Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mijn pony pikt alles super goed op, en mijn instructrice rijdt haar ook regelmatig om haar voor mij weer wat 'makkelijker' te maken.. en dan heb ik soms toch nog dagen dat het absoluut niet wil... ik heb dan ook enorm de neiging om onredelijk te worden, terwijl de pony in kwestie echt goed haar best doet, maar ze snapt mij soms gewoon niet (ze is nog niet geheel bevestigd in alles, en ik heb nog niet alle handigheid)
Dav schreef:Is het miss een vorm van onmacht aan jou kant.
Omdat je op dat moment niet het ''probleem'' op kan lossen en dan gefrustreerd raakt?
Rhodos schreef:Ik lig regelmatig met mezelf over hoop. Ik wil heel graag goed kunnen rijden maar ja... het talent en de vaardigheden ontbreken. Over het algemeen kan ik dat heel goed accepteren maar als ik even niet zo lekker in mijn vel zit dan lukt dat niet..

Daardoor heb ik ook weleens onterecht m'n (toendertijdse) paard onterecht flink op d'r flikker gegeven etc (ze heeft het me overigens nooit echt kwalijk genomen voor zover ik weet
).
) maar niet iedereen legt het probleem dan bij zichzelf.
daffodil schreef:En ik heb t dus ook, vooral als het al een tijdje niet lekker gaat.....het gaat soms zo ver dat ik jankend bijna besluit om m dan maar weg te doen omdat het zo niet eerlijk is, maar ik wil m helemaal niet kwijt!!!
....
Stoppen tijdens het rijden vind ik erg moeiljik, dan stop je op een heel slecht moment en ben ik bang dat ik dat een dag of wat later gewoon weer meeneem. Ik probeer tien stappen terug te doen, ga stappen of lange teugel galopperen en probeer dan opnieuw dat stukje waar het misging rustig op te lossen.