Utah @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesPower

Utah @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 19:56

Pas foto's gemaakt op utah, die ik jullie natuurlijk graag wil laten zien.
Utah is een kwpn merrie van bijna 7 jaar, en ZEKER niet de gemakkelijkste.
Ze is erg sterk (zeker in de galop) en ze maakt zich ook graag sterk.
We zijn hard aan het trainen, en er komt langzamerhand vooruitgang in.
De galop is nog steeds erg lastig. (Ze rent maar wat op haar tempo, en meestal is er geen ontspanning)
maar als ik kijk na hoe het in het begin ging vind ik het al veel beter uitzien.

Hier 2 fotos van hoe het in het begin ging.
Afbeelding
Afbeelding
Erg gespanne galop, zo ging het dus altijd, het valt echt niet uit te zitten. Totaal geen controlle en de rem was ver te zoeken..

De foto's van pas geleden.
Afbeelding
Lekker ontspannen instappen.

Afbeelding
Lekker actief haha Tong uitsteken

Afbeelding
Stelling vragen.

Afbeelding
Tussendoor ff poseren.

Afbeelding
Last van de vliegen. Knipoog

Afbeelding
Ik zag volgensmij wat op de grond liggen whaha.

Afbeelding
Lekker drafje.

Afbeelding
Dat lipje Haha!

Afbeelding
De rem was er niet, totaal niet verzameld.

http://img365.imageshack.us/img365/2822/bokt10nx0.jpg
&Nog even poseren als laatste Doei!

Op de andere hand waren bijna alle fotos overbelicht. Echt jammer!
Dit waren een beetje de duidelijkste foto's eruit.
Kom maar op met het commentaar, Vork
Oja, Cap is eigen keuze gelieve geen commentaar daarop.

Peelie

Re: Utah @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:01

ik vind het jammer dat ze zo op de voorhand is gaan lopen... werk hier aan!!! verder een leuek pony en zo te zien nieuwe laarzen :p

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:03

Dankjewel, heel veel denken dat ze op de voorhand loopt. maar ze is heel kort van voor en lang van achter ze heeft amper bespiering achter (wat nog wel komt) waardoor dat lijkt.

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:04

Ik vind het zowieso een positieve verbetering van haarzelf , ze ziet er goed uit! Dat op de voorhand lopen viel mij ook op , is ze overbouwd? Verder ziet het er zeker netjes uit! Mooi zadel btw Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:06

Het is inderdaad al veel ontspannender dan in begin, maar je paardje is heel hard op de voorhand gaan lopen. Erg jammer! Stop in je trainingen heel veel overgangen, zo maak je haar achterhand actiever en komt ze meer bergopwaarts. Dat ze in galop zo gaat sjeezen komt grotendeels doordat ze zo op de voorhand valt. Als je haar achterhand actiever maakt gaat de galop ook veel beter gaan. Probeer altijd goed terug te rijden op je zit.

Wat voor afstamming heeft je paardje? Lijkt erg op mijne... Bloos

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:06

de bespering is al wel veel beter geworden Knipoog heb je je zadel ooit nog na laten kijken want ik vind het zadel (nu ik de foto's weer zie) een beetje raar ligen...

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:08

ze heeft lang bij een andere eigenaar gestaan en toen hebben ze haar overgekocht naar de nieuwe stal waar ze nu staat ik rij haar en ze was in het begin erg dun, doordat ze niet goed gevoed was, maar nu komt al het eten er wel bij aleen krijgt ze een buikje en achter komt niks. daardoor lijkt het zo erg.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:09

Peelie schreef:
de bespering is al wel veel beter geworden Knipoog heb je je zadel ooit nog na laten kijken want ik vind het zadel (nu ik de foto's weer zie) een beetje raar ligen...

zadel is zelf toegewezen door de man (van de paardenwinkel) die ons het zadel verkocht. Hij zij dat dit zadel precies goed lag op haar. en dat vind ik zelf ook wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:10

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit alleen maar lijkt!
Probeer je paard zijn neus er eens wat meer uit te rijden, en hem de hand laten volgen!
Veel schakelen en schijnovergangen om dat binnenachterbeen te activeren!

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:10

Chaelle schreef:
Het is inderdaad al veel ontspannender dan in begin, maar je paardje is heel hard op de voorhand gaan lopen. Erg jammer! Stop in je trainingen heel veel overgangen, zo maak je haar achterhand actiever en komt ze meer bergopwaarts. Dat ze in galop zo gaat sjeezen komt grotendeels doordat ze zo op de voorhand valt. Als je haar achterhand actiever maakt gaat de galop ook veel beter gaan. Probeer altijd goed terug te rijden op je zit.

Wat voor afstamming heeft je paardje? Lijkt erg op mijne... Bloos

Vader: Voltaire
Moeder: weet ik even niet Bloos

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:12

Robijntjah schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit alleen maar lijkt!
Probeer je paard zijn neus er eens wat meer uit te rijden, en hem de hand laten volgen!
Veel schakelen en schijnovergangen om dat binnenachterbeen te activeren!

Oke dat zal k eens proberen, nee het lijkt zeker niet alleen zo maar het is ook zeker niet dat het niet zo lijkt. Overgangen maak ik ontelbare keren maar ik zou er nog extra meer op gaan letten dankejwel!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:16

HorsesPower schreef:
zadel is zelf toegewezen door de man (van de paardenwinkel) die ons het zadel verkocht. Hij zij dat dit zadel precies goed lag op haar. en dat vind ik zelf ook wel Lachen

Als je het zadel kochte zal dat in het begin geweest zijn toen je jou paardje had, toen had ze ook minder bespiering. Door spieren te krijgen kan het zadel slechter gaan liggen, dus misschien is het niet zo'n slecht idee om het te laten nakijken? Anders snap ik het verhaal verkeerd en is het recent nog nagekeken, mijn excuses dan.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:19

Het zadel is goed nagekeken en alles, de man die mij dit zadel verkocht wist dat ik met dit paard bezig ben, en hij zag ook dat ze nog weinig bespiering had, hij snapt dan wel dat dit paard nog spieren krijgt. En dan had hij mij een ander zadel moeten geven maar dit zadel was perfect voor haar rug enz enz.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:21

Leuk paardje, maar ze loopt idd erg op de voorhand, probeer heel veel te schakelen. Dus bijna stap en dan weer naar voren. Vwb de galop, alleen hele korte stukjes galopperen op de volte en dan weer draf, na een halev volte weer galop (hooguit dito een halve volte) en weer naar draf. Vind het een mooizadel en lijke goed te passen op je paard, maar ik vind 'm voor jou wat te groot. Je mist m.i. nu de steun van de kniewrong en het zitvlak kon ook wat kleiner.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:42

oke dankjewel

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:02

Leuke pony Haha!
Het rijden ziet er al ontspannender uit dan eerst Knipoog
Let er wel op dat het hoogste punt net achter de oren moet zijn
(ze loopt dus net iets te diep op sommige foto's)

Chiara_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:05

νééℓ вєтєя ! zє ℓσσρт ωєℓ мσσιєя αℓѕ σρ нєт вєgιи ! ρяσfι¢ιαт !

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:54

Een paard dat niet terug te nemen is, is niet voorwaarts Knipoog

Denk daar maar is over na, aangezien de galop nogal moeilijk is.

jantjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:29

ik vind dat je nog al word afgerekend dat je paard op de voorhand loopt het is duidelijk te zien dat het ook met de bouw van het paard te maken heeft, en met deze bouw is het gewoon wat moeilijker om de achterhand er onder te rijden.. maar het is wel mogelijk dus werk aan de winkel!!ik sluit me aan bij de tips van de rest

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:57

Heey! Vind dit al een leuker plaatje als toen met de shetlander Tong uitsteken Alleen jammer dat het paard op de voorhand loopt, maar je rijdt hem eigenlijk maar pas, dus kan ook niks perfect gaan. Veel succes met dit paardje!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:13

Ik dacht huh... ik heb toch geen foto's geplaatst en een topic geopend over Utah Haha! Maar dat is dus jouw Utah en niet die van mij Knipoog
Citaat:
Utah is een kwpn merrie van bijna 7 jaar, en ZEKER niet de gemakkelijkste.
Zou dat aan de naam liggen Ach gut

Landallis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:06

Ziet er goed uit hoor, let er wel op dat jeje hand probeerd te geven als hij goed nageeft !

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:59

Ik vind het zadel inderdaad ook wat vreemd liggen, viel me gelijk al op. Misschien ook eens door een andere zadelmaker o.i.d. laten nakijken. Je hebt een ontzettend mooi paard, maar zoals al gezegd is loopt ze echt te veel op de voorhand. Je zegt dat het vooral zo lijkt omdat ze zo gebouwd is, maar je ziet duidelijk dat de achterbenen niet actief zijn en dat ze voor wat hangerig is. Probeer dus heel veel van achter te rijden en bijvoorbeeld veel overgangen halt-draf of halt-galop te maken, mits je daar aan toe bent, anders kun je de overgangen natuurlijk ook eenvoudiger maken. Schijnovergangen willen ook nog wel eens werken. Succes!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:11

Sam! leuk paard,
loopt inderdaad nog beetje op de voorhand, maar komt allemaal wel goed als je genoeg oefend!

xAnique

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:50

ziet er stuk beter uit nu Knipoog
ga zo door!