Palomino Bisous naar lange tijd weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Bisous

Palomino Bisous naar lange tijd weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:36

Bisous heeft vanaf afgelopen oktober tot ongeveer half januari weinig tot niets gedaan. Dit kwam door mijn schouderblessure, ik longeerde haar wel in die periode maar dit was niet te vergelijken met hoe intensief ik haar voor mijn schouderblessure reed. Vanaf ongeveer eind februari ben ik weer met haar aan het trainen. Ik ben vooral bezig met de basis: een goed ondertredend achterbeen, los in de kaak, ontspanning, impuls en reactie voor mijn been. Een hele opgave Lachen Ik rijd geen wedstrijden maar train haar op B niveau met enkele "hogere" oefeningen zoals wijken en SB. Ik rijd veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen, slangenvoltes, 8jes en voltes openen en sluiten. Mijn pony heeft de neiging om mijn handen als vijfde been te gebruiken en houd vast. Op het moment van deze foto's was ik vooral aan het werken om haar scherp voor mijn been te krijgen. Waar ik tegen aan loop zijn het onder me uit rennen en uit elkaar vallen en het ergste probleem is haar kont naar binnen zetten op de linkerhand (travere inzetten). Als dat gebeurd ga ik onbewust nog meer binnenhand pakken waardoor het alleen maar erger wordt. Ik was met deze training heel bewust bezig om haar op 2 teugels te rijden om haar recht te maken en nog belangrijker om haar recht te houden. Hier heb ik nog erge moeite mee, vooral met een wending linksom zwaait heel haar kont naar binnen waardoor ik steeds te laat ben om het te corrigeren en wat ten koste gaat van mijn houding.

Ik was op het moment dat deze foto's gemaak werden voor het eerst bij mijn Instructrice thuis aan het lessen wat vreemd terrein voor Bis is. Bisous was op zijn zacht gezegt nogal rennerig, waardoor er in het begin ontzettend veel spanning was. Ik was heel blij dat ik mijn dopke op mijn kopke had Haha!

De foto's (staan niet op volgorde)

1 Afbeelding

2 Bisous ziet iets heul engs Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

3 Afbeelding

4 zoals je ziet bij beide erg veel spanning. Ik zie nu ook dat ik in elkaar gedoken zit. Dit komt denk ik omdat Bisous in het begin echt alle kanten op vloog.
Afbeelding

5 Hier ging het al wat beter
Afbeelding

6 Charmant stamoment Clown Hier zie je dat Bisous haar achterhand naar binnen brengt. Het lijkt ofdat ik me optrek aan de teugels, ik weet zeker dat ik dit niet doe en dit dus een momentopname is Lachen
Afbeelding

7 Hier ben ik Bis aan het overtuigen dat er echt geen bakkabouters in die hoek zitten Knipoog
Afbeelding

8 Bodywarmer uit en even belonen
Afbeelding

9 Inzet wending rechterhand
Afbeelding

10 Inzet wending linkerhand; Hier is duidelijk mijn probleem te zien. Bis zet haar achterhand naar binnnen, ik neem te veel binnenhand en kiep als het ware achterover waardoor heel mijn gewicht achter in het zadel wordt geplaatst Scheve mond .
Afbeelding

11 Weer travere
Afbeelding

12 Een mooi stuk draf, ik moet op mijn handen letten door ze recht en naar voren te zetten.
Afbeelding

13 YES Haha! ze is recht op de linkerhand, ook al was het maar een paar seconde ik was hier erg blij mee Go jij! Go jij!
Afbeelding

14 Hier wilde ik een paar pasjes naar voren schakelen, Sous gooit me er toch een uitgestrekte draf uit Wow! Aan mijn houding kan je zien dat ik dit niet had verwacht, ik zit teveel achterover.
Afbeelding

15 Beide moe maar voldaan Lachen
Afbeelding

Nog wat links
Galop: In de galop heb ik de neiging om mijn rug hol te trekken
http://img293.imageshack.us/img293/7875/imgp1394pc2.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/8559/imgp1421ay7.jpg

Stukje contrastelling nemen (let niet op mijn vreselijke kop, concentratie he Knipoog)
http://img502.imageshack.us/img502/4183/imgp1389tz3.jpg

Klaar Lachen
http://img515.imageshack.us/img515/5420/imgp1427cs2.jpg

Nog een filmpje, hier is goed te zien wat ik bedoel met het travere inzetten
http://www.youtube.com/watch?v=0uGspiS0S0E

Heel graag opbouwend kritiek gevraagd Haha! Graag je commentaar onderbouwen zodat ik er echt iets mee kan.
Laatst bijgewerkt door Kim_Bisous op 14-07-08 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Re: Palomino Bisous naar lange tijd weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:04

De stukjes dat je haar recht heb zien er erg fijn uit! Ga zo door Knipoog

Beetje meer ook op je eigen houding letten he? Maar ze ziet er goed uit zeg!

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:05

Thanx Merel! Ja inderdaad mijn eigen houding verdient inderdaad ook aandacht! Maar als ik haar lekker aan het lopen heb kan ik gewoon gaan zitten en daar ook aandacht aan schenken Haha!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:10

Ziet er netjes uit je zegt zelf de aandachtspunten. Wel vind ik dat je teugels een stukje korter mogen, dit is vooral goed te zien op foto 10 !

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:06

Ziet er goed uit hoor, Kim!
Knappe Bisous. Lovers Moet in de vakantie jullie echt een keertje meeten!'
Denk inderdaad wel om je houding soms, maar dat zet je er zelf ook al bij & vind die set echt gaaf staan op d'r!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:17

Hoi Kim!

Fijn om je weer te zien rijden! Jullie zien er erg mooi uit!

Het commentaar:
Denk er wel om dat je met Bies meezit. Je zit op sommige foto's teveel terug Knipoog

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:19

ten eerste, ik vind je hoofdstel echt gaaf! waarvandaan? Schijnheilig
on topic, ik vind dat je een beetje zit te slingeren met zowel armen als benen en bovenlichaam. tenminste, op de foto's lijkt het allemaal heel beweeglijk Lachen probeer eens wat zonder beugels te rijden desnoods met een knoop in de teugels.. alleen om je zit te verbeteren.

verder een hele leuke pony ziet er echt goed uit!
succes Ja

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 22:50

Thanx voor de reacties Lachen

Ik ben me ervan bewust dat mijn houding soms wat terughoudend is. Maar het is echt heel moeilijk zitten als ze zich als het ware dubbel voud om mijn been.

@ Niine: Op foto 10 is alles fout Lachen bedankt voor je reactie

@ Joscaa: Thanx meid Lachen

@ BailyKarlos: Daan bedankt voor je reactie, ik ben me ervan bewust dat ik soms wat terug zit, heb je hier tips voor?

@ PePperLove: Thanx mijn hoofdstel is een Kieffer Bicolor. Je eerste zin ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind zelf dat ik helemaal niet zit te slingeren met mijn armen, benen en bovenlichaam. Ik moet daar wel bij zeggen dat ze als een bommetje onder mij liep, ze was nogal heet. Maar je tip over het zonder beugels en teugels rijden is wel een goede tip.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:23

Ziet er netjes uit hoor meis Ja
Je bent je goed bewust van de 'slechte' punten en je geeft al aan dat je er mee bezig bent. Ik zou Bisous wel wat actiever willen zien in draf Ja

En je set is weer totally hip offcourse Knipoog!

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:19

Heb je wel eens op een motor gezeten?
Dat hij dan ook ineens vertrekt en jij naar achteren valt?
Dat heb je ook bij je paard, en jij moet hem voor zijn.
Maak je buiklijn korter, zodat jij voor hem bent..
Ik had dit ook gehad met mijn draver, aangezien die snel zijn beleerd. En het werkt SUPER!
Verder ziet het er heel goed uit.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 08:22

Thanx voor de tip Brendatjee! Dit probleem heb ik inderdaad. Kun je het begrip buiklijn korter maken even uitleggen?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:28

ik vind het een erg gaaf hoofdstel maar niet passend op jouw paard (eigen mening)
zelf vind ik het totaal beeld erg rommelig uitzien
paard loopt op de voorhand en beweegt niet door zijn lijf
ik denk dat je je eerst mag richten op de basis
recht richten en voorwaarts rijden

is ze heet longeer dan eerst zodat je je paard erna beter kan bewerken
er is nog veel werk aan de winkel Haha!
maar dat gaat wel goedkomen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:26

wat een mooie pony...Jullie zijn pas weer begonnen, maar hier nog een tip voor je probleem met de achterhand. Als je het gevoel hebt dat ze scheef gaat vraag je iets stelling naar binnen, wel goed rechts contact houden en geef binnenbeen. Rijdt veel voltes en probeer de voltes te openen en te sluiten. probeer eens na een paar pasjes wijken een stukje rechtuit te rijden.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:05

he die kim,

leuke foto`s!! sous is dik Knipoog hihi.. fijn dat je weer aan het rijden bent.. Ik zou eerst sous lekker aan het lopen proberen te krijgen alvorens ik met mijn hoduing zou gaan rommelen.. denk dat als sous los over de rug is jou houding automatisch beter wordt.. dus lekker blijven oefenen, komt zeker goed!!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:17

Leuke pony Haha! !

Ik zou hem wat meer buigen en hem leniger maken, het plaatje ziet er voor mij een beetje '' stram '' uit, hij moet wat meer op z'n eigen benen lopen, het lijkt alsof jij zn hoofd draagt. Gewoon veel buigen links/rechts en soepel en lenig maken zodat hij de oefeningen straks nog beter kan uitvoeren

Succes Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:27

Leuke pony, en leuk setje.
Ik vind het er niet heel erg ontspannen uitzien.
Ook vind ik dat je erg achteroven zit en soms wel erg in zijn mond hangt. Voor de rest ziet het er leuk uit Knipoog

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:43

Als eerste een erg leuke pony, jammer dat je er so'n tijd uit bent geweest. Je ziet het niet af aan de conditie van je paardje, ze ziet er goed uit.
Veel punten van kritiek merk je zelf al op. Dat is erg goed.
Belangrijk is dat je recht op je paard gaat zitten en niet je gewicht steeds naar links of naar rechts gooit. Je ziet dit op verschillende foto's terug. Probeer ook meer dat je pony tussen je benen op sluit. Wat meer contact hebben met je zit. ( moeilijk, moeilijk ik weet het ). Misschien zou ik zelf ook de beugels een gaatje langer doen. Verder denk ik dat je veel moet oefenen. De oefeningen die je vertelt dat je doet zijn erg goed. de schijnovergangen, overgangen, voltes, 8-tjes enz.
Heel veel succes.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:03

Heel erg bedankt voor de reacties, er zitten echt goede tips bij! Van de spanning ben ik me bewust, maar het rijden op vreemd terrein speelde ook zeker mee. Als ik thuis train kan ik de ontspanning wel vaak krijgen maar de genoemde punten kloppen zeker (ook al ben ik van het in de mond hangen en rommelig beeld niet mee eens Knipoog) en ga er mee aan het werk Haha!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:05

Wat een prachtig paardje zeg! Setje staat haar trouwens super en jou ook! Knipoog

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:07

als je recht wilt worden, kan je het beste stelling naar binnen vragen, met je binnenbeen de achterhand naar buiten drukken en dan als ze geod met de acterhand naar buiten loopt, het hoofd weer een beetje recht stellen

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:10

Thanx Narrr daar kan ik echt wat mee Lachen

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:11

Bedankt voor het compliment Angie_ke

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:12

Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:04

Leuke foto's van Bisous! Irritant he die paarden met zo'n rijke fantasie Clown
Die ES blijft trouwens een erg gaaf kleurtje Kwijl

Edit: Voordat het verwijderd wordt denk om je houding

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:07

Bisous is echt een leukerd Lovers
Commentaar op je houding is al gegeven, dus dat ga ik niet herhalen Knipoog
Probeer als ze iets eng vind en ergens niet langs wil, haar om je binnenbeen heen te buigen, gewoon wat stelling vragen. Dat helpt bij Zif altijd goed Ja
Je dekje is echt mooi, staat haar super!