Bonnie @ work sinds een jaar!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Bonnie @ work sinds een jaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:43

Hallo!!

Hier eindelijk weer rijfoto's van mijn pony en mij Lachen

Gelieve eerst de tekst hieronder lezen, vóórdat je gelijk je commentaar plaatst!!

Vanaf vorig jaar Augustus zijn we abrupt gestopt met rijden ivm een ernstige peesblessure. Begin dit jaar was dat over/herstelt. Nog maar kort weer begonnen en weer niet meer kunnen rijden. Na lang dokteren er achter gekomen dat hij ontzettend vast zat in zijn hele rug. Na veel behandelingen en doen is hij weer lekker los. Ondertussen ook een nieuw zadel aangeschaft, nu moet alles weer goed zijn, en dat is het ook weer bijna. Voor al dit goede waren we M1 + 7.

Ik kan nu alweer een tijdje rijden, eerst alleen maar lang en laag. Nu (sinds 2 dagen) kan ik hem wat meer oppakken, maar het is nog lang niet zoals het was

Genoeg geleuter, hier de foto's. Cap is eigen keus en houdt het vriendelijk aub, we zijn dus nog maar net weer op gang Haha!
Van losrijden geen foto's gemaakt.

Ik ga zelf niks zeggen over mijn houding of die van de pony oid, daar zijn jullie voor Clown Ik weet absoluut mijn zwakke punten, die zullen jullie ongetwijfeld gaan noemen Ja

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, en af en toe krijg je dit nog tussendoor, vooral als je hem iets attenter wil maken met het stokje Clown

Afbeelding

Afbeelding

Poging tot halsstrekken

Afbeelding

Idem

Afbeelding

Dit waren ze! Ben benieuwd naar jullie commentaar en sta open voor nuttige tips!

laura1987

Re: Bonnie @ work sinds een jaar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:45

Ik vind het er zeker niet verkeerd uitzien.
Af en toe zou je je tenen iets meer naar binnen kunnen houden, maar dit is maar een klein beetje.
Ik vraag me alleen wel af waarom je je sporen zo hoog hebt zitten of horen deze zo?

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:46

ziet er erg leuk uit. mooie pony.
probeer alleen vooral in de bochten recht te blijven zitten. en het lijkt soms net of je de pony iets te strak houd in de mond. maar dat kan moment zijn.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:47

het ziet er leuk uit Ja.
De streken die jou pony uit haalt wil de mijne ook wel is doen!
Ik wou alelen even zeggen met halsstrekken doe je je handen lager, hij zal hier ongetwijfeld moeite mee hebben maar je handen moeten echt op dezelfde plek blijven en niet mee gaan zkaen Knipoog. Hij moet gewoon uit de hand kunnen kauwen als die nagefelijk is, dus gewoon teugels langer en met been opvullen en niet jehand mee zakken.
Dit is gewoon een tipje Knipoog want verder vind ik dat je een leuke pony hebt Ja hele leuk combi en je hebt hem leuk aan het lopen!
En ik zie aan dat die ze nek net zo hoog doet als een giraffe komt dorozijn rug en ik weet precies hoeveel moeite het is een pony dan fijn en goed te laten lopen! Dus erg veel respect Ja !

Verder misschien iets meer je hakjes uitdrukken en tenen naar buiten draaien Knipoog dat de spoor iets meer uit de pony komt.
Ook je handen mogen gewoon op de plek blijven soms verplaats je ze wel is naar links.

Maar dit alles is tips horo Lachen! Vind echt dat je het knap doet Ja!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:47

@ laura1987 - dit zijn zwanenhalssporen Lachen Bedankt voor je verdere reactie.

@nicole_hetty - over dat scheef zitten, heb je volkomen gelijk in!! Over in zijn mond strak houden, absoluut niet zo Lachen

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:48

- Probeer je benen recht af te laten hangen; op sommige foto's houd je ze te ver naar achteren

- Probeer je onderarmen een rechte lijn te laten vormen met je teugels

-Wanneer je hals gaat strekken zou mijn voorkeur er vanuit gaan dat je pony de teugels uit je hand kouwt i.p.v. dat je hem "dwingt" door je handen laag en breed te zetten.. Kan echter niet beoordelen of dit komt door de voormalige rugproblemen en dat dit tijdelijk is om hem er weer terug doorheen te zetten?

- Pony kruipt zo nu en dan iets te veel op de voorhand, mogelijk ook weer te maken met het gebrek aan training de laatste tijd?

Verder moet ik eerlijk zeggen dat het er niet slecht uitziet voor na zo'n vervelende periode, ik vind dat je trots mag zijn op je pony en jezelf!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:49

x_Lys schreef:
het ziet er leuk uit Ja.
De streken die jou pony uit haalt wil de mijne ook wel is doen!
Ik wou alelen even zeggen met halsstrekken doe je je handen lager, hij zal hier ongetwijfeld moeite mee hebben maar je handen moeten echt op dezelfde plek blijven en niet mee gaan zkaen Knipoog. Hij moet gewoon uit de hand kunnen kauwen als die nagefelijk is, dus gewoon teugels langer en met been opvullen en niet jehand mee zakken.
Dit is gewoon een tipje Knipoog want verder vind ik dat je een leuke pony hebt Ja hele leuk combi en je hebt hem leuk aan het lopen!
En ik zie aan dat die ze nek net zo hoog doet als een giraffe komt dorozijn rug en ik weet precies hoeveel moeite het is een pony dan fijn en goed te laten lopen! Dus erg veel respect Ja !

Verder misschien iets meer je hakjes uitdrukken en tenen naar buiten draaien Knipoog dat de spoor iets meer uit de pony komt.
Ook je handen mogen gewoon op de plek blijven soms verplaats je ze wel is naar links.

Maar dit alles is tips horo Lachen! Vind echt dat je het knap doet Ja!

Wauw, dank je Bloos Ga er zeker aan werken Lachen

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:50

Ik vind het er eerlijk gezegt juist niet fijn uitzien..
Ziet er nog erg gespannend uit, maar is waarschijnlijk ook niet zo raar als hij weer wat opgerichter moet lopen dus kan het ook wel weer begrijpen. Verder ga ik wel mee met je sporen hoort dat zo te zitten? [EDIT] Lees net dat je antw. over je sporen.
Hopenlijk zijn jullie weer snel op het oude nivo Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:52

Sandra_v_B schreef:
- Probeer je benen recht af te laten hangen; op sommige foto's houd je ze te ver naar achteren

- Probeer je onderarmen een rechte lijn te laten vormen met je teugels

-Wanneer je hals gaat strekken zou mijn voorkeur er vanuit gaan dat je pony de teugels uit je hand kouwt i.p.v. dat je hem "dwingt" door je handen laag en breed te zetten.. Kan echter niet beoordelen of dit komt door de voormalige rugproblemen en dat dit tijdelijk is om hem er weer terug doorheen te zetten?

- Pony kruipt zo nu en dan iets te veel op de voorhand, mogelijk ook weer te maken met het gebrek aan training de laatste tijd?

Verder moet ik eerlijk zeggen dat het er niet slecht uitziet voor na zo'n vervelende periode, ik vind dat je trots mag zijn op je pony en jezelf!

Over halsstrekken, komt idd door voormalige rugproblemen, help hem er op deze manier een beetje doorheen, maar dwing hem absoluut niet!!!

Over dat op de voorhand kruipen, heb je gelijk in Ja

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:53

Sanniej_ schreef:
Ik vind het er eerlijk gezegt juist niet fijn uitzien..
Ziet er nog erg gespannend uit, maar is waarschijnlijk ook niet zo raar als hij weer wat opgerichter moet lopen dus kan het ook wel weer begrijpen. Verder ga ik wel mee met je sporen hoort dat zo te zitten? [EDIT] Lees net dat je antw. over je sporen.
Hopenlijk zijn jullie weer snel op het oude nivo Knipoog

Mag ik vragen waar jij de gespannen momenten/beeld op baseerd? Op welke foto? Wat zie je precies?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:55

Ik bedoelde overigens tenen naar binnen draaien Bloos haha maar ik hoop dat je dat zelf ook al snapte Tong uitsteken! Ben benieuwd Ja de eerste paar keren zal het wel niet lukken Knipoog maar misschien in de verloop van tijd dat het beter wordt Lachen!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:56

Met dwingen bedoelde ik ook niet echt dat je hem geen andere mogelijkheid gaf, meer dat je hem erdoorheen helpt door het makkelijk voor hem te maken om het juiste te doen, vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens heb gezet. Lijkt me de beste manier, zo leert een groen paard het tenslotte ook!

Ik zou zeggen, lekker rustig weer op gaan bouwen, het kan natuurlijk niet allemaal in 1x weer terug zijn en zo te zien houd je daar rekening mee en dat is heel fair van je!

Veel plezier nog met je pony!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:56

Begrrep het idd wel Clown Ga er heel goed op oefenen, is 1 van mijn zwakke punten Ja

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:57

Sandra_v_B schreef:
Met dwingen bedoelde ik ook niet echt dat je hem geen andere mogelijkheid gaf, meer dat je hem erdoorheen helpt door het makkelijk voor hem te maken om het juiste te doen, vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens heb gezet. Lijkt me de beste manier, zo leert een groen paard het tenslotte ook!

Ik zou zeggen, lekker rustig weer op gaan bouwen, het kan natuurlijk niet allemaal in 1x weer terug zijn en zo te zien houd je daar rekening mee en dat is heel fair van je!

Veel plezier nog met je pony!

Dank je Lachen

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:43

Heey Ashh Haha! Het ziet er al best goed uit hoor! Probeer alleen wel recht te blijven zitten want dat is op foto 3 wel heel erg! In de galop veel meer sprong en achterhand eronder maar dat begrijp ik dat dat nog niet echt gaat. Het ziet er al goed uit hoor! Gaan de goede weg op!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:07

Heee ashley! Wat een plaatje zeg! Erg leuk beestje.
Ik vind het er goed uitzien, ik zie niet echt aan het beeld dat je zoveel problemen met 'm hebt gehad. Alleen lijkt het alsof ze een beetje strak door haar lijf is, niet lekker los en ontspannen. Dit is natuurlijk het hele probleem geweest van jullie, dus ik denk dat dit helemaal goed komt! Verder loopt hij er lekker doorheen & vind ik je houding erg netjes.
Ik zie je op kamp wijffie & dan kan ik in real life genieten van je lieve & mooie Bonnie! Haha!

edit: & van jou natuurlijk! Haha! Tong uitsteken

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:08

PartOulOver schreef:
Heey Ashh Haha! Het ziet er al best goed uit hoor! Probeer alleen wel recht te blijven zitten want dat is op foto 3 wel heel erg! In de galop veel meer sprong en achterhand eronder maar dat begrijp ik dat dat nog niet echt gaat. Het ziet er al goed uit hoor! Gaan de goede weg op!

Klopt idd dat scheef zitten, ging vandaag wel beter Lachen In de galop meer sprong wil gewoon nog niet. Hij is van voren natuurlijk nog niet volledig goed bij elkaar, dan kan ik ook nog niet volledig oprichten en die achterhand er helemaal onder zetten. Maar dat komt idd vanzelf, nu nogal logisch dat dat nog niet lukt. Daar kan ik ook goed op trainen op kamp Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:10

irisssssje schreef:
Heee ashley! Wat een plaatje zeg! Erg leuk beestje.
Ik vind het er goed uitzien, ik zie niet echt aan het beeld dat je zoveel problemen met 'm hebt gehad. Alleen lijkt het alsof ze een beetje strak door haar lijf is, niet lekker los en ontspannen. Dit is natuurlijk het hele probleem geweest van jullie, dus ik denk dat dit helemaal goed komt! Verder loopt hij er lekker doorheen & vind ik je houding erg netjes.
Ik zie je op kamp wijffie & dan kan ik in real life genieten van je lieve & mooie Bonnie! Haha!

edit: & van jou natuurlijk! Haha! Tong uitsteken

Ik ben ook erg blij dat hij zo loopt na al dat gedoe Lachen Dat hij strak is door zijn lij valt best wel mee hoor! Natuurlijk loopt hij nog niet volledig los en ontspannen door zijn lichaam, maar wat wil je na dat je hele rug vast heeft gezeten Clown Dat komt vanzelf weer.

Haha, dank je, ik zie jou ook op kamp, kan ik jouw topper ook in real life ontmoeten Lachen

Bedankt voor jullie lieve reacties!

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:32

nou ashley ik vind het er goed uitzien hoor gezien alle ellende die jullie hebben gehad.
Probeer idd rechtop te blijven zitten en die mooie kapstokken naar binnen te houden. Met name die foto van het verzet zit je helemaal achterin je zadel en valt je gewicht naar voren. Dat is natuurlijk ook een momentopname en erg moeilijk maar ook pijnlijk voor haar rug. Probeer in de 'bochten' niet mee naar binnen te gaan hangen dat voorkom je al een stuk als je rechtuit blijft kijken.

Vind jullie een superleuke combinatie en het komt vast weer goed maar wel rustig aan he (al is dat moeilijk na zo tijd niks doen want je wil natuurlijk weer snel verder)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:39

SuperSonny schreef:
nou ashley ik vind het er goed uitzien hoor gezien alle ellende die jullie hebben gehad.
Probeer idd rechtop te blijven zitten en die mooie kapstokken naar binnen te houden. Met name die foto van het verzet zit je helemaal achterin je zadel en valt je gewicht naar voren. Dat is natuurlijk ook een momentopname en erg moeilijk maar ook pijnlijk voor haar rug. Probeer in de 'bochten' niet mee naar binnen te gaan hangen dat voorkom je al een stuk als je rechtuit blijft kijken.

Vind jullie een superleuke combinatie en het komt vast weer goed maar wel rustig aan he (al is dat moeilijk na zo tijd niks doen want je wil natuurlijk weer snel verder)

Over die verzet foto, je kunt bijna niet anders zitten als hij dat doet. Hij maakt zich een beetje rond, kop in de lucht en een dikke sprong op de plek. Probeer dan maar eens correct in het zadel te blijven zitten als hij dat onverwachts doet Lachen

Tuurlijk doe ik rustig aan, en ik heb absoluut niet de gedachte dat ik snel weer verder moet. Ik ga straks eerst lekker op kamp, daarna zie ik wel of hij klaar is voor wedstrijd weer Lachen

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:49

Op de fotos OOGT je paard inderdaad gespannen en niet zo blij. Het lijkt alsof hij onrustig in zijn staart is en het orenspel versterkt het gespannen beeld. Hij heeft zijn oren constant zo, dat klopt, maar in combinatie met dat verzetmoment vind ik het geen fijn beeld.
Ik zie in jouw houding en de inwerking van je hand echter niet echt iets wat spanning veroorzaakt. Geen getrek of gebonk. Dus ik gok dat dat inderdaad veel samenhangt met het herstel na de blessure. Ik denk dat ik graag nog wat meer/langer lang en laag zou willen zien. (misschien een vergelijkingstopic?)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:56

Ik vind dat voorbeeld wat je aanhaald over die verzet foto een beetje raar. Natuurlijk is er daar spanning, kan ook niet anders toch? Dat komt niet van zijn blesuure herstel, maar met dat gedoe van zijn rug. Het zit nog een beetje tussen zijn oren, dus zwaait en gooit hij soms zijn hoofd de lucht in.

Zijn oren heeft hij altijd zo! Ook voor de blessure, ver daarvoor ook al. Heb dat al eens voorgelegd aan mijn instructrice, die zegt dat het geen teken van pijn oid is. Hij kan soms een beetje sjagie zijn, maar dat is zijn karakter!

Over dat vergelijkingstopic, zal erover denken. Moet wel net iemand hebben die foto's wil en kan maken Lachen

Verder bedankt voor je reactie!

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:34

Over die verzet foto, je kunt bijna niet anders zitten als hij dat doet. Hij maakt zich een beetje rond, kop in de lucht en een dikke sprong op de plek. Probeer dan maar eens correct in het zadel te blijven zitten als hij dat onverwachts doet Lachen

dat bedoelde ik er ook mee dat het zo moeilijk is als ze zo doen het is alleen zo banketstaaf dat het voor die rug zo slecht is en je er op dat moment niets aan kan doen. Het zal ook waarschijnlijk wel een reactie van je pony zijn zo van: oh je dalijk gebeurd er dit en dat doet pijn dus ik ga maar vast van te voren aangeven dat ik het niet wil. Partou kan soms ook zo raar doen met aansingelen dan gaat ze van te voren al 'klaar' staan zo van oh je dalijk die singel om me buik en dat wil ik niet, terwijl ze op een ander moment er helemaal niet op reageerd omdat ze dan is afgeleid door iets anders (een peen bijvoorbeeld)

meis ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen met jullie en het heeft gewoon tijd en geduld nodig van jullie allebei, wie weet gaat het over een paar maandjes weer helemaal super en merk je er niets meer van. Ik ben al blij voor jullie met dit resultaat.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:39

SuperSonny schreef:
dat bedoelde ik er ook mee dat het zo moeilijk is als ze zo doen het is alleen zo banketstaaf dat het voor die rug zo slecht is en je er op dat moment niets aan kan doen. Het zal ook waarschijnlijk wel een reactie van je pony zijn zo van: oh je dalijk gebeurd er dit en dat doet pijn dus ik ga maar vast van te voren aangeven dat ik het niet wil. Partou kan soms ook zo raar doen met aansingelen dan gaat ze van te voren al 'klaar' staan zo van oh je dalijk die singel om me buik en dat wil ik niet, terwijl ze op een ander moment er helemaal niet op reageerd omdat ze dan is afgeleid door iets anders (een peen bijvoorbeeld)

Dat was het niet Clown Hij was erg traag en ik rijd normaal alleen met spoortjes, maar nu ook even met stokje, om het af en toe attenter te maken. Ik kwam daar net aan met het stokje en dat resulteerde in dit. Hij reageert daar gewoon heftig op, heb vandaag ook zonder stokje gereden, ging veel beter. Echt pijn heeft hij niet meer. Hij heeft altijd al zo raar op het stokje gereageert. Maar dan was het alleen met een bok oid. Maar nu hij idd al dat heeft gehad, doet hij het in combinatie met zijn hoofd slaan. Puur omdat het nog tussen de oren zit. Er zitten momenten tussen het rijden dat hij lekker laag en ontspannen loopt, met die oortjes er mooi op.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:20

super ash die momentjes worden steeds langer als het goed is