel plezier nog met hem !

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:58

achterhand mag actiever en zijn hals enzo mag meer ontspannen verder vind ik je wel een nette houding hebben

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:03

probeer je handen wat meer voor je te houden en je te ontspannen. zit nu veel te vel spanning in van jou, waardoor je paard ook gespannen loopt. verder vind ik dat hij iets lager mag lopen, loopt nu wat opgekropt

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:05

op één foto trek je je rug hol als ik jou was zou ik daar wel op letten want anders kanjeecht rug klachten verwachten Knipoog bij het inrijden kan je je paard beter lager laten lopen, een beetje over de rug dan krijg je een losser paard : "van onstpannenheid naar aangespannenheid rijden en dus niet naar gespannenheid. " Knipoog Wle een heel mooi beestje

Succes met je verdere rijden

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:21

Ik vind hem ietwat opgekropt lopen, probeer hem eens van lang&laag naar wat hoger in te stellen. En idd ontspanning is de basis voor fijn rijden.Lachen Zodra jij ontspannen op je paard zit ( wat moeilijk is als hij er soms wel eens vandoor gaat wat jij zegt Knipoog ) wordt hij ontspannen en wordt het plaatje compleet! Oja, jou armen mogen iets meer in een knik. Verder een hele leuke combinatie en succes met oefenen etc. voor de wedstrijden!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:44

Probeer er wat meer lengtebuiging in te krijgen, en zelf gaan ontspannen, handen meer voor je, vooruit kijken en van achter naar voor rijden. Ga anders een paar keer aan de longe aan je zit/houding werken, probeer te ontspannen en dit over te brengen op je paard!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:57

Gave vos Cool

Ik zou proberen om hem wat lager te laten lopen, hij loopt nu nogal hoog en vooral als ie dan nogal afgeleid is, dan heb je weinig te sturen Tong uitsteken .

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:19

ik zou hem iets lager instellen en iets meer lengte in de hals geven zodat het er niet zo opgekropt loopt.
ook moet je proberen dat hij niet achter de loodlijn gaat lopen.
en je houding valt best meer hoor Lachen
veel plezier Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:06

Hij heeft een valse knik.... dus meer van achter naar voren rijden. Probeer hem inderdaad ook wat lager in te stellen om hem over zijn rug te laten lopen. Zorg dat je je tenen naar binnen houd en je handen wat hoger.Succes!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:10

zelf zit ik er juist heel ontspannen op! zegt mijn instructeur/trice's ook! op de foto's lijkt het wel gespannen maar ik weet dat als ik ontspannen zit en met hem praat dat hij ook steeds rustiger wordt Knipoog

over dat hij hoog in de hals loopt klopt we proberen ook rond en laag te rijden maar als ik hem lager probeer te rijden gaat hij opgekropt/achter de loodlijn dus ook te diep lopen en dat willen we juist ook niet! zo lopen hengsten nou eenmaal Clown haha, tips? verder krijg ik hele goede begeleiding!

dancie; over mijn houding dankje, ik vind het zelf ook al veel beter worden met dit zadel (had eerst een zadel wat gewoon niet lekker zat) natuurlijk kan het altijd beter Lachen

vandaag trouwens les op hem gehad en ging echt heel goed, het was helemaal niet gespannen en hebben ook gegalopeerd en ging echt super goed Haha!

edit: bizzybijtje: ik vind juist dat hij geen valse knik heeft maar gewoon nog stabiel moet worden in zijn hoofd en halshouding Knipoog of now I'm wrong? ik versta over een valse knik een ander beeld....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:12

Op de 1e foto zie ik het toch Lachen Of ben ik gek ?? Clown

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:33

bizzybijtje schreef:
Op de 1e foto zie ik het toch Lachen Of ben ik gek ?? Clown

ja je hebt wel gelijk, ik was fout Tong uitsteken
verder lijkt het ook gauw, omdat hij inderdaad hoog loopt in zijn hoofdenhals houding Scheve mond en dus soms in een valse knik loopt

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:50

ik vind dat je houding erg vooruit is gegaan t kan altijd beter maar ik weet dat je eraan werk,
ik vindh et al een hele verbetering hoe je met hem in het begin reed dus mijn complimenten OK dan!
en ga gewoon zo door je hebt goede begeleiding, dus ik kan moeilijk commentaar geven.
wou gewoon even zeggen dat het er goed uitziet!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:56

Wat is het toch een mooi beest! Bloos
Ziet er netjes uit hoor,, alleen miss moet je je handen wat hoger houden en een knik in je ellebogen Schijnheilig Foto 2 is echt super vet!!
(Zaten er nog mooie foto's tussen van sleen?)

xx Dorien!! Kusje

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:22

Ik vind het een mooi paard maar je hebt veel te weinig lengte en ik mis verbinding. Als hij zo gespannen is, waarom longeer je dan niet even voor je opstapt? Zodat je meteen vanuit de ontspanning aan het werk kunt. Een half uur lang zo opgekropt door de baan gaan voegt weinig toe aan je training.

Ik zou me nog niet zo druk maken om die oefeningen maar eerst zorgen dat je hem meer van achteruit naar je hand toe kunt rijden zodat je verbinding en lengte krijgt. Van daaruit ga je werken aan je tempocontrole. Heel simpel: op been naar voor, en op een kleine ophouding (2 handen) terug. Niet gaan vasthouden aan de voorkant, maar rijd hem steeds tegen een contactteugel aan. In dat contact kun je vervolgens een ophouding maken, en zodra hij terugkomt je hand ook meteen weer openen. Rijd veel overgangen en halve overgangen, waarbij het er niet zozeer om gaat dat je hem een x aantal meter klein kunt laten draven, maar dat je hem makkelijk kunt laten sluiten en vlot naar voor op kunt laten draven, de overgangen moeten scherp zijn. Je hoeft dan niet eens elke keer naar middendraf weg te draven, gewoon teruggaan naar je arbeidsdraf.

Succes!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:48

Doordat je paard een iets stijl achterbeen heeft, vind hij het moeilijk deze onder te zetten. Wanneer je hem hoog instelt lijkt ti verzameld maar daar zet je het achterbeen juist mee achter de massa. Hij moet meer gaan dragen, daar is buiging en kracht voor nodig in zn achterhand.

Rij hem eerst actief en scherp aan de hulpen, vervolgens ga je werken aan de ontspanning in de bovenlijn waarbij die met zn neusje voor de LL moet blijven.. wanneer je hem ietsjes meer ruimte geeft in zn kaak zal die zn achterbeen er wel bij moeten pakken.. DMV balkjes lopen, longeren met pessoateugel en galop oefeningen krijg je meer buiging in het achterbeen..

Het ziet er verder heel netjes uit!! Keep going en succes Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:34

Z'n achterhand ziet er wat stijfjes uit.. vind ook dat je hem meer ruimte moet geven want hij loopt erg opgekropt..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:17

Romyv schreef:
Doordat je paard een iets stijl achterbeen heeft, vind hij het moeilijk deze onder te zetten. Wanneer je hem hoog instelt lijkt ti verzameld maar daar zet je het achterbeen juist mee achter de massa. Hij moet meer gaan dragen, daar is buiging en kracht voor nodig in zn achterhand.

Rij hem eerst actief en scherp aan de hulpen, vervolgens ga je werken aan de ontspanning in de bovenlijn waarbij die met zn neusje voor de LL moet blijven.. wanneer je hem ietsjes meer ruimte geeft in zn kaak zal die zn achterbeen er wel bij moeten pakken.. DMV balkjes lopen, longeren met pessoateugel en galop oefeningen krijg je meer buiging in het achterbeen..

Het ziet er verder heel netjes uit!! Keep going en succes Knipoog

Hier ga ik volledig in mee. Heb er weinig aan toe te voegen.
Ik snap alleen de link even niet van het niet galloperen en toch al bezig zijn met de oefeningen van het M1?

Probeer eerst eens de basis volledig up to date te hebben, voordat je aan de oefeningen gaat beginnen.
Ik vind het wel een heel machtig paard om te zien.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:21

wat een leuk paard en wat mooi die fotos met zons ondergang!
je kan je handen wel iets verder van je af doen / wat hoger houden want je heb ze nu iedere x bijna op het zadel liggen Knipoog

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:26

Heel mooie fotos leuk beestje. Zou het niet beter zijn om hem eerst nog door iemand anders goed door te laten rijden? Als jij nog een beetje bang bent want dit zie je best wel van de fotos af hoor. Je zit heel gespannen ! En ja jonge paarden vliegen er nog wel eens vandoor.