De KWPN-anda kruising onderaan daar ben ik nu iets meer dan een half jaar mee bezig. In eerste instantie om hem buiten stukken veiliger te krijgen en nu dat redelijk voor elkaar is ga ik me ook met hem richten op een meer gymnastiserende opleiding. Amon 'probleem' is voornamelijk dat hij zich heel erg opkropt in zijn nek bij oefeningen om zo zijn lijf zo min mogelijk te gebruiken. Met hem ben nu heel erg bezig dat hij zich netjes naar beneden strekt. Zoals je zal zien op de foto's heeft ie dat nu redelijk begrepen.
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mij tips of adviezen zouden kunnen geven aan de hand van deze foto's en het begeleidende verhaal.
In stap 4 sporen

In draf 3 sporen

In draf, 3 sporen, ik loop teveel aan de achterkant en Sjo mag iets meer zijn nek ontspannen

Travers in draf geloof ik

Travers in draf

Schoudervoor, stap

drie sporen, draf

Travers draf, er mankeert nog een hoop aan maar knap naar voren grijpend achterbeen begint in ieder geval te komen

Amon moet van de dressuurjuf heel veel stretchen naar beneden en licht naar binnen omdat hij heel erg de neiging heeft om zich op te kroppen.

Ook een beetje 3 sporenwerk voor hem

ff checken in stilstand

Wat vinden jullie ervan? Tips en adviezen zijn van harte welkom!