voor het reageren graag het hele verhaal lezen!
de laatste tijd gaat het niet echt lekker met Arlon en mij , hij is altijd bereden met een pessoa bit ik ben hem gaan rijden met een enkel gebroken trensje waar hij gewoon veel lekkerder op liep.
sinds een aantal week loopt hij er alleen maar slechter door, en nu zelfs ook niet met het pessoabit.
Arlon is van zich zelf heel actief , hij heeft veel energie en tempo. Maar bij hem uit het zich niet door ff lekker te gaan klieren, zoals bokken of zo iets.
Maar hij maakt zich gewoon heel sterk.
Ik rijd hem nu met een slofteugel, over het algemeen staat deze flink strak, want zodra ik hem losser laat om hem meer te laten ontspannen gaat hij heel snel lopen, in het begin helpt ophoudingen geven en veel overgangen maken een beetje maar daarna niet meer.
Waardoor ik dus over het algemeen alleen maar stap.
Hem alleen maar strak houden helpt ook niet, het kost mij heel veel kracht en na een tijdje doet hem mij gewoon pijn, lichamelijk en geestelijk omdat ik hem niet op deze manier wil rijden, ik wil hem geen pijn doen en niet elke keer in tranen op hem zitten.
Over de galop ga ik nog niet eens beginnen, in galop aanspringen gaat nog een beetje beheersd maar zodra hij galopeerd is hij zo sterk en zo snel dat eigenlijk bijna niks helpt, hij rent als een gek door de bak heen, en als ik met anderen rijdt vinden die het gewoon gevaarlijk. Als ik hem maar gewoon zou laten uitrazen dan rent hij recht naar de uitgang of hij rent het liefste rent door de bakrand heen.
Zonder slofteugel rijden gaat eigenlijk alleen maar in stap, maar dan ook nog met veel moeite , hij is gewoon bijna onbestuurbaar en hij luistert gewoon nergens naar .
nou zou je denken dat hij tandproblemen heeft maar de tandarts is geweest en heeft geen haken of scherpe randen gevonden of andere rare dingen.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat hij een miskoop is geweest , maar buiten het rijden om is het zo'n lief paard, hij houd van aandacht vind alles goed, bij de tan. en de hoefsmid blijft hij als een mak lammetje staan en trekt zich nergens wat van aan en dat maakt alles weer een beetje goed.
Ons niveau samen zo je geen eens een niveau mogen noemen, maar mijn niveau zit wel op B a L niveau.
Arlon is 13 jaar en een Nrps van Acrobaat.
ik ben nou een beetje ten einde raad....
en zit nou elke keer op de pc te kijken bij paarde te koop, ik schaam me zelf kapot dat ik dit doe.
Want ik heb toch een eigen paard? Alleen ik kan er niet mee rijden....
mijn eigen commentaar is :
- niet in elkaar zakken , doorzitten en middendraf
- uh?? zeggen jullie de rest maar.
Sorry voor het lange verhaal hier zijn de foto's :
( ze staan niet op volgorde)

strekken kan die dan weer wel, jammer dat ik zo in elkaar duik

dit was het , als er iemand in de buurt van doetinchem woont, en hier ervaring mee heeft en mij wilt helpen graag ! (de instructrice van wie ik nu les heb die kan niet zo vaak)
misschien wilt stemgebruik ook goed helpen.
.
), en je kan hem niet aan.