Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sorry sjuimpje maar je hebt het bij het verkeerde eind. de hulpen voor een correcte schouder binnenwaarts komen voort uit de volte: binnen been op de singel en buiten been er achter om de buiging rond het binnen been te bewaken. onder tussen wijs je de weg met de buitenteugel door af en toe eens af te knijpen. (zeker niet constant trekken)
, dat doet ook de een zo, de ander zo.
OF heeft iemand die wel genoemd en heb ik die over het hoofd gezien?? Ik zie overal wel iets met hand en been hulpen.....maar uiteindelijk moet je paard op de kleinste beweging van je gewicht en lichte beendruk kunnen reageren, dat is wat ik geleerd kreeg.
) verder rijd ik sb, precies hetzelfde als een wending, dus binnenbeen op de singel, buitenbeen een fractie terug en lichte stelling met de binnenhand een klein stuk van de hals. Goddess schreef:mensen waar zijn de gewichtshulpen gebleven????OF heeft iemand die wel genoemd en heb ik die over het hoofd gezien?? Ik zie overal wel iets met hand en been hulpen.....maar uiteindelijk moet je paard op de kleinste beweging van je gewicht en lichte beendruk kunnen reageren, dat is wat ik geleerd kreeg.
Zelf dus de hulpen erbij verzonnen: allebei de handen naar binnen, binnenbeen naar achter om de achterhand op de hoefslag te houden, buitenbeen deed niets...Sjuimpje schreef:Nogmaals mijn hulpen, misschien interessant voor de discussie:
Ik leg alitjd mijn binnenbeen achter de singel (Op de foto wel een beetje te ver ), buitenbeen houd ik wakend op de singel, daarmee geef ik af en toe een ondersteunende hulp als hij tact of impuls verliest.
Binnenteugel houd ik dan ietsje van de hals, ik probeer hem zoveel mogelijk gedragen te houden op de buitenteugel welke ik tegen de hals leg.
Als je het andersom zou doen kom je volgens mij in de knoop met travers of de appuyementen.