Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) galop met lange teugel
Het paard krijgt zo een dubbele beloning. Hij heeft iets nieuws geleerd (wat de meeste paarden erg leuk vinden) en hij mag als extra beloning iets doen wat hij leuk, en gemakkelijk vind. Door door te gaan met iets wat ineens goed gaat, kom je gemakkelijk aan het "kookpunt". Laat de oefening voor die keer wat het is, en pak het een dag later weer op, maar dan iets langer (enkele passen), weer belonen met iets leuks. Zo gaat je paard ook voor je willen leren, wat het gemakkelijker maakt, en voorkom je dat het "kookpunt" bereikt wordt
Klara16 schreef:Jullie hebben er gelijk in dat ik alleen maar dressuur rij. Maar ik heb al zo weinig tijd, en springen interesseert me écht niet.
Hij wordt maar 3 keer per week gereden en mag verder de hele dag zijn eigen ding doen. Is dat teveel voor een 6-jarige? Nee toch?

Klara16 schreef:Hij wordt maar 3 keer per week gereden en mag verder de hele dag zijn eigen ding doen. Is dat teveel voor een 6-jarige? Nee toch?
Klara16 schreef:@ silly: 3 keer per week is niet veel maar hij vermaakt zich prima zonder mij![]()
Hij wordt elke dag bijgevoerd en 's ochtends buiten en 's avonds binnen gezet.Dus het is niet zo dat hij op stal staat te beschimmelen totdat ik eraan kom hoor
Edit: af en toe een buitenrit maken zou best kunnen natuurlijk. Maar ik heb liever niet dat hij buiten zoiets uithaalt dus ik durf het zelf niet echt.